737-800 åñùôçóç

  • Thread starter Thread starter cavo_paradiso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

cavo_paradiso

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/12/2005
Μηνύματα
398
Likes
0
Περιοχή
Athens
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Ý÷ù ìéá åñþôçóç. Ðéï åßíáé ôï max Cruise Altitude åíüò 738 ìå seat configuration 3-3 (max 180 pax),fuel load ãýñï óôï 50 ìå 60% êáé ãåìÜôï ìå åðéâÜôåò? (Üíôå íá Ý÷åé 3-4 êåíÝò èÝóåéò). Åé÷á ðåôÜîåé ìéá öïñá stockholm athens ìÝóù âïõäáðÝóôçò k áðü âïõäáðÝóôç ãéá áèçíá ìå ôï 738 ôéò malev ðåôáîáìå óôá 39000 ðüäéá ìå ôåëåßùò áäåéï áåñïóêáöïò (10 Üôïìá ìÝóá) k óôïí ãõñéóìü ðïõ Þìáóôáí full ðåôÜîáìå óôï Fl400! Ëïãéêá èá ðñåðåé íá ãéíïôáí ôï áíôßèåôï. Ãéá ðåéôå ìïõ ãíùìåò?
 
Φιλε Cavo paradiso,
Καταρχήν το max cruise altitude του 738 με επιβάτες πρέπει να είναι FL410 αν θυμάμαι καλά...(είχα πετάξει μια φορα με HF)8)
Το ύψος στο οποιο μπορεί/επιτρέπεται να πετάξει ένα αεροπλάνο δεν εξαρτάται από το take off-weight,αφού και γεμάτο μπορεί να πετάξει στο FL410..
Το θέμα είναι όσο πιο ψιλά πετάει το αεροπλάνο ,τόσο πιο μικρή είναι η κατανάλωση καυσιμων,αλλα ταυτόχρονα το αεροπλάνο "επιβαρύνεται" και περισσιτερο ,άρα έχει πιο πολλά maintanance costs .
Κάθε εταιρία έχει την δίκια τις "χρυσή τομή" μεταξύ fuel- και maitenance- costs ,γιαφτο έτυχε να πετάξεις δυο φορες "σχετικά ψιλά" αν είσαι συνηθισμένος στις ΟΑ και Α3.
Αφού λοιπόν το αεροπλάνο ήταν γεμάτο συνέφερε να πετάξει πιο ψιλά αφού τα fuel costs προφανώς θα ήταν αρκετά λιγότερα.

κάπως έτσι είναι τα πράγματα...διορθώστε με please αν δεν τα λέω καλά
:roll:
 
Άλλο ένα θέμα που με κάνει να "τσιμπάω"!!! :)

Κατ' αρχήν, αυτά που θα γράψω αφορούν όλα τα αεροπλάνα - τζετ κυρίως - της Πολιτικής Αεροπορίας και όχι μόνον το Β738.

Ένας πολύ γενικός και αόριστος κανόνας λέει, ότι, "όσο πιο ψηλά πάμε, τόσο λιγώτερα καύσιμα θα κάψουμε". Αυτό είναι σωστό, υπό προϋποθέσεις, όμως. Για να καθορίσουμε το βέλτιστο, (Optimum), ύψος μιας συγκεκριμένης πτήσης, πρέπει να συνυπολογίσουμε κάποιους πολύ σημαντικούς παράγοντες.

Θα αναφέρω μερικούς ενδεικτικά, και σίγουρα όχι όλους:
1. Το βάρος μας.
2. Την απόσταση του προορισμού μας.
3. Τις συνθήκες της ατμόσφαιρας στην διαδρομή μας.
4. Την ένταση και κατεύθυνση των πνεόντων ανέμων στη διαδρομή μας.
5. Τις τιμές των καυσίμων στον τόπο αναχώρησης και στον τόπο προορισμού μας, και κάποια άλλα αρκετά εξειδικευμένα για τους σκοπούς του τόπικ.
(Σημείωση: Το βέλτιστο ύψος δεν έχει να κάνει τίποτα με το μάξιμουμ ύψος που μπορεί να ανέβει ένα α/φος, και τις συντριπτικά περισσότερες φορές το ένα ΔΕΝ ισούται με το άλλο).
Η κάθε μια από τις παραπάνω παραμέτρους εξηγείται πολύ συγκεκριμένα, αλλά, τότε, θα έπαιρνε το μέγεθος διάλεξης η απάντησή μου. Εξάλλου και με την λογική βγαίνει μια χαρά τι επηρεάζει η κάθε μία.

Το ύψος στο οποιο μπορεί/επιτρέπεται να πετάξει ένα αεροπλάνο δεν εξαρτάται από το take off-weight,αφού και γεμάτο μπορεί να πετάξει στο FL410
Το παραπάνω, όπως εκφράζεται, δεν ισχύει. Δεν ξέρω συγκεκριμένα για το Β738, αλλά το βάρος απογειώσεως είναι εξαιρετικά περιοριστικός παράγοντας για πάρα πολλά αεροπλάνα, ως προς το πότε θα μπορέσουν να ανέβουν στο μάξιμουμ επιχειρησιακό ύψος τους. Την "οροφή", όπως λέμε. Υπάρχουν κάποια, short to medium haul, κυρίως, αεροπλάνα που το κάνουν αυτό σχετικά γρήγορα, κανένα όμως από τα διηπειρωτικά.
Επίσης εδώ, όταν λέμε "γεμάτο" δεν πρέπει να το μπερδεύουμε με τους επιβάτες που βλέπουμε στην καμπίνα μόνο.

Το θέμα είναι όσο πιο ψιλά πετάει το αεροπλάνο ,τόσο πιο μικρή είναι η κατανάλωση καυσιμων,αλλα ταυτόχρονα το αεροπλάνο "επιβαρύνεται" και περισσιτερο ,άρα έχει πιο πολλά maintanance costs .

Ούτε αυτό έχει καμμιά σχέση με την πραγματικότητα!

[Συμπάθα με Alex-LGSA :wink:]

Εφ' όσον η καμπίνα συμπιέζεται από 6 έως 8,5 psig πάνω από τα 18000 πόδια σε όλα τα αεροπλάνα, (με μικρές αποκλίσεις στα νούμερα), η "ζημιά" για το maintenance έχει γίνει, κι άλλος ένας κύκλος στην "καμπούρα" του αεροπλάνου έχει γραφτεί.

Αυτά. Χαιρετώ.
 
Γεια χαρά και από μένα.

Το -800 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 80.000 κιλά (πανω κάτω ανάλογα την εταιρεία).

Αυτό το βάρος σημαίνει : 43.000 το σκάφος
17.000 επβάτες και βαλίτσες (190 full economy)
20.000 κάυσιμα

Με αυτά τα στοιχεία μπορεί να ανέβει στα 35.000 πόδια (maximum) για την πρώτη ώρα πτήσης.

Μέτά σταδιακά ανεβαίνει κάθε μία-μιάμιση ώρα, και 2.000 πόδια παραπάνω.
 
gonso":ykaa5ye6 said:
Μέτά σταδιακά ανεβαίνει κάθε μία-μιάμιση ώρα, και 2.000 πόδια παραπάνω.

Σωστά. Το λεγόμενο step climb. Ο σχεδόν μοναδικός τρόπος να είσαι κοντά στο optimum ύψος συνέχεια. Αυτό αφορά σχετικά μεγάλα σκέλη, από 1500 μίλια και πάνω συνήθως, ανάλογα και με τους ανέμους.
 
Ενα 737-800 με 20 τόνους καύσιμο, μάλλον μεγάλο σκέλος θα κάνει :wink: , γι'αυτό αναφέρω τα αρκετά στεπ climb που θα κάνει.
 
File Gonso k file Crazy Pilot! Apo oti katalaveno iste pilotoi etsi???? Lipon 8elo na rotisop ta exis....! Lipon file Crazy Pilot mipos boris na mou pis ti ine auto to maitenace costs?????? :? Akomi ti enois otan les oti i zimia gia to maintenance ki allos enas kiklos stin kaboura to aeroplanou exi sximatisti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :? Ti enois alos enas kiklos??? Enois oti ta aeroskafoi logo tis piesis tou aera pou tous askite alionoun to sxima tous????? :shock: K ti enois tan les Step Climb????????? To opio ine k o monadikos tropos na ise optimum i4os????? :?
Signomi gia tis erotisis pou gia polous apo edo isos oi apadisis na ine autonoites ala ego den katalava! :? Lipon perimeno na mou apadisete! :D
 
gonso":3eo1zdsw said:
Ìå áõôÜ ôá óôïé÷åßá ìðïñåß íá áíÝâåé óôá 35.000 ðüäéá (maximum) ãéá ôçí ðñþôç þñá ðôÞóçò.

ÌÝôÜ óôáäéáêÜ áíåâáßíåé êÜèå ìßá-ìéÜìéóç þñá, êáé 2.000 ðüäéá ðáñáðÜíù.

óùóôï êáé ëÜèïò,
Ý÷ù k screenshot Üìá èåò íá óïõ óôåéëù ðïõ åíþ åßìáóôå óôçí ðñþôç þñá ôçò ðôÞóçò (åîÜëëïõ ç ðôÞóç áèçíá âïõäáðÝóôç êÜíåé 1:30)ôï dvd screen ìðñïóôÜ äåß÷íåé FL400 k ôéò malev ôï 738 Ý÷åé max pax 180 full economy k Þôáíå ìïíï 2-3 êåíÝò èÝóåéò äçëáäÞ ðåò 177.Ôþñá ç ìïíç åîÞãçóç êáôÜ ôçí ãíþìç ìïõ ôï üôé áíåâÞêáìå ôüóï øéëÜ åßíáé ôï ìéêñü âÜñïò áðü ôá êáýóéìá ëüãïõ ôçò ó÷åôéêÜ ìéêñÞò ðôÞóçò.
Áõôü üìùò ðïõ ìïõ Ýêáíå åíôýðùóç åßíáé üôé óôçí ßäéá ðôÞóç ìå ôéò ßäéåò óõíèÞêåò k ôï ßäéï áåñïóêÜöïò ôçí ðñþôç öïñá ðåôÜîáìå ìå ëßãïõò åðéâÜôåò k ÷áìçëüôåñï ýøïò FL390 êáé ôçí äåýôåñç ìå full åðéâÜôåò óôï FL400. ôé íá ðù ìïíï ïé óõãêåêñéìÝíïé ðéëüôïé îÝñïõíå ôï ãéáôß k ðùò
 
cavo_paradiso, έδωσες την απάντηση μόνο σου. Αθήνα Βουδαπέστη θέλει περίπου 7 τόνους κάυσιμο. Γεμάτο επιβάτες, το αεροπλάνο ήταν 13 τόνους ελαφρύτερο από το μάχιμουμ.
 
Top