Αποσυμπίεση Καμπίνας A3-560

  • Thread starter Thread starter ap1986
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ίσως η άκρατη κερδοφορία να ήρθε (εν μέρει και) από κινήσεις σαν αυτή.
Ε εντάξει, είπαμε να πούμε ένα καλό λόγο αλλά μη το παρακάνουμε. Μια ματιά στα σόσιαλ μέδια δείχνει οργισμένα πλήθη (για διάφορους λόγους, κάποιους παράλογους, κάποιους όχι...) και επίσης είναι νωπές οι μνήμες COVID που παρακρατούσαν εισιτήρια από ακυρωμένες πτήσεις (γιατί τότε έπρεπε να βάλουμε πλάτη και μέχρι και την κυβέρνηση να περάσει σχετική (παράνομη) νομοθεσία έβαλαν να περάσει). ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

Επί του προκειμένου, σαφώς είναι καλύτερα από άλλες εταιρείες στην Ευρώπη (που τους λείπουν πληρώματα, αεροπλάνα και γω δεν ξέρω τι άλλο): Πέρσι είχαν αναγκαστεί να νοικιάσουν δύο βουλγάρικα 320 όλη τη σεζόν και φέτος δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο. Δεν είμαι σίγουρος αν το πρόγραμμα παραλαβής neo/επιστροφής ceo βοηθάει inherently την κατάσταση ή απλά το προσάρμοσαν ώστε να υπάρχει availability αεροσκαφών. Όπως και να χει, παρακολουθούμε με ενδιαφέρον καθώς μπαίνουμε στο "βαθύ" καλοκαίρι και ενώ ελέγχονται οι φήμες για το ότι κάποιοι πάιζουν στοίχημα ποιος PW ποιου neo θα σκάσει πρώτος.
 
Από όσο γνωριζω έχουν πάντα standby πληρώματα στο αεροδρόμιο και άλλα που είναι σπίτι και εάν χρειαστεί θα πρέπει να παρουσιαστούν για δουλειά σε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο.
Aυτό ισχύει για τις περισσότερες αεροπορικές παγκοσμίως, στα hubs τους
 
Τα fixed based operations απαιτούν crewed SBY αεροσκάφος, είναι αδιανόητο να μην υπάρχει. Ένα spare aircraft ανά είκοσι είναι ok. Με ένα καλό schedule padding με buffers από εδώ και από εκεί βγαίνει. Η A3 έχει 6 spare (υποτίθεται ή όντως) για λιγότερο από 80 αεροσκάφη. Είναι και λίγο υπερβολή αλλά η εξυπηρέτηση είναι πολύ καλή. Αν τα spare τα έχει με powered by the hour (πολύ πιθανό) τότε έχεις την πολυτέλεια να περιμένεις ποιος κινητήρας θα βγει off για να τρέχεις τον κατασκευαστή.
Το μόνο που βρίσκω λίγο κρίμα είναι ότι αυτά τα 3 επιπλέον αεροσκάφη θα μπορούσε να τα περάσει στην animawings που την έχει σαν ψυχοκόρη και να παίζει μπάλα και εκεί που υπάρχει ενδιαφέρον και το μικρότερο πλέον περιθώριο μετά το κανόνι της blue.
 
Ηταν οντως αποσυμπιεση καμπινας ? Υπαρχει επισης μια διαδικασια σε περιπτωση που ο βαθμος ανοδου της καμπινας ξεπερασει ενα οριο αλλαζεις το διακοπτη και αναλαμβανει το εναλλακτικο συστημα.
αν δεν ειχαν ενδειξη οτι οντως ανεβαινει το υψος της καμπινας και απλα ειχαν εσφαλμενη ενδειξη βαθμου ανοδου και η καμπινα παρεμενε στο ιδιο υψος τοτε αποφασισαν εσφαλμενα και βιαστικα .κανοντας το δικηγορο του διαβολου.Οποιος ξερει κατι παραπανω ας παραθεσει στοιχεια.
1. Έπεσαν οι μάσκες μέσα στο αεροπλάνο. Έγινε σταδιακή ή ξαφνική αποσυμπίεση της καμπίνας; Η εταιρεία ανακοίνωσε ένδειξη σταδιακής αποσυμπίεσης κι όχι συμβάν αποσυμπίεσης. Ποιος ο λόγος της αποσυμπίεσης; Δεν έχει δοθεί απάντηση.
2. Η ΡΟΗ οξυγόνου μέσα στις μάσκες σταμάτησε για κάποιους επιβάτες. Υπήρξαν συμπτώματα ανοξίας (ζάλη, δυσφορία) όχι μόνο λόγω της ταχείας καθόδου, αλλά και λόγω μη ροής αέρα στις μάσκες και για αυτό το πλήρωμα καμπίνας κινητοποίησε εφεδρικές φορητές οβίδες. Δεν αποτελεί μια επικίνδυνη κατάσταση το παραπάνω; Γιατι δεν έφτασε ο αέρας που έρρεε μέσα στις μάσκες; Πόσο διήρκησε η κάθοδος σε αφαλές ύψος; Μήπως διήρκησε πολύ χρόνο και δεν έφτασε ο αέρας στις μάσκες; Αν διαρκούσε η κάθοδος σε ασφαλές ύψος παραπάνω και τελείωνε το οξυγόνο και από τις εφεδρικές φορητές οβίδες, τι θα συνέβαινε μετά; Ποιο είναι το χρονικό όριο; Τα γεγονότα υπερέβησαν αυτό το χρονικό όριο;

Όλα τα παραπάνω καλύπτονται από την ανακοίνωση της εταιρείας που αναφέρει «ένδειξη σταδιακής αποσυμπίεσης» που έκανε τον πιλότο να ζητήσει αναγκαστική προσγείωση;
Post automatically merged:

Ένδειξη αποσυμπίεσης, αναγκαστική προσγείωση.
Συμβάν αποσυμπίεσης υπήρξε. Έπεσαν μάσκες και δεν υπήρχε οξυγόνο μέσα στην καμπίνα. Υπήρξαν συμπτώματα ανοξιας.
 
Αν μπορεί κάποιος να μας τα εξηγήσει
 

Attachments

  • -hf63ko.jpg
    -hf63ko.jpg
    308,4 KB · Προβολές: 80
1. Έπεσαν οι μάσκες μέσα στο αεροπλάνο. Έγινε σταδιακή ή ξαφνική αποσυμπίεση της καμπίνας; Η εταιρεία ανακοίνωσε ένδειξη σταδιακής αποσυμπίεσης κι όχι συμβάν αποσυμπίεσης. Ποιος ο λόγος της αποσυμπίεσης; Δεν έχει δοθεί απάντηση.
2. Η ΡΟΗ οξυγόνου μέσα στις μάσκες σταμάτησε για κάποιους επιβάτες. Υπήρξαν συμπτώματα ανοξίας (ζάλη, δυσφορία) όχι μόνο λόγω της ταχείας καθόδου, αλλά και λόγω μη ροής αέρα στις μάσκες και για αυτό το πλήρωμα καμπίνας κινητοποίησε εφεδρικές φορητές οβίδες. Δεν αποτελεί μια επικίνδυνη κατάσταση το παραπάνω; Γιατι δεν έφτασε ο αέρας που έρρεε μέσα στις μάσκες; Πόσο διήρκησε η κάθοδος σε αφαλές ύψος; Μήπως διήρκησε πολύ χρόνο και δεν έφτασε ο αέρας στις μάσκες; Αν διαρκούσε η κάθοδος σε ασφαλές ύψος παραπάνω και τελείωνε το οξυγόνο και από τις εφεδρικές φορητές οβίδες, τι θα συνέβαινε μετά; Ποιο είναι το χρονικό όριο; Τα γεγονότα υπερέβησαν αυτό το χρονικό όριο;

Όλα τα παραπάνω καλύπτονται από την ανακοίνωση της εταιρείας που αναφέρει «ένδειξη σταδιακής αποσυμπίεσης» που έκανε τον πιλότο να ζητήσει αναγκαστική προσγείωση;
Post automatically merged:


Συμβάν αποσυμπίεσης υπήρξε. Έπεσαν μάσκες και δεν υπήρχε οξυγόνο μέσα στην καμπίνα. Υπήρξαν συμπτώματα ανοξιας.
Ας προσπαθήσω να βοηθήσω λίγο.

Εντός 72 ωρών απτο συμβάν ο αερομεταφορέας οφείλει να ενημερώσει την ΑΠΑ (και την Ιταλική ENAC, εφόσον συνέβει σε Ιταλικό εναέριο χώρο) στέλνοντας MOR (Mandatory Occurrence Report). Μετά την αποστολή του MOR, έχει κατά κανόνα 90 ημέρες να διενεργήσει έρευνα και να παραθέσει τα root causes του συμβάντος. Λόγω της φύσης του συμβάντος, θα έχει ενημερωθεί και η Airbus, η οποία θα ερευνήσει επίσης το συμβάν από την δική της πλευρά και θα ζητήσει/προτείνει troubleshooting actions στον αερομεταφορέα.

Στο Α320, στις μάσκες μέσα δεν ρέει αέρας αλλά οξυγόνο, το οποίο δημιουργείται μέσω έκκλισης ενέργειας λόγω της καύσης του χημικού που περιέχεται μέσα στον Chemical Oxygen Generator πάνω στον οποίο είναι εγκατεστημένες οι μάσκες. Εικάζω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην έρεε οξυγόνο καθώς τα COGs είναι σφραγισμένες φιάλες υπό πίεση και δεν πειράζονται κατά την συντήρηση μέχρι να αφαιρεθούν και να πεταχτούν στην 15ετία. Θα είναι σχετικά εφικτό να ερευνήσει ο αερομεταφορέας το αν τα COGs λειτούργησαν απτό βάρος τους και το attachment point τους στις μάσκες. Θα έχει burn marks. Αν όντως δεν έρεε οξυγόνο τότε θα πρέπει να ερευνήσει για την σωστή εγκατάσταση των μασκών και πιθανών αστοχιών στον σωλήνα τους.

Οι περισσότεροι αερομεταφορείς στην Ευρώπη και Βόρεια Αμερική έχουν COGs που είναι rated για 15λεπτά συνεχούς παροχής οξυγόνου που είναι υπέρ αρκετά ώστε το αφος να κατέβει κάτω απτά 8,000 πόδια, όπου η πίεση της καμπίνας είναι ίδια με την εξωτερική. Απτό γράφημα φαίνεται ότι η κάθοδος ήταν εντός των αναμενόμενων πλαισίων. Ο αερομεταφορέας έχει πρόσβαση στο FDM data (Flight Data Monitoring) και πρέπει να το συμπεριλάβει στην αναφορά του. Επείδη το συμβάν είναι σημαντικό, εικάζω ότι θα επιληφθεί και η Ιταλική αρχή διερεύνσης ατυχημάτων.

Η προσδοκία να εξηγήσει ο αερομεταφορέας τι συνέβει εντός 48ωρών δεν είναι ρεαλιστική καθώς θα χρειαστεί η εμπλοκή/συμμετοχή αρκετών τμημάτων στην διερεύνηση. Η διερεύνηση λογικά θα γίνει στην Αθήνα και εικάζω ότι το αφος πέταξε ή θα πετάξει με permit to fly χωρίς pressurisation σε υψόμετρο που το επιτρέπει αυτό (8,000~12,000 πόδια).

Τα ερωτήματα αυτά ειναι συμπληρωματικά, το βασίκο θα είναι η διερεύνηση του γιατί υπήρξε το συμβάν της αποσυμπίεσης (σταδιακής ή ξαφνικής).
 
Πάντως γέλασα με την περιγραφή και την κατάληξη του άρθρου. Φαντάζομαι θα υπήρχε πανικός, δε ξέρω σε τέτοια διαδικασία αν προλαβαίνουν οι πιλότοι να ενημερώσουν τον κόσμο ότι είναι ελεγχόμενη η κάθοδος κτλ ώστε να αποφευχθεί ο μεγάλος πανικός. Θυμάμαι μια φορά για Λέσβο μια σειρά θέσεων ήταν μπλοκαρισμένες σε 320 γιατί είχε τις μάσκες κατεβασμένες και ο κόσμος το σχολίαζε συνεχώς. Που να το ζήσουν... Από συγκεκριμένο κύριο περιμένω και βιβλίο
Το θέμα δεν ήταν η κάθοδος, αλλά η μη ροή οξυγονου σε κάποιες μάσκες, με αποτέλεσμα εμφάνισης συμπτωμάτων ανοξιας.
Post automatically merged:

Έφτασε το σκ@το στην κάλτσα εν ολίγοις και η έμφαση του “ρεπορτάζ” είναι σε αυτό. Το γεγονός ότι είναι standard procedure. Το γεγονός ότι ακολουθήθηκε η διαδικασία και όλοι είναι ασφαλείς δεν είναι σχετικό υποθέτω. o_O

Την μητέρα Καραγκούνη έπρεπε να βγάλουν στον αέρα να καταγγείλει οτι δεν βρέθηκε ένας Ναπολιτάνος να δώσει ένα ζακετάκι στο βλασταράκι της. :bash:
Είμαστε ασφαλείς λόγω των επαγγελματικών ενεργειών του πληρώματος και του κυβερνήτη. Γιατί όμως έπρεπε να συμβεί το συγκεκριμένο συμβάν, που έθεσε σε κίνδυνο ζωές;
Post automatically merged:

Η ειδ
Νομίζω πως η είδηση εδώ είναι οι 156 επιβάτες από Θεσσαλονίκη για Βαρκελώνη σε Α320ceo που παραπέμπει σε πληρότητα 90% :great:
Η είδηση εδώ είναι συμβάν αποσυμπίεσης με συνέπειες.
 
Γιατί όμως έπρεπε να συμβεί το συγκεκριμένο συμβάν, που έθεσε σε κίνδυνο ζωές;
Αεροπλάνο είναι με σύνθετα συστήματα και αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους. Κάποια συμβάντα θα υπάρχουν, δεν γίνεται να μην συμβαίνει τίποτα, ποτέ. Όλα τα συστήματα έχουν inherent reliability characteristics. Κάποια στιγμή θα συμβεί κάτι. Μπορεί ένα αεροπλάνο να πάει 10χρόνια χωρίς συμβάντα, και άλλο να έχει 3/4.
Ανησυχητική είναι η επαναληψιμότητα και η συχνότητα των συμβάντων!

Ήσουν μέσα στην πτήση αυτή;
 
Αεροπλάνο είναι με σύνθετα συστήματα και αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους. Κάποια συμβάντα θα υπάρχουν, δεν γίνεται να μην συμβαίνει τίποτα, ποτέ. Όλα τα συστήματα έχουν inherent reliability characteristics. Κάποια στιγμή θα συμβεί κάτι. Μπορεί ένα αεροπλάνο να πάει 10χρόνια χωρίς συμβάντα, και άλλο να έχει 3/4.
Ανησυχητική είναι η επαναληψιμότητα και η συχνότητα των συμβάντων!

Ήσουν μέσα στην πτήση αυτή;
Ναι, ήμουν μέσα! Συμβάντα θα υπάρχουν, αλλά δεν τα υποτιμούμε και για λόγους κοινωνικής ευθύνης.
 
Το θέμα δεν ήταν η κάθοδος, αλλά η μη ροή οξυγονου σε κάποιες μάσκες, με αποτέλεσμα εμφάνισης συμπτωμάτων ανοξιας.
Δεν γνωρίζω εάν υπήρχε επαρκής παροχή οξυγόνου ή όχι, ωστόσο τα συμπτώματα ανοξίας, θα μπορούσαν να είναι σαφώς αληθινά, αλλά ενδεχομένως και κρίση στρες ή πανικού, που είναι λογικό να συμβεί σε πολλούς σε μια τέτοια κατάσταση. Έχει τύχει σε πτήση πριν πολλά χρονια που ήμουν επιβάτης να πάθει κυρία κρίση πανικού και να μην "μπορεί να αναπνεύσει". Μετά από καθησύχαση απο το πλήρωμα ήταν όλα καλά. Οπότε ας περιμένουμε το πόρισμα πριν πούμε ότι δε λειτούργησαν σωστά οι μάσκες
 
Top