737-800 åñùôçóç

  • Thread starter Thread starter cavo_paradiso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Καλησπέρα!
Eπίδης έχω ταξιδέψει και εγώ με μάλεν και ρώτησα τους πιλότους h μάλεν συνήθως επιλεγει μεγάλα ύψη για τα ταξίδια τις.

Για το ύψος θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβουμε και τον Αεροδριάδρομο τον οποιο το αεροπλάνο akoulouthei σύμφωνα με το flight plan του.
Ανάλογος Βορά - Νότος Νότος βορράς ( παράδειγμα δίνω δεν είμαι σίγουρος ακριβώς γιάτα ύψη από Βορά - Νότο)

Τα 7378 έχουν στο FMC "αναλαχτικι" λύση για climb - Max rate και Max Angle συνήθως όταν είναι αdio το αεροπλάνο χρησιμοποιούνε Max Angle, Η για να αποφύγουν κάποια κενά αέρος η σύννεφα.
Σε συνεργασία μεto stemp Climb το max rate θα αποδώσει σιγά και "σταθεpa" και σταθερά σε μεγάλα ύψη

Σας παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος!
Μπας και μάθω και τίποτα καινούργιο!
 
Crazy_pilot έγραψε:
Το παραπάνω, όπως εκφράζεται, δεν ισχύει. Δεν ξέρω συγκεκριμένα για το Β738, αλλά το βάρος απογειώσεως είναι εξαιρετικά περιοριστικός παράγοντας για πάρα πολλά αεροπλάνα, ως προς το πότε θα μπορέσουν να ανέβουν στο μάξιμουμ επιχειρησιακό ύψος τους. Την "οροφή", όπως λέμε. Υπάρχουν κάποια, short to medium haul, κυρίως, αεροπλάνα που το κάνουν αυτό σχετικά γρήγορα, κανένα όμως από τα διηπειρωτικά.
Επίσης εδώ, όταν λέμε "γεμάτο" δεν πρέπει να το μπερδεύουμε με τους επιβάτες που βλέπουμε στην καμπίνα μόνο.

Πολύ σωστά crazy_pilot και εδώ να παραθέσω και εγω ως παράδειγμα το 747-400.

Με βάση το operating procedures του α/φους (σε συνθήκες MTOW) βλέπουμε πως σε πρώτη φάση έχουμε το step-climb τις διαδικασίες του οποίου δεν θα παραθέσω γιατί είναι αρκετές. Στο σημείο που θέλω να επικεντρωθω με βάση την απάντηση σου πράγματι βλεπουμε cruise settings initiation procedures στα 31.000 Feet MSL me 90% N1 Thrust και level-off, κατόπιν και ύστερα απο ενα fuel burn 35.000 Feet και level-off και ύστερα απο ακόμα ένα fuel burn 38.000 Feet.

Είναι κατανοητό πράγματι ότι στα διηπειρωτικά αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα. :D
 
Καλησπέρα ξανά. Νιώθω ότι το προηγούμενο post ήταν οφφ-τοπικ ολίγον :D οπότε επανέρχομαι συγκεκριμένα για το 737-800.
(Configuration CFM56-7B22)

Λοιπόν, Max Operating Altitude 41,000 Feet.

Με βάση το MTOW (Maximum Takeoff Weight) του 737-800 που είναι 70,000 KG έχουμε optimum altitude 34,500 Feet.

Η ακολουθία είναι: (Max Cruise Thrust)

70,000 - 34,500 Feet Optimum Altitude
65,000 - 36,000 Feet ''
60,000 - 37,700 Feet ''
55,000 - 39,500 Feet ''
όλα τα υπόλοιπα - 41,000 Feet

Αυτά :D
 
Το προηγούμενο post αναφερόταν στο 737-600 :bash:

Αυτά παθαίνεις όταν ψάχνεις 1,400 σελίδες βραδιάτικα... όπως και να έχει παρατέθηκαν και οι πίνακες για το -600!. Ευτυχώς που ήλεγχξα προηγούμενη απάντηση του αξιότιμου gosno περί 80,000KG takeoff weight. Να λοιπόν που και στα forums πρέπει να έχουμε double-chekcs :wink:

Να παραθέσω τους πίνακες για το 737-800 CFM56-7B26 Configuration λοιπόν.

(ISA +10/15/20 degrees and Below) + Max Cruise Thrust.

80,000Kg - 31,600 Feet Optimum Altitude
75,000 - 33,000
70,000 - 34,500
65,000 - 36,000
60,000 - 37,000
55,000 - 39,500
50,000 και κάτω - 41,000

Ταπεινά συγνώμη για την μεταμεσονύχτια μονοπώληση του topic και με εκτίμηση πρός τους moderators.

I stand corrected :roll:
 
Test_P":qellebho said:
Να παραθέσω τους πίνακες για το 737-800 CFM56-7B26 Configuration λοιπόν.

Δεν το αμφισβητώ, αλλά υπάρχουν operators με 26άρηδες CFM sto 800? Πρεπει να είναι αρκετά ψόφιο. Τα περισσότερα που ξέρω εγώ έχουν τον 27 (27.000lb) που ειναι πιό ...αξιοπρεπής.
 
Έχεις δίκιο gonso. Επειδή οι πίνακες έιναι απο το Aircraft Operations Manual της Boeing για το 737 και για το οποίο δεν έχει υπάρξει block revision ακόμα, παρά μόνο διάσπαρτα revision notes όντως έχει συμπεριληφθεί ο -27, (C/2005) :wink:

Mάλλον πρέπει να κάνω μια γενική καθαριότητα αλλά πού χρόνος, 3 ώρες μου πήρε να βρώ τα extras :lol: :roll:

Πάντως τα step climb και optimum altitide references που ήθελε ο cavo_paradiso παραμένουν. (να μην βγούμε και οφφ-τόπικ!)
 
crazy pilot":3txrrz3c said:
gonso":3txrrz3c said:
Μέτά σταδιακά ανεβαίνει κάθε μία-μιάμιση ώρα, και 2.000 πόδια παραπάνω.

Σωστά. Το λεγόμενο step climb. Ο σχεδόν μοναδικός τρόπος να είσαι κοντά στο optimum ύψος συνέχεια. Αυτό αφορά σχετικά μεγάλα σκέλη, από 1500 μίλια και πάνω συνήθως, ανάλογα και με τους ανέμους.

OFF TOPIC MODE ON
Ο απόλυτα "μοναδικός τρόπος" νά είσαι στο optimum ύψος συνέχεια είναι το λεγόμενο cruise climb τό οποίο εφάρμοζαν οι πιλότοι τού Concorde,δηλαδή ξεκινώντας από το optimum ύψος τού αρχικού cruise level βάζανε ένα σταθερό thrust setting καί όσο το αεροπλάνο έκαιγε καύσιμα καί γινόταν ελαφρύτερο,ανέβαινε.Ετσι,ανά πάσα στιγμή βρισκόταν σέ optimum ύψος.

Οπως το αντιλαμβάνομαι,το step climb είναι κάτι παρόμοιο μόνο που δέν γίνεται "συνεχώς" αλλά σταδιακά ζητά ο πιλότος άνοδο στο επόμενο optimum ύψος που αντιστοιχεί στο κατά τη στιγμή εκείνη βάρος τού αεροπλάνου,πράγμα που σημαίνει οτι μέχρι να τού δώσουν άδεια από το traffic control έχει διανύσει κάποια απόσταση σέ μή optimum ύψος.
OFF TOPIC MODE OFF
 
Hastaroth":1tqj4k92 said:
Ο απόλυτα "μοναδικός τρόπος" νά είσαι στο optimum ύψος συνέχεια είναι το λεγόμενο cruise climb τό οποίο εφάρμοζαν οι πιλότοι τού Concorde,δηλαδή ξεκινώντας από το optimum ύψος τού αρχικού cruise level βάζανε ένα σταθερό thrust setting καί όσο το αεροπλάνο έκαιγε καύσιμα καί γινόταν ελαφρύτερο,ανέβαινε.Ετσι,ανά πάσα στιγμή βρισκόταν σέ optimum ύψος.
Ναι, αλλά το Concorde δεν συμπεριφερόταν ακριβώς όπως τα συμβατικά μεταφορικά αεροσκάφη. Ήτοι, αφού βρίσκανε στον πόντο την ταχύτητα που θα τους έβγαζε στον προορισμό τους, πχ, σε 3 ώρες και 15 λεπτά σύμφωνα με το schedule, [θυμίζω ότι το σκάφος αυτό έκανε πτήσεις γοήτρου], έβαζαν fixed thrust, όπως λες, κι όσο ελάφραινε, αντί να το τρέχουν περισσότερο, που δεν τους ενδιέφερε, ανέβαιναν. Αυτό συνέβαινε για πολλούς λόγους. Πρώτον γιατί έτρεχε τόσο πολύ, που μερικά λεπτά λιγώτερα δεν κάνανε την διαφορά. Δεύτερον για να είναι στοιχειωδώς οικονομικά βιώσιμο. Τρίτον, γιατί από ένα σημείο και μετά έπαιζε τα ύψη όπως ήθελε. Από τα 43000 ως τα 60000 πόδια πέταγε πρακτικά μόνο του κι έκανε ότι ήθελε. Δεν υπήρχε περιορισμός από άλλη διερχόμενη κυκλοφορία.
Στην ουσία, υπήρξε το μόνο αεροπλάνο στον κόσμο που έκανε πράξη την θεωρία που λέει ότι η οικονομικώτερη πτήση είναι αυτή που στο top of climb ξεκινάει το descent, χωρίς μετάβαση σε cruise.
Hastaroth":1tqj4k92 said:
Οπως το αντιλαμβάνομαι,το step climb είναι κάτι παρόμοιο μόνο που δέν γίνεται "συνεχώς" αλλά σταδιακά ζητά ο πιλότος άνοδο στο επόμενο optimum ύψος που αντιστοιχεί στο κατά τη στιγμή εκείνη βάρος τού αεροπλάνου,πράγμα που σημαίνει οτι μέχρι να τού δώσουν άδεια από το traffic control έχει διανύσει κάποια απόσταση σέ μή optimum ύψος.
Ακριβώς έτσι. Ίσως σε παρηγορήσει το γεγονός, πάντως, ότι το λιγώτερο χρόνο της ζωής τους περνούν τα αεροπλάνα σε βέλτιστο ύψος για πάααααααρα πολλούς λόγους!
 
Top