Coronavirus και αεροπορία - Εξελίξεις και επιπτώσεις

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
jj_lgkr":279bthg0 said:
Αν υπάρχει ανάγκη να πάει κάποιος να δει οικογένεια άμεσα, τουλάχιστον υπάρχει ήδη η δυνατότητα.

Ακριβώς γιαυτό το λόγο θέλω να επιστρέψω στην Ελλάδα. Με παραπέμπουν από υπηρεσία σε υπηρεσία και σε τηλέφωνα που κανείς δεν απαντάει.
Και αντε και φτάνει κάποιος στην Αθήνα και μένει ένα βράδυ στο ξενοδοχείο μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα. Πώς μπορεί να μετακινηθεί στη Θεσσαλονίκη ή σε κάποια άλλη πόλη, όταν a priori πρέπει να μπει σε καραντίνα;
 
Επίσης σε ό,τι αφορά την ίδια τη λίστα της EASA, θέλω να πιστεύω ότι λαμβάνει υπόψη της τον αριθμό των ενεργών κρουσμάτων και τον ρυθμό μετάδοσης στην κάθε περιοχή και όχι το συνολικό αριθμό κρουσμάτων και θανάτων. Για παράδειγμα ο ρυθμός μετάδοσης αυτή τη στιγμή είναι παρόμοιος σε Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία, ωστόσο οι αριθμοί κρουσμάτων και θανάτων είναι πολύ διαφορετικοί. Σημασία έχει όμως ποια είναι η κατάσταση από εδώ και πέρα. Ακόμη και στην Ιταλία έχει βελτιωθεί σημαντικά ο ρυθμός μετάδοσης και οι Ιταλοί "ανοίγουν" ήδη από 3 Ιουνίου.
 
Όσον αφορά το Βέλγιο – το κύριο πρόβλημα εκεί ήτανε στους οίκους ευγηρίας, με πολλούς θανάτους (γύρο το μισό του συνολικού αριθμού), όπου τις πρώτες εβδομάδες δεν έκαναν ούτε καν τεστς για τον ιο, αλλά στατιστικά τους μετρούσαν σαν θανάτους απο coronavirus.

Τέλος πάντων, όπως φαίνεται παραπονέθηκε ήδη ο υπουργός εξωτερικών για αυτόν τον αποκλεισμό από την Ελλάδα...

https://www.rtbf.be/info/belgique/d...-belges-de-leur-liste-des-invites?id=10512315

Προς το παρόν περιμένω. Είχα κλείσει τα εισιτήριά μου από πολύ νωρίς, δηλ. πριν τη κρίση, και θα περιμένω μέχρι τη τελευταία στιγμή. Ούτως ή αλλιώς ακυρώθηκαν ήδη κάποιες πτήσεις, δηλ. εάν μπορώ να πάω θα ζητήσω rebooking, εάν όχι, επιστροφή χρημάτων/ voucher.
 
Οπότε λες αν ανοιξει η Ελλάδα κ για το Βέλγιο να επαναφέρει στο πρόγραμμα το SKG-BRU?..από κει που θα ειχαμε Α3 κ HV μας εμεινε μονο η FR...
 
Όχι, δεν το περιμένω, μειώθηκαν οι συχνότητες ακόμα στο Αθήνα – Βρυξέλλες... Και αυτούς που ήδη έχουν κράτηση μπορεί να τους βάλει μέσω Αθήνας.

Εκτός εάν όντως βλέπουν μεγάλη αύξηση της ζήτησης. Που όμως δεν περιμένω. Ακόμα εάν κάποια στιγμή ανοίγει για τους Βέλγους, αυτό δεν σημαίνει ότι θα έρθουν μαζικά.

Το αντίθετο, αυτοί που θέλουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό (και πολλοί Ευρωπαίοι μάλλον είτε δεν το θέλουν, είτε δεν έχουν τις οικονομικές δυνατότητες), κάποια στιγμή θέλουν να κλείσουν και δεν θα περιμένουν μέχρι να αποφαζίσει η Ελλάδα ποιόν θα αφήσει πότε, αλλά θα πάνε Πορτογαλία, Ιταλία κλπ. που δεν έχουν τέτοιες διακρίσεις.
 
Όπως αναμενόταν, ανανεώθηκε το ΝΟΤΑΜ από την ΥΠΑ και "μπήκαν" και κάποιες λεπτομέρειες:
- Phase 1 εώς 15 Ιουνίου: όπως τώρα, άφιξη μόνο στην Αθήνα, κατευθείαν τεστ και ένα βράδυ στο ξενοδοχείο. Αρνητικό τεστ σημαίνει 7 ημέρες "self-quarantine" και θετικό 14 ημέρες ξενοδοχείο/νοσοκομείο.
- Phase 2 εώς 30 Ιουνίου: Πτήσεις μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αν το ταξίδι ξεκινάει σε κάποια από αυτές τις περιοχές, θα πρέπει ο επιβάτης να περνάει τα τεστ κλπ όπως παραπάνω. Κατά λέξη από το ΝΟΤΑΜ:
-IF YOUR TRAVEL ORIGINATED FROM AN AIRPORT NOT IN THE EASA AFFECTED
AREA LIST
(HTTPS://WWW.EASA.EUROPA.EU/SD-2020-01/AIRPORTS(HASHTAG) GROUP-EASA-
DOWNLOADS)THEN YOU ARE ONLY SUBJECT TO RANDOM TESTS UPON ARRIVAL.
Το πως θα γίνεται ο διαχωρισμός με επιβάτες που είχαν μετεπιβίβαση, άγνωστο. Επίσης αυτή η λίστα αλλάζει συχνά, και δεν είναι ίδια με την λίστα των "29 χωρών που θα επιτραπούν οι πτήσεις", όπως είχε ανακοινωθεί πριν λίγες ημέρες.

Οι λοιπές απαγορεύσεις για επιβάτες εκτός ΕΕ καθώς και πτήσεις από Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία συνεχίζουν σε ξεχωριστά ΝΟΤΑΜ εώς 15 Ιουνίου.
 
Μάλλον μπορούν να ελέγξουν ανταποκρίσεις που έχεις σε ένα ενιαίο εισιτήριο, δηλ. LON-FRA-ATH. Βέβαια, εάν πας με το τρένο από Ολλάνδία ή Βέλγιο για Φραγκφούρτη και πετάς από εκεί, δεν νομίζω ότι μπορούν να το ελέγξουν.

Ούτε γράφεται πουθενά ότι απαγορεύονται ταξίδια στις χώρες με υψηλό ρίσκο τις μέρες πριν από τη πτήση για Ελλάδα. Δηλ. ο κάτοικος Γερμανίας μπορεί την Παρασκευή να επιστρέψει με πτήση από Παρίσι, και το Σάββατο να φεύγει διακοπές στην Ελλάδα με άλλο εισιτήριο. Αλλά όχι σε ένα εισιτήριο CDG-FRA-ATH....

Που δείχνει ότι σε μια στιγμή που μέχρι 15 Ιουνίου μάλλον θα έχουν ανοίξει πολλά σύνορα (Γαλλία / Βέλγιο / Γερμανία / Ολλανδία) απλά δεν κάνει νόημα αυτή η ρύθμιση.

Το μόνο που ίσως θα πετύχουν είναι να μην έρχονται τουρίστες από τις «αποκλεισμένες χώρες», γιατί αυτοί θα κλείσουν τις διακοπές τους αλλού...
 
jj_lgkr":26tc99da said:
Όπως αναμενόταν, ανανεώθηκε το ΝΟΤΑΜ από την ΥΠΑ και "μπήκαν" και κάποιες λεπτομέρειες:
- Phase 1 εώς 15 Ιουνίου: όπως τώρα, άφιξη μόνο στην Αθήνα, κατευθείαν τεστ και ένα βράδυ στο ξενοδοχείο. Αρνητικό τεστ σημαίνει 7 ημέρες "self-quarantine" και θετικό 14 ημέρες ξενοδοχείο/νοσοκομείο.
- Phase 2 εώς 30 Ιουνίου: Πτήσεις μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αν το ταξίδι ξεκινάει σε κάποια από αυτές τις περιοχές, θα πρέπει ο επιβάτης να περνάει τα τεστ κλπ όπως παραπάνω. Κατά λέξη από το ΝΟΤΑΜ:
-IF YOUR TRAVEL ORIGINATED FROM AN AIRPORT NOT IN THE EASA AFFECTED
AREA LIST
(HTTPS://WWW.EASA.EUROPA.EU/SD-2020-01/AIRPORTS(HASHTAG) GROUP-EASA-
DOWNLOADS)THEN YOU ARE ONLY SUBJECT TO RANDOM TESTS UPON ARRIVAL.
Το πως θα γίνεται ο διαχωρισμός με επιβάτες που είχαν μετεπιβίβαση, άγνωστο. Επίσης αυτή η λίστα αλλάζει συχνά, και δεν είναι ίδια με την λίστα των "29 χωρών που θα επιτραπούν οι πτήσεις", όπως είχε ανακοινωθεί πριν λίγες ημέρες.

Οι λοιπές απαγορεύσεις για επιβάτες εκτός ΕΕ καθώς και πτήσεις από Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία συνεχίζουν σε ξεχωριστά ΝΟΤΑΜ εώς 15 Ιουνίου.

Για το Η.Β. δλδ που Bristol, Edinburgh, Belfast δεν ειναι στη λίστα, αν εγω ερθω με U2 BRS-ATH ή αν ερθω από Ιταλια (Ρωμη, Ναπολη) περναω έτσι, κανενα τεστ,καμια καραντινα;
 
Μόλις είδα ότι και το Υπουργείο Εξωτερικών έχει ανακοινώσει το ίδιο κείμενο με το ΝΟΤΑΜ:

https://www.mfa.gr/en/current-affairs/s ... world.html

Οπότε ναι, από πόλεις εκτός λίστας από 15 Ιουνίου δεν πρέπει να υπάρχει θέμα καραντίνας.
 
Όσον αφορά τη λίστα του EASA

Ο ίδιος ο EASA έχει τώρα disclaimer ότι αυτή η λίστα δεν έχει σκοπό να προτείνει περιορισμούς όπως καραντίνα.

DISCLAIMER
This list is intended to ensure an additional layer of protection for passengers and aircrew, namely the disinfection of aircraft as specified in by EASA SD 2020-01 and SD 2020-02. The list is not intended to suggest travel restrictions or other public health measures (such as quarantine) at State level.

Το διάβασαν και στα αρμόδια υπουργεία που ισχυρίζουν ότι η πολιτική τους στηρίζεται σε επιστημονικά κριτήρια;
 
Top