Bombardier CSeries / Airbus A220

  • Thread starter Thread starter billos_340
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Και εγώ όσο και αν έψαξα δεν βρήκα καμία πληροφορία τι πακέτα isolation kit υπάρχουν γαι το a220 και ποιές εταιρείες τα χρησιμοποιούν.

Υπάρχουν άλλοι λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να νιώθει κάποιος ανασφαλής σε ένα a220 (βλ. κινητήρες). Ο θόρυβος κατά την άποψή μου είναι τόσο ενοχλητικός στο cruise, που αν εχω ξεχάσει να εχω πάρει ακουστικά μαζί μου, το ταξίδι είναι με μια λέξη δυσάρεστο. Σαφώς και ειναι μια προσωπική άποψη, αλλά έχω πετάξει αρκετές φορές με την air baltic και όσο και αν θέλω να πείσω τον εαυτό μου ότι είναι η ιδέα μου....Όχι δεν είναι...

Σαφώς και η καμπίνα του έχει πολλά θετικά στοιχεία, αλλά οτι είναι το πιο ήσυχο narrow body στο cruise αμφιβάλλω...και αυτό είναι και το μακρύ σκέλος εν τέλει της πτήσης.
 
Δεν είναι περίεργο!
Κάθε άνθρωπος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Και μάλιστα όσον αφορά τα αυτιά, όχι μόνο μεταξύ των ανθρώπων υπάρχουν διαφοροποιήσεις, αλλά και μεταξύ των αυτιών του ίδιου ανθρώπου.
Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια (δεκαετία '80) μπήκα σε μια αίθουσα όπου υπήρχαν υπολογιστές. Αμέσως παραπονέθηκα ότι κάποια οθόνη είχε μείνει ανοικτή (οι υπολογιστές ήταν κλειστοί). Ήταν ένας ιδιαίτερα ενοχλητικός συριγμός αλλά αποδείχθηκε ότι μόνον εγώ τον άκουγα.
Προφανώς η άτρακτος έχει κάποια ιδιοσυχνότητα (κάποια συχνότητα που την αναπαράγει σαν ηχείο κιθάρας). Αν κάποιος τύχει να είναι ευαίσθητος στη συγκεκριμένη συχνότητα, έκανε την τύχη του. Συνήθως οι περισσότεροι είναι υπολογισμένο να μην είναι.
 
Έχουν γίνει πολλές μελέτες για την αισθητηριακή ευαισθησία οι οποίες δείχνουν ότι ακόμη και μικρές διαφορές σε ερεθίσματα προκαλούν πολύ διαφορετικές αντιδράσεις σε διαφορετικά άτομα.

Εγώ πχ έχω μεγάλη ευαισθησία σε μηχανικούς θορύβους, εργαλεία ή φωνές. Ακόμα και μια χαμηλόφωνη συνομιλία κάπου κοντά μου μπορεί να με τρελάνει.

Ευτυχώς για το χόμπι μου, οι ήχοι του αεροπλάνου είναι πάντα ευχάριστοι για μένα. Για τους υπόλοιπους ήχους έχω ANC ακουστικά. Και συνήθως παίζω ήχο καμπίνας αεροπλάνου (αδιόρθωτος).
 
Με άλλα λόγια πάλι ο παράξενος της παρέας είμαι:cool:

Σύμφωνα με το chatgpt , σε cruise και στην εκάστοτε πιο θορυβώδη ζώνη στην καμπίνα.
Α220: 78
Neo: 73
E2: 75
 
Δεν είναι παραξενιά, άλλωστε δεν σε ενοχλεί η ένταση του θορύβου, αλλά το είδος του. Εγώ π.χ. λατρεύω να ακούω τζιτζίκια, όσο δυνατότερα και όσο περισσότερα, τόσο καλύτερα. Άλλοι δεν τα αντέχουν, δεν ηρεμούν με τίποτα. Είναι τα παιχνίδια που παίζει το αρχαίο τμήμα του εγκεφάλου μας. Μεγάλο κομμάτι του νομίζει ότι ζούμε ακόμα στις σπηλιές και ερμηνεύει κάθε ήχο ή οπτικό ερέθισμα όπως να 'ναι, άλλοτε προκαλώντας ηρεμία και άλλοτε σημαίνοντας συναγερμό. Τρέχα γύρευε.

Τέλος πάντων, επειδή έχω μάθει πάντα να βρίσκω κάτι επίσημο και μετρημένο, έψαξα αλλά δεν βρίσκω καμία δημοσίευση ή μέτρηση (από Airbus/EASA/FAA/Pratt & Whitney) για το εσωτερικό της καμπίνας του A220 ή του A320neo. Οι μόνες επίσημες μετρήσεις/πιστοποιήσεις αφορούν εξωτερικό θόρυβο (EPNdB). Δεν ξέρω από πού άντλησε τα νούμερα αυτά το chatgpt και δεν του έχω καμία εμπιστοσύνη όταν δεν παραθέτει λινκ προς την πρωτογενή πληροφορία.
 
Έχεις απόλυτο δίκιο για το gpt. Ούτε εγώ μπόρεσα να βρω κάποια επίσημα στοιχεία... γεγονός που ήδη με έχει κάνει ακόμα πιο δύσπιστο για το, κατά τις δηλώσεις, πιο αθόρυβο narrow body. Στο εξωτερικό ναι, στην καμπίνα κατά την υποκειμενική μου άποψη με την καμία...

ΥΓ. Η διαφορά των 3 db μπορεί να ερμηνευτεί ως και 25% πιο δυνατός θόρυβος.

Ίσως κάποια στιγμή υπάρξουν στο ίντερνετ περισσότερες πληροφορίες για τα επίπεδα θορύβου στις καμπίνες των αεροσκαφών. Το ότι δεν υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία εννοείται το βρίσκω αρκετά 'ύποπτο'.
 
Με δεδομένο ότι ο θόρυβος στο εσωτερικό επηρεάζεται από τη διάταξη των καθισμάτων, τον αριθμό επιβατών, τις στροφές των κινητήρων κ.ά., δεν νομίζω ότι μπορεί ποτέ να υπάρξει επίσημη μέτρηση "θορύβου εσωτερικού καμπίνας" έστω σε εύρος. Ας μη γινόμαστε καχύποπτοι χωρίς λόγο. :)

Υπάρχουν εξαντλητικοί κανόνες μέτρησης θορύβου για να πιστοποιηθεί ένα αεροσκάφος, με μικρόφωνα τοποθετημένα σε προκαθορισμένες θέσεις στο έδαφος (μπροστά στον άξονα προσέγγισης, στο πλάι του διαδρόμου και στο σημείο υπέρπτησης κατά την απογείωση) σε συγκεκριμένες αποστάσεις και ύψη, σύμφωνα με τις διαδικασίες της EASA.
=========================
Και όπως μου τα συνόψισε το μισητό ChatGPT:
Στόχος της πιστοποίησης θορύβου δεν είναι η άνεση των επιβατών αλλά η περιβαλλοντική συμμόρφωση και η προστασία των κοινοτήτων γύρω από τα αεροδρόμια.

Τα όρια και οι μετρήσεις που ορίζει το ICAO Annex 16 (και εφαρμόζει η EASA) αφορούν αποκλειστικά εξωτερικό θόρυβο, ώστε:
  • να περιορίζεται η ηχορύπανση στις κατοικημένες περιοχές,
  • να τηρούνται οι κανονισμοί για τα “noise contours” και τα “quota counts” που καθορίζουν τις άδειες πτήσεων και τα slots,
  • να υπάρχει ενιαία σύγκριση ανάμεσα σε τύπους αεροσκαφών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο εσωτερικός θόρυβος στην καμπίνα:
  • είναι θέμα σχεδιασμού καμπίνας (insulation, layout, θέση κινητήρων) και δεν εμπίπτει σε διεθνή κανονιστικά όρια,
  • θεωρείται ανταγωνιστικό/εμπορικό πλεονέκτημα και όχι ρυθμιστική απαίτηση,
  • μπορεί να μετρηθεί από τις ίδιες τις εταιρείες ή τρίτους, αλλά αυτές οι μετρήσεις δεν είναι υποχρεωτικές ούτε τυποποιημένες διεθνώς.
Με λίγα λόγια, η EASA πιστοποιεί το αεροπλάνο για να μην ενοχλεί τους γύρω, όχι για να σου εγγυηθεί πόσο ήσυχο θα είναι μέσα.
=========================
 
Top