Συμφωνώ με τον προλαλήσταντα, αλλά επειδή ακόμα είμαστε ακροατές εκπομπής Radio Arvila, αν/όταν κάτι τέτοιο πραγματοποιηθεί (ή έστω ανακοινωθεί), ας τα μεταφέρουμε πακέτο σε νέο νήμα.
Επί της ουσίας:
Η Delta δεν είναι καθόλου 'χαζή' που κόβει το δρομολόγιο το χειμώνα και το ανοίγει (και με μικρότερη χωρητικότητα) το καλοκαίρι μόνο. Ένα τέτοιο δρομολόγιο δεν βγαίνει οικονομικά μόνο με 'μετανάστες' ή 'τουρίστες'. Χρειάζεται ένας υγιής όγκος από 'business travellers' για να κρατηθεί όλο το χρόνο. Που, προφανώς, δεν υπάρχει. Βάλε και στην εξίσωση τη διαρκή συρρίκνωση της οικονομίας μας. Που επηρεάζει, πρώτα και κύρια, αυτό που λέμε "business travel".
Θα μου πείτε, μα, τη δεκαετία του '80 που είχαμε καθημερινά ένα και δύο 747 της TWA, και ένα (καμια φορά, δύο) 747 της ΟΑ, πώς γινόταν;
Η απάντηση βρίσκεται στο ότι αυτοί οι καθημερινοί 700+ επιβάτες (ας πάρω μόνο το ένα 747 της TW και το ένα της ΟΑ)
(α) δεν είχαν όλοι τη ΝΥ ως τελικό προορισμό. Πήγαιναν Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσινγτον, Βαλτιμόρη κλπ κλπ με κάποια πτήση μετά. Σήμερα, με την ανάπτυξη των hub, των πολλών direct πτήσεων σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ, των συχνοτήτων, και των συμμαχιών είναι πολύ πιο εύκολο να πας στον τελικό προορισμό σου με κάποιο από τα πάρα πολλά connection εντός Ευρωπαϊκού εδάφους, δηλαδή ξεκινώντας πρωινιάτικα με την KLM, LH, BA, AF, LX, ακόμα και ...AZ. Μέχρι και τη δεκαετία του '80, με τόσο ισχυρό regulation, πχ η 'μοναδική' πτήση της LH/AF από Αθήνα έφευγε από εδώ το ...μεσημέρι. Πολύ αργά για να προλάβει κάποιος ένα σοβαρό connection. Σήμερα έχουμε 4-5 πτήσεις της ΑF, δύο-τρεις τουλάχιστο της ΒΑ, 5 της LH, και σίγουρα έχουμε και πολύ πρωινές πτήσεις από Αθήνα, με μπόλικες δυνατότητες για connection.
(β) ακόμα και αν πήγαιναν στη ΝΥ, για τελικό προορισμό, η δυνατότητα, εδώ και 20 τουλάχιστο χρόνια, να βρεις εύκολα connecting flight στην Ευρώπη δίνει πιθανότητες για οικονομικότερο ταξίδι, αυξάνει τον ανταγωνισμό, και έτσι πέφτουν και οι πληρότητες, αλλά και τα yields. No wonder γιατί η πτήση γίνεται (άν και όταν) με ...767.
Άρα, σε καθημερινή βάση, οι πληρότητες και τα yields δεν είναι εδώ για να δικαιολογήσουν κάτι μεγαλύτερο. Ως ...αεροπλανολάτρης θα γούσταρα τρελά καθημερινά ένα Α 380 στο Ελ Βελ, αλλά αν ήταν να πλήρωνα από την τσέπη μου τις οικονομικές ζημιές που αυτό συνεπάγεται...
Πώς μπορεί να σταθεί? Με στάση προερχόμενο από κάποια απείρως πλούσια και αδιάφορη για οικονομικές ζημιές χώρα. Ίσως. Και πάλι, τι γίνεται με τις άδειες προσγείωσης? Αυτές που η νΟΑ 'δάνεισε' στην Delta τον καιρό που (για πόσο λίγο, δεν θυμάμαι) υπήρχε στα χαρτιά ένα code-share? Kαι, τέλος, χωρίς πραγματική δυνατότητα connecting στο JFK, η όποια προσπάθεια θα περιοριστεί μόνο στο O & D traffic - άλλο ένα μειονέκτημα. Απ' ό,τι ξέρω ο ...εμίρης δεν έχει τέτοιες φιλίες στην απο 'κει πλευρά του Ατλαντικού. Βασίζεται στο όνομά του μόνο.