Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Στο παρακάτω άρθρο του Scramble σχετικά με τις παραγγελίες της Airbus για τον Οκτώβριο βλέπουμε και ακύρωση παραγγελίας 5 Α320Ν για την Aegean...:rolleyes:

Εντύπωση μου κάνει. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος; δεν εξελίσσεται η ζήτηση όπως περίμεναν; ή δεν υπάρχει πλάνο για το που να χρησιμοποιηθούν;
 
Την Δευτέρα νομίζω ανακοινώνουν αποτελέσματα εννεαμηνου.. λογικά είτε την ίδια μέρα είτε μέσα στις επόμενες θα μάθουμε τον λόγο.

Πιστεύω πως δεν έχουν μεινει προορισμοί που θα μπορούσε να ξεκινησει η Αιγαίου και να σηκωνει 320 και 321. Όπως πολλοί έχουν πει, χρειαζονται μικρότερα αεροσκάφη για να αυξήσει συχνότητες και να ξεκινήσει δευτερεύοντες προορισμούς.

Πάντως το Ε195-Ε2 ήταν Αθήνα πριν μερικούς μήνες
 
Τα έλεγαν κι άλλοι αλλά οι μεγάλοι δεν άκουγαν. Ποιο 195; νοικιασμένο;
 
Την Δευτέρα νομίζω ανακοινώνουν αποτελέσματα εννεαμηνου.. λογικά είτε την ίδια μέρα είτε μέσα στις επόμενες θα μάθουμε τον λόγο.

Πιστεύω πως δεν έχουν μεινει προορισμοί που θα μπορούσε να ξεκινησει η Αιγαίου και να σηκωνει 320 και 321. Όπως πολλοί έχουν πει, χρειαζονται μικρότερα αεροσκάφη για να αυξήσει συχνότητες και να ξεκινήσει δευτερεύοντες προορισμούς.

Πάντως το Ε195-Ε2 ήταν Αθήνα πριν μερικούς μήνες

Χμμμ, έχω την εντύπωση ότι όλα τα Α320neo θα αντικαθιστούσαν ένα προς ένα τα ceo ( εκτός από τα πιο πρόσφατα με τα sharklets ) για έναν στόλο από 46neo, 7ceo και τα ελικοφόρα. Δηλαδή τα neo προορίζονταν για αντικατάσταση και όχι τόσο πολύ για ανάπτυξη.

Ας περιμένουμε τις ανακοινώσεις της εταιρίας την Δευτέρα. Προσωπικά δεν αποκλείω κάποια συμφωνία με την Airbus ή τον Lessor για άλλον τύπο αεροσκάφους. Να μην ξεχνάμε τις παραγγελίες που υπάρχουν από μη ανακοινώσιμους προς το παρόν πελάτες. Θα μπορούσε να κρύβεται η Aegean από πίσω.

Αν είναι απλά μια ακύρωση και μόνο αυτό, τότε δεν βγάζει νόημα, γιατί η εταιρία «πετάει» ( pun intended )
 
Θα μπορούσε να έχει ακυρώσει παραλαβές ΝΕΟ με Pratt κινητήρες ώστε να παραγγείλει στη θέση τους με Leap της CFM? Ενδεχομένως με επέκταση της παραγγελίας σε αριθμούς ώστε κάποια στιγμή να αντικατασταθούν όλα τα CEO από ΝΕΟ?

Ή αυτό δεν προϋποθέτει την ακύρωση παραγγελίας παρά μόνο την τροποποίηση της? Επίσης με τα υπάρχοντα ΝΕΟ και τους Pratt τους τι θα κάνει? Θα θέλει κάποιος lessor να τα φορτωθεί? Συν το ότι η αξία μεταπώλησης τους πρέπει να έχει μειωθεί αρκετά λόγω του προβληματικού κινητήρα.

Επίσης δεν ισχύει πως το πρόβλημα το είχαν οι Pratt κατασκευής προ του 2022 και οι νεότεροι είναι εντάξει? Γιατί να ακυρώσει καινούργιες παραλαβές και να χάσει και τα production slots αν το πρόβλημα είναι λυμένο πλέον στα αεροσκάφη πρόσφατης παραλαβής και μένει μόνο να αντιμετωπιστεί με την πολύμηνη καθήλωση για service αυτό των παλαιότερων μπλοκ παραγωγής.

Ελπίζω στην ανακοίνωση κάποιος δημοσιογράφος να τους ρωτήσει σχετικά και να μην αναλωθούν μόνο στα Warrants.
 
Τα έλεγαν κι άλλοι αλλά οι μεγάλοι δεν άκουγαν. Ποιο 195; νοικιασμένο;
Το profit hunter της Embraer ήταν αλλά τώρα που τσεκαρα νομίζω ήταν technical stop γιατί συνέχισε για Taskent μετά από δύο ώρες
 
Εκτιμώ ότι όλα είναι ζήτημα των επί μέρους Provisional Terms & Conditions of Contract Agreement e. g waivers clause etc…… διότι θα μπορούσε ενδεχομένως να ακυρώσει τα υπόλοιπα α/φ, να διεκδικήσει claims για αποθετικές ζημιές από τα καθηλωμένα + το ολικό κόστος επισκευών και/ή αντικατάστασης κινητήρων Pratt κλπ, όπως και /ή αντικατάστασης με νέα Συμφωνία συμψηφισμού και αγοράς α/φ π.χ Α330 και/ή 350 και/ή Α220. !!
 
Χμμμ, έχω την εντύπωση ότι όλα τα Α320neo θα αντικαθιστούσαν ένα προς ένα τα ceo ( εκτός από τα πιο πρόσφατα με τα sharklets ) για έναν στόλο από 46neo, 7ceo και τα ελικοφόρα. Δηλαδή τα neo προορίζονταν για αντικατάσταση και όχι τόσο πολύ για ανάπτυξη.

Ας περιμένουμε τις ανακοινώσεις της εταιρίας την Δευτέρα. Προσωπικά δεν αποκλείω κάποια συμφωνία με την Airbus ή τον Lessor για άλλον τύπο αεροσκάφους. Να μην ξεχνάμε τις παραγγελίες που υπάρχουν από μη ανακοινώσιμους προς το παρόν πελάτες. Θα μπορούσε να κρύβεται η Aegean από πίσω.

Αν είναι απλά μια ακύρωση και μόνο αυτό, τότε δεν βγάζει νόημα, γιατί η εταιρία «πετάει» ( pun intended )
Όντως, αυτό που είχαν ανακοινώσει ήταν ότι θα κρατήσουν τα τελευταία CEOs που είχαν παραλάβει και τα αλλά θα είναι αντικατάσταση 1-1. Το οποίο σημαίνει ότι η οικογένεια A320 θα έχει το complexity δυο διαφορετικών τύπων κινητήρα με ότι αυτό συνεπάγεται σε ότι αφορά MTC, spare parts, προσωπικό που κάνει συντηρήσεις κλπ. Το να βάλει επιπλέων complexity προσθέτοντας Leap κινητήρες στην εξίσωση, χωρίς κάποια άλλη αλλαγή στο μίγμα δεν μου θυμίζει Α3. Το ποιο πιθανό είναι να ανακοινώσουν ότι θα κρατήσουν περισσότερο και περισσότερα CEOs μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Το να προμηθευτούν τους κινητήρες από τα αεροσκάφη που είχαν παραγγείλει, ενώ είναι μια κάποια λύση, έχει μάλλον αρκετά εμπόδια στην υλοποίηση αφού ενέχει ένα σημαντικό κόστος και αλλά legal complexities που είναι ένα αρκετά δύσκολο μονοπάτι που και πάλι δεν θυμίζει Α3.
Τώρα για μικρότερο αεροσκάφος A220 ή Ε2 ενώ είναι όντως θεωρητικά καλή επιλογή στην πράξη έχει προβλήματα παρόμοια με τα Neo που έχει παραλάβει. Με αυτή την υπόθεση λοιπόν και το μικρότερο αεροσκάφος πάει μάλλον ποιο μακριά για την ώρα.
Πριν μερικές μέρες είχα μια σύντομη συζήτηση με έναν από τους μηχανικούς της Austral και αυτό που μου έλεγε είναι ότι τραβάνε τα μαλλιά τους με την επιλογή του Α220 αφού είναι πολύ δύσκολο να βρουν και να φέρουν spare parts με την συχνότητα που χρειάζονται και ότι λίγο πολύ τα αεροσκάφη αράζουν στην τοποθεσία St. Denis. Καλά τα θέλω και οι φιλοδοξίες αλλά για την ώρα είμαστε μάλλον σε αναμονή.
 
Μπερδεύομαι. Εγώ ήξερα μια Aegean που όχι μόνο δε φοβόταν τα νέα πράγματα αλλά επένδυε συνειδητά και σταθερά σε νέα αεροσκάφη, τεχνολογία, ιδέες κλπ. Το να κρατήσει παλιά αεροσκάφη είναι σα να υποχωρεί. Αντί να κάνει πρόοδο να γυρνάει πίσω στα παλιά. Δε νομίζω ότι είναι η καλύτερη επιλογή. Προσωπικά αυτή η Aegean δε με εκφράζει. Με απογοητεύει θα έλεγα. Ίσως η νέα διεύθυνση από τότε που έφυγε ο Θεόδωρος Βασιλάκης έχει άλλες απόψεις, βλέψεις και στόχους. Γνωρίζει κάποιος ποιοι είναι στο board of directors τώρα;
 
Υπάρχει μια μικρή ή όχι και τόσο μικρή λεπτομέρεια. Το πτητικό έργο γίνεται με αεροσκάφη που είναι ready to service, όχι απλά με αεροσκάφη που έχεις στην διάθεση σου γενικά. Αν έχεις 10 Neo και τα 8 είναι ακινητοποιημένα είτε στην βάση είτε στο πουθενά με τι ακριβώς θα εκτελεστούν οι πτήσεις που έχεις πουλήσει;
Πιστεύω ότι αν παρατήσεις έναν επιβάτη στο Dubai και του πεις, ναι αλλά βλέπεις έχω μόνο Neo, ατενίζω το μέλλον με άλλη αυτοπεποίθηση, θα σου πει τις γνωστές ευχές, θα σε κάνει ρόμπα στα social και είναι μάλλον απίθανο να σε προτιμήσει ξανά. Αν λάβουμε υπόψη ότι ένα αεροσκάφος στην high season κάνει 6 σκέλη την ημέρα και ένα technical μπορεί να βγάλει ένα Neo out of service για εβδομάδες ή μήνες, σκέψου πόσες πτήσεις και πόσοι επιβάτες επηρεάζονται. Ως εκ τούτου τείνω να πιστεύω ότι έχει λίγο μεγαλύτερη βαρύτητα το on time performance και η εκτέλεση του έργου που έχει προγραμματιστεί. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι κάποια από τα παλαιότερα αεροσκάφη θα παραμείνουν παρά πάνω από ότι ήταν αρχικά προγραμματισμένο.
Το risk appetite μιας εταιρίας τείνει να διαφέρει σημαντικά από αυτό ημών των canapair και μπράβο τους :p
Αν ρίξει κάποιος μια ματιά κατά Ινδία (go first) ίσως να καταλάβει ότι ένα στραβοπάτημα με τα Neo απλά θα σε στείλει στο χρονοντούπαλο που λέει και μια ψυχή :stupid:
Τείνω να πιστεύω ότι το board of directors δεν έχει αυτοκτονικές τάσεις, οπότε, οποίος και να ήταν θα έκανε ακριβώς το ίδιο σε αυτή την περίπτωση. Σχετικά με το ποιοι είναι στο συμβούλιο, από ότι θυμάμαι δεν έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με την περίοδο όπου πρόεδρος ήταν ο Θ. Βασιλάκης.
 
Top