bernard":1jsrhi08 said:
Το κέρδος της εταιρίας δεν συμπεριλαμβάνει την ενίσχηση των 20 000 000,αφού ακόμα δεν έχουν μπεί στα ταμία της εταιρίας και άρα ούτε στα λογιστικά βιβλία της για τα αποτελέσματα του 2010.Το άρθρο που ανάφερες valentinovissi ειναι παραπλανητικό γιατι αναφέρει οτι μετά τα 20 000 000 η εταιρία επέστρεψε στο κέρδος,αλλα δεν αναφέρει οτι αυτή η ενίσχηση θα δωθεί στο 2011 και οτι δεν έχουν καμία απολυτώς σχέση με το οικονομικό έτος 2010.
Αν δεν κάνω λάθος θα υπάρχει αποζημίωση κάθε χρόνο(3 000 000) απο εδώ και στο εξής για τον αποκλεισμό της Τουρκίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ίδια εταιρεία για το 2010 στις 08/03, η εικόνα έχει ως εξής:

Πωλήσεις: €236,2 εκατ. από €247,4 εκατ. (Η μείωση του 4,5% έγινε λόγω χαμηλότερων ναύλων παρά την αύξηση σε αριθμό επιβατών)

Κόστος Πωλήσεων: €249,3 εκατ. από €247,3 εκατ. (Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση στις τιμές των καυσίμων κατά 25% καθώς και στο κόστος του operating leasing των Airbus ενώ τα έξοδα σε συντήρηση μειώθηκαν λόγω της μερικής ανανέωσης του στόλου)

Τα παραπάνω οδήγησαν σε αρνητικά μικτά αποτελέσματα €13 εκατ.

Στο 2010 συμπεριλαμβάνονται "άλλα έσοδα" ποσού €18,7 εκατ. τα οποία περιλαμβάνουν την αποζημίωση για την απαγόρευση πάνω από την Τουρκία για τα έτη 2004 - 2009 και την πώληση ενός Α320. Στα λογιστικά της βιβλία η αποζημίωση μπορεί να μπει αν την πήρε διαφορετικά θα την εμφάνιζε ως απαίτηση. Δεν είναι καθόλου απίθανο όμως να τα πήρε άμεσα. Στα άλλα έσοδα το 2009 είχε το ποσό των €4,6 εκατ. από την πώληση τριών Α320.

Με μειωμένα χρηματοοικονομικά έξοδα δείχνει ζημιά προ φόρων €3,1 εκατ. από €3,0 εκατ το 2009. Προσθέτοντας το κέρδος από την πώληση του 100% της Zenon στη Sabre ύψους €3,4 εκατ. η ζημιά για τη χρήση γίνεται κέρδος €215 χιλιάδων.

Αν δεν υπολογίζαμε μέρος των €18,7 εκατ. που ήταν η αποζημίωση και το κέρδος από την Zenon τότε η εταιρεία θα έδειχνε σημαντικότατες ζημιές αφού το πτητικό έργο που είναι η κύρια δραστηριότητα ειδικά το 2010 βγάζει αρνητικό αποτέλεσμα πριν καν αφαιρέσουμε μισθούς και χρηματοοικονομικά έξοδα.
Το 2011 βλέπουν δυσκολίες λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά έχουν ετοιμάσει Long Term Action Plan το οποίο συμπεριλαμβάνει:

μείωση προσωπικού με αποζημίωση,

αποζημιώσεις που θα παίρνει κάθε χρόνο λόγω Τουρκίας,

ανανέωση του στόλου με έσοδα από πωλήσεις Α320

sublease του Α330 (άγνωστο για πόσο)

Για το πτητικό έργο αναπροσαρμόζουν τα δρομολόγια για να μειώσουν τα ζημιογόνα δρομολόγια.
Ελπίζω αυτό το "action plan" να είναι σοβαρό και μελετημένο όσον αφορά το πτητικό έργο γιατί κάποιες κινήσεις δείχνουν άλλα. Για παράδειγμα, αύξηση πτήσεων LCA-BRU τον Νοέμβριο εν όψη της Κυπριακής Προεδρίας της Ε.Ε το 2ο εξάμηνο του 2012 από 2 σε 5 και ξαφνική επαναφορά τους σε 2 μερικούς μήνες μετά με εντελώς άκυρες μέρες και ώρες που δεν εξυπηρετούν καθόλου τους Κυπρίους που δουλεύουν στις Βρυξέλλες για weekend επιστροφή στο νησί αλλά και αυτούς που πάνε Βρυξέλλες σε συναντήσεις και επιτροπές. Αναφέρεται πολύ στις αποζημιώσεις, στα έξοδα προσωπικού και στα έσοδα από πωλήσεις αεροσκαφών (short term) και
όχι τόσο στο πτητικό κομμάτι το οποίο ως βασική δραστηριότητα είναι ζημιογόνο... και βρίσκεται υπό την απειλή έντονου ανταγωνισμού. Κάθε άλλο παρά Long term action plan θα το ονόμαζα αυτό αφού κοιτάει απλά προσωρινή ενίσχυση της ρευστότητας αλλά anyway είναι προσωπική η άποψη. Ελπίζω και εύχομαι για τα καλύτερα...