Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

  • Thread starter Thread starter redhell
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μερικές διευκρινίσεις και λεπτομέρειες γιατι κάποια πράγματα έχουν αναφερθεί λάθος.

-Το water injection έπρεπε να ενεργοποιηθεί πριν απο την εκκίνηση του κινητήρα και εφ όσον απενεργοποιείτο μετά δεν μπορούσε να ξαναχρησιμοποιηθεί παρα μόνο με την επόμενη εκκίνηση του κινητήρα.

-Στην απογείωση χάθηκε ο Νο2 κινητήρας.
Τυχαία, η πρώτη ένδειξη στο πιλοτήριο για τη βλάβη ήταν το master warning στο front panel "water" (χωρίς να διευκρινίζεται ποιός κινητήρας έχει πρόβλημα). Στο πάνελ του ιπτάμενου μηχανικού υπήρχαν προειδοποιητικά φώτα για κάθε έναν κινητήρα ξεχωριστά και ήταν δουλειά του Ι/Μ να πληροφορήση τον κυβερνήτη ποιός κινητήρας είχε πρόβλημα.
Βλέποντας ο κυβερνήτης το "water" ρώτησε τον Ι/Μ "τι γίνεται με τα νερά?" Ο Ι/Μ άκουσε καθαρά προφανώς μόνο τις δύο τελευταίες λέξεις και νομίζοντας οτι ο κυβερνήτης του έδωσε εντολή να σταματήσει το water injection (στάνταρ κίνηση αμέσως μετά την απογείωση) το έκλεισε, κι έτσι έμειναν με τρείς κινητήρες που απέδιδαν μειωμένη ισχύ.
Στο κόκπιτ βρισκόταν σαν relief pilot εκπαιδευτής με μεγάλη εμπειρία. Αυτός δεν επέτρεψε να ανέβει το σύστημα προσγείωσης γιατι πολύ σωστα όπως αποδείχτεικε το drag απο τις τεράστειες πόρτες του συστήματος προσγείωσης που θα άνοιγαν για να ανασυρθεί το σύστημα θα μείωνε κι άλλο την ήδη οριακή ταχύτητα του αεροπλάνου.

Οσο για τις συνέπειες της ασυνεννοησίας και οτι εχει σχέση με αυτό που σήμερα ονομάζεται Cockpit managment μην ξεχνάμε οτι το 1978 αυτό ήταν πρακτικά ανύπαρκτο. Ενα πάντως απο τα ισχυρά επιχειρήματα για να καταργηθούν οι Ι/Μ ήταν και η μείωση τέτοιων λαθών, όσο λιγότεροι βρίσκονται στο κόκπιτ τόσο λιγότερες οι πιθανότητες
 
landlover":26g4q3f9 said:
Καί μήπως υπάρχει κανένα link με πληροφορίες για το ή τα περιστατικά αυτά???

Το πρώτο περιστατικό αναφέρεται στο όμορφο βιβλίο 'ένα κομμάτι ουρανού' (κλικ εδώ - εξαιρετικό βιβλίο, το συνιστώ ανεπιφύλακτα) με τον τίτλο ΟΑ411.

Αύγουστος 1978, πτήση ΟΑ411 με το 'Ολύμπιος Ζευς', κυβερνήτης Mιγάδης, συγκυβερνήτης Φικάρδoς, απώλεια νο3 κινητήρα - το περιστατικό εξιστορείται από τον Χρήστο Φακίνο.
 
john3":237jda99 said:
landlover":237jda99 said:
Καί μήπως υπάρχει κανένα link με πληροφορίες για το ή τα περιστατικά αυτά???

Το πρώτο περιστατικό αναφέρεται στο όμορφο βιβλίο 'ένα κομμάτι ουρανού' (κλικ εδώ - εξαιρετικό βιβλίο, το συνιστώ ανεπιφύλακτα) με τον τίτλο ΟΑ411.

Αύγουστος 1978, πτήση ΟΑ411 με το 'Ολύμπιος Ζευς', κυβερνήτης Mιγάδης, συγκυβερνήτης Φικάρδoς, απώλεια νο3 κινητήρα - το περιστατικό εξιστορείται από τον Χρήστο Φακίνο.

Thx john3

Το αγόρασα σήμερα και διάβασα το περιστατικό. Ωραίο βιβλίο όντως αλλά δεν είναι αυτό που ζητούσα. Η αφήγηση είναι λογοτεχνική και χωρίς λεπτομέριες (λογικό άλλωστε γιατί απευθύνεται σε γενικό και όχι ειδικό κοινό).

Αυτό που ζητούσα όμως είναι αν γνωρίζετε κάποιο link με πιό εξειδικευμένη πληροφόρηση πάνω στο περιστατικό.
 
Το πρώτο περιστατικό αναφέρεται στο όμορφο βιβλίο 'ένα κομμάτι ουρανού' (κλικ εδώ - εξαιρετικό βιβλίο, το συνιστώ ανεπιφύλακτα) με τον τίτλο ΟΑ411.

Αύγουστος 1978, πτήση ΟΑ411 με το 'Ολύμπιος Ζευς', κυβερνήτης Mιγάδης, συγκυβερνήτης Φικάρδoς, απώλεια νο3 κινητήρα - το περιστατικό εξιστορείται από τον Χρήστο Φακίνο

Το παρήγγειλα σήμερα.
Αύριο θα το έχω στα χέρια μου.Πάντως η ιστορία με το 747 έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ειλικρινά δεν ξέρω που να ψάξω για να βρω όσες περισσότερες πληροφορίες μπορώ.
Αν μπορούσαμε να βρούμε και το επεισόδιο της εκπομπής 'Μία Στις Χίλιες' σε κανένα Torrents καλά θα ήταν.
 
water methanol

Για τους μη γνωριζοντες και τους λιγακι νεοτερους,οντως το συστημα water methanol χρησιμοποιουνταν σε παλιοτερους κινητηρες,και αυτην την στιγμη το χρησιμοποιουν, το θρυλικο-εναπομειναν Ys-11A(παλιοτερα της ολυμπιακης-και μετα το 1981 της Π.Α,οπου ο τωρινος ρολος του ειναι flight check commission-vip)και το Harrier.
Aποτελειται απο 63% νερο και 37% αιθανολη,επεμβαινει στο θαλαμο καυσεως(κυριως κατα την απογειωση του αφους)οπου με την αναμιξη με καυσιμο και αερα εχουμε αυξηση των torque κατα περιπου 35%.
Οσοι χειριστες η ιπταμενοι μηχανικοι εχουν εμπλακει με τετοιου ειδους αφη γνωριζουν οτι κατα την διαρκεια της Α/Γ και οταν εμπλεκονται οι¨μεθανολες΄ λεμε και μπηκαν τα νερα-παρατηρωντας την αυξηση οργανου torque pressure.
Αυτα τα λιγα!!και οποιος εχει αποριες περι του Ys-11....εδω ειμαστε..
 
Re: water methanol

dedalus11":2ygzosrr said:
Αυτα τα λιγα!!και οποιος εχει αποριες περι του Ys-11....εδω ειμαστε..

off topic και ζητώ και συγνώμη

Θυμάμαι τα YS-11 σε υπόστεγο της 112 και πάνω στα φτερά καμμιά δεκαριά σμηνίτες να χοροπηδάνε προκειμένου να δημιουργήσουν <<αναταράξεις>> για επισόδειο του σήριαλ Τρεις Χάριτες που γυριζόταν στο θάλαμο επιβατών (κάπου φθινόπωρο του 1990) . Και όσο δεν πετύχαινε η σκηνή στο εσωτερικό, δώστου χοροπηδητό οι σμηνίτες πάνω στα φτερά για να ξαναγυριστεί η σκηνή. Πάντως κρίμα να έχουν τέτοια ματαχείριση τα αεροπλάνα.

Sorry για to off
 
john3":29rt2gib said:
landlover":29rt2gib said:
Καί μήπως υπάρχει κανένα link με πληροφορίες για το ή τα περιστατικά αυτά???

Το πρώτο περιστατικό αναφέρεται στο όμορφο βιβλίο 'ένα κομμάτι ουρανού' (κλικ εδώ - εξαιρετικό βιβλίο, το συνιστώ ανεπιφύλακτα) με τον τίτλο ΟΑ411.

Αύγουστος 1978, πτήση ΟΑ411 με το 'Ολύμπιος Ζευς', κυβερνήτης Mιγάδης, συγκυβερνήτης Φικάρδoς, απώλεια νο3 κινητήρα - το περιστατικό εξιστορείται από τον Χρήστο Φακίνο.

Είσαι σίγουρος οτι πρόκειται γιά το περιστατικό αυτό;Το βιβλίο το έχω διαβάσει,άλλωστε ο Φακίνος έχει γράψει το ίδιο περιστατικό και σέ δικό του βιβλίο (μέ τόν τίτλο ΠΕΤΩΝΤΑΣ) καί βάσει τών όσων θυμάμαι από την τηλεοπτική αφήγηση τού Φικάρδου αλλά και όσων έχουν αναφερθεί εδώ,μάλλον γιά διαφορετικό περιστατικό πρόκειται.

Off topic,αλλά σχετικό μέ το εμπλεκόμενο αεροπλάνο και το αναφερθέν βιβλίο,η εκ τών συγγραφέων του Σταυρούλα Στεφάνου αναφέρει οτι το ίδιο αυτό αεροπλάνο είχε ναυλωθεί γιά την περιήγηση τής πριγκήπισσας τού Brunei ανά την Ευρώπη.Καί βεβαίως είναι το αεροπλάνο που όλοι γνωρίζουμε πού και σέ τί κατάσταση βρίσκεται....Off topic end.
 
Ακούγεται τρομερή ιστορία, αλλά και απίστευτος χειρισμός από το πλήρωμα...
Όσο περισσότερες πληροφορίες έχει κάποιος για το θέμα, ας τις παραθέσει, ιδιαίτερα κάποιος παλιός της ο.α.
Πέρα από αυτο, ψάχνω torrent απεγνωσμένα για το επεισόδιο της εκπομπής της ΕΤ1 "μια στις χίλιες".
Όποιος γνωρίζει κάτι ας στείλει pm.
 
PILOT23":33t0x69t said:
Ακούγεται τρομερή ιστορία, αλλά και απίστευτος χειρισμός από το πλήρωμα...
Όσο περισσότερες πληροφορίες έχει κάποιος για το θέμα, ας τις παραθέσει, ιδιαίτερα κάποιος παλιός της ο.α.
Πέρα από αυτό, ψάχνω torrent απεγνωσμένα για το επεισόδιο της εκπομπής της ΕΤ1 "μια στις χίλιες".
Όποιος γνωρίζει κάτι ας στείλει pm.
Μονο τρομερή!! Απίστευτη Pilot23, να σκεφτείς ότι η Boeing δεν ασχολήθηκε καθόλου με αυτό το συμβάν
διότι απλούστατα το συγκεκριμένο αεροσκάφος κατά την Boeing,είχε πέσει..End of story
όσες φορές τοποθετησανε τα στοιχεία σε εξομοιωτή απλά καρφωνανε
Γεια σου ρε καπετάν σιφη..!!!
 
thndr_20":3v8wbwqz said:
όσες φορές τοποθετησανε τα στοιχεία σε εξομοιωτή απλά καρφωνανε
Η αξία του επχειρήματος με τον εξομοιωτή είναι σχετική. Προφανώς δείχνει πόσο οριακά ήταν τα πράγματα. Όμως αυτό το "έπρεπε να έχει πέσει" μπορεί κάλλιστα να σημαίνει ότι το φυσικό αεροσκάφος με προσεκτικούς χειρισμούς έχει περισσότερα περιθώρια από αυτά που περιγράφει το μαθηματικό μοντέλο του στον εξομοιωτή, δηλαδή το μοντέλο είναι ελαφρώς συντηρητικό. Αυτό δεν είναι κακό, το αντίθετο θα ήταν ανησυχητικό, δηλαδή ο εξομοιωτής να σου λέει ότι είσαι εντός ορίων όταν αυτό δεν ισχύει στην πράξη.
 
Top