Ήρεμα παιδιά!
Hastaroth":3i6acsxw said:
Πώς είναι δυνατόν το RAT να παράγη απ'ευθείας υδραυλική ενέργεια;Αφού ενεργοποιείται όταν χαθούν τα (ηλεκτρικά bus bars)AC1/AC2
Διά την ιστορίαν,το σύστημα αυτό είχε εφαρμοστεί ήδη (και νομίζω ότι ήταν καινοτομία τής Airbus) στο A300.
Hastaroth, η απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας, είναι απλά η "σκανδάλη" που απελευθερώνει την RAT. Το αεροπλάνο χρησιμοποιεί την μπαταρία, αν όλες οι άλλες πηγές ενέργειας (κινητήρες-APU) δεν είναι διαθέσιμες. Το ρεύμα της μπαταρίας θα διαρκέσει για 30λεπτά με μία ώρα (ανάλογα τον τύπο). Αν έχουν χαθεί οι κινητήρες, δεν θα χρειαστεί ρεύμα για παραπάνω!
Οι υδραυλικές αντλίες, αν τραβάνε ρεύμα από την μπαταρία, θα την ξεπατώσουνε πολύ γρήγορα. Γι'αυτό υπάρχει η RAT, η οποία είναι μιά υδραυλική αντλία που αντί να τροφοδοτείται μηχανικά ή ηλεκτρικά, λειτουργεί αεροδυναμικά. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι δεν φτάνει υδραυλικό υγρό μέσα στη RAT. Απλά η RAT είναι κομπλαρισμένη μηχανικά με ξεχωριστή υδραυλική αντλία (αυτά όλα ποικίλλουν ανάλογα τον τύπο).
Η RAT δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει στο Α300. Πρωτο-χρησιμοποιήθηκε (όπως και όλα τα "ωραία") από τους βρετανούς στο VC10. Υπάρχει και στο Β757, και λειτουργεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, με μοναδική χρήση τον έλεγχο των πηδαλίων ελέγχου. Όλα τα άλλα συστήματα που χρειάζονται υδραυλική ενέργεια, έχουν back up ηλεκτρικό ή άλλο, άσχετο με την RAT.
Μάρη":3i6acsxw said:
Ισχύει ότι πρέπει να περάσεις πάνω από το αεροδρόμιο για να επιβεβαιώσει ο πύργος ελέγχου ότι το σύστημα έπεσε; Μάρη
Τέτοια διαδικασία,
δεν επιβάλλεται από κανέναν κανονισμό, από καμμία χώρα και σε κανέναν τύπο αεροσκάφους. Προφανώς και είναι στην ευχέρεια του πληρώματος να κάνει κάτι τέτοιο. Όμως είναι πιό πολύ για να πείσουν τους εαυτούς τους και όχι για να είναι σύννομοι. Όπως ειπώθηκε πρίν, αυτό το "Appears to be down", το ξέρουν οι πιλότοι ήδη. Όμως, appears X 2 = λιγότερο καρδιοκτύπι ! Οι τροχοί μπορεί να είναι κάτω, χωρίς να έχουν κλεδώσει, και να "διπλώσουν" στην προσγείωση.
hlias*":3i6acsxw said:
Στο free fall απλα πεφτουν τα σκελη με ολο τους το βαρος η σιγα σιγα απελευθερωνεται υδραυλικη πιεση ωστε να ανοιξουν ομαλα;
H ομαλή πτώση των τροχών δεν είναι επιθυμητή. Χρειάζεται να πέσουν με δύναμη, για να κλειδώσουν οι ασφάλειες. Γι'αυτό και η ενέργεια χειροκίνητης έκτασης των τροχών, επιβάλλει απομόνωση (συνήθως γίνεται αυτόματα) όποιας υδραυλικής πίεσης υπάρχει στο σύστημα, ώστε πέφτοντας να μήν βρεί "κόντρα" από το ίδιο το υδραυλικό σύστημα.