ATR/42 στην ΠΑΡΟ;

  • Thread starter Thread starter joola
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Όσο αφορά το δημοσίευμα....Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρίας...είναι λογικό να ξαναγίνει ένα τέτοιο λάθος επειδή έφταιγε η απουσία ραδιοβοηθήματος αλλά και η κοντινότητα των δύο νησιών...Το NDB της Πάρου είναι σε λειτουργία στη συχνότητα 386 PAO ...να πείτε στους εκπροσώπους της εταιρίας. Επίσης η απόσταση μεταξύ των δύο νησιών είναι επαρκής για να ξεχωρίσεις τα δύο νησιά.
Όσο γνωρίζω καμμία απομαγνητοφώνιση δεν έχει διαταχθεί για να δούν τι ακριβώς συνέβει.....!!!Μάλλον θα περάσει ξόφαλτσα (και έτσι ίσως πρέπει για αρχή), όμως έχουν δοθεί οδηγίες , στους εκπαιδευτές της εταιρίας να είναι πολύ αυστηροί με τις εκπαιδεύσεις τους από εδώ και στο εξής....
 
Αγαπητά μέλη, να γιατί είναι χρήσιμη η αεροφωτογραφία στην Ελλάδα. Και για τους Έλληνες και για τους ξένους.. (κάτι ξέρουν κι οι γλαράρχες).. :mrgreen:

δικοί μας
 
joola":17l1sl08 said:
επειδή έφταιγε η απουσία ραδιοβοηθήματος αλλά και η κοντινότητα των δύο νησιών...
Φαντάζομαι πριν από την χρήση ραδιοβοηθημάτων η ναυτιλία γινόταν με την επίκληση ανωτέρων δυνάμεων και την θυσία νεαρών αεροσυνοδών στους θεούς. Ίσως πάλι τα αεροδρόμια να ήταν τόσο μακριά
μεταξύ τους που να μην υπήρχε περίπτωση λάθους. Βόρεια των Αθηνών η Θεσσαλονίκη, νότια το Ηράκλειο, δυτικά η Κέρκυρα και Ανατολικά η Ρόδος.
 
joola":3n1mjbcf said:
Βέβαια jkar, ....Περιστατικά έχω να σου πώ περισσότερα από όσα ξέρεις ....Εάν προέρχεσε από αεροπορικό χώρο θα κατανοούσες εύκολα ότι άλλο να κάνεις 50 λάθη ....
joola με γνωρίζεις ; που ξέρεις πόσα και τί ξέρω, από ποιόν χώρο προέρχομαι, τί ξέρω για την ασφάλεια πτήσεων, για τίς εταιρείες κλπ και τι καταλαβαίνω και τί όχι ;
Κράτα τους χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου, εδώ έγινε μιά σύγκριση κατ' εμέ λάθος και για αυτό θύμισα κάποια ελάχιστα από όσα θα μπορούσαν να έχουν παίξει σε παραθύρια και δεν έπαιξαν ποτέ. Τα διαψεύδεις ; δεν έγινε έτσι ;
Βεβαίως το συγκεκριμένο περιστατικό είναι σοβαρό και η εταιρεία κακώς μιλάει για απόσταση αεροδρομίων και ραδιοβοηθήματα, αυτά είναι αστειότητες, ένα απλό "το θέμα ερευνάται" θα ήταν αρκετό και είμαι βέβαιος ότι αυτό ακριβώς θα κάνουν και θα βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα, αλλά από την άλλη, το να κριθεί η ασφάλεια πτήσεων μιάς εταιρείας με τίς 60 πρώτες ημέρες λειτουργίας της είναι πέρα και από υπερβολικό.
Εγώ με όσα ξέρω ξαναλέω, είναι νωρίς ακόμα για κρίσεις και συγκρίσεις.
 
Point Taken ....jkar...
Κρατώ αυτό που είπες για την λάθος σύγκριση των δύο εταιριών...Είναι όντως λάθος να συγκρίνεις εταιρία με 50 χρόνια στον αέρα και άλλο εταιρία που τώρα ξεκινά!!!
Και λάθη θα γίνουν και μάλιστα χαζά!! Όπως έγιναν και στην παλιά εταιρία..
 
Προς όποιους έδεσαν σκοινί κορδόνι ότι όλα έγιναν έτσι...

joola":326jjc27 said:
... από Αθήνα για Νάξο, βρέθηκε στην τελική του διαδρόμου 35 της Πάρου με πλήρη διαμόρφωση προσγείωσης στα 1000 πόδια. Ο ελεγκτής που το είδε την τελευταία στιγμή (διότι το α/φος δεν είχε καλέσει τον πύργο) τον ειδοποίησε ότι πρόκειται για εσφαλμένο αεροδρόμιο, του υπενθύμισε τη συχνότητα της Νάξου και έτσι απέτρεψε ...

Δηλαδή ο Tower κάλεσε το αεροπλάνο στην Συχνότητα του (Πάρος) και το αεροπλάνο που ήταν συντονισμένο στην συχνότητα της Νάξου τον άκουσε? Ωραίο!Πως λέμε frequency hopping radio... Χοχο...
Ή μήπως στα 80 δευτερόλεπτα (από τα 1000' τελική μέχρι το touch τόσα θέλει) κατάλαβε τι παίζεται ο Ελεγκτής, βρήκε το τηλέφωνο της Νάξου, πήρε το τηλέφωνο της Νάξου, απάντησε ο ATC της Νάξου, κάλεσε πίσω η Νάξος και είπε go-around, σε αεροπλάνο που ΔΕΝ είχε καλέσει?
Μην σκεφτείς ότι η Πάρος συντόνησε σε συχνότητα Νάξου, δεν είναι τόσο απλό.

Επίσης κανένα αεροπλάνο δεν προσγειώνεται χωρίς να ακούσει το clear to land. Κανένας πύργος σε αεροδρόμιο τύπου Παρο-ναξίας δεν θα δόσει clearance αν δεν το δει το αεροπλάνο. Άρα το ρεζιλίκι δεν θα γινόταν ούτως ή άλλως.

Τώρα αν ΝΟΜΙΖΕ ότι πέταγε για Νάξο, αλλά και είχε συντονίσει στον ασύρματο Πάρο, και τελίκιαζε όντως στην Πάρο... ε ναι έχει μια αμυδρή πιθανότητα εγκυρότητας αυτό που λες. Το κόβω όμως κομματάκι ... ωχρό.

joola":326jjc27 said:
Ήμουν εκεί μέ ένα icom και κατέγραφα ακούγοντας τις συνομιλίες...
Θα θελα πολύ να ακούσω αυτή την καταγραφή...

Γενικό σχόλιο: Για visual στον 36 , δεν μου φαίνεται απίθανο να πέρασε από την τελική του 35 της Πάρου. Και αυτό λάθος είναι βέβαια γιατί δεν κάνεις αριστερό βασικό για 14 μίλια στα 1000'... Κάποιο... φάβο έχει η λάκκα τελικα,αυτό είναι βέβαιο κατ εμέ...
Εκτιμώ πως είναι άλλη μια φήμη που βγάλανε οι "Ελληναράδες" πιλότοι, παρόμοια με αυτή που είχαν βγάλει όταν πρωτόρθαν τα ξένα Dash, και είχαν φτάσει στο Βενιζέλο να παίζονται στοιχήματα για το "αν κάνει κάπου στην Ελλάδα σημερα, missed approach, Dash με ξένο πλήρωμα...".
 
"Οι Ελληνάρες πιλότοι" μάλλον εβγαλαν αυτή την φήμη για να διατηρήσουν το ego τους ψηλά!!
Το Atr της εταιρίας είχε VFR πλάνο, μπήκε στο υπήνεμο της Πάρου έκανε την διαμόρφωση για προσγείωση, μπήκε στην τελική και ήταν έτοιμος να το επιχειρήσει...Στην πίστα της Πάρου ήταν και το Dash του τακτικού δρομολογίου έτοιμο για τροχοδρόμηση όπου είδε στο TCAS το αεροπλάνο και κάλεσε τον πύργο για να ρωτήσει σχετικά για το traffic.Μόλις κατάλαβε το πρόβλημα, ξανέβαλε τις ρόδες μέσα, έβαλε κινητήρες και πήγε στον προορισμό του. Όλα τα υπόλοιπα είναι γνωστά...
Κατανοώ την τάση να δικαιολογήσουμε τα πράγματα αλλά μην το τραβάμε πολύ διότι δεν συμφέρει κανέναν.....μα κανέναν.....
Έγινε ένα λάθος...ανθρώπινο ...και θα ξαναγίνει πάλι σύμφωνα με την στατιστική ή τον νόμο των πιθανοτήτων...και θα γίνονται λάθη διότι είναι ιδιότητα της ανθρώπινης φύσης...
Το να βγαίνει η εταιρία και να λέει ότι όλα ήταν καλά....και έτσι είναι η ρουτίνα μιας πτήσης προς την Νάξο,...αυτό δημιουργεί κάποια σχόλια αρνητικά....
Να σου θυμήσω ότι η Tyrolian που έκανε charter προς την Νάξο, πριν λίγο καιρό, προσγειώθηκε κατά λάθος στην Πάρο, τροχοδρόμησε, ξανααπογειώθηκε και πήγε στην Νάξο.......Τότε οι "Ελληνάρες πιλότοι"" δεν σχολίασαν τίποτα, αλλά και η Tyrolian έκανε ενημέρωση στα πληρώματά της μετά από αυτό και δεν ξαναακούστηκε κάτι ανάλογο....
Καταλαβαίνω redhell ότι είναι δύσκολο να πιστέψεις πως ένας ξένος πιλότος μιάς τόσο σωστής εταιρίας θα μπορούσε να κάνει ένα τέτοιο λάθος.....και όμως ......άν επιμένεις όμως στην θέση σου.....και όταν όλα κοπάσουν.....θα ανεβάσω τα wav από το icom για να αναθεωρήσεις!!!
 
Απλά, δεν τίθεται και ένα θέμα ασφάλειας όταν η Tyrolean ή η ΟΑ ή οποιαδήποτε άλλη πάει κατά λάθος και προσγειώσει ένα μεγάλο αεροσκάφος στον διάδρομο της Πάρου που είναι μικρός, δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει το τέρμα του διαδρόμου; Είναι σοβαρό δηλαδή αν γίνει αυτό το (κατά τα άλλα ανθρώπινο) λάθος;
 
@Joola: Δεν κατάλαβες. Δεν κριτικάρω την πιθανότητα να γίνει ή όχι. Ή το αν μπορεί να το κατάφεραν οι ξένοι στην νεα εταιρία. Κριτικάρω τις λεπτομέριες... Δηλαδή αν έγινε όπως λες...
Μέχρι να απαντήσεις στις τεχνικές κυρίως επισημάνσεις μου, ειδικά τα περι ασυρμάτου, να μου επιτρέψεις να έχω κάμποσες αμφιβολίες.

Έχε υπόψη σου ακομα, οτι αυτό με το TCAS δεν γίνεται. Στην πίστα (πριν την τροχοδρόμηση) δεν είναι καν σε θέση Advisory, πρώτον γιατί απαγορεύεται, δεύτερον γιατί πλανάται η φήμη ότι αποτελει μια ακόμα εκπομπή από το αεροσκαφος που "τους τηγανίζει τα αυγά" και το πρώτο πράγμα που κάνουν ΟΛΟΙ είναι να το σβήσουν με το που εκκενωσουν... Αυτό και αν αμφιβάλλω πως έγινε δηλαδή.

Ευελπιστώ να βγώ πρώτος να σε χειροκροτήσω μόλις ακούσω το wav. Μέχρι τότε φήμες...
 
ναι η tyrolean π/γ στην παρο αλλα 20-05-1995 και η airitaly το 2006 αντι για μυκονο εκανε με β757 low pass στην ναξο.
η 006 12-12-09 ηταν στην συχνοτητα της ναξου και η παρος τον καλεσε στην 124.75 αφου το information τον εβλεπε να πηγαινει για την παρο και ο μεγαλος δεν καταλαβαινε χριστο μουλαρι ντιπ :D 8)
 
Top