Airbus A350

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Και εγώ θα χαρώ να το δω γραμμένο από κάποιον που εμπιστεύομαι.
Τo Simple Flying δεν το εμπιστεύομαι.

Δεν έχω σπουδάσει λογιστική αλλά έχω Master in Business. Στην εταιρία όπου δούλευα, όταν λέγαμε ότι το Χ προϊόν has reached break even, εννοούσαμε απλά και μόνο ότι πλέον κάθε πώληση είναι κερδοφόρα. Από τη στιγμή που άρχιζε να είναι κερδοφόρο το προϊόν μέχρι να φτάσουμε στην απόσβεση της αρχικής επένδυσης υπήρχε μεγάλη διαφορά. Όμως αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι η Airbus έχει τα ίδια definitions.
Ωστόσο θα μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι περνούν ένα τέτοιο σημαντικό ορόσημο τόσο διακριτικά. Θα περίμενα να το έχουν πρώτη είδηση.
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την λέξη απόσβεση (amortization) εφόσον μιλάμε για απόσβεση.
Τέλος δεν καταλαβαίνω γιατί καμία σοβαρή ιστοσελίδα ή εφημερίδα δεν το έχει γράψει ακόμα.
 
AirNamibia":2th4s3g0 said:
Με ποιο δικαίωμα χαρακτηρίζουμε ιστοσελίδες χωρίς να έχουμε στοιχεία, και οι διαχειριστές δεν διαγράφουν την ανάρτηση;
Επειδή βλέπω ότι μου ζητούνται στοιχεία για το Simple Flying, θα δώσω ένα παράδειγμα.

Τον Ιούνιο του 2019 το SF έγραψε ότι η Boeing παρέδωσε το τελευταίο 737NG. :roll: :lol:
https://simpleflying.com/boeing-last-737-ng/
Oι άνθρωποι έγραψαν κανονικό obituary. :lol: :lol: :lol:


Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Απλά ο θεούλης «δημοσιογράφος» διάβασε σε κάποιο δελτίο τύπου ότι η Boeing παρέδωσε το τελευταίο 737NG στην Skymark, και νόμισε ότι ψάρεψε λαβράκι (μόνος αυτός από όλους τους υπόλοιπους που γράφουν για αεροπορία) και έγραψε ολόκληρο obituary για ένα αεροπλάνο που ήταν μεν στα τελευταία του αλλά είχε ακόμα μερικά να παραδώσει.

Και επειδή στο Simple Flying είναι θεοί, 6 μήνες μετά έγραψαν πάλι ότι η Boeing παρέδωσε το τελευταίο 737NG.
https://simpleflying.com/last-boeing-737-ng-klm/
Δηλαδή αν κάποιος διαβάζει μόνο αυτούς και τους παίρνει στα σοβαρά, μπορεί να νομίζει ότι η Boeing παρέδωσε 2 φορές το τελευταίο 737NG.

Εν τω μεταξύ η Boeing λέει ότι έχει να παραδώσει άλλα δύο 737-800.
http://active.boeing.com/commercial/ord ... iew+Report
 

Attachments

  • last737.png
    last737.png
    205,8 KB · Προβολές: 1.052
Σε αντίθεση με τη Boeing που μοιράζει το κόστος ανάπτυξης ισομερώς στα χρόνια διάρκειας του προγράμματος (deferred costs, αν δεν κάνω λάθος) και υπολογίζει τον μέσο όρο, η Airbus καταγράφει κάθε δαπάνη στη χρονιά μέσα στην οποία διενεργήθηκε.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν δύο αναγνώσεις:
1η ανάγνωση: Το Α350 πέτυχε positive cash flow κάποια στιγμή μέσα στο 2018 (δηλαδή, από εκείνο το σημείο και μετά η τιμή πώλησης κάθε μονάδας ήταν υψηλότερη από το κόστος κατασκευής, μέχρι τότε έχανε από κάθε πώληση) και ενάμιση χρόνο μετά (στα τέλη του 2019) είχε πια πουλήσει αρκετά αεροσκάφη με κέρδος ώστε αυτό να καλύψει και το συνολικό κόστος ανάπτυξης. (εδώ υποθέτουμε ότι μέρος των εσόδων από κάθε frame εξαρχής πάει και προς την απόσβεση του R&D).

2η ανάγνωση: Το Α350 πέτυχε μεν positive cash flow (per frame) κάποια στιγμή μέσα στο 2018, αλλά το κόστος του R&D ήταν ακόμα ακέραιο και ακλόνητο. Από τα τέλη του 2019 είναι και το overall programme cash positive, δηλαδή αποπληρώνει/αποσβαίνει την αρχική επένδυση.

Από εκεί και πέρα, δεν μπορώ να εξηγήσω το γιατί δεν έγινε είδηση. Ίσως επειδή τα καλά νέα σπάνια γίνονται. Ίσως επειδή το παγκόσμιο ενδιαφέρον είναι στο επικό clusterfuck της Boeing. Ίσως επειδή το να πουλάει η Airbus δεν είναι είδηση. Η εταιρεία μια χαρά το ανακοίνωσε στα αποτελέσματά της, πάντως.
 
Η πρώτη ανάγνωση είναι το σενάριο που περιγράφει το Simple Flying.
Αν ισχύει, βγάζω το καπέλο στην Airbus, και ως Airbus fanboy πραγματικά χαίρομαι.

Η δεύτερη ανάγνωση δεν είναι 100% σωστή όπως το γράφεις.
Το κόστος του R&D κατανέμεται σε κάθε αεροσκάφος που παραδίδεται,ακόμα και πριν πετύχουν να είναι cash flow positive.
Δηλαδή για κάθε παράδοση έχουν:
+ έσοδα (τιμή πώλησης)
- πραγματικό κόστος κατασκευής του
- allocated κόστη από το συνολικό κόστους του προγράμματος.

Αυτό που εγώ προσωπικά θεωρώ πιθανότερο (και δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν), είναι ότι:
1. αρχικά το πραγματικό κόστος κατασκευής ήταν ψηλότερο από τα έσοδα από την πώληση
2. κάποια στιγμή μέσα στο 2018 πέτυχαν να ρίξουν το πραγματικό κόστος κατασκευής κάτω από την τιμή, με αποτέλεσμα να είναι πλέον cash flow positive, αλλά παρόλα να εξακολουθεί να γράφει λογιστική ζημιά λόγω των allocated deferred costs
3. στα τέλη του 2019 κατάφεραν να ρίξουν το πραγματικό κόστος κατασκευής αρκετά χαμηλά ώστε πλέον να έχουν και λογιστικό κέρδος από κάθε παράδοση

Σε κάθε περίπτωση, η απόσβεση του κόστους του προγράμματος ξεκινάει από την πρώτη παράδοση.
Δεν περιμένεις να φτάσεις positive cash flow πριν αρχίσεις να το αποσβένεις.
 
Top