Και μάλιστα (5/11) ήταν να ήμουν σε αυτή την πτήση, αλλά προτίμησα να φύγω την επόμενη... όταν το έμαθα είπα 'να πάρει', αλλά το ...πουλί είχε πετάξει...
Είναι αλήθεια ότι στις αρχές του '80 η πτήση ΑTH-SKG γινόταν 5-6 φορές την ημέρα με τα Α300Β4. Άλλες εποχές, βέβαια. Τότε που είχαμε μία πτήση την ημέρα ανά προορισμό για πόλεις όπως FCO, FRA, Παρίσι, και δύο για LHR. To ίδιο και οι ανταγωνιστές, θυμάμαι τη μεσημεριανή αναχώρηση των Α300 της LH και της AF, αυτό ήταν όλο. Σήμερα η συχνότητα προηγείται της χωρητικότητας. Η AF έχει τέσσερεις πτήσεις την ημέρα για CDG, όλες με Α320/21, η AZ τέσσερεις για FCO, πάλι με Α320/21 και το μόνο τακτικό WB είναι το 3x daily A300 της LH για FRA. Τα 'λεφτά, Άρη' βγαίνουν από τα hub connections.
Η μαυρο-πρωϊνή πτήση της AF για CGD δεν είναι για όσους θέλουν να πιούν πρωί-πρωί καφέ στη Μονμάρτη, είναι κυρίως για όσους θέλουν να πάρουν το επόμενο αεροπλάνο για BOS, JFK, ORD κλπ κλπ. Το ίδιο και η ...μαυρονυχτιάτικη, φέρνει πίσω όλους όσους είχαν συνδεθεί με μια άλλη πτήση. Η ανάπτυξη των hub εξηγεί γιατί εδώ και χρόνια η απευθείας χωρητικότητα της πτήσης ATH-JFK σταθερά χάνει σε κόσμο: από 2 και 3 καθημερινά 747 έχουμε ένα 767 και ένα 340. Στο JFK δεν κάνει κανείς καμμια σωστή -πέρα από πολύ κοντινούς προορισμούς- connection, ούτε με DL ούτε -πολύ περισσότερο- με ΟΑ.
Η ΒΑ μάλιστα έχει αναγάγει το yield management σε τέχνη. Μειώνει τη χωρητικότητα των πτήσεων σε 777 και προτιμά να έχει 3-4 777 πτήσεις από 2-3 747 πτήσεις για JFK. Βάζει Α318 εκεί που είχε Β757. Μέχρι να 'γεμίσουν' όλες οι 'πυκνές' πτήσεις δεν αυξάνει τη χωρητικότητα... Αυτό παρά το καλύτερο csm που έχουν τα μεγαλύτερα ΑΦ.
Επιπλέον στον κόσμο του yield management η συχνότητα επιτρέπει την προσέλκυση business traffic. Του κόσμου που θέλει να ταξιδέψει συγκεκριμένη ώρα και να μπορεί να γυρίσει όσο πιο αργά μέσα στην ημέρα γίνεται. Του κόσμου που θέλει να πιάσει σε μία το πολύ ώρα την επόμενη πτήση κλπ κλπ. Αυτοί 'πληρώνουν' καλά. Το leisure traffic, από την άλλη δεν 'αγχώνεται' και ιδιαίτερα, προτιμά O&D προορισμούς, και πληρώνει πολύ λιγότερα, είναι price sensitive. Από τέτοιους πελάτες οι εταιρείες βγάζουν λίγα χρήματα.