A-FLOOR óå Airbus

cavo_paradiso

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/12/2005
Μηνύματα
398
Likes
0
Περιοχή
Athens
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Áò ìïõ åîçãÞóåé êÜðïéïò ôï definition ôïõ A-floor indication óôá a3xx. Íïìßæù üôé áõôü ôï indication âãáßíåé óå êáôÜóôáóç icing üôáí ôï speedometer ôïõ airbus óôï EFIS panel Ý÷åé êïëëÞóåé óôï ìçäÝí (åí þñá ðôÞóçò ìéëÜìå ðÜíôá) ðåñßðïõ óôï ßäéï óçìåßï ðïõ åìöáíßæåôáé k ôï ÔÏ-GA indication. èá ìðïñïýóå íá óçìáßíåé Airspeed-Floor k áí íáé ãéáôß?
 
Αν και υπάρχουν άλλοι που θα μπορούσαν να δώσουν μια πιο "επιστημονική" απάντηση μια που πετάνε real life τα Airbus, μια πρώτη εξήγηση από μένα.

To A-FLOOR θα σου εμφανιστεί όταν η ταχύτητα του αεροσκάφους πλησιάζει την ταχύτητα απώλειας στήριξης (Αν θυμάμαι ενεργοποιείται πριν φτάσει εκεί στο PFD η ταχύτητα απώλειας στήριξης είναι το κόκκινο που βλέπεις χαμηλά στο speed indicator). Ένα από τα πράγματα που κάνει το A-FLOOR είναι να δώσει πλήρη ισχύη στους κινητήρες ώστε να κρατηθεί εντός του Flight envelope.

Αυτό που δεν θυμάμαι επίσης είναι αν το A-FLOOR ενεργοποιείται αν δεν έχεις το Α/Τ ανοιχτό. Σε ένα video που είχα δει επειδή οι ταχύτητες προσγείωσης ήταν μεγάλες κατά την προσέγγιση κάποια στιγμή μπήκε το A-FLOOR και για να το κάνουν "deactivate" κλείσανε το A/T.

Σε γενικές γραμμές το A-Floor είναι η προστασία που παρέχει η Airbus ώστε το αεροσκάφος δεν μπορεί να χάσει την στήριξη του.
 
Όπως είπε και ο Chris, το alpha floor είναι μια από τις προστασίες μέσω του computer των FLCS που παρέχει η Airbus. Υπάρχουν και άλλα "προγράμματα" προστασίας τα οποία ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται με βάση αυτό που ονομάζουν "Control Laws".

Το alpha floor ουσιαστικά ενεργοποιεί κάποια μέτρα όπως να μαζέψει τα spoiler και να ενεργοποιήσει το TO/GA mode, είναι ένα μέσο προστασίας για extreme καταστάσεις αεροπλάνου. Όπου βασικά το αεροσκάφος έχει πολύ μεγάλη angle of attack και κινδυνεύει να μπεί στις γωνίες AoA που η ομαλή ροή πάνω από το φτερό διακόπτεται και αρχίζει να μπαίνει σε stall. Δύο σημειώσεις εδώ: Αυτή η γωνία είναι γύρω στις 15* AoA να φανταστείς. Το alpha floor ενεργοποιείται γύρω στις 10* AoA αν θυμάμαι καλά. Τα flaps επίσης μετράνε, αφού αλλάζουν το camber της χορδής του φτερού. Έτσι, για flaps condition 1+F, 2, 3 και 4, το alpha floor ενεργοποιείται σε υψηλότερες ΑοΑ. Μια διόρθωση που θα ήθελα να κάνω στο post του Chris είναι ότι το alpha floor ενεργοποιείται σε οποιεσδήποτε ταχύτητες και εξαρτάται μόνο από την AoA του αεροσκάφους, καθ'ό,τι αν πάει το φτερό σε Aoa ~ 15* τότε έχει απώλεια στήριξης ανεξάρτητα από την ταχύτητά του.

Υπάρχει και άλλο ένα μέσο προστασίας το οποίο σε συνδυασμό με το alpha floor βοηθάει τους πιλότους να βγούνε από επικίνδυνες καταστάσεις. Το mode αυτό επαναφέρει το αεροσκάφος από extreme bank angles κλπ. αλλά δεν θυμάμαι πως το λένε...alpha-κάτι είναι πάλι.

Σε ένα ντοκυμαντέρ του Discovery Channel, ο Bruce Dickinson είχε πάρει το A320 των δοκιμών και έδειχνε και τα 2 modes...Το έχω αν θέλεις να το ανεβάσω σε YouTube....

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=IKBABNL-DDM
 
Ελα chris..πρεπει να εχεις auto throtle engaged,για alpha protection :)
 
Top