Ας δουν τα χάλια τους και να μην ασχολούνται με τους άλλους

  • Thread starter Thread starter Panos81
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Θέλω να ευχαριστήσω το airliners.gr που μου δίνει το βήμα να μπορέσω να εκφράσω την γνώμη μου για την ολυμπιακή τουλάχιστον …. Θα ήθελα να ξέρω από πού πηγάζει η σημερινή σιγουριά των υπαλλήλων της εταιρείας ότι δουλεύουν σε μεγάλο όμιλο και έχουν αυτό το ύφος δεν ξέρω και εγώ πώς να το πω.
Αυτό που κάνει η ολυμπιακή τον τελευταίο καιρό δηλαδή να νοικιάζει αεροπλάνα παντός τύπου και αμφιβόλου ποιότητος και με ότι συνεπάγεται αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την διοίκηση της εταιρείας αλλά και την ανέχεια που δείχνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς .
Ως πρώην κάτοικος εξωτερικού έχω ταξιδέψει πολλές μα πάρα πολλές φορές με την εταιρεία παλιότερα πριν 20 χρόνια και βάλε. Τελευταία μου φορά ήταν πριν 5 με 6 χρόνια. Περιττό να σας πω ότι δεν ταξιδεύω ποια όχι γιατί είναι καλύτερες οι άλλες εταιρείες αλλά τουλάχιστον κρατάνε τα προσχήματα και σέβονται πρώτα από όλα αυτά τα οποία πρέπει να σέβονται (οργανισμούς τους οποίους υπάγονται) και να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας στο μεγαλύτερο δυνατό ανθρώπινο μέτρο. Αφού γίνουν όλα αυτά θέλω ότι πληρώνω να έχω τον ανάλογο σεβασμό από το προσωπικό και δεν με νοιάζει αν είναι κακοπληρωμένος η δεν τα βρίσκει με την εταιρεία του η βαριέται. Αν βαριέται να πάει στο σπίτι του. Τι θέλω να πω με όλα αυτά? Το όνομα της εταιρείας έχει φτάσει στα επίπεδα αφρικάνικής εταιρείας με ότι συνεπάγεται αυτό. Αν δεν είναι έτσι προκαλώ όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό να ρωτήσουν κάποιον σχετικό πράκτορα αν προτιμάει να στείλει έναν πελάτη του με την ολυμπιακή. Δοκιμάσατε το θα πάθετε πλάκα με το τι θα σας απαντήσει …….
Όσο για τα αεροπλάνα της εταιρείας? Ζω στα Γιάννενα τα τελευταία χρόνια και όπως όλοι ξέρετε εδώ μέσα η εταιρεία έχει επιλέξει ATR 42 Η 72 ανάλογα…. Κάντε μια βόλτα προς τα εδώ και μπείτε σε ένα και ελάτε μετά να μου πείτε. Θεωρώ τους πιλότους για μένα ήρωες… Ευτυχώς από την κατασκευή του αεροπλάνο είναι σκληρό. Αυτά τα λίγα σχόλια έτσι για να συμμετέχω και εγώ την κουβέντα…
Που θέλω να καταλήξω? Θεωρώ ότι η εταιρεία με την παλιά της υπόσταση και δομή δεν υπάρχει ποια η τουλάχιστον έχει κάνει τον κύκλο της. Πιστεύω ότι ποια δεν αντιπροσωπεύει την χώρα σε κανένα επίπεδο εκτός τουλάχιστον μια ηλιαχτίδας λέγε με Α340 λόγο καινούργιας αγοράς.. Ας αφήσουν ποια όποιοι δεν ξέρω εμπλέκονται να τελειώνει η ιστορία και να γίνει ότι είναι να γίνει πριν συμβεί το οτιδήποτε…να μην χαλάσει εντελώς το logo της εταιρείας…. Δεν ξέρω αν τα λέω καλά εσείς θα το κρίνεται….
Ευχαριστώ…
 
Στό post μέ τήν σύγκριση τών δύο εταιρειών (ΟΑ-Aegean) αναφέρει κάπου οτι στην ΟΑ δουλεύουν 14 πιλότοι ανά αεροσκάφος ενώ διεθνώς το standard είναι 9 πιλότοι (αριθμός περίεργος,άν σκεφτή κανείς οτι τά σύγχρονα αεροπλάνα είναι two-crew,οπότε πού κολλάει ο ένας παραπανίσιος; ).

Η απορία μου είναι συνεπώς γιατί ένα B734 τής ΟΑ χρειάζεται 14 πιλότους (δηλαδή 7 πληρώματα flight deck) γιά να βγάλη το πρόγραμμα πτήσεών του ενώ ένα B734 τής Aegean χρειάζεται (ενδεχομένως) μόνο 9 (δηλαδή 4 πληρώματα κι'έναν ξεκρέμαστο)..
 
Δεν θα πρέπει να συγκρινουμε μία εταιρεία που πετάει αμιγώς shorthaul με μία που πετάει ΚΑΙ longhaul (έστω και λίγο όσο η ΟΑ).

Επιπροσθέτως, που βρήκες τέτοια στοιχεία?
Hastaroth":169g4bdw said:
... διεθνώς το standard είναι 9 πιλότοι .

Μιλώντας για 9 πιλότους μιλάς για 4μιση πληρώματα. Ούτε η Ryanair δεν νομίζω να έχει τέτοιους αριθμούς. Σε μία low cost ο στόχος είναι 5 με 5μιση (ο απότερος στόχος βέβαια είναι το ..μηδέν :evil: ). Σε κλασσικές εταιρείες (με ανάμικτο πρόγραμμα shorthaul / longhaul) χρειάζονται τουλάχιστον 7 πληρώματα και πάλι το προγραμμα βγαίνει πολύ δύσκολα.

Η Α3 (από ότι διαβάζω στο airliners.gr :o ) έχει 18 αεροπλάνα. Δεν είναι δύσκολο να μάθουμε πόσους πιλότους έχει και να κάνουμε μία διαίρεση. Αν έχει κάτω από 5 ,τότε πρώτον ...μένω έκπληκτος (που έλεγε και η κυρία στον Σημίτη) και δεύτερον, οι πιλότοι της Α3 θα κάψουν λάδια λίαν συντόμως!

Για την ΟΑ μπορούμε να πούμε πολλά, αλλά αυτην τη στιγμή να πούμε ότι έχει πολλούς πιλότους ειναι τουλάχιστον υπερβολικό. Ότι αυτούς που έχει, δεν τους χρησιμοποιεί σωστά για να έχουν μεγαλύτερη παραγωγικότητα , συμφωνώ. Αλλά με ένα πτητικό πρόγραμμα "κουρελού" , δεν μπορείς να περιμένεις πιό πολλά.

Τέλος, όπως λέει και ο ΣΚ από πάνω, το 9 είναι μέσος όρος. Καταρχάς δεν υπάρχει όρος "πιλότοι ανα α/φος" αλλά "πληρώματα ανα α/φος", δηλαδή ζευγάρια. Όταν μία εταιρεία έχει 30 αεροπλάνα και 270 πιλότους σύνολο, έχει 9 πληρώματα ανά αεροσκάφος. Όταν έχει 279 πιλότους και 30 αεροπλάνα, έχει 9,3.
 
gonso":2kle5des said:
Δεν θα πρέπει να συγκρινουμε μία εταιρεία που πετάει αμιγώς shorthaul με μία που πετάει ΚΑΙ longhaul (έστω και λίγο όσο η ΟΑ).

Εφ'όσον τό long haul κομμάτι τής ΟΑ είναι μικρό,η σύγκριση δέν χάνει τη χρησιμότητά της

Επιπροσθέτως, που βρήκες τέτοια στοιχεία?
Hastaroth":2kle5des said:
... διεθνώς το standard είναι 9 πιλότοι .

Τό αναφέρει ο xristos στό post που δημοσίευσε στίς 2 Ιουλίου (σελ.2 τού τόπικ)

Μιλώντας για 9 πιλότους μιλάς για 4μιση πληρώματα. Ούτε η Ryanair δεν νομίζω να έχει τέτοιους αριθμούς. Σε μία low cost ο στόχος είναι 5 με 5μιση (ο απότερος στόχος βέβαια είναι το ..μηδέν :evil: ). Σε κλασσικές εταιρείες (με ανάμικτο πρόγραμμα shorthaul / longhaul) χρειάζονται τουλάχιστον 7 πληρώματα και πάλι το προγραμμα βγαίνει πολύ δύσκολα.

Υπάρχει κάποια μαθηματική φόρμουλα που βρίσκει τόν βέλτιστο αριθμό πληρωμάτων ανάλογα μέ το πλήθος τών αεροπλάνων καί τών γραμμών (routes) καί την συχνότητα εκτέλεσης δρομολογίων ανά γραμμή,ή υπολογίζονται τά πληρώματα γιά κάθε αεροπλάνο ανάλογα μέ τά δρομολόγια πού τού έχουν "ανατεθεί";

Για την ΟΑ μπορούμε να πούμε πολλά, αλλά αυτην τη στιγμή να πούμε ότι έχει πολλούς πιλότους ειναι τουλάχιστον υπερβολικό. Ότι αυτούς που έχει, δεν τους χρησιμοποιεί σωστά για να έχουν μεγαλύτερη παραγωγικότητα , συμφωνώ. Αλλά με ένα πτητικό πρόγραμμα "κουρελού" , δεν μπορείς να περιμένεις πιό πολλά.
Σωστά.Τό να έχη μιά εταιρεία πολλούς πιλότους δέν είναι κακό,εφ'όσον το rostering είναι τέτοιο ώστε καί τα δρομολόγια να γίνωνται άνετα καί τά πληρώματα να μήν "ξεπατώνωνται",πράγμα που είναι ολέθριο γιά τήν ασφάλεια τών πτήσεων.
Κατά τη γνώμη μου πάντως,όσο περισσότερα πληρώματα ανά αεροπλάνο,τόσο καλύτερα (μέχρις ενός ορίου φυσικά).
Βέβαια,ένας "αχόρταγος" (αλλά τελικώς ασυνείδητος) επιχειρηματίας θά θεωρούσε ιδανικό να έχη γιά κάθε αεροπλάνο δύο πληρώματα,που εναλλάξ θά έβγαζαν όλα τά δρομολόγια κάθε μέρας.....
 
Φίλε Hastaroth,

και ένα δρομολόγιο Nεα Υόρκη την εβδομάδα να είχε η ΟΑ, σημαίνει ότι χάνει 3 πληρώματα γιά 3-4 μέρες τουλάχιστον. (δεν ξέρω αυτόν τον καιρό πόσο καιρό χρειάζονται τα πληρώματα της ΟΑ για ξεκούραση, παλιά όμως θέλαν κανα-δυό βδομάδες!).

Με αυτά τα τρία πληρώματα η Α3 θα είχε κάνει σε 4 μέρες έξι δρομολόγια ευρώπης και δώδεκα εσωτερικού.

Όταν μπαίνει ο παράγοντας longhaul (επαναλαμβάνω) κάθε σύγκριση είναι off.
 
Hastaroth":6e9mkj0c said:
Υπάρχει κάποια μαθηματική φόρμουλα που βρίσκει τόν βέλτιστο αριθμό πληρωμάτων ανάλογα μέ το πλήθος τών αεροπλάνων καί τών γραμμών (routes) καί την συχνότητα εκτέλεσης δρομολογίων ανά γραμμή,ή υπολογίζονται τά πληρώματα γιά κάθε αεροπλάνο ανάλογα μέ τά δρομολόγια πού τού έχουν "ανατεθεί";

σιγουρα υπαρχει αλλα δεν ενας μαθηματικος τυπος που σου δινει το βελτιοστο γιατι αν ηταν ετσι..τοτε ολες οι εταιριες σε ολον τον κοσμο θα ειχαν το ειχαν τον ιδιο λογο αεροσκαφοι-πληρωματα. για να βγαλει μια εταιρια τον δικο της βελτιστο αριθμο πρεπει να υπολογισει αριθμο αεροσκαφων,αριθμο δρομολογιων, μεση διαρκεια δρομολογιων, ζητουμενο περιθωριο κερδους και βεβαια τις συμφωνιες που εχει κανει η ιδια με τα συνδικατα των εργαζομενων.

δεν ξερω αν ειναι μαθηματικα σωστο να κρινουμε μια εταιρια που εκτελει short-medium haul με μια αλλι που εκτελει και (εστω λιγα) long....ισως αν επικεντρωνομασταν στον στολο των 737 της οα να ειχαμε καλυτερη προσεγγιση....
παντως σιγουρα ειναι καταντια για μια flag carrier να συγκρινεται με μια regional σε ολους τους τομεις!!!(οχι παλως σε τιμες η κατι τετοιο....)
 
Top