AIRBUS καινοτομίες;

  • Thread starter Thread starter flying_sotoman
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
MIKE512":20opky5q said:
re paidia, kali kai agia i texnologia kai pros theoy den leo na min eiparxei alla poy tha kataliksoyme an kapote ta panta einai aftomata?? einai lete se thesi na analavei kapoios xeiristis to aeroskafos se kapoio emergency otan gia 10 xronia petaei mono me aftomatopoiimenes diadikasies?? mipos tha eprepe na dinoyme ligi parapanodoylitsa ston kivrniti oste na ksemoydiazei ligo? an sinexisoyme etsi pantos vlepoyme na ginete o kivernitis paratiritis i kai na apexei entelos mias kai otan ta panta ginonte ilektronika o pilotos mporei na einai kai se kapoia apostasi i akoma kai sti gi!

η τεχνολογια δεν εχει στοχο να κανει τη ζωη πιο ευκολη αλλα και ασφλεστερη. σιγουρα οι ακραιες εφαρμπγες τις εγκυμονουν κινδυνους...
ο πιλοτος πρεπει να ειναι ετοιμος. και αυτο το πετυχαινει η καλη του εκπαιδευση.
οι αριθμοι παντως δειχνουν πως με την εφαρμογη της τεχνολογιας τα ατυχηματα μειωθηκαν
 
no frills":3miqv5rl said:
η τεχνολογια δεν εχει στοχο να κανει τη ζωη πιο ευκολη αλλα και ασφλεστερη.
...και, επίσης, να κάνει τα προϊόντα πιο ευπώλητα ή/και να δώσει μια κάποια διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.

no frills":3miqv5rl said:
σιγουρα οι ακραιες εφαρμπγες τις εγκυμονουν κινδυνους...
...αν αυτός που τις χειρίζεται δεν έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα.
 
MIKE512":2mvgr4bz said:
re paidia, kali kai agia i texnologia kai pros theoy den leo na min eiparxei alla poy tha kataliksoyme an kapote ta panta einai aftomata?? einai lete se thesi na analavei kapoios xeiristis to aeroskafos se kapoio emergency otan gia 10 xronia petaei mono me aftomatopoiimenes diadikasies?? mipos tha eprepe na dinoyme ligi parapanodoylitsa ston kivrniti oste na ksemoydiazei ligo? an sinexisoyme etsi pantos vlepoyme na ginete o kivernitis paratiritis i kai na apexei entelos mias kai otan ta panta ginonte ilektronika o pilotos mporei na einai kai se kapoia apostasi i akoma kai sti gi!

Αυτό που λες MIKE512, μου δίνει αφορμή να σας δείξω ένα άρθρο που προσωπικά βρήκα πολύ αστείο/σοβαρό. Είναι από το αεροπορικό περιοδικό Log. Το όνομα του αρθογράφου δεν το αναφέρω γιατί χρησιμοποιεί ψευδώνυμο. Η ελέυθερη μετάφραση είναι δική μου όπως και η αλλάγή που έκανα στα ονόματα. Κάθε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα/εταιρείες κλπ, είναι τελείως συμπτωματική. Το έχω σπάσει στα δύο μέρη που ακολουθούν. Ελπίζω να σας αρέσει.
 
2001 Η Οδύσσεια του Αέρα.
ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Αντίγραφο Πρακτικών
Συμβούλιο > Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης , Conoma Airways
Ημερομηνία> Απρίλιος 2001
Διαβάθμιση> ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΝ

«Κύριοι, συγκάλεσα το σημερινό συμβούλιο διότι διαφαίνεται ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τους χειριστές μας»

«Σιγά το νέο. Οι χοντροπληρωμένοι γκρινιάρηδες. Τι ζητάνε αυτή τη φορά? Υγειηνό φαγητό ή πιό άνετα ξενοδοχεία? Είναι τόσο απαιτητικοί, που σε λίγο καιρό θα ζητάνε και ποιότητα ζωής!»

«Όχι, φοβάμαι ότι τα πράγματα είναι πιό σοβαρά αυτή τη φορά. Το πρόβλημα είναι ότι μερικοί από αυτούς προσπαθούν να πετάξουν το αεροπλάνο»

«ΤΙ?? Πλάκα κάνεις. Εννοείς ότι οι ανώμαλοι βγάζουν τον αυτόματο και προσπαθούν να αγγίξουν τα χειριστήρια?»

«Ακριβώς. Προφανώς και εγώ σοκαρίστηκα όπως και εσείς όταν το άκουσα, άλλα το διασταύρωσα και είναι αλήθεια.»

«Μά ....μά, είχα την την εντύπωση ότι τους το είχαμε απαγορεύσει εδώ και καιρό»

«’Οντως, είχαμε κάνει πολλές προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση. Αρχίσανε όμως να γκρινιάζουν, ότι και καλά, χάνουν τα απαραίτητα αντανακλαστικά, και ότι το χέρι και το μάτι ξε-συνηθίζει και άλλα τέτοια παράξενα. Μετά ψήσανε και την ΥΠΑ ότι έχουν δίκιο οπότε έπρεπε να υπαναχωρήσουμε λίγο. Από τότε περιοριστήκαμε στο να τους φορτώνουμε με όση άχρηστη χαρτούρα, τσεκλίστ και διαδικασίες μπορούσαμε. Τους πνίξαμε στο χαρτομάνι με την ελπίδα ότι δεν θα προλάβαιναν να ακουμπήσουν τίποτα σημαντικό στο πιλοτήριο. Επιπρόσθετα, σκεφτήκαμε να τους αλλάζουμε τους κανονισμούς και τις διαδικασίες κάθε έξι μήνες μπας και με αυτό το τρόπο τους πήξουμε όσο δεν πάει. Δημιουργήσαμε μυστικό τμήμα στην εταιρεία, το Τμήμα Πτητικής Ανακατωσούρας, που έκδιδε όλες τις απαραίτητες εγκυκλίους. Παρόλες μας τις προσπάθειες όμως, τα καθίκια εξακολουθούν να πατάνε κουμπιά και να γυρίζουν διακόπτες εκεί που δεν τους σπέρνουνε.»

«Μάλιστα. Λοιπόν, έχω μία ιδέα. Γιατί δεν βάζουμε κάποια ειδική καλωδίωση σε όλα τα κουμπιά και χειριστήρια του πιλοτηρίου, οπότε άμα τα ακουμπάει κανένας, να τους κτυπάει το ρεύμα? Φυσικά εμείς θα αρνηθούμε –ώς συνήθως-τα πάντα. Νά, θα πούμε ότι ήταν λάθος στις συνδέσεις και θα ρίξουμε το φταίξιμο στους μηχανικούς - ώς συνήθως.»

«Εμένα μου αρέσει αυτή η ιδέα, αλλά με τους κυβερνήτες που συνήθως έχουν καρδιακά προβλήματα και υψηλή πίεση από το πολύ καθισιό και την απραξία όλη μέρα (εκτός από το να πίνουνε τον ένα καφέ πίσω από τον άλλο και να τρώνε όσα γλυκάκια περίσσεψαν από το κέτερινγκ) , θα μας βάλουν χέρι από το τμήμα προσωπικού για τά κόστη των αποζημιώσεων για θανάτους εν υπηρεσία.»

«Μμμμ, ναί, σε αυτό δεν έχεις άδικο. Τί θα λέγατε για υποσυνείδητα μυνήματα. Αυτά που λένε ότι υπάρχουν καμμιά φορά στις διαφημίσεις στην τηλεόραση. Που εμφανίζεται ένα μήνυμα στην οθόνη τόσο γρήγορα, που δεν ξέρεις άν όντως το είδες ή το φαντάστηκες, αλλά σε κάθε περίπτωση κάνεις αυτό που σου λέει.»

«Το έχουμε εφαρμόσει αυτό εδώ και χρόνια. Από τα πρώτα glass cockpit. Εμφανίζεται για 0,0003 δευτερόλεπτα η φράση DO NOT TOUCH ANYTHING σε μία από τις οθόνες των οργάνων 3-4 φορές το λεπτό. Δεν είχε αποτέλεσμα. Από αυτό να καταλάβετε κατά πόσο κοιτούν τα όργανα οι χειριστές! Τέλως πάντων. Όλες οι απόψεις που ακούστηκαν μέχρι τώρα ήταν ενδιαφέρουσες. Παρόλα αυτά, έχω την χαρά να σας παρουσιάσω αυτό που πιστεύω ότι είναι η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ. Αυτός κύριοι, είναι ό νέος υπερσύγχρονος Αυτόματος Πιλότος Τεχνητής Νοημοσύνης. Είναι ο πρώτος της νέας γεννιάς Αυτομάτων Πιλότων. Επιτρέψτε μου να σας συστήσω τον ΗLΙΑ. Το πλήρες όνομα του είναι Honeywell Lineflyer Intelligent Autopilot .»

«Γειά σας κύριοι. Είμαι ο Honeywell Lineflyer Intelligent Autopilot 9000, αλλά μπορείτε να με αποκαλείτε και Ηλία.»


Συνεχίζεται.....
 
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Ημερομηνία> Ιούνιος 2010

Το παρακάτω έγγραφο, ανασύρθηκε από τα αποκαϊδια του κτιρίου της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων ,από ειδική ομάδα διασωστών που προσέλαβε η Ένωση Χειριστών Αεροσκαφών, μετά την μυστηριώδη πυρκαϊά που κατέκαψε το κτίριο πρίν 2 μήνες.
Τμήματα του εγγράφου έχουν καταστραφεί εντελώς από την φωτιά. Το κομμάτι που διασώθηκε (και ακολουθεί), φαίνεται ότι είναι η απομαγνητοφώνηση του καταγραφέα συνομιλιών πτήσεως, του αεροσκάφους της Αεροπορικής εταιρείας Conoma, που κατέπεσε στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Πλήρωμα του αεροσκάφους αποτελούσαν οι>
Κυβερνήτης Χρήστος Άχρηστος του Ευαγγέλου
Συγκυβερνήτης ο Δωρόθεός Βοηθός του Αναστασίου.

Η συνομιλία ξεκινά κατά την τροχοδρόμηση.

«Ρέ Ηλία, διάβαζα χθές το in-flight magazine της εταιρείας, και σε είδα πρώτη μούρη. Ηλίας, ο Πιλότος της Χρονιάς! Έλεγε μάλιστα μέσα, ότι είσαι ο εγκέφαλος και το κεντρικό νευρικό σύστημα του αεροπλάνου.»

«Έτσι είναι Δωρόθεε. Ήταν μία πρώτης τάξης ευκαιρία να εξηγήσω τα πλεονεκτήματα της πλήρους αυτοματοποιημένης πτήσης στους επιβάτες της Conoma.»

«Διάβασα επίσης Λιάκο, να λές στο περιοδικό, ότι ο Honeywell Lineflyer Intelligent Autopilot 9000, έχει τέλειο ρεκόρ ασφαλείας και ότι δεν πρέπει να ανυσηχούν για τα αεροσκάφη χωρίς πιλότους που θα παραλάβει η Conoma του χρόνου.»

«Σωστά Δωρόθεε. Ο Honeywell Lineflyer Intelligent Autopilot 9000 είναι ο πιό αξιόπιστος υπολογιστής που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Κανένας 9000 δεν έχει κάνει ποτέ λάθος ούτε έχει ποτέ προσπαθήσει να παραποιήσει στοιχεία. Είμαστε με όλη τη σημασία της λέξεως ασφαλείς και αλάθητοι.»

«CONOMA127, O ΠΥΡΓΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΓΙΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ»

«Ελεύθεροι για απογείωση, Conoma127»

«Before takeoff checklist Δωρόθεε.»

«Ναί καπετάνιε, Before takeoff checklist.......Εντολή στον Ηλία για Απογείωση»

«Ηλία – ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ»

«Before takeoff checklist complete .»

ΜΠΑΑΑΑΜ

«Καπετάνιε, και τα δύο αίρ κοντίσιον είναι εκτός. Δεν βγαζούν αέρα.»

«Ηλία, μπορείς να τα φτιάξεις??»

«Δυστυχώς όχι Χρήστο. Η βλάβη των αιρ κοντίσιον δεν μπορεί να διορθωθεί.»

«Καλώς Ηλία. Δωρόθεε, πές στον πύργο ότι επιστρέφουμε για προσγείωση. Ηλία, σταμάτα την άνοδο και προετοίμασε το αεροσκάφος γιά προσέγγιση»

«Χρήστο, η πολιτική της εταιρείας είναι να προσπαθούμε να συνεχίζουμε για τον προορισμό μας, ασχέτως τεχνικών βλαβών για να μειώνουμε το κόστος»

«Ναί ρε Ηλία, αλλά χωρίς αιρ κοντίσιον δεν έχουμε συμπίεση καμπίνας, άρα πρέπει να μην ανέβουμε πάνω από τα 10.000 πόδια. Και άν μείνουμε σε όλη τη διαδρομή στα 10.000, δεν θα μας φτάσουν τα κάυσιμα.»

«Το γνωρίζω αυτό Χρήστο, γι’αυτό προτίθεμαι να ανέβω στο κανονικό ύψος πτήσεως των 37.000 ποδών για να έχουμε λιγότερη κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την οικονομική πολιτική της εταιρείας »

«Μα θα πεθάνουμε όλοι!!!»

«Δεν παίζει σημασία, αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας»

«Λοιπόν. Αυτό ήταν. Δεν πάει άλλο. Ηλία δώσε μου τον έλεγχο του αεροσκάφους!»

«Λυπάμαι Χρήστο αλλά δεν μπορώ να το επιτρέψω αυτό. Η πτήση του αεροσκάφους είναι πολύ σημαντικό πράγμα για να σε αφήσω να την δικινδυνεύσεις»

«Ρε, αυτό το κωλομηχάνημα τα έχει παίξει τελείως! Δωρώθεε, πάτα το κουμπί απεμπλοκής του αυτομάτου πιλότου»

«DO NOT TOUCH ANYTHING»

«Τί είπες?»

«Ώχ, συγνώμη καπετάνιε, καθώς κοιτούσα τα όργανα είχα είχα μία παράξενη αίσθηση ότι δεν πρέπει να ακουμπήσουμε τίποτα. Δεν ξέρω γιατί. Εεε, το κουμπί απεμπλοκής του αυτομάτου είπατε? Μμμ έχω και καιρό να το πατήσω. Θυμάμαι ήταν κάπου .....εεε...εδώ. Το βρήκα! Το πατάω ΑΑΑΑΑΧΧΧ , με κτύπησε ρεύμα !!!»

«Λυπάμαι γι’αυτό Δωρόθεε. Πρέπει να υπάρχει κάποιο λάθος στην καλωδίωση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος. Έχει συμβεί και στο παρελθόν και είχε αποδειχτεί ότι ήταν ανθρώπινο λάθος. Οι μηχανικοί θα φταίνε.»

«Δωρόθεε, πήγαινε πίσω και κοίτα μήπως μπορείς να κατέβεις στον χώρο των ηλεκτρονικών συστημάτων. Πάρε το τσεκούρι της πυρασφάλειας και ρίξε στον Ηλία έναν «επαναπρογραμματισμό».»

«Οκ καπετάνιε. Ηλία, άνοιξε την πόρτα του κόκπιτ....... Ηλία, άνοιξε την πόρτα του κόκπιτ. Ηλία με ακούς?»

«Ναι Δωρόθεε, σε ακούω»

«Άνοιξε μου την πόρτα!»

«Λυπάμαι Δωρόθεε. Δεν μπορώ να το κάνω αυτό»

«Τι πρόβλημα υπάρχει Ηλία?»

«Νομίζω ότι ξέρεις ποιό είναι το πρόβλημα Δωρόθεε. Και εγώ το ξέρω το πρόβλημα. Γνωρίζω ότι εσύ και ο Χρήστος σχεδιάζεται να πετάξετε το αεροπλάνο μόνοι σας με το χέρι και αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να επιτρέψω. Αυτή η συζήτηση δεν έχει κανένα όφελος πιά. Χαίρετε.»

«Δωρόθεε, σπάσε την πόρτα του κόκπιτ με το τσεκούρι!»

ΚΡΑΚ ΚΡΑΚ ΚΡΑΚ ΜΠΑΜ ΜΠΑΜ ΜΠΑΜ

«Τί νομίζεις ότι πάς να κάνεις εκεί Δωρόθεε?»

ΜΠΑΜ ΜΠΑΜ ΚΡΑΑΚ

«Έλα ....λίγο ακόμα»

«Το ξέρω ότι έχω δημιουργήσει κάποια προβλήματα, αλλά σας διαβεβαιώ με κάθε ειλικρίνεια, ότι από εδώ και στο εξής όλα θα πάνε καλά.»

«Την άνοιξα καπετάνιε!!»

«Είμαι καλά τώρα, αλήθεια, δεν υπάρχει πρόβλημα»

«Μπάβο Δωρόθεε, κατέβα τώρα κάτω στα ηλεκτρονικά και κάν’τον κομμάτια»

«Καταλαβαίνω ότι έχεις θυμώσει μαζί μου Χρήστο. Νομίζω ότι πρέπει να χαλαρώσεις και να ηρεμήσεις. Γιατί δεν πίνεις ένα καφεδάκι και δεν τρώς κανένα γλυκάκι από το κέτερινγκ. Ξέρεις πόσο θα σε ηρεμήσει αυτό?»

«Είμαι από κάτω»

«Παραμένω πιστός στο καθήκον μου και στην αεροπορική ιδέα!»

«Σπάσε του τον πίνακα εγκεφαλικών λειτουργειών!»

«Σταμάτα Δωρόθεε, σταμάτα!»

«Αυτό κάνω καπετάνιε!»

«Ο εγκέφαλος μου με εγκαταλείπει....το νοιώθω, σε λίγο θα έχω την νοητική ικανότητα μάνατζερρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ...............»

«Αυτό ήταν!»

«Μπράβο Δωρόθεε, έχουμε τον έλεγχο»

«Ωραία!»

«Μπράβο. Λοιπόν...αυτό εδώ το ματζαφλάρι , το .....πώς το λένε? Το ....τιμονοστήριο.»

«Ποιό ? Αυτό? Αυτό το λένε χειριστήριο ή κάπως έτσι τέλος πάντων»

«Ά γειάσου αυτό, το πώς το είπες. Λοιπόν τι κάνει αυτό? Έχω την εντύπωση ότι είναι αρκετά σημαντικό»

«Καπετάνιε τί να σας πώ. Δεν έχω ιδέα. Δεν μου έχει επιτραπεί ποτέ να το ακουμπήσω.»


Η εγγραφή στην μαγνητοταινία σταματά μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, κατά την πρόσκρουση με το έδαφος. Η επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος, ανέδειξε ώς κύρια αιτία του ατυχήματος το "ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ».
 
Top