Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Από που να αρχίσω;

1. Το Α319 ήταν ένα και μοναδικό. Δεν θα έκανε κάποια σημαντική διαφορά. Πολύ πιθανό δε, να είχαν δεσμευτεί στην πώληση του προτού ειδοποιηθεί η Aegean ότι πρέπει να καθηλώσει για έναν χρόνο τα 10 neo.

2. Τα A220 της Air Baltic φέρουν και αυτά αποκλειστικά τους κινητήρες PW GTF. Δεν είναι καλή ιδέα να λύσεις προβλήματα που σου δημιουργεί η PW χρησιμοποιώντας περισσότερους PW και ειδικά από μια εταιρία που αντιμετωπίζει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με τον στόλο της όπως η Aegean.


To γνωριζω για τα θεματα των Α220 και τους κινητηρες αλλα το ιδιο ισχυει και για πολλά neo κ καποια Ε2-jet..Εν μέρει ειναι ετσι, απο την αλλη με αυτη τη λογικη δεν θα επρεπε να προχωρανε σε νεες παραγγελιες ουτε των μεν ουτε των δε οι εταιρειες, ομως δεν βλεπουμε κατι τετοιο..Τα 319 ναι, ενα μονο του δεν θα προσφερε πολλα μονο αν ενοικιαζε παραπανω για καποιο διαστημα, τα 320ceo ειναι ακριβα για προσωρινη ενοικιαση, αρα ; τι αλλη λυση ενδιαμεση υπαρχει; η καταργηση δρομολογιων δεν ακουγεται και το πιο αισιοδοξο,oυτε προσοδοφορο..Ουτε ισχυει οτι οι εταιρειες δεν ενδιαφερονται για την κατηγορια 120-150 pax (δεν εννοω οι δικες μας..) Η LH κραταει τα 319 με λυσσα, και παρηγγειλε τα 223 ενω εχει και τα Εjet, η ΙΤΑ τα 221-223, η ΑF τα 223 μεχρι σιγα σιγα να φυγουν τα Α318-319, η LX 221-223 και συνεργαζεται και με Helvetic..H Air Serbia επεκτεινεται με leasing πρωτης γενιας Ejets, η LOT και τις 2 γενιες για να καλυψει το χασμα μεχρι τα 180αρια ΜΑΧ...Ολες οι λυσεις καπου εχουν απωλειες καπου ισως κερδιζουν κατι, θελουν ζυγοσταθμισμα .Θεωρω τεραστιο το χασμα απο τα ΑTR72 ως τα 180αρια neo. Kαι το χασιμο σε feeder ή ανοιγμα/διατηρηση γραμμων, ειδικα τωρα που μενουν στο εδαφος λογω inspection. Oι μεγαλες εταιρειες εχουν ομως τροφοδοτριες μικρες κ α/φη να μεταθεσουν δρομολογια (air dolomiti, city line, air nostrum etc) oι δικες μας οχι...αλλά just my 2cents
 
Είναι άλλο να λέμε «Λάθος που έδιωξαν το Α319» (που BTW σκραπαρίστηκε πέρσι, τόσο πολύτιμο ήταν) και άλλο να λέμε ότι πολλές άλλες εταιρείες επενδύουν σε Α220 και Embraer και ίσως η Α3 να έπρεπε να κάνει το ίδιο. Το πρώτο είναι η αποψάρα μας, το δεύτερο χωράει συζήτηση.

Στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι η Α3 γεμίζει τα Α320/21 σχεδόν όπου τα βάζει. Συνεπώς, τι να τα κάνει τα μικρότερα; Για να πουλάει λιγότερες θέσεις, να προσθέσει έναν ακόμα τύπο στο ρόστερ σπάζοντας το commonality και να χάσει την ευελιξία αλλαγής equipment και πληρωμάτων στο φτερό όταν προκύπτει ανάγκη;

Οι εταιρείες που αναφέρεις είναι είτε πολύ μεγάλες που χρησιμοποιούν τα μικρά ως feeder (LH-LX-AF) είτε νεκραναστημένες που ψάχνουν ακόμα να περπατήσουν (ITA) είτε καμμένες από το clusterfuck της Boeing (LOT) σε ενδιάμεσες λύσεις. H JU είναι κρατική περιπτωσάρα που ψωνίζει ό,τι πει η κυβέρνηση, άσ' την απέξω.

Έχω ξαναπεί ότι το επιχείρημα «Οι άλλοι κάνουν αυτό, εμείς γιατί όχι» έχει ως προφανή απάντηση «Επειδή εμείς δεν είμαστε οι άλλοι».

Τέλος πάντων, θεωρώ πως όποιος ζει στην Ελλάδα και ασχολείται σοβαρά με τα αεροπορικά μπορεί να διακρίνει ξεκάθαρα γιατί η «μονοκαλλιέργεια» της Α3 έχει λογική, βγάζει νόημα και βγάζει χρήμα. Δεν θα καθόμαστε να εξηγούμε αναλυτικά τα αυτονόητα.
 
Οκ, δεν ηξερα οτι το 319 θα πηγαινε σκραπ, γενικα ελεγα για προσωρινη λυση ειτε ειναι τα 319 ειτε ceo γενικα μεχρι να επανελθουν τα neo, ειτε οπως ειπες μικροτερα τζετ..Δεν ξερω αν το χειμωνα το LF ειναι τετοιο που γεμιζει 180αρια και 220αρια, εξαιρω τα κλασικα CDG,LHR,FRA κτλ και αν δεν αναγκαζεται να κανει καποια θερινα επειδη δεν εχει μικροτερα α/φη. Στο μεταξυ μεγαλωνει ο ανταγωνισμος στο Ελ.Βελ και το χειμωνα οσο παει και τρωει μεριδιο απτην Α3, πρωτα από την ελληνικη GQ που ξεπατικώνει την Α3 και μετα απο τις ξενες, LCC και μη. Αρα αυτη η μονοκαλλιέργεια ισως τελικα οσο περναει ο καιρος να μην ειναι τοσο ξεκαθαρη, εκτος αν μενουμε στην πολιτικη (που ετσι παει ) ο,τι δεν χωραει σε 180αρι το κοβουμε..Αλλά ετσι στελνω τους επιβατες σε ανταγωνιστες..Επισης, μην ξεχναμε οτι δεν ειναι μονο η βαση της Αθηνας και τα μικροτερα α/φη θα μπορουσε να τα χρησιμοποιει εναλλαξ και σε αλλες βασεις σε thin routes..Nα θυμισω οτι και στα εσωτερικου το χειμωνα δεν λες οτι ποδοπατιουνται, μπορεις να μειωσεις capacity χωρις ιδιαιτερα frequency. Anyway, σεβαστες ολες οι αποψεις
 
Να πω κι εγώ (χωρίς σε καμία περίπτωση να είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα) ότι στις 12 πτήσεις μου με Aegean το τελευταίο 12μηνο, δεν πέτυχα αεροσκάφος με λιγότερο από 90% πληρότητα! Τα αεροσκάφη ήταν Α21Ν, Α321, Α20Ν, Α320 και οι προορισμοί ήταν δημοφιλείς εσωτερικού και μη δημοφιλείς εξωτερικού (μη δημοφιλείς με την παραδοσιακή έννοια, όχι πρωτεύουσες ή πολύ τουριστικά μέρη).

Όμως, όπως αναφέρθηκε και πριν το χάσμα μεταξύ ATR72 και Α320 είναι τεράστιο, τα ATR72 είναι λίγα και άρα ότι δε γεμίζει Α320 απλά κόβεται! Υπάρχουν πολλοί κοντινοί προορισμοί που τον χειμώνα δύσκολα θα γέμιζαν Α320 αλλά θα γέμιζαν άνετα ένα Α220. Το πρόβλημα είναι ότι το Α220 ή άλλο αντίστοιχο δεν βολεύει για τα μικρά αεροδρόμια του Αιγαίου. Και δεν μπορείς να έχεις αεροσκάφος μόνο για Νοέμβρη-Φλεβάρη. Μια άλλη λύση θα ήταν πιο πολλά ATR72 που χαμένα δεν θα πήγαιναν...

Τέλος, να πω ότι η αγορά μεταβάλλεται και οι εταιρείες σε μεγάλο βαθμό προσαρμόζονται αντίστοιχα. Από προσωπική εμπειρία, προ πανδημίας στο ATH-CTA η Aegean δυσκολευόταν να γεμίσει ελικοφόρο το καλοκαίρι και τώρα με ίδια συχνότητα πτήσεων γεμίζει όλο το καλοκαίρι Α320/Α20Ν/Α321. Η Ryanair υπήρχε στη γραμμή και πριν και τώρα.
 
F-WWTL το test reg του 12070
 
Φαίνεται ότι το SX-NEN θα το παρακάμψουν αφού το 12070 θα γίνει SX-NET και είναι ήδη βαμμένο στην TLS
 
Αφού υπάρχει DVN και υπήρχε DGN, δε νομίζω, από την άλλη μένει να δούμε αν και το NAN θα προσπεραστεί και θα γίνει NAP το επόμενο A321neo που υποτίθεται θα έρθει κι αυτό φέτος
 
Έκανε και την πρώτη δοκιμαστική σήμερα το NET
 
Top