Διαμαρτυρίες περιοίκων για θόρυβο στο LGAV

  • Thread starter Thread starter LEKPO1A
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Και ποιος ειναι αντιθετος να κρινουμε η εσυ η εμεις.
Κάνε μας τη χάρη και μην αναπαράγεις σκουπιδάκια ημιανίδεων εδώ μέσα.
απλως εδω εγω δεν βλεπω καμια κριτικη.
Μπορει κατι που για σενα να ειναι σκουπιδια για τον αλλο ομως οχι.
 
Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Γεια σας.Μένω στη Ραφήνα και ήθελα να ρωτήσω κάτι που παρατήρησα τον τελευταίο καιρό. Εδώ και αρκετό καιρό, ενώ βλέπαμε τα αεροπλάνα να απογειώνονται προς την Αρτέμιδα και να στρίβουν κατευθείαν προς τη θάλασσα δεξιά, ώστε να μην υπάρχει όχληση των κατοικημένων περιοχών, τώρα ακολουθούν ευθεία πορεία περνώντας πάνω από όλη την Αρτέμιδα και τη Ραφήνα (θόυβος έως και Ζούμπερι, Ν.Μάκρη κλπ.) και στη συνέχεια στρίβουν.Αυτό ξέρετε γιατί συνέβη; Ρωτάω γιατί ο θόρυβος (και η ρύπανση) είναι πλέον ανυπόφορα και μη ανεκτά για χιλιάδες κόσμου.
Και μία δεύτερη ερώτηση:Τα προηγούμενα χρόνια τα αεροπλάνα σταματούσαν τις πτήσεις τους κατά τις 12 το βράδυ: Φέτος η κατάσταση ήταν ανυπόφορη, καθόλη τη διάρκεια της νύχτας, στη 1, 2, 3, 4, ακούγαμε αεροπλάνα και μάλιστα τα πιο βαριά και θορυβώδη προς Ντουμπάι των Αραβικών Εμιράτων. Αυτό επιτρέπεται; Γιατί δεν υφίσταται η τήρηση του νυχτερινού ωραρίου;
Υπάρχουν κανονισμοί στις πτήσεις, την πορεία κλπ. ; Ευχαριστώ.
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Νυχτερινο ωραριο? 24ωρες ανοιχτο ειναι το Βενιζελος , δεν εχει νυχτερινο ωραριο... Οσο για τις πτησεις που λετε αναχωρουν 1,2,3,4 δεν φανταζομαι οτι ειναι και τοσο πολλες εκεινη την ωρα. Οσο για τις χιλιαδες κατοικους που ενοχλουνται εχω μια ερωτηση λαμβανοντας παντα υποψη οτι καποιοι ζουσαν στις περιοχες αυτες προ Ελ Βεν : Οταν νοικιασαν/αγορασαν σπιτι στις συγκεκριμενες περιοχες δεν ελαβαν υποψη οτι στα 4-5 χιλιομετρα ειναι το αεροδρομιο?
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Τώρα το καλοκαίρι πραγματικά έχει αρκετές. Ιδιαίτερα φέτος με κάποιες καινούργιες συνδέσεις και επιπλέον δρομολόγια. Έφτασα / έφυγα κάποιες φορές με την LX στις 02.20 / 04.30 (δηλαδή αυτό το επιπλέον καλοκαιρινό δρομολόγιο τα Σαββατοκύριακα) και παρά την ώρα είχε ζωή στο αεροδρόμιο και άλλες πτήσεις.

Αν και 12 ποτέ δεν σταματούσαν. Ολόκληρο το χρόνο έχει Βρυξέλλες, Ζυρίχη, Στουτγάρδη, Λονδίνο κπλ. που φτάνουν (αρκετά) μετά τα μεσάνυχτα.

Τα άλλα σχετικά με την πορεία δεν τα ξέρω, ποτέ δεν το πρόσεξα πώς πετούσε το αεροπλάνο μου...
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Και ένα να πετάξει στις 2 τη νύχτα είναι ικανό να σε αφήσει άγρυπνο όλη νύχτα. Φέτος αυτό συνέβη. Παλαιότερα κοιμόμασταν με ανοιχτά παράθυρα - φέτος και με κλειστά υπήρχε πολύ μεγάλη όχληση. Το ένιωθες λες και θα σου έπαιρνε τη στέγη του σπιτιού σου.Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο και το ύψος, η διαδικασία μείωσης θορύβου και το αν φέτος σε σχέση με τα άλλα χρόνια εφαρμόστηκαν αυτά ή όχι. Σε πάρα πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης πάντως υπάρχει απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων ως εφαρμογή των νόμων περί θορύβου.
Με την οικογένειά μου κατοικούμε στην περιοχή 33 χρόνια - πολύ πριν το αεροδρόμιο λοιπόν. H Ανατολική Αττική ήταν πληθυσμιακά ανεπτυγμένη πολύ πριν το αεροδρόμιο.Επιπλέον, θα το επαναλάβω, φέτος τα αεροπλάνα στην απογείωση έχουν σίγουρα αλλάξει πορεία - ενώ στις προσγειώσεις φέτος ακολουθούν μία μόνο πορεία, ενώ παλιαιότερα ήταν μοιρασμένα σε δυο πορείες (ή δύο διαδρόμους αν δεν κάνω λάθος - για διαμοίραση ας πούμε της όχλησης). Πρέπει να μαντέψω και την αλλαγή της πορείας των αεροπλάνων σε μελλοντική φάση για να αποκτήσω σπίτι σε μια περιοχή;
Και αν κάποιος γνωρίζει: Υπάρχει καταστατικό προβλεπόμενης διαδρομής προσγείωσης/απογείωσης; Γιατί αν υπάρχει - αφού φέτος συνέβη αυτή η αλλαγή - τότε συνιστά παραβίαση κανόνων.
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Εγω συνιστω κλειστα παραθυρα και aircondition...
Δε μενω κοντα σε αεροδρομιο αλλα τα μηχανακια που περνανε το βραδυ με τις τρυπιες εξατμισεις κανουν πολυ περισσοτερο θορυβο.
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Ίσως κάποιος κάτοικος Γλυφάδας ή Αλίμου, που είχε στην κυριολεξια πανω απο το κεφαλι του αεροπλάνα και σε πολύ χαμηλότερο ύψος και χωρίς δυνατότητα αλλαγής διαδρόμου, να μπορέσει να σε βοηθήσει. Όσο κι αν καταλαβαίνω το πρόβλημά σου, το να ζείς σε κάποια μεγαλούπολη απαιτεί παραχωρήσεις. Μέχρι το 2001, περίπου 150.000 άνθρωποι είχαν ουσιαστικα πάνω απο τις ταράτσες τους πολύ πιο θορυβώθη, κατα μεσο ορο πολυ μεγαλυτερα και "βρώμικα" (απο άποψη καυσαερίων) αεροπλάνα. Είναι σειρά άλλων να υποστούν κάτι για το καλό της Αττικής. Μπορεί εσείς να μένετε οικογενειακώς εκεί 33 χρόνια, αλλά μάλλον θα είσασταν μόνοι ή σχεδόν μόνοι. Το αεροδρόμιο είναι χωροθετημένο εκεί απο το 1970 περίπου, και απο οσο ξερω, αν ξεκινουσε να κατασκευαζεται επι Παπαδοπουλου θα ειχε πολυ μεγαλυτερο μεγεθος, και νομιζω 3 η 4 διαδρομους, ετσι ακουσα, ας με διορθωσει καποιος αν κανω λαθος.

Εγω που μένω ευτυχώς η δυστυχώς πάνω στην Κηφισίας, δεν μπορώ να κάνω κάτι για όσους κάνουν κόντρες στις 4 το πρωϊ. Αλλά αυτή ειναι η Αθήνα, και πρέπει να συμβιβαστώ. Επέλεξα να μένω στο Μαρούσι, και παρά τα όσα πλεονεκτήματα έχει (συγκοινωνίες, αγορά, προσβάσεις κλπ), έχω το μειονέκτημα της λεωφόρου με το οποίο θα πρεπει καλως η κακως να συμβιβαστω, γιατι η μεγαλη πολη χρειαζεται μεγαλους δρομους και ενας τυχαινει να περναει απο μπροστα μου. Αλλα δεν θα ζητησω να μπει οριο ταχυτητας 30 χλμ/ωρα μετα τις 12 στις γεφυρες του Παραδεισου/ΟΤΕ, σε ελευθερη λεωφορο, ωστε να κοιμηθω εγω. Εκτός αν πχ προτιμάς να μείνεις στα Λιόσια που θα έχεις μεν την ησυχία σου αλλά θα έχεις σκουπίδια, η στην Ελευσίνα να αναπνεεις μαζούτ. Εσυ μπορει να μην κοιμασαι ποτε ποτε, αλλα αλλοι στην Αττικη κανουν πολυ μεγαλυτερες θυσιες απο σενα, για να δεχονται τα σκουπιδια σου, η να φτιαχνουν την βενζινη που βαζεις στο αμαξι σου.

Τωρα αν αλλαξε κατι στο σχεδιο απο/προσγειωσης, ισως εχει να κανει και με τον καιρο τα συγκεκριμενα βραδια, στο ποσο βαρυ ειναι το αεροπλανο οταν απογειωνεται (οταν πχ εφυγα για Νεα Υορκη φτασαμε στην Ευβοια προτου αρχισει να στριβει σιγα σιγα δυτικα..) η με τυχον εργασιες που γινονται στον εναν η τον αλλον διαδρομο και χιλια δυο αλλα. Αν πραγματικα σας ενοχλει τοσο, που δεν εχω λογο να το αμφισβητησω, γιατι δεν επικοινωνειτε συλλογικα οι κατοικοι με το αεροδρομιο; Καλοπροαιρετα και φιλικα παντα, και ελπιζω να λυθει το θεμα και να κοιμασαι ησυχος συντομα, ειλικρινα!
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Καλησπέρα σε όλους.
Δεν συνηθίζω να σεμμετέχω στις συζητήσεις του forum, αφού δεν είμαι ειδήμων, παρόλο που διαβάζω ανελλιπώς καλθημερινά τα σχόλια και τις συζητήσεις.
Καθότι είμαι μόνιμος κάτοικος της Αρτέμιδας εδώ και 17 χρόνια (4 χλμ. απο την τελική των διαδρόμων αποπροσγείωσης), πιστεύω ότι μπορώ να έχω άποψη και γνώμη για το θέμα που έχει τεθεί. Πρίν ξεκινήσω θα ήθελα να υπενθυμίσω, πως είμαι χρήστης (επιβάτης) και λάτρης των αεροπλάνων και όχι γνώστης ή επαγγελματικά ασχολούμενος με αυτά.
Στο θέμα μας, κανείς δεν μπορεί να θέσει θέμα ή να αμφισβητήσει την λειτουργία του ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος, κάτι τέτοιο θα ήταν απλώς ανόητο και άστοχο, είναι όμως πραγματικότητα ότι εδώ και περίπου 10 μήνες η πορεία των αεροσκαφών κατά την απογείωση τους (όταν πνέει βόρειος άνεμος) προς την Αρτέμιδα έχει αλλάξει. Παλιότερα μετά την απογείωση απο τον Ανατολικό διάδρομο (03L/21R), τα αεροσκάφη επιχειρούσαν δεξιά στροφή, σχεδόν επάνω απο την λεωφόρο Καραμανλή και στη συνέχεια επάνω απο την Κάρυστο περίπου, κατεύθυνονταν βόρεια ή νότια ανάλογα με τον προορισμό τους. Τώρα δεν επιχειρούν στροφή αλλά συνεχίζουν ευθεία και επιχειρούν δεξιά ή αριστερή στροφή σχεδόν επάνω αποτην Ραφήνα, με αποτέλεσμα ο θόρυβος να διαχέεται σε ολόκληρη την περιοχή των βορείων Μεσογείων.
Κατά τη διάρκεια των μεσημβρινών και νυχτερινών ωρών, σύμφωνα με τις διαδικασίες, αλλάζει η χρήση των διαδρόμων, έτσι όταν πνέει βόρειος άνεμος χρησιμοποιείται στις απογειώσεις ο δυτικός διάδρομος (03R/21L), έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται η ώχληση. Παρόλα αυτά είναι συνηθισμένο φαινόμενο ακόμα και σε αυτές τις ώρες (23.00-07.00 & 15.00-18.00) να χρησιμοποείται ο ανατολικός διάδρομος (03L/21R) για τις απογειώσεις.
Αποτέλεσμα είναι ο εξαιρετικά μεγάλος θόρυβος, οποίος είναι τρομαχτικός κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Κανείς δεν ζητά να σταματήσουν οι αποπροσγειώσεις των αεροπλάνων κατά τη διάρκεια των μεσημβρινών ή των νυχτερινών ωρών, είπαμε κάτι τέτοιο θα ήταν ουτοπικό και καταστροφικό, αλλά απλά να εφαρμόζονται οι διαδικασίες που ούτως ή άλλως θεσπίστηκαν απο την ΥΠΑ ή το ίδιο το αεροδρόμιο και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνουν σεβαστές.
Η Γλυφάδα ήταν η περιοχή που για πολλά έτη αντιμετώπισε την όχληση του Ελληνικού, αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργηθούν πολλές νέες "Γλυφάδες", το ελληνικό ήταν ένα παλιό αεροδρόμιο χωροθετημένο στην περιοχή πρίν 85 χρόνια, όταν οι πτήσεις ήταν ελάχιστες.
Σε ότι αφορά ότι ήταν γνωστή η χωροθέτηση του αεροδρομίου στην περιοχή, δεν είναι εντελώς ακριβές, αφού η πρώτη μελέτη για την περιοχή των Σπάτων έγινε το 1976 παράλληλα με άλλες περιοχές, όπως αυτής την Πάχης Μεγάρων, η οποία κρίθηκε ακατάλληλη λόγω του εδάφους της.
Η περιοχή της Αρτέμιδας είναι κατοικημένη πολλά χρόνια πρίν την έλευση του αεροδρομίου στην περιοχή και οι μόνιμοι κάτοικοι είναι περίπου όσοι και πρίν 30 χρόνια, εξαιρουμένων των παραθεριστών κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Επομένως θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει μια ελάχιστη μέριμνα για τους κατοίκους της ερύτερης περιοχής. Εδώ να ενημερώσω ότι έχουν γίνει πολλά διαβηματα απο πλευράς των εκάστοτε δημοτικών αρχών, αλλά και ομάδων πολιτών (δεν έχω συμετάσχει σε αυτές) για να γίνουν σεβαστές οι διαδικασίες αποπροσγειώσης, αλλά προσκρούουν στην άρνηση κατανόησης απο τον ΔΑΑ και καθότι ισχυρότερος απο τους τοπικούς Δήμους, εξακολουθεί να τους αγνοεί.
Σε ότι αφορά την παραίνεση για κλειστά παράθυρα και aircondition, να υπενθυμίσω ότι η Ατρέμιδα κατοικείται κατά το πλείστον απο χαμηλοσυνταξιούχους και χαμηλού εισοδήματος πληθυσμό, ως εκ τούτου δεν αποτελεί αυτονόητη λύση η ύπαρξη και λειτουργία κλιματιστικών.
Ελπίζοντας ότι δεν έκανα κατάχρηση του forum, σας ευχαριστώ για την υπομονή σας.
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Επειδή γράφονται πολλές ανακρίβειες λίγο να καθορίσουμε πότε, με βάση το επίσημο AIP λειτουργούν οι διάδρομοι της Ελ Βενιζέλος:

North Winds, and up to 5kts tailwind component.

07:00 - 15:00
Take-off runway: 03R
Landing runway: 03L

15:00 - 18:00
Take-off runway: 03L
Landing runway: 03R

18:00 - 23:00
Take-off runway: 03R
Landing runway: 03L

23:00 - 07:00
Take-off runway: 03L
Landing runway: 03R
** Noise Abatement Procedures active

South winds.

00:01-24:00
Take-off runway: 21L
Landing runway: 21R

Ο προηγούμενος χρήστης προφανώς κάνει λάθος σχετικά με την χρήση των διαδρόμων κατά τη διάρκεια της νύκτας.


Οι διαδικασίες που δίδει το DEP του ΕΛ.Βενιζέλος είναι συγκεκριμένες. Χωρίς να είμαι ειδικός, αλλά με βάση τα όσα έχω πληροφορηθεί ως ερασιτεχνικά ασχολούμενος, η διαφορά που ίσως να διαπίστωσαν κάποιοι από τους κατοίκους μπορεί να οφείλεται ότι φέτος δόθηκε περισσότερες φορές η 'T" (tango) διαδικασία και όχι η "J" (julliet) η οποία, μετά την απογείωση, είχε μια ελαφρά στροφή από τις 34 μοίρες στις 45 μέχρι την ευθυγράμμιση στο VOR Καρύστου. Ο λόγος ήταν η αυξημένη κίνηση, καθόσον ο Τ δίδει μεγαλύτερη πορεία διαδρόμου μετά την απογείωση και γίνεται καλύτερη διευθέτηση κίνησης. Σε κάθε περίπτωση όλες οι διαδικασίες είναι επίσημες εγκεκριμένες από την ΥΠΑ, και δημοσιευμένοι στους επίσημους χάρτες, επομένως δεν υπάρχει παρατυπία.

Το γεγονός ότι παλαιότερα ήταν πιο ήσυχα είναι πολύ απλό. Από την Ελλάδα της κρίσης και μετά, η πορεία του 'Βενιζέλος" ήταν πτωτική. Έφτανε στιγμές (μεσημεριανές) που το αεροδρόμιο ήταν τελείως άδειο. Φέτος λίγο το promotion, λίγο τα προβλήματα στις παραδοσιακές χώρες που είχαν τουρισμό (Αίγυπτος, Τυνησία κτλ.) η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα αυξήθηκε ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα και την πύκνωση των πτήσεων από και προς την Αθήνα. (Αυτό μάλλον πρέπει να μας χαροποιεί γιατί σε φέρνει συνάλλαγμα και δουλειά).
Ως προς τα υπόλοιπα δεν θέλω να συζητήσω. Όλοι γνωρίζουμε πως ήταν τα Μεσόγεια πριν το αεροδρόμιο, όλοι θυμόμαστε πως ήταν η Αττική Οδός όταν πρωτοκατασκευάστηκε, (εξοχή) και μετά την πάροδο 10 ετών κοντεύει "οικιστικά" να ενωθεί το Βενιζέλος με την Αθήνα. Περιοχές που δεν αγόραζε κανείς, ξαφνικά έγιναν ...πανάκριβες. Τώρα που "βγάλαμε τα λεφτά μας" τώρα καιρός "να φύγει το αεροδρόμιο γιατί μας ενοχλεί" ! Και μπορεί σήμερα που γράφω αυτό να ακούγεται ως υπερβολή ή ως τρολλάρισμα, αλλά είμαι βέβαιος ότι μετά από 10-15 χρόνια, και υπό την προύπόθεση ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα, (από οικονομικής απόψεως), είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει τέτοια κίνηση, και θα αναζητούνται περιοχές στην Βοιωτία, ή δεν ξέρω που αλλού.
 
Re: Αλλαγή πορείας αεροπλάνων και νυχτερινές πτήσεις

Στη Ραφήνα ακούγαμε πάντα τις απογειώσεις που γίνονταν τις ώρες 3-6 το μεσημέρι και 11 με 7 τη νύχτα όταν είχε βόρειους ανέμους και τις προσγειώσεις στους νότιους. (όπως γράφει ο Spy1 21R/O3L -δυτικός διάδρομος). Τωρα ακούμε τις πτήσεις και των υπολοίπων ωρών (δηλαδή έναν μόνιμο εκκωφαντικό θόρυβο όλο το 24ωρο πλέον) προφανέστατα λόγω της αλλαγής της πορείας.
Προς spy1: Θα μπορούσες σε παρακαλώ, όπως μας παρέθεσες τις χρήσεις των διαδρόμων με βάση το καταστατικό, να μας παραθέσεις και τις επίσημες προβλεπόμενες πορείες των αεροπλάνων κατά την απο/προσγείωση (με αναγραφή και της κλίσης, μοίρες κλπ.) ή να με παραπέμψεις σε ένα link όπου αναγράφονται αυτές επίσημα από την ΥΠΑ; Εγώ την πορεία αυτή πάνω από όλα τα Μεσόγεια πρώτη φορά την βλέπω. Το να υποβαθμίζουμε όσο γίνεται περισσότερο μια ήδη υποβαθμισμένη Αττική, ενώ θα μπορούσαν να λειτουργούν όλα ισόρροπα προς όφελος και των επιβατών και των κατοίκων, δεν ξέρω αν έχει νόημα.Εμείς συμβιβαστήκαμε (σχετικά πάντα) με το αεροδρόμιο από όταν ξεκίνησε η λειτουργία του. Αλλά τον τελευταίο καιρό, τα πράγματα έγιναν ανυπόφορα.Οσο κι αν αυξημένη να ήταν η κίνηση, δεν έπαιξε αυτό τόσο ρόλο, όσο η αλλαγή της πορείας προς στεριά αντί προς θάλασσα, όπως γινόταν μέχρι τώρα. Νομίζω ότι θα πρέπει να λαμβάνονται όλα υπόψη και να μη λειτουργούμε ασύδοτα και στα άκρα.
Δεν ξέρω ποιοι επωφελήθηκαν οικονομικά, εγώ πάντως όχι.
ΥCMZ: Φαντάζομαι ότι στη Λ.Κηφισίας κατοίκησες εν γνώσει της ηχορρύπανσής της εν αντιθέσει με εμάς. Επιπλέον οι περιοχές της Ραφήνας,Αρτέμιδας, Ν.μάκρης κλπ. ήταν πάντα παραθεριστικές περιοχές, δηλαδή με κόσμο περισσότερο το καλοκαίρι.Πώς λοιπόν να μην λαμβάνονται όλα υπόψη; Εκτός κι αν η κρατική μέριμνα έχει καταργηθεί για τους πολίτες και ζούμε στην παντελή ασυδοσία.
 
Top