ACARS Aegean

  • Thread starter Thread starter mimithem
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

mimithem

First-Class-Member
Εγγραφή
21/11/2005
Μηνύματα
523
Likes
103
Περιοχή
Ιωάννινα - Παραμυθιά/Θεσπρωτία
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
HEJ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGIO
Εδώ και πολύ καιρό έχω παρατηρήσει ότι όλα τα Airbus τηα Αιγαίου στέλνουν αβέρτα ACARS χωρίς κανένα περιεχόμενο.Μπορείνα στείλουν 30 ACARS το λεπτό.Ο κωδικός τους είναι Q0 και το μήνυμα "0EV------V".Μπορεί κάποιος να μου πει γιατί τόσα πολλά χωρίς κανένα μήνυμα;
 
Μήπως δεν είναι μυνήματα από το πλήρωμα προς την εταιρεία αλλά αυτόματη ενημέρωση του
υπολογιστή του αεροπλάνου προς τους μηχανικούς για το status της πτήσης?
Κάτι σαν "big brother" για τους πιλότους δηλαδή.
 
Η Aegean ΔΕΝ χρησιμοποιει ACARS. Τωρα, οι συνεχομενες εκπομπες απο τα Α320/21 (τις βλεπω κ εγω) δεν ξερω γιατι γινονται. Καποιος πιο ειδικος να μας πει? :?
 
Γι αυτό σκέφτομαι μήπως είναι data transfer του αεροπλάνου προς την εταιρία σε τακτικά χρονικά διαστήματα.
Είναι η νέα τεχνολογία που ενημερώνεται το technical support για όλες τις παράμετρους της πτήσης και το status
των συστημάτων.
Για να τα πούμε απλά στέλνει όλες σχεδόν τις τεχνικές πληροφορίες που καταγράφονται στο μαύρο κουτί
και μπορούν οι τεχνικοί να προβλέψουν και να διορθώσουν βλάβες πριν ακόμα αυτές εμφανιστούν.
Όπως επίσης αν οι κινητήρες είναι ασφαλισμένοι, στέλνονται οι πληροφορίες αυτές και στην ασφαλιστική εταιρία
έτσι ώστε να ενημερώνονται για τον τρόπο που δουλεύονται οι κινητήρες. Big Brother στο μεγαλείο σου.

Δεν ξέρω αν όντως είναι αυτό που συζητάτε αλλά χωρίς άλλες πληροφορίες κάτι τέτοιο μου ακούγεται εμένα.
Να δούμε αν κάποιος από την Αιγαίου μπορεί να μας διαφωτίσει καλύτερα.
 
Μα, αυτο εννοουσα οτι δεν χρησιμοποιει ACARS φιλε chania27. ΔΕΝ υπαρχουν (ακομα) οι υποδομες (χρειαζονται ειδικοι δεκτες για ληψη και αποκωδικοποιηση, και αντιστοιχα πομποι για κωδικοποιηση και αποστολη) για να χρησιμοποιηθει το συστημα αυτο ουτε για data transfers ουτε για advisories ουτε για γενικοτερη επικοινωνια του α/φους με το σταθμο του. Και αρκετα απο τα 737 της Α3 εχουν το συστημα, αλλα δεν εκπεμπουν καν.

Να υποθεσω μπορω μονο, οτι τα 320/21 (σαν εξυπνα αεροπλανα που ειναι :wink: ) εκπεμπουν ισως στοιχεια πτησης by default, "θεωρωντας" οτι υπαρχει δεκτης. Η εκπομπη αυτη δεν στοιχιζει τιποτε στο αεροπλανο, δεν καταναλωνει τιποτε πορους που θα μπορουσαν να αξιοποιηθουν αλλου.
 
Μάλλον έχεις δίκιο τότε ότι εκπαίμπουν στα "τυφλά" αν και στα αεροπλάνα που γνωρίζω (όχι Airbus)
πρέπει να έχουνε το VHF-3 συντονισμένο στο "data transfer" από το cockpit.
 
Ότι το data trasmission σε αυτή την περίπτωση γίνεται αυτόματα είναι σίγουρο. Το θέμα είναι ότι δεν χρειάζεται τόσες φορές (δύο-τρείς φορές σε κάθε πτήση είναι υπέραρκετό). Επίσης (καθ΄όσον γνωρίζω) oi επικοινωνίες με ACARS δεν είναι τσάμπα. Κοστίζουν κάποια ελάχιστα σέντς ανά μετάδοση. Φασούλι το φασούλι όμως !

Το πιό πιθανόν είναι ότι στο ACARS κάθε αεροπλάνου θα χρειάστεί παρέμβαση για αλλαγή των settings για να σταματήσει να στέλνει από μόνο του.
 
Καλά σήμερα δεν παλεύεται η κατάσταση!To DVO έχει στείλει πάνω από 100 μέσα σε μια ώρα και το DVN έχει δώσει ρέστα!Τουλάχιστον προγραμματίστε τα να στέλνουν και συντεταγμένες να βλέπουμε που είναι. :wall:
Και δε χρειάζεται να έχει τρελό εξοπλισμό το έδαφος της ΑΕΕ στην Αθήνα.Ένα AirNav κάνει μια χαρά τη δουλειά του.Ούτε θα χρειάζεται να επικοινωνούν με το αεροπλάνο ούτε τίποτα :D !Βάλ'του να στέλνει και coordinates και άσ'το να ξεσκίζεται!Και αν θέλει το AirNav η ΑΕΕ, της το στέλνω εγώ σε CD 8)
 
Έχει γούστο να είναι όπως τα λέτε και να στέλνει αυτό data μέχρι να βρει παραλήπτη.
 
Βρήκα αυτό. . .

Q0 messages "reports" to the server under witch specific Ground Link coverage the aircraft located.
Highlight here that each aircraft has its unique address. That is the registration mark.
That works with a calculation of Ground Link station signal strength h from the aircraft.
That is happens because an aircraft flying at FL390 maybe receiving more than 1 GL.

ACARS messages are very structured. Each position in the message has
a specific function. The common Q0 Link Test and QG Out/Return In
Reports are shown as examples:
_ Address Field _ Message Label _ Downlink Block
Identifier
_ Q0 - LInk Test
_ Address Field Line 1 Length = 7 characters
The address field identifies the aircraft with which the ground station is
communicating. For the uplink (ground to air) messages it will be either the
aircraft's official registration mark or the flight number of the service operating
the aircraft. For downlinks (air to ground) messages it must always be the
aircraft's official registration mark. By international agreement, the official
registration marks are coded according to a county of origin one or two letter
ICAO prefix. The single letter "N" is the prefix for all American aircraft. Other
prefixes include: "C" for Canada, "G" for Great Britain, "F" for France, etc.
For ACARS purposes, the Address field must be seven characters in length
and is always right-justified. If the aircraft's identification is less than seven
characters, it must be left-filled with periods. Valid examples:
N1825TU .C-FDCA .D-ABXR
.N123UA .F-GHGF .D-ABIT
..N1901 .HB-IGC .G-BNLG
...N409 .PH-BFP .G-DOCV
_ Message Label Line 1 Length = 2 characters
ARINC has defined a series of two character message labels that identify
message type. Many airlines have also defined their own sets of labels for
company operation purposes.
_ Downlink Block Identifier Line 1 Length = 1 chars.
The DBI is used primarily as a means of indicating the retransmission of a
previously downlinked message. If the DBI suffix is present, it will always be
directly appended to the Message Label (without a space).
_ Message Sequence
Number
_ Carrier & Flight
Number
.N900UA Q01
5400 5400UA1750
Page 3
_ Message Sequence Number Line 2 Length = 4 chars.
For most downlinked messages, the Message Sequence number is a four
digit value that represents the time in minutes and seconds past the hour
that the message was transmitted. (Note that the hour is not given).
_ Carrier & Flight Number Line 2 Length = 6 chars.
The six character flight number field is comprised of a two-character airline
identity code followed by a four-character alpha-numeric flight number. If the
flight number is less than four characters in length, it will generally be rightjustified
and left-filled with zeros. Examples: AC1030 UA0038 AA0009
Scheduled carriers may also conduct charter flights. The letter F is normally
appended to the two-letter airline code to indicate that the flight is a charter.
For example, an Air Canada charter: ACF095. Business jets frequently use
the ACARS network. Since these are not scheduled commercial flights, they
do not have assigned flight numbers. The general carrier and flight number
designation for business jets is always GS0001 GS0001.
 
Top