Οικονομικά θέματα Sky Express

  • Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Μικρή η αγορά και το μεγάλο ρίσκο. Το ίδιο έγινε και όταν άνοιξε η Olympicair και μετά τα γνωστά.
Η διοίκηση στη sky αλλάζει τόσο γρήγορα που μπορεί να βρεθούν ξεκρέμαστοι στο φτερό.
Τα ελάχιστα άτομα που ήξερα και μεταπήδησαν αρκετά ποίο πριν, έφαγαν φόλα.
Το ίδιο βέβαια και από γνωστούς που έφυγαν από την LEVEL για να πάνε στη Lauda Motion.
Νομίζω αν πας στον άμεσο ανταγωνιστή, έχεις κάψει πρακτικά τις γέφυρες.
Καλή τύχη να ευχηθώ
 
Επόμενο βήμα η Αφρική και η Ινδία !!!!! Έχει διαβρωθεί πλήρως το επάγγελμα.
 
Είναι εύκολο να κρίνουμε παιδιά. Ως παρατηρητής έχεις το προτέρημα να μπορείς να συγκρίνεις ποιος κάνει καλύτερη δουλειά. Γεγονός είναι ότι ζούμε σε εποχή ανακατατάξεων και γρήγορων αλλαγών. Αυτό συμβαίνει σχεδόν παντού, όχι μόνο στη Sky Express. Η διοίκηση μιας αεροπορικής δεν είναι απλή υπόθεση, όπως και η διοίκηση ενός κράτους ή ενός σπιτικού. Ο καθένας μπορεί να έχει τις δικές του ιδέες ή βλέψεις, οι οποίες όμως για διάφορους λόγους μπορεί να είναι δύσκολα πραγματοποιήσιμες. Θα συμφωνήσω ίσως στο σημείο ότι η συχνή αλλαγή ηγεσίας πιθανόν δείχνει έλλειψη πλάνου και σχεδίου, αλλά σε έναν τόσο γοργά μεταβαλλόμενο κόσμο τι άλλη επιλογή υπάρχει; Δείτε πόσο συχνά αλλάζουν κυβερνήσεις ολόκληρες, οι επιχειρήσεις λοιπόν δεν πρέπει να προσαρμόζονται; Εκτός αν μείνουμε στα παλιά, είναι κι αυτή μια επιλογή, δεν ξέρω αν είναι η καλύτερη. Αυτό που εγώ βλέπω είναι ότι υπάρχει ανάγκη για κάποιες σταθερές, αλλά όλοι μας έχουμε επιθυμίες που ίσως το καθιστούν αδύνατο. Για παράδειγμα, μετακομίζω σε νέο τόπο και ενώ στην αρχή μου αρέσει, στην πορεία βλέπω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που με ενοχλούν και αποφασίζω να φύγω (αν έχω τη δυνατότητα). Ο κόσμος είναι αρκετά διαιρεμένος και ακόμα και οι διευθυντές αργά ή γρήγορα κρίνονται. Νομίζω ότι η σύγχρονη άποψη είναι να αντιδρούν οι αεροπορικές γρήγορα σε μεταβαλλόμενες καταστάσεις. Επειδή πιστεύω ότι έγινε μια μεγάλη επένδυση στην Sky Express θα ήταν κρίμα να ναυαγήσει. Θεωρώ ότι πρώτα από όλα χρειάζεται ένα καλό πλάνο. Έχει έναν αρκετά μεγάλο στόλο πλέον και θα πρέπει να τον αξιοποιήσει. Να γίνει μια καλή έρευνα αγοράς. Θέλει να επικεντρωθεί σε ναυλωμένα ή τακτικά δρομολόγια; Ποιο θα είναι το πελατολόγιό της; Θα προσφέρει εισιτήρια σε χαμηλές τιμές ή όχι; Πρόσφατα διάβαζα ότι η εποχή των πολύ φθηνών εισιτηρίων έχει μάλλον περάσει, αν όχι μόνιμα προσωρινά.
Μάθαμε από τα λάθη του παρελθόντος και δεν έχει νόημα να κάνεις μια τόσο ακριβή επένδυση για να βρεθείς ζημιωμένος και να επιβαρύνεις άσκοπα το περιβάλλον. Άρα λοιπόν, το κάθε δρομολόγιο καλό θα ήταν να να εξυπηρετεί κάποιες ανάγκες, κάποιο σκοπό.
Λαβαίνοντας υπόψη το γεγονός ότι η εταιρία έχει τη βάση της στην Κρήτη, όπου δραστηριοποιούνται πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι, αλλά και άνθρωποι του τουρισμού, μια πρόταση θα ήταν να κάνει ένα συνδυασμό τουριστικών δρομολογίων και μεταφορών αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Έχει πολλά καλά η Κρήτη, γιατί να μην τα φέρει σε άλλα μέρη της γης; Με μια καλή προετοιμασία και διαφήμιση κάτι μπορεί να γίνει.
Ίσως θα ήταν καλή ιδέα να στείλουν εκπροσώπους σε τοπικούς φορείς (τουριστικούς οργανισμούς, πρακτορεία, παραγωγούς και
όποιον άλλον μπορεί να εδιαφέρει) για να συλλέξουν πληροφορίες όπως σε τι τιμή είναι κατάλληλο και αποδεκτό να προσφέρονται τα εισιτήρια και οι άλλες υπηρεσίες της Sky Express. Αυτό εξαρτάται κατά πολύ από το τοπικό εισόδημα. Ίσως να υπάρχουν σχετικά στοιχεία από στατιστικές υπηρεσίες ή κυβερνητικούς φορείς. Καλό θα ήταν να γίνει έλεγχος αν είναι επίκαιρα τα στοιχεία και να αξιολογηθούν ανάλογα. Αν υπάρχει πρόθεση να μείνει για καιρό η εταιρία, είναι πρακτικό να το γνωστοποιήσει άμεσα ή έμμεσα ώστε να αναπτυχθεί εμπιστοσύνη από τους κατοίκους και επαγγελματίες. Μόνο έτσι μπορεί να έχει τη στήριξη που θα χρειαστεί.
Μια καλή έρευνα αγοράς είναι προϋπόθεση για την επιτυχία. Ποιο είναι το υποψήφιο επιβατικό κοινό; Πόσο συχνά και για ποιους λόγους ταξιδεύει; Τι ποσά μπορεί και θέλει να διαθέσει για τις αερομεταφορές (επιβατών ή προϊόντων); Ποιοι προορισμοί το ενδιαφέρουν; Σε ποια μέρη υπάρχει ζήτηση για τα τοπικά προϊόντα; Με ποιο τρόπο γίνονται οι συναλλαγές; Ποια μέσα πληρωμής είναι δεκτά;
Ταυτόχρονα -αν έχει σημασία- προκειμένου να μην έχει οικονομική ζημιά η εταιρία καλό είναι να υπάρχει έλεγχος και καλή πληροφόρηση για την προμήθεια όσο το δυνατόν καλύτερης ποιότητας πρώτων υλών και υπηρεσιών στις οικονομικότερες δυνατές τιμές.
Συγνώμη για την πολυλογία, απλά έχω την αίσθηση ότι μερικοί άνθρωποι ίσως έχουν όλα αυτά τα μέσα - αεροπλάνα, επιχειρήσεις, χρήματα, επαφές - και δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Ίσως να υπάρχουν νέοι που επιθυμούν να εργαστούν σε αυτόν τον κλάδο, που ομολογουμένως είναι δύσκολος αλλά και ενδιαφέρων, και να τους λείπουν ιδέες ή γνώσεις. Ίσως τα σχόλιά μου ωφελήσουν κάποιον. Καλή συνέχεια
 
Φίλε ΙΑΤΑ θα συμφωνήσω μαζί σου αλλά πρώτα κάνεις το Business Plan και μετά επενδύεις. Είναι κρίμα για μια τέτοια επάνδυση και φοβάμαι ότι θα κλάψουν πολλοί.
 
Πολλές φορές ενεργούμε υπό πίεση και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Ίσως κάποιοι "αναγκάστηκαν" να αναλάβουν τη διοίκηση χωρίς να έχουν τον απαραίτητο χρόνο και τα μέσα. Πιθανότατα να είχαν ή να έφτιαξαν business plan αλλά να μην καρποφόρησε. Δεν ήταν και οι καλύτερες εποχές για αεροπορική. Θα συμφωνήσω ότι ίσως ήταν παρακινδυνευμένο, υψηλού ρίσκου κίνηση. Αλλά μερικοί έχουν την άποψη ότι αν δε δοκιμάσεις δε θα μάθεις ποτέ. Ελπίζω να έχει καλή έκβαση για όλους και ειδικά τους εργαζόμενους που εμπιστεύτηκαν και έλπισαν. Επειδή ασχολούμαι με το χώρο γνωρίζω ότι δεν είναι η πρώτη φορά και θα πρέπει να πούμε ότι μερικές φορές απλά προσπαθούμε και δεν πετυχαίνει κάτι. Θέλω να πω μερικοί κατηγορούνται εκ των υστέρων ότι είχαν κακές προθέσεις ή εξαπάτησαν. Δεν ισχύει πάντα αυτό. Η πραγματικότητα έχει δείξει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να "τρέξεις" μια αεροπορική που να λειτουργεί σωστά και πόσο μάλλον κερδοφόρα. Θέλει εξαιρετικές αντοχές και στήριξη... Υποθέτω ότι αναμένουν και κάποιο μήνυμα από τους άρχοντες και το κοινό. Μην ξεχνάμε όμως ότι μόλις περάσαμε και περνάμε ίσως ακόμα μια μεγάλη ανθρωπιστική κρίση με πολλά συνεπακόλουθα στις διαπροσωπικές σχέσεις. Μακάρι να περάσει σύντομα και να έχουμε πλήρη αποκατάσταση!
 
Ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις ;)
Αν κάποιος αγνοεί τα red flags που είναι μπροστά του και προτεραιοποιει τις δυνατότητες μιας εταιρείας και αποφασίζει να αγνοήσει τα δεδομένα, τότε η απόφαση ειναι λίγο στον αέρα. Οι αποφάσεις και οι πράξεις έχουν αποτέλεσμα, επωφελή η λιγότερο, για τον εαυτό τους η ακόμα και για όλους η αλλους.
Είτε υπάρχει πίεση είτε όχι, κάπου πρέπει να στηρίξεις μία απόφαση, αν αυτη ειναι στο συναίσθημα, η ψυχρολουσία είναι ante portas.
Μπορείς να αποφασίσεις να μην αποφασίσεις. Η πίεση είναι σχετική. Αν θέλεις να έχεις διάρκεια και να είσαι συνεπής επαγγελματικά στον εαυτό σου, πρώτα από όλα, πρέπει να μπορείς να αρνηθείς και να το πουλήσεις και σωστά.

Το δεν είχα χρόνο, δεν ήξερα, αναγκάστηκα, θα κλείσει την πόρτα πίσω σου με εσένα εκτός. Το λεγόμενο thank you, next.

Τα όργανα εδώ παίζουν πολύ πριν από τις αναφερόμενες κρίσεις. Δεν είναι τωρινά. Όταν βλέπεις τόσες αλλαγές διοίκησης σε τόσο μικρά χρονικά διαστήματα, με σταθερές και όχι μεταβαλλομενες συνθήκες, όπως αναφέρθηκε, ε όλο και κάτι δεν πάει σωστά. Το pattern είναι μπροστά στα μάτια μας.

Όταν βαπτίσεις την κρίση ως ευκαιρία, δεν μπορείς να την επικαλεστεις και έτσι και αλλιώς.

Η πολύ ευελιξία βλάπτει σοβαρά την υγεία, ψυχική και σωματική. Οι μεταβαλλομενες συνθήκες δεν σου απαγορεύουν να σέβεσαι τον εαυτό σου και τους γύρω σου. Το να επιτρέπεις να σε ποδοπατα το κάθε μεγαλομανες τσολι η να φέρεσαι όπως σου έρθει δεν εχει να κάνει με τις συνθήκες.
Καλές οι επενδύσεις αλλά δεν επαρκούν για αγαθά, δεν υπάρχει η υποδομή και η αλυσίδα, ούτε και εταιρίες όπως η Aegean η sky δεν μπορούν να το στηρίξουν. Αυτό για την ώρα και το προσεχές μέλλον ειναι όνειρό θερινής νύχτας.

Το business plan είναι εκνευριστικά απλό, θέλω να γίνω aegean στην θέση της aegean, που είναι η δυσκολία κατανόησης.
Όπως ανέφερα σε άλλο post η sky και η aegean, δεν είναι EY και PwC. Το να σου προσφέρει ο άμεσος ανταγωνιστής περισσότερα χρήματα και περισσότερους τίτλους είναι παγίδα. Αν ενδώσεις, ο ανταγωνιστής θα πάρει ότι είναι να πάρει και σύντομα θα σε ξεφορτωθεί. Ο λόγος είναι απλός, ο "προδότης" μπορεί να είναι χρήσιμος αλλά δεν μπορείς να τον εμπιστευθείς. Οποις θέλει να την κάνει είτε από την μια είτε από την άλλη καλύτερα να παει ποίο περα. Οι ευκαιρίες είναι καλύτερες και το πρόσωπο παραμένει καθαρό.
 
Last edited:
Το αξιοσημείωτο είναι, ότι όταν η Sky Express έκανε το μεγάλο άνοιγμα, πριν 2-3 χρόνια, αρκετά στελέχη μετέβησαν σε αυτήν από την Αιγαίου, αφού η πρώτη τους είχε υποσχεθεί περισσότερα απ' όσα θα έπαιρναν εάν έμεναν στους Γλάρους.:banana:
Post automatically merged:

επαυξάνω Η Μετάλαξη της Cronus ,μπιρ παρά
 
Μέχρι εδώ καλά. :great:

Yπάρχει κάτι άλλο που θέλεις να συνδέσεις τα αποτελέσματα προηγούμενων ετών; Εναι ανοιχτό για συζήτηση και ερμηνεία; :rolleyes:

Δώσε μας το κατιτίς παραπάνω please, είναι δύσκολη ώρα για νευρομυικές συνάψεις :mrgreen:
 
Χμ δεν είμαι ειδικός για να ξέρω, απλά τα νούμερα έγραψα. Ας τα δούμε και σε ένα γράφημα. Κάπου στο 2017 ήταν που ξεκίνησε η μεγάλη επέκταση (άφιξη του πρώτου ΑΤ7 κτλ).

GQ.jpg
 
Top