ATH-SKG στην Olympic Club, Σεπτέμβριος 2003

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
"Κυρίες και κύριοι, καλημέρα σας από το θάλαμο διακυβένησης. Πετάμε στα 22000 πόδια πηγαίνοντας για τα 24000, η θερμοκρασία εδάφους στη Θεσσαλονίκη είναι 20 βαθμοί Κελσίου και αναμένουμε προσγείωση σε 20-25 λεπτά. Ευχαριστώ". Μία από τις πιο σύντομες ανακοινώσεις που έχω ακούσει ποτέ σε αεροπλάνο. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή...

Αυτή τη φορά αποφάσισα να δώσω 34 ευρώ παραπάνω και να δοκιμάσω την Olympic Club. Έκανα τηλεφωνική κράτηση μία μέρα πριν και ο υπάλληλος με ενημέρωσε ότι μπορούσα να παραλάβω το εισιτήριό μου έως μιάμιση ώρα πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση του αεροσκάφους. Έτσι, Σάββατο πρωί στις 7:15 έφτασα στο πάρκινγκ μακράς διαρκείας του Ελευθέριος Βενιζέλος. Πήρα το λεωφορειάκι για το κτήριο του αεροσταθμού (η πεζογέφυρα είναι κλειστή, λόγω έργων για το σιδηροδρομικό σταθμό του αεροδρομίου) και σε ακριβώς 5 λεπτά ήμουν στις Αναχωρήσεις.

Στις 7:25 ήμουν στην -όχι και μικρή- ουρά στα εκδοτήρια της Ολυμπιακής. Στην αρχή ήταν ανοιχτές δύο μόνο θέσεις, αλλά στη συνέχεια άνοιξαν και άλλες δύο για να εξυπηρετηθούν όσοι περίμεναν. Σε 5 λεπτά είχα το εισιτήριο στο χέρι (πτήση ΟΑ175, αναχώρηση από Αθήνα 09:05, ευρώ 119,33 για απλή διαδρομή) και πήγα κατευθείαν στο check-in desk της Olympian Executive Class, όπου ήμουν ο μόνος επιβάτης εκείνη τη στιγμή. Η υπάλληλος (απλά τυπική, όχι κάτι το ιδιαίτερο) μου έδωσε το τριγωνικό καρτελάκι της Διακεκριμένης Θέσης για τη βαλίτσα και την πρόσκληση για την Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη της ΟΑ στο αεροδρόμιο, απέναντι από τα gates Β10-11.
"Η Ολυμπιακή Αεροπορία έχει την ευχαρίστηση να σας προσκαλέσει στην αποκλειστικά για σας διαμορφωμένη Αίθουσά της, στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος" και δίπλα σε αυτά, το όνομά μου, ο αριθμός πτήσης και η ημερομηνία. Στην πίσω πλευρά υπάρχει σχεδιάγραμμα του αεροσταθμού με τις αίθουσες και τα σημεία check-in της εταιρίας.
Στις 07:45 λοιπόν έφτασα στο lounge της ΟΑ. Η υπάλληλος (και αυτή απλά τυπική) κοίταξε το εισιτήριο και την πρόσκληση, έβαλε μια σφραγίδα με την ένδειξη -C- στην κάρτα επιβίβασης, με ρώτησε αν καπνίζω και μου είπε ότι δεξιά είναι ο χώρος μη καπνιστών. Και εδώ ξεκινάει ίσως το καλύτερο κομμάτι του ταξιδιού :D Το lounge είναι αρκετά μεγάλο και ευρύχωρο. Μπορεί να φιλοξενήσει έως 120 άτομα (εκείνη την ώρα υπήρχαν καμιά 20αριά επιβάτες της ΟΑ και της Iberia), ενώ κυριαρχούν το ξύλο, το μέταλλο και το μάρμαρο. Μαύροι δερμάτινοι καναπέδες και πολυθρόνες υπάρχουν γύρω από τραπεζάκια στο δεξί και το αριστερό (για καπνιστές) τμήμα, ενώ δύο μεγάλες τηλεοράσεις είναι διαθέσιμες και δύο οθόνες πλάσματος δείχνουν τις αναχωρήσεις. Στο κέντρο υπάρχουν 6-7 τραπεζάκια με 4 καρέκλες το καθένα (με αληθινά λουλούδια σε μικρά βαζάκια), μηχανές για καφέ (εσπρέσσο, καπουτσίνο, γαλλικό, σοκολάτα, τσάι κ.λ.π.), μπαρ με ποικιλία ποτών και ένας μπουφές με κρουασάν, muffins (απλά και με σοκολάτα), μπισκοτάκια (βανίλιας ή με κομματάκια σοκολάτας) και χυμό πορτοκάλι. Μπουκάλια με νερό (απλό και αεριούχο) υπήρχαν επίσης στο μπαρ, που κοιτάζει προς το πάρκινγκ και το ξενοδοχείο του αεροδρομίου. Έβαλα έναν καπουτσίνο και πήρα ένα muffin με σοκολάτα και δύο μπισκοτάκια. Αρκετά γευστικά. Στην αίθουσα αυτή υπάρχει ξεχωριστός χώρος με 4 computers (3 ήταν σε χρήση) για δωρεάν πρόσβαση στο internet (αρκετά γρήγορα τα PC, έριξα μια ματιά στον καιρό της διαδρομής και στο e-mail μου) και δίπλα υπάρχει απομονωμένος χώρος συσκέψεων με ένα μεγάλο ξύλινο οβάλ τραπέζι. Δύο εξαιρετικά άνετες πολυθρόνες και ένας όμοιος καναπές υπάρχουν σε έναν πιο απομονωμένο χώρο και 3 κρεβάτια βρίσκονται δίπλα τους (αν και τα κρεβάτια έχουν...άμεση οπτική επαφή με το χώρο υποδοχής). Το lounge έχει τις δικές του τουαλέτες (με σύστημα απολύμανσης και...δυνατό εξαερισμό :!: ) και δικό του κλιματισμό. Διάφορες εφημερίδες υπάρχουν κοντά στην είσοδο (εκείνη την ώρα: Καθημερινή, Επενδυτής, Κέρδος, Ναυτεμπορική, Το Βήμα, International Herald Tribune, The Daily Telegraph, Financial Times, Le Figaro, Die Zeit, Frankfurter Algemeine, πολλές ελληνικές αθλητικές, το περιοδικό του Αθήνα 2004 και το περιοδικό της Iberia), κάποια περιοδικά με θέματα αρχιτεκτονικής, καθώς και έντυπα σχετικά με την ΟΑ (δρομολόγια, αίτηση του Ίκαρος κ.λ.π.). Η διακόσμηση του χώρου είναι πολύ όμορφη, με -μεταξύ άλλων- εκμαγεία από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας και ένα εξαιρετικά αληθοφανές τεχνητό δέντρο ελιάς. Ένα κλαδί ελιάς υπάρχει ως διακοσμητικό και στα πιατάκια, ενώ όλα τα υπόλοιπα σκεύη έχουν τα διακριτικά της εταιρίας. Οι υπάλληλοι της αίθουσας έχουν μπροστά τους μια οθόνη με τις αναχωρήσεις των πτήσεων της ΟΑ (από εκεί είδα και το νηολόγιο του αεροπλάνου που ταξίδευα) και, όταν αρχίζει η επιβίβαση, καλούν τους επιβάτες της εν λόγω πτήσης. Στις 8:42 λοιπόν ήμουν ο μόνος επιβάτης της ΟΑ175 που έφυγε για την έξοδο Β20 (οι υπόλοιποι μάλλον δε χρησιμοποίησαν την πρόσκληση...). Όταν είπα στην υπάλληλο ότι ο χώρος μου άρεσε, εκείνη έδειξε ότι το σχόλιό μου της άρεσε και μου είπε..."να μας ξανάρχεστε". Χαμογέλασα, γιατί η αντίδρασή της μου φάνηκε πολύ αυθόρμητη, αλλά ειλικρινής.

Έφτασα στην έξοδο Β20 μετά από την ουρά του ελέγχου χειραποσκευών ακριβώς στις 8:50, οπότε γινόταν και η "τελευταία αναγγελία" της πτήσης. Μέχρι τις 9:00 το λεωφορειάκι (που ήταν το τελευταίο αυτής της πτήσης αλλά δεν ήταν μόνο για την Olympic Club) περίμενε να γεμίσει και σε 5 λεπτά είμασταν στο SX-BKM, σταθμευμένο ανάμεσα στα -BKC & -BKD, αφού είδαμε από μακριά την προσγείωση ενός Β747 της MKairlines και την τροχοδρόμιση του OE-LAE (Β767) της Lauda.

Από την 02F που καθόμουν άκουσα καμιά 25αριά "Καλημέρα" από το πλήρωμα προς τους επιβάτες που έρχονταν και χάζεψα λίγο την καμπίνα της Business Class. Τρεις σειρές ήταν διαθέσιμες (άρα 12 θέσεις) για 6 επιβάτες και τα καθίσματα ήταν τα συνηθισμένα των 737-400: το χρώμα από τα μεταλλικά μέρη λίγο ξεβαμμένο σε κάποια σημεία και τα προσκέφαλα ίδια με της Οικονομικής. Μου φάνηκαν λιγότερο μαλακά και άνετα από άλλων 737 της ΟΑ πάντως. Εφημερίδες δεν υπήρχαν στο αεροσκάφος (το πλήρωμα δήλωσε ότι μάλλον θα είχαν στο σκέλος Θεσσ/νίκη-Μόναχο) και...όσο για τις ζεστές πετσέτες, το γλυκάκι και το χυμό πριν την απογείωση...ε, ας τα ξεχάσουμε καλύτερα... :roll:

Στις 9:15 σταμάτησε η κλασική μουσική που ακουγόταν, το προσωπικό εδάφους ευχήθηκε "καλή πτήση" στο πλήρωμα, οι πόρτες έκλεισαν ("slides on and cross-check" και τα λοιπά), καλωσόρισμα από το πλήρωμα, safety demonstration, αναμενόμενος χρόνος πτήσης 45 λεπτά και push-back. Κατά την τροχοδρόμηση είδαμε στα δεξιά μας ένα Β737 της Euralair (με το χαρακτηριστικό βατραχάκι στην ουρά) στο δορυφορικό αεροσταθμό, δύο Α320 της Hellas Jet και ένα Β777 της Thai σε remote stands.

Απογείωση από τον 03R στις 9:23 και σε 4-5 λεπτά έσβησε το "προσδεθείτε", αλλά μετά από λίγο άναψε ξανά λόγω κάποιων σύντομων αναταράξεων. Στις 9:32 έγινε η ανακοίνωση από το πιλοτήριο και λίγο αργότερα άρχισε το σερβίρισμα του φαγητού στην Olympic Club. Ο δίσκος είχε δύο μικρά τριγωνικά σαντουιτσάκια με άσπρο ψωμί (ένα με δύο φέτες τυρί και ένα με ζαμπόν) και δύο με μαύρο ψωμί (ένα με τυράκι και ένα με φέτες καπνιστού χοιρινού), ένα ντοματάκι και μία ελιά. Ήταν περισσότερο γευστικό από ότι ακούγεται, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Ήταν συμπληρωματικό του πρωινού στο lounge όμως. Το καλύτερο κομμάτι ήταν το ταρτάκι με μανταρίνι και ακτινίδιο. Χυμός, καφές και νερό κατά τα γνωστά. Επίσης πάνω στο δίσκο υπήρχε ένα μεγάλο αρωματικό μαντηλάκι με το λογότυπο της Olympic Club. Το μόνο σημαντικό μειονέκτημα των καθισμάτων ήταν ότι το τραπεζάκι δεν έρχεται προς το μέρος του επιβάτη, που με ανάγκαζε να σκύβω αρκετά για το φαγητό. Η απόσταση των καθισμάτων ήταν ικανοποιητική, αν και δεν μου φάνηκε πολύ εύκολο να σταυρώσει κανείς τα πόδια του αν το μπροστινό κάθισμα έρθει αρκετά προς τα πίσω (όπως συνέβη με τον μπροστινό μου...). Το πλήρωμα ήταν συμπαθητικό, αλλά νομίζω ότι δεν είχαν και πολύ μεγάλη διάθεση. Δεν έλεγξαν αν οι επιβάτες είχαν δεμένες τις ζώνες πριν την απογείωση, αλλά χαμογελούσαν κατά διαστήματα.

Στις 9:50 περίπου άρχισε η διαδικασία καθόδου για το Μακεδονία και ανακοινώθηκε ότι η θερμοκρασία εδάφους ήταν 18 βαθμοί Κελσίου. Στις 9:57 ο κυβερνήτης ζήτησε από το πλήρωμα να λάβουν θέσεις για προσγείωση και σε 2 λεπτά προσγειωθήκαμε αν δεν κάνω λάθος στον 28 (ωραία η προσέγγιση με τη θάλασσα δεξιά και αριστερά του αεροπλάνου, μέχρι λίγο πριν την προσγείωση... :wink: ). Αναστροφείς ώσης, επιβράδυνση και ανακοίνωση ότι "το αεροπλάνο θα μείνει στο αεροδρόμιο για 35 λεπτά (40minutes είπαν στα αγγλικά... :? ) και κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού παρακαλούνται οι επιβάτες να έχουν τις ζώνες λυτές. Το κάπνισμα απαγορεύεται". Στις 10:03 το αεροσκάφος σταμάτησε πλήρως στη θέση 9 (καλά τα λέω Τάσο?), "slides off" και η υπάλληλος εδάφους ανακοίνωσε στο πλήρωμα ότι περίπου 50 επιβάτες θα έρχονταν για Μόναχο και ότι θα γινόταν ξεχωριστή αποβίβαση για τους επιβάτες της Διακεκριμένης Θέσης. Έτσι και έγινε. Μεταφερθήκαμε στο κτήριο του αεροσταθμού μόνο οι έξι "μπροστινοί" επιβάτες. Στις 10:10 εμφανίστηκαν οι πρώτες βαλίτσες (όχι απαραίτητα των επιβατών της Olympic Club) και σε 2 λεπτά εμφανίστηκε και η δικία μου.

Κάπου εδώ τελειώνει το αφηγηματικό μέρος του trip-report. Νομίζω ότι ήμουν πάααααρα πολύ αναλυτικός (ελπίζω όχι κουραστικός), αλλά θα επανέλθω με τα σχόλιά μου σύντομα, γιατί μου πήρε ήδη αρκετή ώρα να γράψω όλα τα παραπάνω... Ικανοποιημένος έμεινα γενικά, αλλά υπάρχουν σημεία που χρειάζονται κάποια βελτίωση.
 
den isouna katholou kourastikos, poly endiaferon to trip-report sou, kiolas gia na mathoume tin diafora metaksi club kai "kanonikou". eimai periergos na pis tis pisteueis oti prepei na gini kalitero
 
Επανέρχομαι με κάποια σχόλια για την πτήση, αν και λίγο καθυστερημένα...

Καταρχάς να πω ότι αποφάσισα να ταξιδέψω Business Class αφενός γιατί έπρεπε να φύγω σχετικά γρήγορα από το αεροδρόμιο και να είμαι μια συγκεκριμένη ώρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά κυρίως για να δω μόνος μου τη διαφορά από την Οικονομική. Το αεροπλάνο ήταν ακριβώς στην ώρα του (προγραμματισμένη άφιξη: 10:00), η αποβίβαση έγινε γρήγορα για την Olympic Club (και είμασταν από τους τελευταίους που επιβιβαστήκαμε στο αεροσκάφος στην Αθήνα) και οι αποσκευές έφτασαν από τις πρώτες. Επίσης, ο χρόνος αναμονής στο check-in ήταν μηδενικός. Οπότε, απόλυτα ικανοποιημένος από την άποψη αυτή :!: Εδώ να διευκρινήσω ότι οι πρώτες βαλίτσες δεν είχαν όλες τις ετικέτες της Διακεκριμένης Θέσης, αλλά δεν αποκλείεται να ανήκαν σε Business επιβάτες, γιατί το τριγωνικό καρτελάκι της Διακεκριμένης Θέσης δίνεται στο check-in και είναι στο χέρι του επιβάτη να το περάσει στην αποσκευή του (καλώς ή κακώς).

Σχετικά με την Αίθουσα της Διακεκριμένης Θέσης δεν έχω να πω και πολλά πράγματα περισσότερα. Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να περάσει κανείς λίγη ώρα εκεί έστω και μια φορά. Είναι η μεγαλύτερη από τις αίθουσες αναμονής Business επιβατών στο Βενιζέλο (μαζί με την ίδια περίπου αίθουσα της ΟΑ για τους εκτός Schengen επιβάτες) και είναι ένας άνετος και ευχάριστος χώρος.
(οι αίθουσες αναμονής των διαφόρων εταιριών στο Βενιζέλο φαίνονται στο site του αεροδρομίου:
http://www.aia.gr/GR/services/VirtualTour/body.shtm )

Οι αρνητικές παρατηρήσεις μου έχουν να κάνουν περισσότερο με τις υπηρεσίες εν πτήσει. Για τα καθίσματα έχω μιλήσει άπειρες φορές... Στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, όμως, (όπως και σε όλα τα νοικιασμένα 737 της ΟΑ) δεν υπάρχουν στηρίγματα για τα πόδια (footrests) ούτε στη Business και τα καθίσματα είναι ακριβώς τα ίδια με της Οικονομικής. Αναρωτιέμαι πότε θα εγκατασταθούν εκείνα τα "convertible" καθίσματα Business Class που η ΟΑ διαφημίζει εδώ και λίγα χρόνια... (ξέρει κανείς αν υπάρχουν σε κανένα 737 ή ακόμα :?: :?: :?: ) Η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων είναι ίδια με τις πρώτες σειρές της Οικονομικής, περίπου 35cm από την άκρη του ενός καθίσματος έως την πλάτη του μπροστινού (οι συνήθεις τιμές "seat pitch" αναφέρονται στην απόσταση ενός σημείου του καθίσματος από το ακριβώς ίδιο σημείο του μπροστινού). Δεν είναι καθόλου μικρή, αλλά δεν είναι και λόγος για να επιλέξει κανείς τη Business ειδικά σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι! Τέλος, αν και το catering ήταν συμπαθητικό από πλευράς γεύσης, δεν ήταν κάτι το εξαιρετικό και η παρουσίασή του δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο. Αλλά βέβαια, όπως είπα και πριν, ήταν συμπληρωματικό του φαγητού στο lounge.

Συνολικά, λοιπόν, πιστεύω ότι για την όλη εμπειρία μιας πτήσης στην Olympic Club αξίζει να δώσει κανείς έστω μία φορά τα 34 ευρώ παραπάνω, ειδικά για την επίσκεψη στην Αίθουσα της Διακεκριμένης Θέσης στην Αθήνα, αλλά και αν είναι σχετικά βιαστικός. Σε κάθε άλλη περίπτωση (π.χ. αν δεν προλαβαίνει να επισκευτεί το lounge ή αν δεν έχει λόγο να βιάζεται ιδιαίτερα), δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πληρώσει παραπάνω από το συνηθισμένο εισιτήριο της Οικονομικής, εφόσον κατά τη διάρκεια της πτήσης η άνεση της Business είναι παρόμοια με αυτή των πρώτων θέσεων της Οικονομικής... Και βέβαια το ίδιο ισχύει και σε πτήσεις μεγαλύτερης διάρκειας με τα 737, ιδίως μάλιστα αν σκεφτούμε ότι εκεί η διαφορά τιμής με την Οικονομική είναι πολύ μεγαλύτερη :!: Νομίζω ότι δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι επιβάτες της Olympic Club από Αθήνα αποβιβάστηκαν στο Μακεδονία και κανένας δε συνέχισε για Μόναχο... (αυτό το έχω δει και άλλες φορές, όπου οι επιβάτες που συνεχίζουν στην Business για Γερμανία δεν είναι περισσότεροι από 1-2). Πιστεύω, λοιπόν, ότι αν η Ολυμπιακή θέλει να προσελκύσει περισσότερους Business επιβάτες, πρέπει πρωτίστως να βελτιώσει κάπως τις καμπίνες της Διακεκριμένης Θέσης στα 737.

Υ.Γ. Μου έκανε θετική εντύπωση στο Βενιζέλο το ότι τα σημεία ελέγχου χειραποσκευών έχουν μετακινηθεί μετά τις αίθουσες αναμονής της διακεκριμένης θέσης και πιο κοντά στις θύρες επιβίβασης σε σχέση με το παρελθόν. Αν θυμάμαι καλά, παλιότερα σχηματίζονταν πολύ μεγάλες ουρές στον έλεγχο χειραποσκευών, γιατί όλοι οι επιβάτες που κατευθύνονταν στα gates Β08-Β15 και σε όλα τα lounges της περιοχής εντός Schengen περίμεναν στο ίδιο σημείο. Διορθώστε με όμως αν κάνω λάθος.
 
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΠΟΤΕ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ CONVERTIBLE THS C/C EXΩ ΝΑ ΠΩ ΤΑ ΕΞΗΣ.
ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2000-2001 ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ 737 -400(5-6 ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ).ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ.ΑΡΧΙΚΑ ΕΙΧΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ 737-200 (ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ!) ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΑΝ ΑΝ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ 734.ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.(ΔΗΛΑΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΑ 737-200 ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ 734!!!)ΠΑΝΤΩΣ ΚΡΑΤΩ ΜΙΑ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΓΙΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΩ.
ΤΑ CONVERTIBLE ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΡΜΑΤΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΟΠΩΣ ΑΡΧΙΚΑ ΕΙΧΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Η SPEEDWING.ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΤΡΙΑΔΕΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΑ ΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΠΟΔΙΩΝ.ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΣΩΜΑΤΟΜΕΝΟ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΑΝΕΤΗ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ.ΤΑ ΥΠΟΒΡΑΧΙΟΝΙΑ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ Η ΩΦΕΛΙΜΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ.
ΗΛΙΑΣ
 
Vasika, neou typou kathismata prepei na ehoun egkatastathei sta idioktita B-737-400 tis Olympiakis (diladi ta prwta 7 B-737-400: SX-BKA,B,C,D,E,F,G). Ta ypoloipa 6 B-737-400 einai enoikiasmena opote mallon den ginontai fainetai megales ependyseis se ayta.. Vevaia i Olympiaki hrisimopoiei ta sygkekrimena aeroskafi panw apo 4-5 xronia pleon.. opote kalo tha itan na kanei kai anavathmiseis kai se ayta.. opws episeis tha mporouse na ta dwsei kai kapoio onoma.. (ektos an den vriskei allous makedonikous arhaiologikous horous.. opws ehei kanei me ta prota 7 B-734!!) :D :D

(vasika ksefygame kai apo thema pleon..!!)

Christos 8)
 
Απ' όσο θυμάμαι, τα νέα αυτά καθίσματα κι εγώ τα έχω δει μόνο στο εσωτερικό κάποιου 737-200, σε φωτογραφία όμως. Το θέμα των καθισμάτων των 737 πάντως είναι μεγάλο... Π.χ. μου άρεσαν πολύ τα καθίσματα του 737-300 (-BLA) όταν ταξίδεψα με αυτό πέρσι. Ήταν αρκετά μαλακά, με σχετικά καλή στήριξη για το κεφάλι και με άνετο, μαλακό υποβραχιόνιο. Καμία σχέση όμως με του -BKM. Το ίδιο και με άλλα στοιχεία της καμπίνας του κάθε αεροσκάφους. Τα "νεότερα" 734 (-BKH και εξής) έχουν πλήρες οπτικοακουστικό σύστημα (οθόνες + ήχος), τα SX-BKA,B,C,D,E,F,G το ίδιο αλλά έχουν και footrest, ενώ το 733 δεν έχει τίποτα από αυτά... Για να μη μιλήσουμε και για τα αεροσκάφη των Μακεδονικών, που έχουν και άλλη εσωτερική διαμόρφωση.

Το θέμα, λοιπόν, είναι ότι αυτή η ανομοιογένεια είναι μάλλον κακή για κάποιον που θέλει να ταξιδέψει Business, γιατί δεν ξέρει τι επίπεδο υπηρεσιών να περιμένει. Ας μην ξεχνάμε ότι από τους σημαντικότερους λόγους επιλογής της Διακεκριμένης Θέσης είναι οι περισσότερες υπηρεσίες (μαζί με την ευελιξία του Business εισιτηρίου κ.λ.π.) σε σχέση με την Οικονομική.

Και κάτι ακόμα: όσο πιο "στανταρισμένο" είναι το τι παρέχεται, τόσο λιγότερο εξαρτάται η τελική απόφαση του κάθε επιβάτη από υποκειμενικούς παράγοντες. Ακόμα δηλαδή κι αν δεν του αρέσει π.χ. το πλήρωμα της πτήσης (απολύτως υποκειμενικό κριτήριο κατά τη γνώμη μου), είναι πιθανό να επιλέξει ξανά μια αεροπορική εταιρία γιατί προσφέρει ένα συγκεκριμένο σύνολο υπηρεσιών στους Business Class επιβάτες της. Σε αυτό το πλαίσιο είπα και νωρίτερα ότι η Ολυμπιακή πρέπει να βελτιώσει τις καμπίνες των 737.

Θα μου πείτε ότι τα οικονομικά είναι δύσκολα... Εδώ ολόκληροι κολοσσοί κάνουν περικοπές (πόσες εταιρίες σερβίρουν πλέον κανονικό φαγητό εντός Ευρώπης και όχι σάντουιτς?). Αλλά δεν τις κάνουν στη διακεκριμένη θέση!

Ίσως βέβαια αυτό να είναι το τίμημα του να μπορεί η εταιρία να σερβίρει ακόμα καλό και αρκετό φαγητό στις πτήσεις της και στην Οικονομική, γιατί αυτό είναι και ένα σημαντικό ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στα μάτια του Έλληνα επιβάτη, ο οποίος συνήθως ταξιδεύει με φθηνά -όσο το δυνατόν- εισιτήρια. Γιατί, όπως έχει ειπωθεί και άλλες φορές σε αυτό το φόρουμ, λίγοι Έλληνες ταξιδεύουν Business στο εξωτερικό, ακόμη και με άλλες εταιρίες (το ίδιο δηλώνει και ανώτατο στέλεχος της Lufthansa στην Ελλάδα). Η Business Class στα δρομολόγια από/προς Ελλάδα γεμίζει κυρίως με ξένους και με λίγους μόνο Έλληνες, ιδιοκτήτες ή ανώτατα στελέχη μεγάλων εταιριών. Οι υπόλοιποι στην Οικονομική.
 
Ελπίζω πως όταν επιτέλους μπει μια τάξη στην εταιρεία, οι αρμόδιοι θα αναθεωρήσουν το "προϊόν" τόσο της C/C όσο και της Y/C.
Τα νοικιασμένα 737 είχαν έρθει ούτως ή αλλιώς σε μαύρο χάλι ,την περίοδο 1997-1998,αν θυμάμαι καλά λόγω της αποχώρησης των Α300-Β4.
Μάλλον νοικιάστηκαν με μόνο κριτήριο την τιμή γιατί οι προδιαγραφές της καμπίνας αλλά και των galleys ήταν σαφώς υποδεέστερες των 737 που ήδη υπήρχαν στο στόλο.(λεπτομέρεια: ακόμα κι ο καφές που σερβίρεται στα μεν και τα δε διαφέρει...φίλτρου και αρωματικός στα ιδιόκτητα 737,λόγω ύπαρξης coffee-makers, στιγμιαίος nescafe στα νοικιασμένα,γιατί διαθέτουν μόνο βραστήρες νερού...! )
Υπάρχουν πολλές άλλες διαφορές αλλά θα σας κούραζα αν άρχιζα να τις απαριθμώ.
Απλά θεωρώ κι εγώ απαράδεκτο να υπάρχουν διαφορετικά standards από πτήση σε πτήση.( ...και μάλιστα για τόσο μεγάλo χρονικό διάστημα: 1997-2003!!!)
δεν νομίζω πάντως ότι θα διατεθούν χρήματα για περαιτέρω ανακαίνιση στα leased 737.
Εύχομαι να αντικατασταθούν πριν το καλοκαίρι :?: , όπως διαρρέει στην εταιρεία .
 
pio kalokairi ennois file flighttatt ??? ama do poso kratisan ta noikiasmena A300 tote ta 734 ehoun akoma mellon. kai apoti katalaba theloun na megalosoun ton stolo ton 737, ohi na antikatastisoun aeroskafi, alla gia na doume...

emena pantos tha me endiefere i diafora metaksi ton idiktition kai ton leasing 737. Ama den kano lathos, ta perisotera leased 734 arhisan na petane gia tin Malaysian kai tin PanAm (??) kai einai me dika tous standart.
 
Μερικές φωτογραφίες από την αίθουσα αναμονής διακεκριμένης θέσης της ΟΑ στο LGAV, που "συμπληρώνουν" το ριπόρτ:

Κυρίως χώρος
Λεπτομέρειες του χώρου αναμονής
Το bar
Ο πλήρως εξοπλισμένος μπουφές
Ο χώρος μπροστά από το Bar και τον μπουφέ
Τα κρεβάτια, έτοιμα για ξεκούραση, με τη χαρακτηριστική κουβέρτα των ΟΑ
και
Μια πολύ μικρή γεύση από τον πρωινό μπουφέ

Συνολικά, ένας από τους ωραιότερους χώρους αναμονής του αεροδρομίου, με μόνο μειονέκτημα το ότι έχει θέα προς το...Sofitel, όπως και όλες οι αντίστοιχες αίθουσες του Βενιζέλου (εκτός αυτής της ΑΖ).
 
Top