ATR-42

  • Thread starter Thread starter geminiathboy
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

geminiathboy

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
06/08/2007
Μηνύματα
8
Likes
0
Καλησπέρα σας παιδιά,

προχθές ήμουν επιβάτης στην πτήση της Ολυμπιακής απο Μυτιλήνη για Αθήνα με τα γνωστά ATR-42 και με μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι υπήρχε μόνο μία αεροσυνοδός στο σκάφος. Παλαιότερα, ίσως και 5 χρόνια πριν, θυμάμαι ότι ήταν 2, αλλά πάλι δεν είμαι και σίγουρος. Τί προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί και τί πρακτική ακολουθεί η Ολυμπιακή, ξέρει κάποιος να μου πει;

Ευχαριστώ
 
μέχρι 18 θέσεις, κανέναν, και μετά
μέχρι 50, έναν,
50-100, δύο,
100-150, τρείς, κλπ.

Αυτά βέβαια είναι τα minima. Maxima, όσες/όσους θέλει.
 
Αποκλείεται να θυμάσαι το ATR42, γιατί απλούστατα έχει μόνο μια θέση για πλήρωμα και πετιέται μόνο από ένα μέλος πληρώματος. Αντίστοιχα το ATR72 από 2.
Όσο για το 1 ΜΠΘΕ ανά 50 επιβάτες, δεν ισχύει όπως περιγράφεται πιο πάνω, διότι για παράδειγμα το Α340 που παίρνει βία 300 άτομα δεν το πετάνε 6 ΜΠΘΕ. Επίσης ούτε η αντίστοιχία εξόδων κινδύνου ισχύει, γιατί πχ το ΑΤR 42 κ το 72 εκτός από την πόρτα επιβατών έχουν 2 εξόδους κινδύνου, ή το 734 έχει 4 πόρτες και 4 εξόδους αλλά δεν το πετάνε 8 άτομα. Άλλο έξοδος κινδυνου και άλλο πόρτα. Νομικά.
Η πραγματικότητα είναι κάπου στη μέση, ανάλογα με αριθμό επιβατών αλλά και πορτών. Πρέπει να υπάρχει ένα ΜΠΘΕ ανά 50 επιβάτες αλλά ταυτόχρονα και κάθε πόρτα να καλύπτεται από ένα ΜΠΘΕ .

Έτσι, πχ το 737-400 μπορεί να φύγει ακόμα και με 3 ΜΠΘΕ, αφού έχει 150 επιβάτες, η δε πόρτα που μένει ακάλυπτη (δηλαδή η 1R) καλύπτεται από τον F/O.
 
A300":1zftnmke said:
Όσο για το 1 ΜΠΘΕ ανά 50 επιβάτες, δεν ισχύει όπως περιγράφεται πιο πάνω, διότι για παράδειγμα το Α340 που παίρνει βία 300 άτομα δεν το πετάνε 6 ΜΠΘΕ.

Είπαμε, το minimum είναι 1 μέλος πληρώματος θαλάμου επιβατών ανά 50 θέσεις επιβατών. Το maximum είναι, ασφαλώς, άλλο θέμα. Ειδικά στις μεγάλες πτήσεις, όπως συνήθως κάνουν τα Α340.

A300":1zftnmke said:
Έτσι, πχ το 737-400 μπορεί να φύγει ακόμα και με 3 ΜΠΘΕ, αφού έχει 150 επιβάτες, η δε πόρτα που μένει ακάλυπτη (δηλαδή η 1R) καλύπτεται από τον F/O.

Η σύνδεση με τις θέσεις επιβατών και αριθμό θυρών κινδύνου είναι πραγματική. Και έχει να κάνει και με το certification του ΑΦ, δηλαδή το 'πρωτόκολλο' που λέμε στη ναυτιλία. Όταν ο Stelios παράγγειλε το Α319, για να μπορέσει να βάλει 150 θέσεις (κάτι που έγινε για πρώτη φορά), έβαλε και τέσσερεις θύρες κινδύνου. Μάλιστα, απ' ό,τι γνωρίζω τα Α319 της Easy είναι τα μόνα με αυτή τη διαμόρφωση. Άρα, κατ' επέκταση, είναι συνδεδεμένα και ο αριθμός θέσεων με τον αριθμό ΜΠΘΕ.
 
Ο αριθμός των μελών του πληρώματος καμπίνας καθορίζεται από το JAR-OPS-1, σύμφωνα με το οποίο:

JAR-OPS 1.990 Number and composition
of cabin crew

(a) An operator shall not operate an aeroplane
with a maximum approved passenger seating
configuration of more than 19, when carrying one or
more passengers, unless at least one cabin crew
member is included in the crew for the purpose of
performing duties, specified in the Operations
Manual, in the interests of the safety of passengers.
(b) When complying with sub-paragraph (a)
above, an operator shall ensure that the minimum
number of cabin crew is the greater of:
(1) One cabin crew member for every 50,
or fraction of 50, passenger seats installed on the
same deck of the aeroplane; or
(2) The number of cabin crew who
actively participated in the aeroplane cabin during
the relevant emergency evacuation demonstration,
or who were assumed to have taken part in the
relevant analysis, except that, if the maximum
approved passenger seating configuration is less
than the number evacuated during the
demonstration by at least 50 seats, the number of
cabin crew may be reduced by 1 for every whole
multiple of 50 seats by which the maximum
approved passenger seating configuration falls
below the certificated maximum capacity.


Ο δε αριθμός (και ο τύπος) των εξόδων κινδύνου καθορίζεται (όσον αφορά το ATR-42) από το CS-25 (Certification Specifications for Large Aeroplanes) της EASA, σύμφωνα με το παρακάτω πινακάκι:


Άρα ο αριθμός των ΜΠΦΕ έχει μόνο έμμεση σχέση με τον αριθμό των εξόδων κινδύνου (δεν καθορίζει το ένα το άλλο), αφού και τα δύο καθορίζονται (από διαφορετικό κανονισμό) με βάση τον αριθμό των επιβατών.
 

Attachments

  • seats.JPG
    seats.JPG
    18 KB · Προβολές: 1.925
geminiathboy":1ccd88qz said:
Παλαιότερα, ίσως και 5 χρόνια πριν, θυμάμαι ότι ήταν 2, αλλά πάλι δεν είμαι και σίγουρος.
Κανονικά δε συμβαίνει, όμως δεν είναι κι απίθανο. Θυμάμαι πριν περίπου δέκα χρόνια μια πτήση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας με ATR42, η οποία είχε δύο μέλη πληρώματος. Το ένα μέλος είχε κανονικά καθήκοντα, ενώ το άλλο ήταν εκαιδευόμενο.
 
Επαναλαμβάνω. Αν δεν εχει αμεση σχεση και με τις πόρτες, τότε μπορεί το Α340-300 που παιρνει 295 θέσεις να φυγει με 6 ΜΠΘΕ;
 
Ερώτηση πάνω στην ερώτηση:
Mια εταιρία έχει ένα αεροσκάφος με χωρητικότητα 200 pax που με βάση το νομο πρέπει να έχει τουλάχιστον 4 ΜΠΘΕ eάν αυτό το αεροσκάφος σε μια πτήση έχει μονο έναν επιβάτη (μιλώντας θεωρικά πάντα) θα πρέπει να είναι k οι 4 ΜΠΘΕ παρόντες? Η μπορεί να πετάξει k με μονο 1 ΜΠΘΕ?
 
Πάντα πρέπει να είναι παρόντες όλα τα μέλη.
 
Top