Δεν νομίζω ότι σύγκριση στέκει. Βασικά, δεν έχει καμία απολύτως σχέση.
H Airbnb (όπως και η Uber, όπως και άλλοι) στηρίζονται στη διάθεση προσωπικής περιουσίας ιδιωτών (σπίτια, αυτοκίνητα) προς άλλους ιδιώτες με τη διαμεσολάβηση μιας εταιρείας. Δεν παραβίασαν κάποιον νόμο εξαρχής (ειδικά για την Uber, το κράτος νομοθέτησε εκ νέου προκειμένου να τους αποκλείσει). Η παρέμβαση του κράτους ήταν "Έχεις έσοδα, άρα θα σε φορολογήσω" στην πρώτη περίπτωση και "Η αγορά των μεταφορών είναι ρυθμιζόμενη και δεν έχεις δικαίωμα να υφαρπάζεις έργο" στη δεύτερη. (βασικά, ήταν "Ο φίλος μου ο Θύμιος", αλλά ας μην πάμε εκεί τώρα).
Στην περίπτωση των υδροπλάνων δεν έχουμε να κάνουμε με αγαθά ιδιωτών, αλλά καθαρά με εμπορικές αερομεταφορές. Δεν μπορείς να ξεκινήσεις να πετάς σε λίμνες και κόλπους και να λες "μα υπάρχει νομικό κενό". Δεν υπάρχει, δεν υπήρχε.
Αν η εταιρεία ήθελε να επιχειρεί μόνο από αεροδρόμια θα μπορούσε πετάει νόμιμα από την πρώτη μέρα.
Ας κάνει η πολιτεία το χρέος της να φτιάξει υδατοδρόμια και καλή νομοθεσία και μετά η ζωή θα κρίνει αν συμφέρει ή όχι.
Αυτό πάντως ισχύει ακριβώς. Και είναι μεγάλη ανοησία να περιμένει κανείς να ψηφιστούν οοοολοι οι νόμοι και οοοοολες οι διατάξεις προτού ξεκινήσεις να βάλεις το πρώτο ευρώ. Ξεκινάς, διαφημίζεις, πιέζεις με κάθε θεμιτό τρόπο, επειδή ξέρεις εσύ και οι σύμβουλοί σου (και όχι κάτι παιδιά στο ίντερνετ) ότι σ' αυτή τη χώρα υπάρχει μια θαυμάσια επιχειρηματική ευκαιρία που ακόμα και 15 χρόνια παλινωδιών, ακόμα αποτελεί ευκαιρία για κέρδος.
Το μεγάλο στοίχημα είναι να προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων, ώστε με την έναρξη της επόμενης καλοκαιρινής σεζόν να πραγματοποιηθούν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια.
www.capital.gr
Διαβάζω ότι η υπόθεση προχωράει και ότι στα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια του Ιονίου προστίθεται κι άλλα, με επόμενα στη λίστα τις Βόρειες Σποράδες και την Καλαμάτα.
Επίσης διαβάζω ότι κατατέθηκε πριν λίγες μέρες τροπολογία για την προσωρινή αδειοδότηση δικτύου υδατοδρομίων.
Όλο και πιο κοντά οι πτήσεις με υδροπλάνα. Το «πράσινο φως» για την προσωρινή αδειοδότηση του πρώτου δικτύου υδατοδρομίων δίδει τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε στη Βουλή.
www.metaforespress.gr
Θα μου πείτε "τα έχουμε ξαναδιαβάσει αυτά" και θα έχετε δίκιο. Ωστόσο, εκτιμώ ότι αυτή τη φορά (Covid επιτρέποντος) όλα δείχνουν ότι θα προχωρήσει για λόγους δεν μπορώ να αναλύσω χωρίς να κάνω πολιτικό σχόλιο (για όλη την προηγούμενη δεκαετία).
Ας ελπίσουμε να πάνε όλα καλά γιατί είναι προς το συμφέρον της χώρας, του τουρισμού, της αεροπορίας (και του χόμπι μας, βεβαίως βεβαίως) να ακμάσει αυτή η δραστηριότητα.