A320 Vs B737: Re-engine or Re-design?

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Οοοοχι, το 777 δεν αναπαραγει την ατρακτο του 767! Μονο το ρυγχος ειναι το ιδιο. :)
 
ούτε. Το 777 ήταν ένα εντελώς καινούργιο αεροσκάφος. Δεν δανείστηκε τίποτε από προηγούμενα. Και γι' αυτό ίσως είναι τόσο πετυχημένο.

Τα 767-757 είχαν κοινό cockpit (όχι ρύγχος). Ως συνέπεια, είχαν το ίδιο rating certificate. Συνεχίζοντας τις ομοιότητες, το 757 είχε ίδια άτρακτο με όλα τα single aisle Boeing (κατασκευάζονταν μάλιστα στο ίδιο εργοστάσιο).

To 787 είναι κι αυτό ένα εντελώς καινούργιο αεροσκάφος. Και το 797 θα πρέπει επίσης να είναι. Όσο πετυχημένο και να είναι το 737, αν δεν αρχίσεις από μια λευκή κόλλα χαρτί (οθόνη, πλέον, σήμερα) θα ζεις με τους περιορισμούς του παρελθόντος.
 
Γιά τό ρύγχος τού 777 μπορώ να πώ ότι εμένα τουλάχιστον μού φαίνεται ίδιο με τού 767.Γιά την άτρακτο,mea culpa,οι γνωρίζοντες καλύτερα με κάλυψαν.

Σάν αεροπλάνο,ναί,ήταν κάτι καινούργιο-ακόμα και ο τρόπος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ήταν εξ ολοκλήρου καινοτόμος (έχω ένα βιβλίο που γράφει σχετικά).

Οπότε έχουμε μιά Boeing που βγάζει σχεδόν "καπάκι" (σχεδόν είπαμε,όχι ακριβώς) δυό καινούργιους τύπους long-haul κι'όμως όταν πρόκειται να αποφασίση γιά το νέο της medium-haul προβληματίζεται άν απλώς θα κάνη re-engine ή re-design (δηλαδή σχεδιαστικό "μερεμέτι") σ'έναν τύπο που κοντεύει να κλείση 20 (ίσως και παραπάνω;) χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση....
 
Hastaroth":1d3czhjx said:
σ'έναν τύπο που κοντεύει να κλείση 20 (ίσως και παραπάνω;)
Αν αναφερεσαι στο 737 πρωτοπεταξε το 1968, αν θυμαμαι καλα...
Ηταν το 737-100 το οποιο μαλιστα χρησιμοποιηθηκε και απο τη NASA!

Κατα τη γνωμη μου ομως ειναι ενα αρκετα επιτυχημενο αεροσκαφος για να το αφησεις ετσι στην ακρη! Και αν και θα μου αρεσε η ιδεα ενος τελειως νεου αεροσκαφους για τα medium haul δρομολογια, πρεπει να δουμε και αλλα πραγματα... Για παραδειγμα, τι μπορεις να ζητησεις απο ενα αεροσκαφος μεσαιου μεγεθους και τι βελτιωσεις θα εκανε καποιος σε ενα υπαρχον 737..? Εμενα να πω την αληθεια περα απο τα ηλεκτρονικα συστηματα, και φυσικα τη μηχανη, δε μου βγαινει κατι πολυ διαφορετικο οταν σκεφτομαι τι θα ηθελα απο τη Βoeing...

ΥΓ: Μετα το 797 θα παμε στο 7007, η στα 808?? :twisted:
 
Eνα αεροπλάνο δεν είναι οι κινητήρες και το κόκπιτ μόνο. Υπάρχουν και άλλα συστήματα που αν και δεν ακούγονται τόσο σπουδαία, το να μην τα ενσωματώσεις/εξελίξεις επειδή δεν μπορείς γιατί το σχέδιο είναι πολύ παλιό ή να τα αφήσεις έτσι όπως είναι για να πετύχεις χαμηλότερη τιμή ανά αεροσκάφος μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες.
Στην περίπτωση πχ των ατυχημάτων της Ηelios και του πρόσφατου της Turkish στο Αμστερνταμ αν οι ίδιοι άνθρωποι είχαν κάνει τις ίδιες παραλείψεις και λάθη και το αεροπλάνο ήταν Α320 δεκάδες συνάνθρωποι μας δεν θα είχαν αποδημήσει εις Κύριον. (air conditioning-pressurization, autothrottle, Radio altimeter)

Το 737 είναι μια τραγική περίπτωση και θα είναι ακόμα τραγικότερη οποιαδήποτε απόφαση εκτός από τον σχεδιασμό απο το μηδέν ενός εντελώς νέου αεροσκάφους. Κάτι που έπρεπε να είχε γίνει πριν πολλά χρόνια αλλά δυστυχώς στην εποχή μας τα αεροπλάνα τα σχεδιάζουν λογιστές και μαρκεταδόροι.
 
Να ρωτήσω κάτι ώς άσχετος με τα της αεροναυπηγικής? Δεν είναι πιό εύκολο να πιάσουν το 787 που είναι "φρεσκοψημένο" και να το βγάλουν σε 737 version? Ή είναι πιό πολύπλοκο απ' ότι φαντάζει?
 
Άν πάμε σε Boeing 797 τότε θα καταλήξουμε σε αυτό . . . http://www.truthorfiction.com/rumors/b/b797.htm
Οκ , βγάζουμε ένα καινούργιο 797 medium - haul , τί θα γίνει όμως αν βγει η κυρία Miss Airbus και μας βγάλει ένα Α350 Medium - Haul ? Μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική άτρακτο, συστήματα, καμπίνα, cockpit, κινητήρες . . . είναι κάτι το οποίο που αν και είμαι φανατικός οπαδός της Boeing μου έχει αποδήξει ότι δεν είναι ικανή να ανταγωνιστεί . . .
 
Nontas":guelebof said:
Eνα αεροπλάνο δεν είναι οι κινητήρες και το κόκπιτ μόνο. Υπάρχουν και άλλα συστήματα που αν και δεν ακούγονται τόσο σπουδαία, το να μην τα ενσωματώσεις/εξελίξεις επειδή δεν μπορείς γιατί το σχέδιο είναι πολύ παλιό ή να τα αφήσεις έτσι όπως είναι για να πετύχεις χαμηλότερη τιμή ανά αεροσκάφος μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες.
Στην περίπτωση πχ των ατυχημάτων της Ηelios και του πρόσφατου της Turkish στο Αμστερνταμ αν οι ίδιοι άνθρωποι είχαν κάνει τις ίδιες παραλείψεις και λάθη και το αεροπλάνο ήταν Α320 δεκάδες συνάνθρωποι μας δεν θα είχαν αποδημήσει εις Κύριον. (air conditioning-pressurization, autothrottle, Radio altimeter)

Το 737 είναι μια τραγική περίπτωση και θα είναι ακόμα τραγικότερη οποιαδήποτε απόφαση εκτός από τον σχεδιασμό απο το μηδέν ενός εντελώς νέου αεροσκάφους. Κάτι που έπρεπε να είχε γίνει πριν πολλά χρόνια αλλά δυστυχώς στην εποχή μας τα αεροπλάνα τα σχεδιάζουν λογιστές και μαρκεταδόροι.

Υπήρξαν και περιπτώσεις όπου οι άνθρωποι αποδήμησαν εις Κύριον επειδή στά ίδια λάθη το αεροπλάνο ήταν Airbus (πιό computerized) και όχι Boeing (πιό pilot-oriented),οπότε άς μήν αρχίσουμε τά παιδιαρίσματα :D

Γεγονός όμως είναι ότι άν ένα σχέδιο είναι τόσο παλιό που δέν επιτρέπει να εξελίξης τά συστήματά του πέρα από ένα όριο ή να ενσωματώσης εντελώς καινούργια,πιό ασφαλή και πιό αποδοτικά συστήματα,τότε η μόνη λύση είναι να παρατήσης το παλιό-έστω και επιτυχημένο-σχέδιο και να ξεκινήσης άπό την αρχή ("da capo",που λέμε και εις την μουσικήν).

Και εξ άλλου,όπως είπα και πιό πάνω,γιά την Boeing δέν θα ήταν και η πρώτη φορά στα τελευταία χρόνια που θα έβγαζε κάτι καινούργιο.....
 
-Μπορείς να μου εξηγήσεις τι σημαίνει "computerized" ?

-Ποιο είναι "pilot-oriented"? το 737NG που έφερε αυτόματα τις μανέτες idle στο Αμστερνταμ (με το γνωστο αποτέλεσμα) και το όλο το σύστημα εξαρτώταν απο ένα (χαλασμένο) RA? Τα "αντρικά" pilot-oriented αεροπλάνα το στικ και τις μανέτες (τουλάχιστον) τα αφήνουν στους χειριστές :lol:

Δεν έχω τίποτα με την Boeing ή την Airbus (ούτε μετοχές) και αδιαφορώ για το ποιός είναι "ο καλύτερος" αλλά η πολιτική της πρώτης ειδικά με το 737 είναι απαράδεκτη. Εχουν ένα γέρικο γαιδούρι και το συζητάνε ακόμα και σήμερα φορώντας του σαμάρι με χάντρες και καθρεφτάκια να το πουλήσουν (φτηνά βέβαια, και εδώ είναι το κλειδί) για άλογο.
 
Βασικά εννοούσα "πιό computer-oriented",έχοντας υπ'όψιν μου το γεγονός ότι τά συστήματα στο A320 σε κάποιες περιπτώσεις δέν επέτρεψαν στούς χειριστές να τά παρακάμψουν και να αναλάβουν αυτοί τον έλεγχο.

Τό Τουρκικό 737NG μπορεί μέν να έφερε αυτόματα τίς μανέτες στο idle αλλά οι πιλότοι άν είχαν την προσοχή τους εκεί που έπρεπε,θά μπορούσαν να παρακάμψουν το autothrottle και να διορθώσουν οι ίδιοι την παπαριά του.

Εν πάσει περιπτώσει όμως,όπως είδες,δέν διαφωνώ επί τού θέματος μαζί σου.Αν συνοψίσουμε την όλη ιστορία,η Boeing έβγαλε ένα επιτυχημένο (και πρωτοπόρο) 707 και ένα επιτυχημένο 727 και όταν ο κύκλος τους και ο καιρός τους παρήλθαν τα σταμάτησε,ενώ τό -επίσης επιτυχημένο- 737 το έχει ξεσκίσει στίς variants και στους ξανασχεδιασμούς και παρ'όλο που έβγαλε μετά τέσσερεις ξεχωριστούς long-haul τύπους (757,767,777 και 787) που ειδικά οι δύο τελευταίοι είναι γεμάτοι καιονοτομίες,μόλις έρχεται ο καιρός να δή τί θα παρουσιάση σάν νέο medium-haul,αναρωτιέται άν θα "ξανασχεδιάση" (δηλαδή τί,θα κάνη την ουρά του πεντάγωνη;) ή θα βάλη νέους κινητήρες (επειδή αυτό το πλακουτσωτό σχέδιο τών τωρινών γιά να μήν σέρνεται ο κινητήρας στήν πίστα άρχισε να γίνεται βαρετό) στο ΙΔΙΟ αυτό 737.Δηλαδή πάλι ρύζι θα φάμε σήμερα;
 
Top