C-130

  • Thread starter Thread starter pankom
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

pankom

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
12/03/2003
Μηνύματα
19
Likes
0
Περιοχή
Cardiff, UK
Se pollous o stratos fainetai paketo, alla toulaxiston emena mou edwse kapoies kales empiries. Mia apo aftes itan kai 2 ptiseis me C130. Ypiretisa stin proedriki froura, (ston MLAT pio sigkekrimena), opou klithikame na kanoume kapoies ektos edras apostoles-ekdilwseis. Mia apo aftes stin kefallonia, kai mia sto Hervourgo tis Gallias (gia ta 60 apo tin apovasi stin normandia).
Kai stis 2 aftes periptwseis metaferthikame me C130, ta opoia pragmatika einai kati ksexwristw, se sxesi me kanonika aeroplana!
Ptiseis:
Elefsina-Kefalonia-Elefsina (afthimeron)
Elefsina-Le Havre-Cherbourg-Elefsina (6.5 wres taksidi tin fora, giati einai kai arga ta atima!)
Genikes paratiriseis:
1. Oi pagkoi stous opoious kathesai einai tragika avoloi, kai otan to aeroplano einai gemato, einai vasano (max. capacity nomizw girw stous 85).
2. Stin apogeiwsi, o pilotos pataei ta frena, dinamwnei tis mixanes, kai ksafnika afinei ta frena, wste to mprosta tou aeroplanou na sikwthei psila, kai na arxisei ksefreno to C na trexei (mou thimise trenaki luna park!)(mallon giafto exoun tromera STOL capabilities).
3. H toualeta....H pia? Ena xwni telos pantwn sto pisw meros tis kampinas.
4. Den gnwrizw perissotera gia tin sintirisi tous, alla pragmatika to eswteriko itan poli katharo kai sou enepnee empistosini.
5. Gia na deis apo ta parathira prepei na liseis tin zwni kai na sikwtheis orthios (nai, exoun kai zwni! :) )
6. Stin kefallonia vgikame apo tin pisw porta, xwris to C na kleisei tis mixanes, to ti kapno fagane, itan apistefto.
7. O thorivos.....
8. O perissoteros thorivos...
9. O apisteftos thorivos pou kanei afto to aeroplano, katholi tin diarkeia tis ptiseis.

Genika gia ta taksidia
1. Entipwsiako itan oti gia tin Gallia petousame panw apo alpeis etc., kai arketa xamila, mias kai ta C den pane kai idiaitera psila.
2. H Aithousa anamonis stin Elefsina....san aerodromio se nisi typou paros mou thimise.
3. Otan pigename Gallia, anti na prosgeiwthoume Hervourgo, prosgeiothikame stin Havri. O pilotos gnwrize oti to a/c tha pigene Havri afou mas afine, gia na stathmeve gia 5 meres, alla thewrise kalo na mas paei katefthian ekei. Opote ksefortwsame to aeroplano, katevikame san kirioi, kai perimename. H asfalia tou aerodromiou den to perimene, e kai eftixws enimerwsan tous pilotous oti mas afinoun se lathos aerodromio, fortwsame to aeroplano, mpikame mesa, kai figame (alli misi wra diadromi).
4. Gia tin Gallia pigame me ena C pou eixe extra-fuel tanks (nomizw einai 2 ta opoia ta exoun monima.
5. Sto taksidi tis kefalonias (kati ligotero apo wra), oi pilotoi enimerwsan ton loxago (mas to eipe meta) oti o enas kinitiras eixe provlima. I sinexia tous itan "e, petaei kai me 3", pragma pou alithevei. Eytixws oi texnikoi to ftiaksan amesws pantws!

Tha mou peite giati m'aresan ola afta (talaiporia akougetai), alla pragmatika exw petaksei arketes fores, alla me ena tetoio aeroplano, i empiria einai aksexasti!

Afta, tixon apories i an thelete na valw photos (den kserw pws), I am here!

Panagiotis Komninos
Msc, International Transport
 
Pankom sou euxomai kai diipirwtiko me C. Etsi gia na kaneis tis swstes sugriseis.. :lol: Diladi ta crash test tou an8rwpinou organismou :lol:
Euxaristoume
 
Η πρώτη και μοναδική φορά που πέταξα με το C130 ήταν το καλοκαίρι του 2002 από την 134 Σ.Μ. (Θήρα) όπου υπηρετούσα, προς την 112 Π.Μ. (Ελευσίνα). Το C-130 εκτελούσε δύο κυκλικές πτήσεις την εβδομάδα. Η συγκεκριμένη που χρησιμοποίησα εγώ, είχε αριθμό ΤΔ-102 και ολόκληρο το δρομολόγιο ήταν: Ελευσίνα - Κάρπαθος - Ηράκλειο - Χανιά - Θήρα - Ελευσίνα. Η επιβίβαση γίνεται από ξεχωριστό χώρο στην άκρη του διαδρόμου. Για ευνόητους λόγους, οι μηχανές δεν σβήνουν και με δεδομένη την επιβίβαση από το πίσω μέρος καταλαβαίνω απόλυτα το φίλο που έφαγε το καυσαέριο. Η επιβίβαση γίνεται τρέχοντας (μου θύμισε απόβαση) με τις αποσκευές στο χέρι. Λόγω του ότι το αεροπλάνο έκανε αυτό το δρομολόγιο ήταν ασφυκτικά γεμάτο. Βλέπετε, έχουν δικαίωμα να το χρησιμοποιήσουν όχι μόνο οι αξιωματικοί αλλά και οι οικογένειές τους, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να είναι γεμάτο ηλικιωμένους, γυναίκες και παιδάκια. Το εσωτερικό είναι πολύ σκοτεινό. Με ένα πρόχειρο μέτρημα πρέπει να είχε γύρω στους 120 επιβάτες.

Αφού βρήκα μία θέση να καθήσω, έδεσα τη ζώνη και περίμενα την απογείωση. Η διάταξη των θέσεων είναι ασυνήθιστη. Πρόκειται για 4 σειρές θέσεων αντικρυστές ανά δύο μεταξύ τους, κατά μήκος του αεροπλάνου, με αποτέλεσμα να "φοράς τον απέναντί σου". Επειδή οι θέσεις δεν έχουν βραχίονες, συνήθως οι επιβάτες κρατιούνται από το δίχτυ που υπάρχει στις πλάτες των θέσεων.

Η απογέιωση ξεκίνησε αμέσως με το κλείσιμο της πόρτας. Πολύ απότομο το ξεκίνημα (έχει πολύ απότομη επιτάχυνση) προφανώς γιατί αφήνουν το φρένο αφού ανεβάσουν πολλές στροφές οι κινητήρες. Χωρίς υπερβολή επί σαράντα λεπτά νόμιζα ότι τροχοδρομούσαμε σε χωματόδρομο, χωρίς βέβαια να θεωρώ ότι ήταν κάτι το τόσο ενοχλητικό, ιδιαίτερα αν λάβετε υπ 'οψιν και το θόρυβο που έκανε. Πιο πολύ με ένοχλούσε η έλλειψη θέας, καθότι μου δημιουργούσε ένα αίσθημα ανασφάλειας. Κάποια στιγμή βγήκε και ένας από το πλήρωμα με ένα φακό και περνώντας ανάμεσα από τους επιβάτες κοιτούσε με ένα φακό τις ντίζες στην οροφή. Επίσης, αξίζει να σημειώσω ότι κατά διαστήματα μου έρχονταν κομματάκια πάγου από το χωνί του κλιματισμού.

Όταν τελικά φτάσαμε στην Ελευσίνα, μας παρέλαβαν λεωφορεία της Π.Α. μέχρι ένα χώρο 100 μέτρα πιο κάτω όπου είναι τα ιδιωτικά λεωφορεία προς Αθήνα.

Το θεωρώ μία καταπληκτική εμπειρία και μετανοιώνω που δεν το είχα χρησιμοποιήσει περισσότερες φορές στη θητεία μου (έπαιρνα τα ATR της ΟΑ και της Α3). Και εμένα μου έκανε εντύπωση η υποδειγματική καθαριότητα μέσα στο αεροπλάνο.
 
aakunz":w3ue9xuq said:
Η πρώτη και μοναδική φορά που πέταξα με το C130 ήταν το καλοκαίρι του 2002 από την 134 Σ.Μ. (Θήρα) όπου υπηρετούσα, προς την 112 Π.Μ. (Ελευσίνα). Το C-130 εκτελούσε δύο κυκλικές πτήσεις την εβδομάδα. Η συγκεκριμένη που χρησιμοποίησα εγώ, είχε αριθμό ΤΔ-102 και ολόκληρο το δρομολόγιο ήταν: Ελευσίνα - Κάρπαθος - Ηράκλειο - Χανιά - Θήρα - Ελευσίνα. Η επιβίβαση γίνεται από ξεχωριστό χώρο στην άκρη του διαδρόμου. Για ευνόητους λόγους, οι μηχανές δεν σβήνουν και με δεδομένη την επιβίβαση από το πίσω μέρος καταλαβαίνω απόλυτα το φίλο που έφαγε το καυσαέριο. Η επιβίβαση γίνεται τρέχοντας (μου θύμισε απόβαση) με τις αποσκευές στο χέρι. Λόγω του ότι το αεροπλάνο έκανε αυτό το δρομολόγιο ήταν ασφυκτικά γεμάτο. Βλέπετε, έχουν δικαίωμα να το χρησιμοποιήσουν όχι μόνο οι αξιωματικοί αλλά και οι οικογένειές τους, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να είναι γεμάτο ηλικιωμένους, γυναίκες και παιδάκια. Το εσωτερικό είναι πολύ σκοτεινό. Με ένα πρόχειρο μέτρημα πρέπει να είχε γύρω στους 120 επιβάτες.

Αφού βρήκα μία θέση να καθήσω, έδεσα τη ζώνη και περίμενα την απογείωση. Η διάταξη των θέσεων είναι ασυνήθιστη. Πρόκειται για 4 σειρές θέσεων αντικρυστές ανά δύο μεταξύ τους, κατά μήκος του αεροπλάνου, με αποτέλεσμα να "φοράς τον απέναντί σου". Επειδή οι θέσεις δεν έχουν βραχίονες, συνήθως οι επιβάτες κρατιούνται από το δίχτυ που υπάρχει στις πλάτες των θέσεων.

Η απογέιωση ξεκίνησε αμέσως με το κλείσιμο της πόρτας. Πολύ απότομο το ξεκίνημα (έχει πολύ απότομη επιτάχυνση) προφανώς γιατί αφήνουν το φρένο αφού ανεβάσουν πολλές στροφές οι κινητήρες. Χωρίς υπερβολή επί σαράντα λεπτά νόμιζα ότι τροχοδρομούσαμε σε χωματόδρομο, χωρίς βέβαια να θεωρώ ότι ήταν κάτι το τόσο ενοχλητικό, ιδιαίτερα αν λάβετε υπ 'οψιν και το θόρυβο που έκανε. Πιο πολύ με ένοχλούσε η έλλειψη θέας, καθότι μου δημιουργούσε ένα αίσθημα ανασφάλειας. Κάποια στιγμή βγήκε και ένας από το πλήρωμα με ένα φακό και περνώντας ανάμεσα από τους επιβάτες κοιτούσε με ένα φακό τις ντίζες στην οροφή. Επίσης, αξίζει να σημειώσω ότι κατά διαστήματα μου έρχονταν κομματάκια πάγου από το χωνί του κλιματισμού.

Όταν τελικά φτάσαμε στην Ελευσίνα, μας παρέλαβαν λεωφορεία της Π.Α. μέχρι ένα χώρο 100 μέτρα πιο κάτω όπου είναι τα ιδιωτικά λεωφορεία προς Αθήνα.

Το θεωρώ μία καταπληκτική εμπειρία και μετανοιώνω που δεν το είχα χρησιμοποιήσει περισσότερες φορές στη θητεία μου (έπαιρνα τα ATR της ΟΑ και της Α3). Και εμένα μου έκανε εντύπωση η υποδειγματική καθαριότητα μέσα στο αεροπλάνο.
emena h empeiria moy apo c-130 einai otan eimoun alexiptotistis kai epefta apo ayta to 1985-1987 einai opvs ta eipes :) :) :) :great: :great:
 
Top