Άλλο ένα θέμα που με κάνει να "τσιμπάω"!!!
Κατ' αρχήν, αυτά που θα γράψω αφορούν
όλα τα αεροπλάνα - τζετ κυρίως - της Πολιτικής Αεροπορίας και όχι μόνον το Β738.
Ένας πολύ γενικός και αόριστος κανόνας λέει, ότι, "όσο πιο ψηλά πάμε, τόσο λιγώτερα καύσιμα θα κάψουμε". Αυτό είναι σωστό, υπό προϋποθέσεις, όμως. Για να καθορίσουμε το βέλτιστο, (Optimum), ύψος μιας συγκεκριμένης πτήσης, πρέπει να συνυπολογίσουμε κάποιους πολύ σημαντικούς παράγοντες.
Θα αναφέρω μερικούς ενδεικτικά, και σίγουρα όχι όλους:
1. Το βάρος μας.
2. Την απόσταση του προορισμού μας.
3. Τις συνθήκες της ατμόσφαιρας στην διαδρομή μας.
4. Την ένταση και κατεύθυνση των πνεόντων ανέμων στη διαδρομή μας.
5. Τις τιμές των καυσίμων στον τόπο αναχώρησης και στον τόπο προορισμού μας, και κάποια άλλα αρκετά εξειδικευμένα για τους σκοπούς του τόπικ.
(Σημείωση: Το βέλτιστο ύψος δεν έχει να κάνει τίποτα με το μάξιμουμ ύψος που μπορεί να ανέβει ένα α/φος, και τις συντριπτικά περισσότερες φορές το ένα ΔΕΝ ισούται με το άλλο).
Η κάθε μια από τις παραπάνω παραμέτρους εξηγείται πολύ συγκεκριμένα, αλλά, τότε, θα έπαιρνε το μέγεθος διάλεξης η απάντησή μου. Εξάλλου και με την λογική βγαίνει μια χαρά τι επηρεάζει η κάθε μία.
Το ύψος στο οποιο μπορεί/επιτρέπεται να πετάξει ένα αεροπλάνο δεν εξαρτάται από το take off-weight,αφού και γεμάτο μπορεί να πετάξει στο FL410
Το παραπάνω, όπως εκφράζεται, δεν ισχύει. Δεν ξέρω συγκεκριμένα για το Β738, αλλά το βάρος απογειώσεως είναι εξαιρετικά περιοριστικός παράγοντας για πάρα πολλά αεροπλάνα, ως προς το πότε θα μπορέσουν να ανέβουν στο μάξιμουμ επιχειρησιακό ύψος τους. Την "οροφή", όπως λέμε. Υπάρχουν κάποια, short to medium haul, κυρίως, αεροπλάνα που το κάνουν αυτό σχετικά γρήγορα, κανένα όμως από τα διηπειρωτικά.
Επίσης εδώ, όταν λέμε "γεμάτο" δεν πρέπει να το μπερδεύουμε με τους επιβάτες που βλέπουμε στην καμπίνα
μόνο.
Το θέμα είναι όσο πιο ψιλά πετάει το αεροπλάνο ,τόσο πιο μικρή είναι η κατανάλωση καυσιμων,αλλα ταυτόχρονα το αεροπλάνο "επιβαρύνεται" και περισσιτερο ,άρα έχει πιο πολλά maintanance costs .
Ούτε αυτό έχει καμμιά σχέση με την πραγματικότητα!
[Συμπάθα με Alex-LGSA

]
Εφ' όσον η καμπίνα συμπιέζεται από 6 έως 8,5 psig πάνω από τα 18000 πόδια σε όλα τα αεροπλάνα, (με μικρές αποκλίσεις στα νούμερα), η "ζημιά" για το maintenance έχει γίνει, κι άλλος ένας κύκλος στην "καμπούρα" του αεροπλάνου έχει γραφτεί.
Αυτά. Χαιρετώ.