Αναγκαστική προσγείωση στο "Ελ. Βενιζέλος"

  • Thread starter Thread starter nikoshal
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
(μιας και αφορα ουσιαστικα την ιδια εταιρεια, το γραφω εδω)

Α320 Thomas Cook OO-TCI, αναγκαστικη σημερα στο LGAV, προφανως μετα απο απωλεια υδραυλικων (το εκαναν towing με κρεμασμενες τις θυρες του συστηματος προσγειωσης, με συνοδεια αρκετα πυροσβεστικα οχηματα). Κατοπιν, απο το Α38 το πηγαν στο υποστεγο της ΟΑ για τα δεοντα, ενω αλλο ενα 320 της εταιρειας φτανει αποψε για να παρει τους επιβατες για BRU.
 
faapilot":2aszdzgq said:
...Δεν υπηρξε κατι σοβαρο emergency σε ολο το θεμα,δεν δηλωθηκε ποτε mayday απο τον συγκυβερνητη μιας και δε χρειαζοταν.


Φίλε faapilot, δεν ξέρω πώς έχουν τα πράγματα στο...FAA, αλλά εδώ στην Ευρώπη οι διαδικασίες αναφέρουν επί λέξη:

Declare an emergency ("MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY") and
plan to land at the nearest suitable airport. Consider the
following factors:
• Increased workload
• Weather conditions
• Familiarity with alternate airports



redhell":2aszdzgq said:
. Αν πχ ο Κ1 πέθαινε άμεσα πριν καταλάβουν καλά καλά τι έγινε, υπήρχε και γιατρός στο αεροσκάφος και πιστοποιούσε "το οριστικόν και αμετάκλητον" του γεγονότος πάλι στο κοντινότερο αεροδρόμιο θα έπρεπε να προσγειωθεί.

Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, ΚΑΝΕΙΣ μέσα σε ένα αεροπλάνο (ακόμα και γιατρός), δεν έχει το δικαίωμα να πιστοποιήσει θάνατο (pronounce death). Άρα ο ασθενής αντιμετωπίζεται σαν ζωντανός καθ'όλο το υπόλοιπο της πτήσης.

A300":2aszdzgq said:
Όταν ένας από τους 2 Κ χάνει τις αισθήσεις του, ητοι pilot incapacitation, στο κόκπιτ τη θέση του ασθενούς καταλαμβάνει ένα μέλος καμπίνας, το οποίο και διαβάζει τα checklists στον ενεργό. Δεν κάνει την προσγείωση μόνος. JAR-OPS.

Αυτό που λές φίλε μου είναι εταιρική διαδικασία και όχι JAROPS. Tα JAROPS λένε:

An operator (αερομεταφορέας) shall ensure that, unless the minimum flight crew is more than two, each cabin crew member is trained in the procedure for flight crew member incapacitation and shall operate the seat and harness mechanisms.
Training in the use of flight crew members’ oxygen system and use of the flight crew members’ check lists, where required by the operator’s SOP’s, shall be conducted by a practical demonstration.


Τίς ζώνες και τα χειριστήρια του καθίσματος, οφείλουν να τα γνωρίζουν ώστε να μπορούν να απομακρύνουν τον ανήμπορο χειριστή από τα χειριστήρια και να τον ασφαλίζουν (μήν πλακώσει τα χειριστήρια).

Στο υπογραμισμένο κομμάτι, βλέπεις ότι απαιτείται η εξοικίωση με τα τσεκλιστ, μόνο όταν αυτό απαιτείται από τις εταιρικές διαδικασίες. Με άλλα λόγια επειδή το κάνετε εσείς, δεν πάει να πεί ότι πρέπει να το κάνει και ο Θωμάς ο Μάγειρας (ThomasCook).

Και βέβαια μπορεί o ένας πιλότος να κάνει την προσγείωση μόνος. Οι πιλότοι (και αυτό ΕΙΝΑΙ JAR requirement) και ειδικά οι συγκυβερνήτες, περνούν από υποχρεωτική εκπαίδευση incapacitation στην τακτική τους επίσκεψη στο simulator. Ανάλογα την εταιρέια, τα σενάρια ποικίλλουν. Μπορώ να αναφέρω τουλάχιστον 10 διαφορετικά.

Τέλος, για τα περί αλλαγής της καθίσματος. Οι πιλότοι δεν μπορούν έτσι απλά να περνάνε από την μία θέση του αεροπλάνου στην άλλη. Τα μάτια και τα χέρια, έχουν την δική τους μυική μνήμη που κάνει αυτήν την αλλαγή από την δεξιά στην αριστερή μεριά του πιλοτηρίου (και το αντίστροφο) αρκετά δύσκολη υπόθεση. Εξού και η εξέταση στα simulator είναι seat specific. Ο συγκυβερνήτης οφείλει να παραμείνει στην θέση του, γιατί αυτή είναι η θέση που ξέρει και του είναι και πιό οικεία. Όσα χρόνια εμπειρία και να έχει ένας ταξιτζής στην Αθήνα, άμα τον βάλεις σε δεξιοτίμονο ταξί θα χάσει την μπάλα.

Τα τσεκλίστ για το θέμα της τροχοδρόμησης αναφέρουν ότι ο συγκυβερνήτης επιτρέπεται να αλλάξει θέση, μόνο μετά την προσγείωση και αφού έχει εμπλακεί πρώτα το "χειρόφρενο". Αυτή η παράγραφος βοηθά στο να δίνει την δυνατότητα στον συγκυβερνήτη να τροχοδρομήσει το αεροσκάφος εκτός διαδρόμου, ώστε να ελευθερωθεί η κυκλοφορία. Σε μεγάλα αεροδρόμια που διαθέτουν διαδρόμους με εξόδους μεγάλων ταχυτήτων (45 μοίρες γωνία), το αεροπλάνο μπορεί να ελευθερώσει το διάδρομο και χωρίς την χρήση του "τιμονιού" του κυβερνήτη. Αν όμως οι έξοδοι είναι 90 μοιρών, το αεροπλάνο θα κόλλαγε στον διάδρομο χωρίς μία τέτοια ανοχή από το τσέκλιστ.
 
Φιλε GONSO σε διαβεβαιω οτι ο κ2 δεν ειπε ποτε mayday mayday,o κ1 ειχε συνεχεια τις αισθησεις του γιαυτο το λογο δεν εκαναν declare τιποτε, γιοαυτο ειπα και οτι δεν ειχαν καποιο emergency,απλα ενημερωσαν οτι ο κ1 επειδη δεν ενιωθε καλα εδωσε ολατα controls στον κ2.Αν δεν εχεις καμια ιδεα στο τι εγινε ακριβως ειναι ατοπο να σχολιαζεις καποιον ο οποιος ξερει καλα τη νομοθεσια της JAA πριν αυτη φιλε μου ερθει στο ελλαδα.
Κι οσο αναφορα φιλε μου το ειρωνικο σου σχολια περι FAA ευχομαι πραγματικα να ειχες τη δικια μου τυχη και να ειχες εμπειρια απο Faa αλλα και jaa, πιστεψε με θα ησουν πιο ολοκληρωμενος χειριστης.Δεν κανει ποτε κακο οσο παραπανω μαθαινει κανεις,στην αεροπορια η γνωση ειναι πολυ σημαντικο πραγμα.Ο κυβερνητης ηταν εκτος κατα τη διαρκεια της προσγειωσης,εκτος controls,ειχε ομως τις αισθησεις του,καποια στιγμη μιλησε και αυτος στο director εκεινη την μερα..
 
Faapilot, πρώτα απ΄όλα δεν υπάρχει λόγος να αρπάζεσαι. Δεν είχα ΚΑΜΜΙΑ ειρωνική διάθεση. Ένα απλό λογοπάιγνιο έκανα μιάς και στην ίδια πρόταση συνέπεσαν οι λέξεις faapilot και faa. Oi διάφορες κόντρες FAA-JAA που υπάρχουν διάσπαρτες στο φόρουμ, με αφήνουν παγερά αδιάφορο καθώς τις βρίσκω εντελώς αχρειάστες. Σαν να τσακώνεται οπαδός της Ρεάλ Μαδρίτης με φανατικό οπαδό των New England Patriots για το ποιός έχει καλύτερη ομάδα !

Στο θέμα μας.
Δεν σχολιάζω κανέναν. Ούτε γνωρίζω τί έγινε. Απλά διαβάζω στο πόστ σου ότι "ο κυβερνήτης ήταν εκτός στην προσέγγιση". Τώρα λές ότι ο κυβερνήτης είχε συνέχεια τις αισθήσεις του. Τί άκρη ακριβώς να βγάλει κανείς από αυτά τα δύο αντιφατικά πράγματα? Το μόνο που κάνω εγώ είναι να τονίζω τί λέει ο νόμος για να μήν γράφονται διάφορα που δεν ισχύουν στο τόπικ .

Και πάλι υπογραμμίζω ότι ουδεμία ειρωνική διάθεση από μέρος μου.

Τέλος να σου πώ κάτι τελευταίο το οποίο είναι φιλική πρόταση πρός όλους τους φίλους στο φόρουμ. Είναι αρκετά επιπόλαιο να βάζεις στην ζυγαριά τις γνώσεις και τις εμπειρίες σου, και να τις συγκρίνεις με ανθρώπους που ούτε κάν ξέρεις. Πώς μπορείς να ξέρεις τί είναι ο καθένας, ώστε να μπορείς με ασφάλεια να του εύχεσαι πράγματα? Είναι σαν να λέω στον (πχ) GP707 : "Σου εύχομαι κάποια στιγμή να μπορέσεις και εσύ να αγοράσεις ένα δικό σου αυτοκίνητο". Την ίδια στιγμή, ο GP707 έχει Πόρσε Καρέρα (που λέει ο λόγος) και τουλάχιστον γελάει με αυτά που του εύχομαι !

Ότι είμαστε και δεν είμαστε, την στιγμή που μερικοί τα κρατάμε για τους εαυτούς μας (για δικούς του λόγους ο καθένας), το ξέρουμε μόνο εμείς. Από αυτά που γράφουμε και λέμε ο καθένας κρινόμαστε και αν χρειαστεί επικρινόμαστε.

'Οπως είχα ξαναπέι παλαιότερα, εγώ μπορεί να είμαι ο αρχιχειριστής της Λουφτχάνσα. Επίσης, μπορεί να είμαι προιστάμενος στην εφορία Ηλιούπολης, με τρελλή αρρώστια για την αεροπορία.

Με άλλα λόγια ....ας μην μιλάμε για άλλους χωρίς να τους ξέρουμε, γιατί μπορεί στην χειρότερη να ξεφτιλιστούμε και στην καλύτερη να αισθανθούμε αρκετά αμήχανοι :oops:
 
Είναι το G-STRX αλλά δεν γνωρίζω livery. Πάντως μέχρι πρόσφατα ήταν ολόλευκο :rant:
 
Λογικά ολόλευκο θα είναι ακόμα..
Μερικά περισσότερα στοιχεία.. Προσγειώθηκε στις 03:51L στον 03L. Χαμηλή ένδειξη λαδιού στον κινητήρα #2. Είναι ακόμα στον Βενιζέλο και θα φύγει όταν τελειώσουν οι έλεγχοι.
 
Ακομα ολολεκυο ειναι. Ουτε καν να παει το χερι προς το φερμουαρ της τσαντας . . . :lol:
 
Ουτε προς την τσέπη του παντελονιού . . . ; :lol: :lol:
Μέχρι τι ώρα το είδες να είναι κάτω;
 
As of 1300L στο Α54
 
Top