Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
...ειχα απο πανω μου ορθιους που εκαναν ουρα να επισκεφτουν την τουαλετα...

Αυτό είναι το πιο ενοχλητικό από όλα, πράγματι. Στο άρθρο που διάβασα για το XLR της Iberia, αναφέρουν ότι οι 3 τουαλέτες στο πίσω μέρος είχαν συνεχώς ουρά (μιλάμε για 168 άτομα economy, όταν είναι γεμάτο) και ότι στη μεσαία είναι προσαρμοσμένο το κάθισμα πληρώματος (όπως και σε πολλά απλά neo). Όταν ένα μέλος πληρώματος καμπίνας κάθισε να ξεκουραστεί όπως δικαιούται, έμειναν 2 τουαλέτες διαθέσιμες. Not pretty at all.

Για σύγκριση, στο Α330 της Iberia, 263 επιβάτες Economy και Premium Economy μοιράζονται 5 τουαλέτες (στο aerolopa τα βλέπω). Τέσσερις στο κέντρο της καμπίνας και μία πίσω. Δηλαδή μία για κάθε 52 επιβάτες. Στο XLR έχουν 3 για 168, δηλαδή μία για κάθε 55 επιβάτες. Ελαφρώς ριγμένοι στο νούμερο, αλλά όχι τρελά.

Με την ευκαιρία, είναι απόλυτα αληθές ότι τα πληρώματα δεινοπαθούν όταν έχουν να κάνουν full service (αυτό που είχαμε παλιά στο short haul, ααχχ...) με δίσκους, φουρνάκια, ζεστά πιάτα, ξανά service κλπ) σε τόσο μικρά galleys, και να έχουν και τον κόσμο που ανυπομονεί να ανακουφιστεί περιμένοντας μέσα στο galley. Παραθέτω εικόνες για όσους δεν το έχουν δει.


Screenshot 2025-07-27 at 14.58.43.pngScreenshot 2025-07-27 at 15.09.49.png
 
Last edited:
Παιδιά άλλο τα widebodies σε αίσθηση καμπίνας ύψος άνεσης και στο διάδρομο, τουαλέτες στο κέντρο του αεροσκάφους ξεμουδιαζεις, στα narrow δεν υπάρχει τίποτα από αυτά απλά υποβάθμιση προϊόντος. Εχει να πέσει γέλιο με τα καθίσματα πάνω κάτω από την Ισπανική εταιρία που κανονικά θα έπρεπε μήνυση από επιβάτες, να πάει στα τάρταρα αυτή η ιδέα γιατί εκτός οτι είναι άθλιο παίζει να υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας σε έκτακτη ανάγκη.
 
Δεν έχετε καταλάβει καν σε τι δρομολόγια και σε τι αγορές απευθύνεται ο τύπος, έτσι;

Μπορείτε να γκουγκλάρετε "A321XLR business case" ή να ρωτήσετε το ChatGPT, θα σας κάνει και χαρούλες απαντώντας.

Για το δε τελευταίο, κάποιος να ειδοποιήσει την EASA ότι έκανε ένα τρομερό λάθος!!!!
 
Last edited:
Αν υπάρχει "πρόβλημα ασφαλείας σε έκτακτη ανάγκη" στα XLR των 138 θέσεων, τότε τι να πούμε για τον υπάρχοντα στόλο A321neo των 220 θέσεων.

Η εμπάθεια πάντως που εδράζεται στην "ελληνοπερηφάνεια" ότι καλή αεροπορική εταιρεία είναι αυτή που κάνει υπερατλαντικά εκεί όπου υπάρχει η Ομογένεια, καλά κρατεί.
 
Last edited:
Μήπως να περιμένουμε δορυφορική σύνδεση Starlink από την εταιρεία στα LR/XLR .? Δεδομένου από τις φωτογραφίες δεν έχει το γνωστό καρούμπαλο που έχουν συνήθως τα Α321 ευρέως με το αργό ίντερνετ σε σχέση με του Musk που ειναι μια πλάκα για να ανεβάσει το πήχη στον ανταγωνισμό.
Στη πρώτη φωτογραφία ίντερνετ κεραία Starlink τοποθετημένη σε A321neo της Hawaiian.
Στη δεύτερη φωτογραφία τυπική ίντερνετ κεραία σε αεροσκάφος Α321neo της united.

View attachment 5503
View attachment 5504
Η κεραία στην δεύτερη φωτογραφία είναι του SATCOM το οποίο παρέχει και άλλες υπηρεσίες εκτός από internet.
 
Αυτό είναι το πιο ενοχλητικό από όλα, πράγματι. Στο άρθρο που διάβασα για το XLR της Iberia, αναφέρουν ότι οι 3 τουαλέτες στο πίσω μέρος είχαν συνεχώς ουρά (μιλάμε για 168 άτομα economy, όταν είναι γεμάτο) και ότι στη μεσαία είναι προσαρμοσμένο το κάθισμα πληρώματος (όπως και σε πολλά απλά neo). Όταν ένα μέλος πληρώματος καμπίνας κάθισε να ξεκουραστεί όπως δικαιούται, έμειναν 2 τουαλέτες διαθέσιμες. Not pretty at all.

Για σύγκριση, στο Α330 της Iberia, 263 επιβάτες Economy και Premium Economy μοιράζονται 5 τουαλέτες (στο aerolopa τα βλέπω). Τέσσερις στο κέντρο της καμπίνας και μία πίσω. Δηλαδή μία για κάθε 52 επιβάτες. Στο XLR έχουν 3 για 168, δηλαδή μία για κάθε 55 επιβάτες. Ελαφρώς ριγμένοι στο νούμερο, αλλά όχι τρελά.

Με την ευκαιρία, είναι απόλυτα αληθές ότι τα πληρώματα δεινοπαθούν όταν έχουν να κάνουν full service (αυτό που είχαμε παλιά στο short haul, ααχχ...) με δίσκους, φουρνάκια, ζεστά πιάτα, ξανά service κλπ) σε τόσο μικρά galleys, και να έχουν και τον κόσμο που ανυπομονεί να ανακουφιστεί περιμένοντας μέσα στο galley. Παραθέτω εικόνες για όσους δεν το έχουν


View attachment 5505View attachment 5507

Είπα να αγιάσω αλλά δεν με αφήνετε κάποιοι… ;) Πως είναι δυνατόν φίλτατε Ovelix από την μια να λες ότι είναι μια χαρά τα Α321 για μια πτήση long haul στην ανάρτησή σου #2581 και μετά να μας παραθέτεις το παραπάνω ( #2592 ) με τις φωτογραφίες τουαλετών / galley του Α321;;;

Μα αυτό ακριβώς αυτό που δείχνουν οι φωτογραφίες σου είναι αυτό που λέω και εγώ: δεν είναι για τόσο μακρινές πτήσεις αυτά τα αεροσκάφη, κουράζουν πολύ εύκολα. Δείτε τι έλλειψη χώρου υπάρχει και για πλήρωμα και για επιβάτες για τα πιο βασικά: να εργαστείς ή να σηκωθείς να ξεμουδιάσεις.

Οι δύο διάδρομοι προσθέτουν περισσότερες επιλογές κίνησης και για τους επιβάτες και για το πλήρωμα και πολύ περισσότερους χώρους αναμονής / ορθοστασίας που τις χρειαζόμαστε σε πολύωρες πτήσεις για να ξεμουδιαζουμε.

Εγώ δεν μίλησα για καθίσματα, άλλωστε η ταξιδιωτική εμπειρία δεν εξαντλείται εκεί. Μίλησα και για την αίσθηση της ευρυχωρίας και την ουσιαστική δυνατότητα που σου προσφέρουν τα wide bodies να μειώνουν τον συνωστισμό και το όποιο αίσθημα κλειστοφοβίας.

Εχω κάνει ίσως χιλιάδες ώρες πτήσης ως επιβάτης και πιο πολύ κουράστηκα συγκριτικά σε narrow body από Αθήνα για Λονδίνο παρά σε Α380 από Λος Αντζελες για Συδνευ ( 15 σχεδόν ώρες ) . Δοκιμάστε πτηση 6+ ωρών με narrow body και θα με θυμηθείτε. Επαναλαμβάνω, καλό για τους λογιστές, δύσκολο για τους επιβάτες.

Οπότε για να μην είμαι εντελώς off topic: καλές οι μακρινές πτήσεις της Aegean αλλά να παρακαλάμε να μην βασιστεί για πολύ σε narrowbodies για πτήσεις άνω των 6 ωρών.
 
Συγγνώμη αν σε μπέρδεψα, μάλλον θα έπρεπε να γράφω πιο απλά.

-Οι χειρότερες εμπειρίες της ζωής μου σε αεροπλάνο από άποψη χώρου στην economy ήταν σε 744 και σε 773ER. Από τότε αγοράζω bulkhead (πρώτη σειρά στην economy) κι ας πονάει οικονομικά.

-Αντίθετα, έχω κάνει IAD-LIS με 752, 7 ώρες κανονική economy και ήταν μια χαρά (δεν σε ήξερα τότε για να σε θυμηθώ). Πράγμα που σημαίνει ότι σημασία έχει η διαμόρφωση της καμπίνας και όχι αν υπάρχει δεύτερος διάδρομος στην άλλη μεριά. Κατανοώ ότι υπάρχουν κάποιοι που το βρίσκουν στενό και κλειστοφοβικό, εγώ μάλλον ανήκω στους «τυχερούς» που βρίσκουν ότι ένας ιπτάμενος σωλήνας με έναν διάδρομο και 200 άτομα δεν διαφέρει και πολύ από έναν ιπτάμενο σωλήνα με δύο διαδρόμους και 400 άτομα.

-Άλλο η διαμόρφωση της Iberia στο XLR (168 economy) κι άλλο η διαμόρφωση της Α3 (114 economy). Τα αρνητικά που ανέφερα ήταν για την cattle class των Ισπανών, δεν γενίκευσα σε όλα τα μικρά LR/XLR. BTW, η Jetblue στα LR έχει πλήρες galley στο πίσω μέρος και το ίδιο αναμένεται να έχει στα XLR. Πιθανότατα τα MSN 12475 και 12606 της A3 θα είναι έτσι.

-Η ουρά για τις τουαλέτες ίσχυε πάντα και ισχύει σε όλα τα αεροπλάνα. Οι παρακαθήμενοι επιβάτες υποφέρουν όσους διαδρόμους κι αν έχει η καμπίνα (εξαιρείται το θεϊκό 346). Το καθαρά αρνητικό στη Space-Flex είναι για τα πληρώματα.

-Τέλος, δεν είναι υποχρεωτικό να πετάξει κάποιος με narrowbody σε μεγάλες αποστάσεις. Ούτε πρόκειται ποτέ να αντικατασταθούν τα widebodies από 321 στις βασικές δημοφιλείς διαδρομές. Επιλογές υπάρχουν και θα υπάρχουν. Cheers!
 
Last edited:
Top