Kai ligo Ellhnika
Απόλυτος κυρίαρχος των αιθέρων
Τα ηνία της παγκόσμιας αγοράς αεροναυπηγικής κρατά για πέμπτη συνεχή χρονιά η Airbus
ΑΠΕ
O ανταγωνισμός με την αμερικανική Boeing το 2005, δεν χάλασε το σερί 5ετίας της Airbus
Παρίσι
Πιστή στην παράδοση της τελευταίας πενταετίας που την θέλει να προηγείται της αμερικανικής Boeing, η Airbus ανακοίνωσε τις παραγγελίες και τις παραδόσεις αεροσκαφών του 2005, κλείνοντας επιτυχώς μια χρονιά-ρεκόρ για τον κλάδο.
Συγκεκριμένα η Airbus ανακοίνωσε 1.055 καθαρές παραγγελίες το 2005 σε σύγκριση με 1.002 της Boeing και παρέδωσε 378 αεροσκάφη, έναντι 290 που παρέδωσε η αμερικανική ανταγωνίστριά της.
Εξαιρουμένων των ακυρώσεων, το σκορ της ευρωπαϊκής εταιρίας ανήλθε σε 1.111 παραγγελίες, στον μεγαλύτερο αριθμό που επετεύχθη ποτέ και στις δύο όχθες του Ατλαντικού.
Το 2005, ήταν έτος-ρεκόρ για τη βιομηχανία αεροναυπηγικής, καθώς οι συνδυασμένες παραγγελίες στους δύο ανταγωνιστές ανήλθαν σε 2.057 αεροσκάφη, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 1.631 αεροσκαφών που σημειώθηκε το 1989.
Οι πωλήσεις της Airbus αυξήθηκαν πέρυσι - έτος αύξησης της κίνησης επιβατών κατά 7,1% σύμφωνα με την IATA - κατά 10%, ανερχόμενες σε 22,3 δισ. ευρώ από 20,2 δισ. ευρώ το 2004.
Αν και το Νοέμβριο η Airbus έβλεπε την πλάτη του ανταγωνιστή της, με 678 παραγγελίες έναντι 827 της αμερικανικής εταιρίας, ενισχύοντας προσδοκίες αναλυτών, όπως του Γιαν Ντεροκλές της Oddo Securities στο Παρίσι και του Σάντι Μόρις της ABN Amro στο Λονδίνο, για απώλεια των σκήπτρων για πρώτη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια, ο Δεκέμβριος υπήρξε ιδιαίτερα προσοδοφόρος.
Η ευρωπαϊκή εταιρία μετέτρεψε, τον τελευταίο μήνα του περασμένου χρόνου, σε σταθερά συμβόλαια τα προκαταρκτικά συμβόλαια για 150 A320 στην Κίνα, για 30 A320 στην ινδική Kingfisher και για 70 A320 στην AerCap BV.
Η μεγαλύτερη απογοήτευση για την Airbus πέρυσι ήταν το έδαφος που απώλεσε σε όφελος της Boeing όσον αφορά τα μεγάλα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων.
Η ευρωπαϊκή εταιρία ενδέχεται να προχωρήσει σε «κάποιες προσαρμογές» όσον αφορά τις προσφορές των τετρακινητήριων A340-500 και A340-600 τα οποία εξοικονομούν λιγότερη ενέργεια από το το δικινητήριο Boeing 777 και το νέο Boeing 787 Dreamliner
news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ