Αεροδιακομιδές Ασθενών από ΠΑ / ΠΝ / ΑΣ

  • Thread starter Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το N360MN μάλλον ξεκίνησε το ταξίδι του προς τα ανατολικά:

Αναμένεται το βράδυ (18:02 UTC) στο Keflavik (BIKF) με ενδιάμεση στάση στο Goose Bay (CYYR). Λογικά στην Ελευσίνα την Δευτέρα.
 
Τώρα στον αέρα,από Keflavik προς Birmingham (BHX), στα 35000ft !
N360MN
 
Όντως (ETA 11:03 UTC). Υπάρχει μια σημαντική πιθανότητα να φθάσει στην Ελλάδα σήμερα! Δεν βλέπω το λόγο να διανυκτερεύσουν στο Birmingham.
 
Και πάλι στον αέρα, από Birmingham προς Podgorica, με ΕΤΑ 6:43 UTC. Αύριο το βλέπω για Ελευσίνα, εκτός αν πετάξουν νύχτα.
 
Έχω μια απορία σχετικά με τη νηολόγηση των Beechcraft της δωρεάς του ΙΣΝ προς την Πολεμική Αεροπορία μας. Αφού ανήκουν επιχειρησιακά στην Π.Α. (και ΕΚΑΒ) με τα αντίστοιχα διακριτικά (403, 404) και φαντάζομαι είναι δηλωμένα στο Νηολόγιο Αεροσκαφών Ενόπλων Δυνάμεων (ΝΑΕΔ) της ΕΣΑΑ, έχουνε διαγραφεί από τα αμερικανικά τους νηολόγια (N87FM, N889FM) τα οποία ακόμα φέρουν στην άτρακτο; Καλως ήρθε και το 405...!!
 
Δε νομίζω ότι έχουν τα Αμερικανικά νηολόγια. Από όσον ξέρω αυτά χρησιμοποιήθηκαν μόνο για το delivery και μετά σβήστηκαν. Απλά για λίγες μέρες μετά την άφιξη στην Ελλάδα συνυπήρξαν με τα διακριτικά της ΠΑ.
 
Πάντως ακόμα εκπέμπουν το παλαιό ICAO24 σε Mode-S (N87FM: ABF486 & N889FM: AC3FCD).
 
Πράγματι, τα King Air εκπέμπουν ακόμη "αμερικάνικο" mode-s. (Οπως νομίζω και τα Trekker, για αρκετό καιρό μετά την παραλαβή τους, εξέπεμπαν τα αντίστοιχα ιταλικά).
Το ερώτημα είναι αν το ATC "βλέπει" τις εκπομπές mode-s.
 
To ATC στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιεί επιχειρησιακά το Mode-S.

ref: AIP GREECE, GEN 1.5.3.1/c
Note: Surveillance services on the basis of Mode S and ADS-B technologies are not currently provided in ATHINAI FIR/HELLAS UIR.
Equipage requirements on Mode S ELS/EHS and ADS-B Out capability for aircraft operating within ATHINAI FIR/HELLAS UIR do not
consequently apply. Furthermore, for flights conducted exclusively within ATHINAI FIR/HELLAS UIR operators are not required to
indicate the lack of this capability in the flight plans

Κατά παράβαση της νομοθεσίας
ref: Κανονισμός (ΕΕ) 2017/373
ATS.OR.446 Surveillance data

(b)

Air traffic services providers shall ensure that the necessary capabilities are implemented to allow air traffic controllers to establish individual aircraft identification using the downlinked aircraft identification feature, as detailed in Appendix 1.
ref: Κανονισμός (ΕΕ) 2023/1770:
AUR.SUR.2005 Requirements on aircraft equipment

1.Aircraft operators shall ensure that:
(a)aircraft are equipped with serviceable secondary surveillance radar transponders that comply with the following conditions:

(i)they have the capabilities for airborne Mode S Elementary Surveillance (ELS);

(ii)they have sufficient continuity to avoid presenting an operational risk;

(b)aircraft of a maximum certified take-off mass exceeding 5 700 kg or that have a maximum cruising true airspeed capability greater than 250 kt, with an individual certificate of airworthiness first issued on or after 7 June 1995, are equipped with serviceable secondary surveillance radar transponders that comply with the following conditions:

(i)they have the capabilities for 1 090 MHz Extended Squitter (ES) automatic dependent surveillance-broadcast (ADS-B) Out, in addition to capabilities referred to in point (a)(i);

(ii)they have sufficient continuity to avoid presenting an operational risk;

(c)fixed-wing aircraft of a maximum certified take-off mass exceeding 5 700 kg or that have a maximum cruising true airspeed capability greater than 250 kt, with an individual certificate of airworthiness first issued on or after 7 June 1995, are equipped with serviceable secondary surveillance radar transponders that comply with the following conditions:

(i)they have the capabilities for airborne Mode S Enhanced Surveillance (EHS), in addition to capabilities referred to in points (a)(i) and (b)(i);

(ii)they have the continuity sufficient to avoid presenting an operational risk.
 
Το ερώτημα είναι αν το ATC "βλέπει" τις εκπομπές mode-s.
Έχω ακούσει ότι σε πειραματική βάση η ΥΠΑ παρακολουθεί παθητικά το ADS-B και επίσης έχουν εγκαταστήσει ADS-B markers σε κάποιες κορυφές (Πάρνηθα, Υμηττό, Δίδυμα κλπ). Δεν το χρησιμοποιεί επιχειρησιακά.

Επίσης έχουμε και άλλη καθυστέρηση σε θέματα νέων τεχνολογιών, δεν έχουμε καθόλου σταθμούς VDL2 datalink, για το οποίο επίσης υπάρχει υποχρέωση.

Δυστυχώς από το 2005 και μετά, και ιδίως μετά το Καστελλόριζο, όλα τα projects μπήκαν στον πάγο.
 
Top