British Airways

777-200ER
☻ Three class configuration: 48J 40W 184M (13/13, 100% complete)
☻ Four class configuration: 8F 49J 40W 138M (15/15, 100% complete)

777-300ER
☻ Four class configuration: 8F 76J 40W 130M (12/16, 75% complete)
Οπότε αν έχετε πτήση με 772, 100% πιθανότητα για Club suites.
Με τα 77W το JFK έχει άτυπα προτεραιότητα για Club Suites, οπότε κοντά στο 100%.
Περισσότερα εδώ.
Ή απλά επιλέξτε AA, που όλα τα 77W έχουν παρόμοια Business class (χωρίς τις πόρτες) και δεν υπάρχει πιθανότητα να κάτσει το αίσχος που λέγεται Club World. Και το Arrivals lounge στο LHR της ΑΑ είναι πολύ καλύτερο από της BA.
 
Η BA σταματά τις απευθείς πτήσεις στο Πεκίνο (όπως είχε κάνει και η VS πρόσφατα) καθώς ο αποκλεισμός του ρωσικού εναέριου χώρου κάνει ασύμφορο τον ανταγωνισμό με τις κινεζικές εταιρείες που δεν έχουν τέτοιον περιορισμό.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν αυξήσει τις πτήσεις τους προς την Ευρώπη κατά 75% σε σχέση με πέρσι και έχουν πάρει μεγάλο μέρος της αγοράς, αφού το συνεταιριλίκι με τον Βλαδίμηρο δουλεύει μια χαρά.

Ως δευτερεύων λόγος αναφέρεται η οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα που συντελεί στη μείωση των επιχειρηματικών ταξιδιών προς τη χώρα, αλλά και αναγκάζει τους ντόπιους να ταξιδεύουν περισσότερο domestic παρά στο εξωτερικό.


Περισσότερα
 
Παντως τις πτήσεις για Σαγκάη και Χονγκ Κονγκ τις κρατάει, παρά τον ανταγωνισμό και τον αποκλεισμό ενάεριου ρωσικού χωρου..Βεβαια με μειωμενες συχνότητες, δλδ 1 καθημερινό και με 787, προς το παρόν..
 
Ένα copy paste από socials

There are many media outlets expressing surprise as to why British Airways has decided to suspend all flights to PKX-Beijing, China effective 27Oct just a couple of weeks after Virgin Atlantic announced similar suspension for its own Shanghai flights from London Heathrow.

The main reasons are three fold:

i. Incremental cost of avoiding over-flying Russian airspace. For example, for BA it takes 13 hours 20 minutes to fly PKX-LHR versus 11 hours 05 minutes only for Air China to operate PEK-LHR i.e. a saving of 2 hours 15 minutes one way which is huge in terms of operating costs! On the return sector from London to Beijing, its a bit less but overall the incremental time for a round trip BA flight is 3 hours 45 minutes versus a Chinese carrier.

ii. Capacity dumping into the London market by Chinese carriers. Air China flies double daily to Heathrow + daily to Gatwick from Beijing offering cheap fares and a decent on board product + a faster flight + optional connections via PVG too. More than enough nonstop capacity on offer on PEK-LON-PEK hence I feel a wise move by BA whom can better re-direct resources on better performing routes. They have increased Cape Town to triple daily nonstop from Heathrow effective Jan 2025 + increased LGW-Bangkok from 3 to 5 weekly.

Shanghai-London is in a similar boat in terms of excessive capacity being on offer with 5 daily nonstop flights on offer i.e. 2 daily MU-LHR + daily BA + daily CA PVG-LGW + daily MU PVG-LGW.

iii. Big drop in p2p demand between China and London post covid versus pre-covid.

In 2023, LON-PVG/PEK p2p demand versus 2019 was as follows:

LON-PEK-LON...259K in 2023 versus 468K in 2019 i.e. -45% drop

LON-PVG-LON....398K in 2023 versus 580K in 2019 i.e. -31% drop
 
Top