Παρόλο την καλή εξυπηρέτηση, την έγκαιρη λειτουργία των δρομολογίων και το μικρότερο ποσοστό χαμένων αποσκευών στον κόσμο, η δαμόκλειος σπάθη κρέμεται πάνω από την βιωσιμότητα της εταιρείας.
Αν και έχουν αρχίσει προγράμματα εξυγίανσης από το 2004 με τους 1.427 εργαζομένους για την σωτηρία της εταιρείας (έξοδα μισθοδοσίας 51€ εκατ. το 2009) το μέλλον είναι πολύ δύσκολο. Η εταιρεία απέσυρε τα 4 Avro RJ που είχε, και σταμάτησε ζημιογόνες συνεργασίες με τουριστικά γραφεία. Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών στα 250€ εκατ. και την αύξηση επιβατών κατά 400.000, οι ζημιές έφτασαν τα 31€ εκατ. το 2009. Μερικοί λόγοι είναι η αύξηση του κόστους καυσίμων (έφτασαν τα 86€ εκατ.) και χαμηλές ισοτιμίες με την λίρα Αγγλίας που είναι και το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων της εταιρείας.
Άλλος σημαντικός παράγοντας είναι ο σκληρός ανταγωνισμός με τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Η easyJet πετά από BFS, FCO, LPL, LGW, MAN, MXP, NCL, ενώ η Ryanair τους έχει κατακυριεύσει, πετά από BCO, BHX, BLL, BOH, BRI, BRS, EDI, EIN, DUB, GRO, MAD, MRS, PSA, SVQ, TPS, TSF, KRK, LBA, LTN, NYO, VLC.
Σε συνέντευξη ο Διευθύνων Σύμβουλος Joe Cappello αναφέρθηκε στον αθέμιτο ανταγωνισμό από αυτές τις εταιρείες. Η loco ξεκίνησε νέο δρομολόγιο από το Λίβερπουλ ενώ σε απόσταση 30 μιλίων πετά η Air Malta από το Μάντσεστερ (4 μήνες μετά η ΚΜ αναγκάστηκε να μειώσει δρομολόγια). Άλλο παράδειγμα, είναι με την αποχώρηση της ΒΑ από το LGW η ΚΜ αύξησε τα δρομολόγια κατά 15.000 και αμέσως οι loco της επιτέθηκαν από το LGW & LTN αποτέλεσμα φέτος να μειώνει την δυνατότητα μεταφοράς κατά 40.000 θέσεις την θερινή περίοδο).
Φυσικά κατά την πρακτική της Ryanair εμμέσως επιχορηγείται από τις τοπικές κοινωνίες, ενώ η ΚΜ περιμένει την έγκριση της Ε.Ε. για δάνειο 100€ εκατ. από το κράτος, το οποίον είναι αμφίβολο αν της εγκριθεί υπό τις παρούσες συνθήκες.
Μην ξεχνάμε ότι το τουριστικό προϊόν (το μεγαλύτερο έσοδο της χώρας) είναι χαμηλού κόστους διακοπές και με την κατάρρευση της ΚΜ όλη η τουριστική αγορά θα ελέγχεται από τις loco.
Στοιχεία από το annual report 2009 της εταιρείας.