LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Φανταστικός Φεβρουάριος με αύξηση 18,4% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023.
Συνολικά 1.607.462 επιβάτες διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο της Αθήνας τον περασμένο μήνα!


Πάμε για τα 30 εκατ. +, αδέλφια!
 
Last edited:
Αλλά η επέκταση της χωρητικότητας στα 33 εκατομμύρια επιβάτες θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2028!
Αν δεν υπάρξει βέβαια καμία καθυστέρηση...
 
Εντάξει, ας μην είμαστε τόσο αυστηροί. Για μία τριετία η πανδημία και τα απόνερά της έδειχναν ότι το μέλλον των αερομεταφορών θα είναι ζοφερό και τα πάντα είχαν μπει στον πάγο. Ποιος μπορούσε να προβλέψει ότι το 2023 και το 2024 (όπως όλα δείχνουν) θα έπεφταν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο;

Προσθέστε και την εκτόξευση των τιμών των οικοδομικών υλικών που υποχρέωσε πολλά κατασκευαστικά πρότζεκτ σε αναθεώρηση μπάτζετ, και ξαφνικά το 2028 δεν φαίνεται και τόσο μακριά.

Επίσης, το ότι η επέκταση θα ολοκληρωθεί το 2028 δεν σημαίνει ότι ως τότε θα όλα είναι όπως σήμερα. Η χωρητικότητα θα αυξάνεται σταδιακά και θα φτάσει στο πικ το 2028. Και με δεδομένη τη δυναμική ανάπτυξη του κλάδου, να είστε βέβαιοι πως όσο συνεχίζεται η τάση τόσο θα μεγαλώνουν και τα σχέδια.
 
Συνέντευξη Τύπου ΔΑΑ της 6/3/2024 με στοιχεία για το 2023

Τις οικονομικές και επιχειρηματικές επιδόσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) για το έτος 2023 παρουσίασε αναλυτικά η Διοίκηση της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι η περυσινή χρονιά αποτέλεσε ορόσημο για τον ΔΑΑ, καθώς κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με ισχυρή ανάκαμψη σε όλους τους οικονομικούς δείκτες. Ταυτόχρονα, ήταν η πρώτη ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων μετά την επιτυχημένη εισαγωγή της Εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών πριν από περίπου ένα μήνα.

Αναλυτικότερα:

Αναφορικά με την επιβατική κίνηση και τις αεροπορικές δραστηριότητες, η Διοίκηση του ΔΑΑ επεσήμανε ότι:

Το 2023, η κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 28,17 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας νέο ιστορικό ρεκόρ, ξεπερνώντας κατά 10,2% τα επίπεδα του 2019 και κατά 24% τα επίπεδα του 2022, ενώ τα επίπεδα ανάκαμψης των ευρωπαϊκών αεροδρομίων σε σχέση με το 2019 υστερούν ακόμη κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες κατά μέσο όρο.
  • Το 85% των επιβατών στη διάρκεια του 2023 ταξίδεψε για λόγους αναψυχής (leisure) και το 15% για επαγγελματικούς λόγους (business). Το ταξίδι για λόγους αναψυχής αποδείχτηκε μετά την πανδημία, το πλέον ανθεκτικό σκέλος της κίνησης σε σχέση με το επαγγελματικό ταξίδι.
  • Αντίστοιχα, το 69% της επιβατικής κίνησης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το 2023 αφορούσε κίνηση από / προς διεθνείς προορισμούς και το 31% σε εγχώρια κίνηση.
  • Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών εξυπηρέτησε το 2023 το 38% περίπου της συνολικής επιβατικής κίνησης της Ελλάδας.
  • Το 2023, το αεροδρόμιο της Αθήνας συνδέθηκε με απευθείας τακτικά δρομολόγια με 156 προορισμούς-πόλεις (σε 57 χώρες) που εξυπηρετήθηκαν από 66 αεροπορικές εταιρείες, ενώ προστέθηκαν 18 νέα δρομολόγια.
  • Οι κινήσεις αεροσκαφών ανήλθαν σε 241.605, 13,2% πάνω από τα επίπεδα του 2022 και 7,1% πάνω από τα επίπεδα του 2019.
  • Η επιβατική κίνηση επέτρεψε στον ΔΑΑ να επιτύχει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, κυρίως στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, επιδόσεις για τις οποίες ο ΔΑΑ αναγνωρίστηκε στα βραβεία "ROUTES EUROPE 2023" ως το κορυφαίο αεροδρόμιο στην Ευρώπη στην κατηγορία αεροδρομίων με ετήσια κίνηση άνω των 20 εκατομμυρίων επιβατών.

Σε ό,τι αφορά τις μη αεροπορικές δραστηριότητες:
  • Στις 31 Δεκεμβρίου 2023, το αεροδρόμιο διέθετε συνολικά 155 καταστήματα, καλύπτοντας πάνω από 13.500 τ.μ. εντός των δύο αεροσταθμών.
  • Ως αποτέλεσμα της αύξησης στην επιβατική κίνηση και της αναβάθμισης της εμπορικής προσφοράς των αεροσταθμών μέσω της επιτυχημένης στρατηγικής «Best of Greece», με την οποία εισήχθησαν ελληνικά concepts/brands με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα, καθώς και τη θετική πορεία των εσόδων στις υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας, τα μη αεροπορικά έσοδα το 2023 ανήλθαν σε 134,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,2% σε σύγκριση με το 2022.

Αναφερόμενοι στις οικονομικές επιδόσεις του 2023, τα στελέχη του ΔΑΑ τόνισαν ό,τι:
  • Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 126,8 εκατ. ευρώ ή 26,6% σε 603,7 εκατ. ευρώ το 2023, με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 24% σε σχέση με το 2022, καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
  • Τα έσοδα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 448,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22,2% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο και με έσοδα ανά επιβάτη 15,9 ευρώ, ενώ οι τιμές των αεροπορικών χρεώσεων παρέμειναν σταθερές το 2023.
  • Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 134,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,2% σε σύγκριση με το 2022 ενώ τα έσοδα ανά επιβάτη 4,8 ευρώ, ήταν αυξημένα κατά 17,1% σε σύγκριση με το 2019, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο της αντίστοιχης αύξησης της επιβατικής κίνησης.
  • Τα κέρδη προ φόρων το 2023 ανήλθαν σε 288,8 εκατ. ευρώ έναντι 213,2 εκατ. ευρώ το 2022.
  • Τα Κέρδη μετά από Φόρους το 2023 ήταν 231,5 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 63,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
  • Το Δ.Σ. της Εταιρείας προτίθεται να προτείνει προς την επόμενη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, τη διανομή εναπομείναντος μικτού μερίσματος 0,33 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2023.

Παρουσιάζοντας τις προοπτικές ανάπτυξης του ΔΑΑ, η διοίκηση της εταιρείας σημείωσε:
  • Υψηλά επίπεδα επιβατικής κίνησης καταγράφηκαν κατά τους πρώτους 2 μήνες του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο 2023.
  • Βασική προτεραιότητα του ΔΑΑ αποτελεί η υλοποίηση του Χωροταξικού Σχεδίου 33MAP (33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως), με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεών του. Μέχρι την υλοποίηση του 33MAP θα εφαρμόζονται επιχειρησιακά μέτρα και έργα μεγιστοποίησης της δυναμικότητας.
  • Η προετοιμασία για την χρηματοδότηση του έργου 33MAP και λοιπών μεσοπρόθεσμων κεφαλαιουχικών δαπανών συντήρησης και βελτιστοποίησης της δυναμικότητας, είναι σε εξέλιξη.
  • Στο πλαίσιο της μεγιστοποίησης της εμπορικής ανάπτυξης, διερευνάται η δυνατότητα εισαγωγής νέων concepts στις εμπορικές παραχωρήσεις και στο πεδίο ανάπτυξης ακίνητης περιουσίας.
  • Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και άλλων επιχειρησιακών πόρων για την εξυπηρέτηση των υψηλών επιπέδων κίνησης, για την διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Διατήρηση της υψηλής αποδοτικότητας και των υγιών περιθωρίων κερδοφορίας (προσαρμοσμένο EBITDA >60%).
  • Έναρξη κατασκευής Φωτοβολταϊκού Πάρκου ισχύος 35.5MW, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας 82MWh, για την επίτευξη του στόχου μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (Net Zero) για τις Άμεσες (Πεδίο 1) και τις Έμμεσες (Πεδίο 2) Εκπομπές Αερίων 2 έως το 2025 (Οδικός Χάρτης “Route 2025”).
 
Αν πάτε με το street view των Google Maps στο αεροδρόμιο μπορείτε να κάνετε ένα ωραίο ταξίδι στο 2015 να θυμηθείτε πώς ήταν το αεροδρόμιο τότε με τους ελέγχους στα gates κλπ, γιατί καμια φορά ξεχνάμε γρήγορα :)

Στο σκρίνσοτ, ο χώρος της Β13 εκεί που είναι τώρα η είσοδος του lounge της Α3 αλλά και της goldair δίπλα. Το μόνο που φαίνεται να είναι στη θέση του είναι η μεγάλη οθόνη στα αριστερά του gate που δείχνει συνήθως τον καιρό στον προορισμό της πτησης
 

Attachments

  • Screenshot 2024-03-16 at 18.59.25.png
    Screenshot 2024-03-16 at 18.59.25.png
    4,5 MB · Προβολές: 93
..και καθώς τα ιστορικά ρεκόρ σπάνε στο πολυαγαπημένο μας χαμπ, άλλο ένα ιστορικό ρεκόρ καταφέραμε και μεις να σπάσουμε προχτές το μεσημέρι στο αυτοκρατορικό σατελάιτ τέρμιναλ όταν χρειάστηκε πάνω από 1 ώρα για έλεγχο διαβατηρίων... 2 321 με ταυτόχρονη άφιξη και 2 αστυνομικοί (από τα 10 διαθέσιμα μπουθ ελέγχου) να ελέγχουν από 1 ουρά διαβατηρίων ο καθένας... μαγικά μεσαιωνικές αεροπορικές στιγμές και καμία μέριμνα για ταχύτερη διέλευση σε οικογένειες με παιδιά.. γιατί, όπως λένε και οι πινακίδες, τα διπλωματικά διαβατήρια είναι μακράν πιο σημαντικά και πρέπει να περνάνε πρώτα μην χάσουν δευτερόλεπτο από το γιγαντιαίο έργο τους. είχα καιρό να βιώσω τέτοια τριτοκοσμία στο χαμπ και μάλιστα μάρτη μήνα. περαστικά μας.
 
Αν και εξαιρετικά εκνευριστικό ( το έχω βιώσει και σε αναχωρήσεις και σε αφίξεις στην Αθήνα ) δεν έχει να κάνει με το αεροδρόμιο. Ίσα ίσα που το ΑΙΑ έχει προβλέψει και εφοδιάσει με πολλαπλά stations την αστυνομική υπηρεσία του αεροδρομίου. Είναι αποκλειστικά θέμα ΕΛ.ΑΣ. Η οποία είναι μια καθαρά δημοσιοϋπαλληλική υπηρεσία εγκλωβισμένη στις συνήθεις αγκυλώσεις της.

Θυμάμαι την μια και μοναδική φορά που το έκανα θέμα: επιστροφή στην Ελλάδα μετά από ταξίδι 21 ωρών από Αυστραλία, και 300 άτομα να εξυπηρετούνται από 4 αστυνομικούς. 1 ώρα μέχρι να θεωρηθεί το δικό μου διαβατήριο. Όταν έκανα παράπονα στον αξιωματικό υπηρεσίας, αυτός με κοίταξε σαν κατσαρίδα και άρχισε να μου λέει για τους "ηρωικούς" συναδέλφους που παλεύουν με τεράστιο όγκο εργασίας και κάνουν το καλύτερο παρά την έλλειψη υποστήριξης από τα «κεντρικά».
Του γύρισα την πλάτη απαξιωτικά και έφυγα, γιατί μετά από 22 ώρες ταξιδιού δεν ήθελα να ακούσω τα συνδικαλιστικά του.

ΕΛ.ΑΣ. λοιπόν: Δυσκοίλιοι, λίγοι και μίζεροι, λάμπουν δια της απουσίας τους και δυσφημίζουν την Ελλάδα και περιφρονούν τον πολίτη καθώς ξοδεύουν όλη τους την ενέργεια στα όποια δικαιώματα τους και σχεδόν καθόλου στην αποστολή τους.
 
Last edited:
Μου έχει τύχει κ εμενα... Επιστροφή απο ΗΠΑ κ επειδή γυρισα με DELTA η συντριπτική πλειοψηφία ηταν Αμερικανοί...μπηκαμε όλοι στην ίδια ουρά. Παρότι υπήρχε γκισέ για διαβατήρια Ε.Ε, δεν υπήρχε αστυνομικός....Ύστερα απο κατι γαμωκαντηλα αφού το ταξίδι ήταν συνολικά κανα 15ωρο με εσωτερική πτήση στις ΗΠΑ ( στις ΗΠΑ μας χωρισαν κανονικά... Οι με διαβατήριο ΗΠΑ πέρασαν αέρα κ εμείς φάγαμε κανα 40'),στροφαρε κ μας είπε οσοι είχαμε Ε.Ε διαβατήρια να προχωρήσουμε στο άλλο γκισέ με αποτέλεσμα ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΚΟΙΤΆΞΟΥΝ καν το διαβατήριο κ να περάσουμε..... Τραγικοί
 
Αν και εξαιρετικά εκνευριστικό ( το έχω βιώσει και σε αναχωρήσεις και σε αφίξεις στην Αθήνα ) δεν έχει να κάνει με το αεροδρόμιο. Ίσα ίσα που το ΑΙΑ έχει προβλέψει και εφοδιάσει με πολλαπλά stations την αστυνομική υπηρεσία του αεροδρομίου. Είναι αποκλειστικά θέμα ΕΛ.ΑΣ. Η οποία είναι μια καθαρά δημοσιοϋπαλληλική υπηρεσία εγκλωβισμένη στις συνήθεις αγκυλώσεις της.

Θυμάμαι την μια και μοναδική φορά που το έκανα θέμα: επιστροφή στην Ελλάδα μετά από ταξίδι 21 ωρών από Αυστραλία, και 300 άτομα να εξυπηρετούνται από 4 αστυνομικούς. 1 ώρα μέχρι να θεωρηθεί το δικό μου διαβατήριο. Όταν έκανα παράπονα στον αξιωματικό υπηρεσίας, αυτός με κοίταξε σαν κατσαρίδα και άρχισε να μου λέει για τους "ηρωικούς" συναδέλφους που παλεύουν με τεράστιο όγκο εργασίας και κάνουν το καλύτερο παρά την έλλειψη υποστήριξης από τα «κεντρικά».
Του γύρισα την πλάτη απαξιωτικά και έφυγα, γιατί μετά από 22 ώρες ταξιδιού δεν ήθελα να ακούσω τα συνδικαλιστικά του.

ΕΛ.ΑΣ. λοιπόν: Δυσκοίλιοι, λίγοι και μίζεροι, λάμπουν δια της απουσίας τους και δυσφημίζουν την Ελλάδα και περιφρονούν τον πολίτη καθώς ξοδεύουν όλη τους την ενέργεια στα όποια δικαιώματα τους και σχεδόν καθόλου στην αποστολή τους.

ένα αεροδρόμιο είναι ένα σύνολο λειτουργειών. σαφώς και δεν κάνει τους ελέγχους το ίδιο το αεροδρόμιο, αλλά όπως έβαλε αυτόματα συστήματα ελέγχου διαβατηρίων σε κάποια σημεία, θα μπροούσε να βάλει και σε εξίσου νευραλγικά πόστα όπως αυτό των δεδομένων αφίξεων. δικιά του δουλειά είναι, σε συνεργασία φυσικά με την αστυνομία.
επίσης, το να κατευθύνεις λειτουργικά σωστά ένα πλήθος προς έναν έλεγχο δεν ειναι δουλειά της αστυνομίας αλλά του ίδιου του αεροδρομίου. αυτό τοποθετεί τις ταμπέλες. και η μέριμνα για ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες είναι απλά ανύπαρκτη στο δεδομένο σημείο. ειπαμε, οι διπλωμάτες προηγούνται μίας οικογένειας με 3 ανήλικα που βασανίζονται σε ενα φιδάκι για 1 ώρα και από σεβασμό ίσως στους λοιπούς δεν ζητούν προτεραιότητα.
 
Τέλος του πρώτου τριμήνου. Εντυπωσιακή αύξηση του εξωτερικού με +23,5% και συνέχιση του καλού κλίματος στο εσωτερικό με +12.6%. Ξεπέρασε τα 5 εκ το σύνολο για την ώρα


passenger-traffic-march-24_page-0001 (1).jpg
 
Top