AirBlue A321 crashed near Islamabad with 152 pax

  • Thread starter Thread starter SkyHawk
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ακριβώς επειδή δεν υπάρχει διαδικασία για τον 12, κάνεις την διαδικασία του 30 μέχρι τα circling minima και τότε (αν έχεις οπτική επαφή με το διάδρομο) κάνεις ένα circling approach... Δηλαδή μπαίνεις στο δεξί ή αριστερό downwind του 12 και κάνεις το pattern για να προσγειωθείς εξ όψεως (πάντα) πλέον στον άλλο διάδρομο. Εκεί κάπου στο circling το έχασαν και απ' ότι φαίνεται βγήκαν πιο έξω από τα 5 μίλια που είναι η προστατευμένη από εμπόδια περιοχή. Το γιατί έγινε αυτό, θα το δείξει η έρευνα (αν πότε βγει πόρισμα).
 
Υποθέτω όμως οτι ο πύργος θα έπρεπε να τους έχει μιλήσει νωρίτερα, πριν βγουν από τα 5ΝΜ, ειδικά αφού οι συνθήκες ορατότητας εκεί δεν ήταν καλές. Αντιθέτως, τους έδωσε left turn στα 9,5ΝΜ? Επίσης, αφού δεν είχαν καλή οπτική, το σίγουρο είναι οτι θα έπρεπε να ξέρουν πού βρίσκονται έχοντας στο νου τους το VOR του αεροδρομίου για να μη βγουν εκτός περιοχής. Περίεργο
 
Το πότε ακριβώς τους μίλησε ο πύργος, γιατί βρέθηκαν τόσο μακριά από το αεροδρόμιο κλπ θα τα μάθουμε από τα αποτελέσματα της έρευνας ή τα μαύρα κουτιά (γιατί κάπου διάβασα οτι στο Πακιστάν δεν βγάζουν πορίσματα για τα ατυχήματα....).
Δεν θέλει και πολυ πάντως αν έχεις κάποιο distraction στο cockpit και έχεις και tailwind και και να φύγεις λίγα μίλια πιο πέρα... Το θέμα είναι γιατί αφού άκουσαν (;) το GPWS να βαράει δεν το "εκτόξευσαν" προς τα πάνω (και δεν νομίζω οτι έχει θέμα το 321 να σκαρφαλώσει μερικές εκατοντάδες πόδια)... Ας μην κάνουμε εικασίες όμως γιατί και παλιότερα το 757 της American στην Κολομβία θα μπορούσε να είχε ξεπεράσει το βουνό αν δεν είχαν ξεχαστεί τα speed brakes εκτεταμένα.
 
Βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά ... Αναμένουμε το πόρισμα.
 
Air blue crash has been finalized as a case of Controlled Flight into Terrain (CFIT), in which aircrew failed to display superior judgment and professional skills in a self created unsafe environment. In their pursuit to land in inclement weather, they committed serious violations of procedures and breaches of flying discipline, which put the aircraft in an unsafe condition over dangerous terrain at low altitude.

:arrow: http://avherald.com/h?article=42ee2e58/0000&opt=0

Aircrew Captain not only clearly violated the prescribed procedures for circling approach, but also did not at all adhere to FCOM procedures of displaying reaction / response to timely and continuous terrain and pull up warnings (21 times in 70 seconds) - despite these very loud, continuous and executive commands, the Captain failed to register the urgency of the situation and did not respond in kind (break off / pull off).
....

The captain (61, ATPL, 25,497 hours total, 1,060 hours on type) was pilot flying, the first officer (34, CPL, 1,837 hours total, 286 hours on type) was pilot monitoring.
....
5nm north of the aerodrome a first EGPWS caution "TERRAIN AHEAD" sounded. The first officer told the captain "this Sir higher ground has reached, Sir there is a terrain ahead, Sir turn left.
....
The investigation commission commented at that point: "By now the Captain had become very jittery in his verbal communication and displayed frustration, confusion and anxiety resulting in further deterioration in his behaviour."
Tower inquired whether they were visual with the airfield, no reply from the captain, the first officer queried "what should I tell him?"
The tower controller queried whether they were visual with the ground. Both captain and first officer responded confirming they were visual with the ground. The first officer again pointed out: "Sir terrain ahead is coming", the captain responded "we are turning left". The heading bug was rotated left, however, the aircraft did NOT turn. Two "TERRAIN AHEAD" aural caution messages sounded.
...
From that point multiple "TERRAIN AHEAD PULL UP" EGPWS alerts sounded until impact.
The first officer begged twice in succession "Sir, turn left, pull up Sir! Sir, pull up!"
...
The first officer begged another time "Sir, pull up, Sir!"
6 seconds prior to impact the first officer exclaimed "TERRAIN, SIR"... 3 seconds prior to impact the EGPWS alerted "PULL UP", the first officer exclaimed "Sir, we are going down! Sir, we are going down!"

Δυστυχώς το CRM είχε πάει περίπατο, ο F/O μάλλον φοβόταν να αντιμιλήσει στον κυβερνήτη (πόσο μάλλον να του πάρει τα χειριστήρια μετά από 21 (!!!!) GPWS alerts), ο κυβερνήτης δεν ήξερε που βρισκόταν και τι έκανε, σκατοκατάσταση... :(
 
Ας το έκανε σε μένα ο Κ1 αυτό και όχι μόνο σφαλιάρες θα έτρωγε άλλα θα τον πετούσα απο το αεροπλάνο ... κρίμα ... πάλι καλά εδώ στο Ελλαδιστάν δεν έχουμε τέτοια προβλήματα με CRM
 
NYHC":26upoyz1 said:
Ας το έκανε σε μένα ο Κ1 αυτό και όχι μόνο σφαλιάρες θα έτρωγε άλλα θα τον πετούσα απο το αεροπλάνο

Ναί,θα τον πετούσες..
The captain (61, ATPL, 25,497 hours total, 1,060 hours on type) was pilot flying, the first officer (34, CPL, 1,837 hours total, 286 hours on type) was pilot monitoring.
Οπως θα λέγαμε και εν Ελλάδι "πατέρας του ήταν,στά χρόνια" (και στίς ώρες).

Πάντως μού κάνει εντύπωση που ΚΑΙ Σ'ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ,o PF εκώφευσε στά πολλά warnings τού GPWS.Ακόμα και λάθος ένδειξη να ήταν-που δέν ήταν-δέν είχε να χάση τίποτε ακολουθώντας την.Το πολύ πολύ να έκανε μιά δεύτερη προσπάθεια γιά προσγείωση.Τόσες χιλιάδες ώρες είχε στην πλάτη του,δέν τού είχε τύχει να το ξαναχρησιμοποιήση το μαραφέτι;
 
Αυτό σε πείραξε , γιατί δεν έχει ξαναγίνει ε;
Όταν παίζει κάποιος με την ζωή σου κάτσε και πες εσύ CAPTAIN SIR, PLEASE PULL UP ...
MY CONTROLS και αν δεν γουστάρεις και επιμένεις θα κάνω ότι μπορώ να σε σταματήσω ... είσαι πιλότος;
 
Οχι,δέν είμαι.

Και ούτε λέω πως ήταν σωστό αυτό που έγινε.

Αλλά γιά να πάρη ένας 34χρονος F/O τών 1800 ωρών τα χειριστήρια από έναν 61χρονο Κ1 τών 25000 ωρών,πρέπει να έχη πολλά κιλά @@@δια.Και επίσης πρέπει να τον έχη ενθαρρύνει η εταιρία του να σκέφτεται ότι μπορεί και έχει το δικαίωμα να το κάνη άν δή ότι ο Κ1 του πάει να το παίξη αυτοκράτορας.

Σού εύχομαι να μήν αντιμετωπίσης ποτέ κανέναν τέτοιο Κ1 αλλά άν τον αντιμετωπίσης,μακάρι να έχης τα @@ να τού πάρης τα χειριστήρια και να ξελασπώσης το αεροπλάνο και τους επιβάτες-όμως θα έχουν οι μανατζαρέοι τής εταιρίας την ευγενή διάθεση να σε καταλάβουν μετά την επιτυχή προσγείωση;

Ενας φίλος μου πρώην Ολυμπιακάριος μού έχει πεί πως μιά φορά όταν ήταν Κ2 στά A300,αντιλήφθηκε τον Κ1 του να έχη βάλει πορεία γιά προσγείωση στην Συγγρού-ήταν βράδυ και μπερδεύτηκε ο άνθρωπος από τα φώτα.Και ναί μέν βλέποντας την επιμονή τού Κ1 να μήν αναγνωρίζη το λάθος του στο τέλος πήρε ο φίλος μου τα χειριστήρια και κατέβασε το αεροπλάνο εκεί που έπρεπε,όμως άν μετά την προσγείωση ο Κ1 δέν συνειδητοποιούσε τί είχε γίνει-τού ζήτησε συγγνώμην μάλιστα-ο φίλος μου θα είχε πρόβλημα μετά....

Ποτέ δέν θα μάθουμε άν ο συγχωρεμένος Κ2 τής AirBlue εκείνη τη στιγμή σκεφτόταν περισσότερο την πιθανή "κατσάδα" που θα έτρωγε μετά λόγω απείθειας πρός τον Κ1 του παρά το ότι εξ αιτίας αυτού τού Κ1 πήγαιναν να πέσουν στο βουνό και να σκοτωθούν.....
 
Top