ΕΑΒ + EADS = EUROFIGHER + A350

  • Thread starter Thread starter flying Doc
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

flying Doc

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
22/04/2007
Μηνύματα
1.760
Likes
181
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EBBR
H EADS έκανε ανοικτή πρόταση στην ΕΑΒ να συμμετάσχει ως ο 5ος εταίρος στην κατασκευή του Eurofighter. Εαν ποτέ υλοποιηθεί αυτή η πρόταση ίσως να είναι το καινούριο μαχητικό της ΠΑ αλλιώς θα μείνουμε με επιχειρησιακό στόλο 160 αεροσκαφών

Επίσης είναι πιθανός ο σχεδιασμός και η κατασκευή τμημάτων του Α350 από την ΕΑΒ

Πηγές: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 6/2/2008 :arrow: EUROFIGHTER
TA NEA 6/2/2008 :arrow: A350
 
Όλως τυχαίως οι δύο προτάσεις την ίδια μέρα που η Armee de l'Air φέρνει τα Rafale στην Τανάγρα για "ανεφοδιασμό" εν όψει deployment στο Αφγανιστάν.....Και φυσικά, να τα δούν από κοντά οι Έλληνες πιλότοι, εντελώς φιλικά και χωρίς κανένα σκοπό δημοσίων σχέσεων/προώθησης όλα αυτά :lol: Και πάλι, κατά τύχη, πρίν κάτι μέρες κάνανε 200 παρουσιάσεις οι ιθύνοντες της SAAB για το Gripen. Μόνο να φέρουν για δοκιμές στην Ελευσίνα το F-35 δεν έχουμε δεί :lol:

Τελικά οι αμνυτικές βιομηχανίες αεροπλάνων μας αγαπούν τώρα τελευταία....Πότε είπαμε ότι αποφασίζουμε για το ΝΜΑ;

Πάμε ρε Rafale...... :thx: :banana:
 
Πάντως προς το παρόν η ΕΑΒ κατασκευάζει ήδη δυο "κομματάκια" του Eurofighter και διάφορα για όλα τα Airbus εκτός του A380. Για Α350 δεν έχει ακουστεί τίποτα, αλλά για το 787 αναμένεται να ξεκινήσει κατασκευή του frame της cargo door.
 
Δεν νομίζω να γίνει κάτι τέτοιο. Η μεγάλη ευκαιρία για την αεροπορική βιομηχανία της χώρας ήταν όταν η τότε κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την αγορά του Eurofighter. Τώρα, το έργο έχει καταμεριστεί μεταξύ των τεσσάρων εταίρων για την τρίτη παρτίδα (Tranche 3), το αεροσκάφος πέτυχε την πολυπόθητη εξαγωγή μαμούθ στην Σαουδική Αραβία. όπου θα συσταθεί τοπική γραμμή παραγωγής και οι τέσσερις ευρωπαίοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν λιγότερα αεροσκάφη. Αν δωθεί κάτι θα είναι κάποιο υποκατασκευαστικό έργο χωρίς πρακτική αξία και όφελος. Ακόμα και τα frames του 787 είναι της Alenia και δώθηκαν στην ΕΑΒ σαν αντισταθμιστικό όφελος της αγοράς των C - 27. Τόσα δις για εξοπλισμούς και δεν δημιουργήθηκε ούτε μια θέση εργασίας όυτε μεταφορά τεχνολογίας/τεχνογνωσίας ούτε τίποτα! Α ρε Μπανανία :rant:
 
Η ΕΑΒ αναπτύσσεται καλά. Τα συμβόλαια εξαγωγών για το 2006 είχαν αξία 327 εκ ευρώ ενώ για το 2004 περίπου 36. Έχει αλλάξει η διοίκηση και η εταιρεία πάει μπροστά.

Δουλέυει πολύ με parts για F16, UAV και άλλα projects ευρωπαικά και της Lockheed Martin.

Το πρόβλημά της είναι οι πολλοί εργαζόμενοι που της έχουν φορτώσει τα τελευταία χρόνια. Δεν χρειάζεται τόσους πολλούς - γι αυτό και δεν νομίζω να ανοίξουν πολλές νέες θέσεις εργασίας.

Φϊλε al.porto: νομίζω ότι δεν είναι σωστό σε κάθε τι σε αυτή τη χώρα, χωρίς να έχουμε εικόνα ολοκληρωμένη, να προσθέτουμε το χαρακτηρισμό μπανανία. Αλλιώς ίσως τελικά αυτό μας αξίζει...
(το παραπάνω σχόλιο το γράφω με αφορμή το δικό σου post αλλά όχι προσωπικά για εσένα - είναι μια κατάσταση εδραιωμένη στην ελληνική κοινωνία δυστυχώς)
 
Εκτός των αρκετών Ευρωπαϊκών και σημαντικού μέρους των F-16 δουλέυει επίσης και με κομμάτια για Raytheon, Sikorsky, P & W και επίσης έχει γίνει και ένα καινούριο κτήριο αποκλειστικά για κομμάτια με συνθετικά υλικα κυρίως για τα ελικόπτερα EC-135 και ΝΗ-90 το οποίο είναι ύπερσύγχρονο και θυμίζει (προς το παρόν τουλάχιστον) Ευρώπη!
Όσον αφορά το προβλημά της, όντας εργαζόμενος στο τμήμα των αεροκατασκευών, δε θα έλεγα οτι είναι οι πολλοί εργαζόμενοι (τουλάχιστον στην παραγωγή) αλλά ο καταμερισμός εργασιών και η "Ελληνική" οργάνωση!!! :wall:
Το μέλλον θα δείξει! :thx:
 
Φίλοι μου δεν αντιλέγω ότι η ΕΑΒ για ελληνική και πόσο μάλλον δημόσια επιχείρηση, δεν έχει ένα καλούτσικο κύκλο εργασιών.
Το πρόβλημα είναι (και αυτό ισχύει για το σύνολο της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας) ότι με τα τρισεκατομύρια που έχουν δοθεί για εξοπλισμούς τα τελευταία 20 χρόνια, θα μπορούσε να υπήρχε τρομερή ανάπτυξη και να έχουν γίνει πολλά παραπάνω, από το απλά υποκατασκευαστικό έργο για όποιο πρόγραμμα και αν αφορά.
Με φωτεινές εξαιρέσης τον αέρος - αέρος πύραυλο IRIS - T και το UCAV Neuron, που επιβεβαιώνουν το κανόνα, έχουμε αγοράσει 150 F-16, αριθμός που θα δικαιολογούσε την σύσταση εγχώριας γραμμής παραγωγής, η οποία θα προσέφερε σημαντικά οφέλη όπως εκατοντάδες θέσεις εργασίας, μεταφορά τεχνολογίας/τεχνογνωσίας, εξοικονόμηση εκατομυρίων ευρώ, συνεχής ενίσχυση της ΠΑ με νέα αεροσκάφη και πολλά άλλα.
Αυτό που δεν κάναμε εμείς, το έκανε η Τουρκία και από τότε τρέχουμε σαν τον Βέγγο, για να μην ανατραπεί η ισορροπία στο Αιγαίο.
Άλλο παράδειγμα, είναι αυτό της Ισπανίας, μιας χώρας που δεν έχει τις αμυντικές ανάγκες της Ελλάδας και παρ' όλα αυτά, δείτε πως ανέπτυξε την δική της αεροπορική βιομηχανία, αγοράζοντας το Eurofighter και το επιθετικό ελικόπτερο Tiger και σχεδόν από το πουθενά (αν εξαιρέσουμε τα μεταγωγικά της CASA), έγινε βασικός μέτοχος της EADS και της Eurocopter, παράγει κρίσιμης σημασίας κομμάτια για την Airbus, Eurofighter, Eurocopter, ESA κλπ, παίρνοντας (συγγνώμη για την έκφραση) τα σώβρακα των άλλων ευρωπαίων και τώρα είναι μαζί με Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία από τους μεγάλους της ευρωπαΐκής αεροπορικής και διαστημικής βιομηχανίας.
Ένα ακόμα παραδειγμα, είναι όπως ανέφερα παραπάνω, της Σαουδικής Αραβίας, η οποία αγοράζει 75 (αν θυμάμαι καλά) Eurofighter και περίπου 150 εκπαιδευτικά Hawk (για όσους δεν γνωρίζουν, είναι το αεροσκάφος που πετούν οι Red Arrows), αξίας δεκάδων δις ευρώ, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει πάνω από 15000 θέσεις εργασίας (από επιστήμονες μέχρι εργάτες), θα τοποθετήσει την μονάδα παραγωγής μακρία από τις πλούσιες πετρελαιοπαραγωγικές περιοχές και τα οφέλη από αυτή την επένδυση είναι εύκολο να τα φανταστούμε.
Γυρνώντας στην χώρα μας, προσωπικά δεν θεωρώ την κατασκευή δεξαμενών, cargo doors frames και άλλων μικρότερων ή μεγαλύτερων κομματιών αεροσκαφών και ελικοπτέρων ανάπτυξη της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας και εκεί πάει ο χαρακτηρισμός μου περί μπανανίας γιατί δεν βλέπω να υπάρχουν οράματα, σχέδια και αξιοποίηση ευκαιριών για πραγματική ανάπτυξη. :rant:
Αυτή είναι η άποψή μου και με συγχωρείτε αν κούρασα με το μεγάλο πόστ! :wink:
 
Η ΕΑΒ είναι μια εταιρεία που είτε μας αρέσει, είτε όχι, δραστηριοποιείται στους εξής τρεις τομείς:

1) aerostructures (αεροκαταστευές = parts για αεροσκάφη)
2) avionics
3) συντήρηση αεροσκαφών
4) R&D

Δεν νομίζω σε κάποιο από αυτά να λέει assembly. Το να ανοίξεις μια γραμμή παραγωγής και δει αεροσκαφών είναι πολύ μεγάλη υπόθεση (το γιατι μπορούμε να το συζητήσουμε). Ίσως στους εκτός βιομηχανίας να φαίνεται λογική εξέλιξη και ίσως ως το αυτονόητο επόμενο βήμα για την ΕΑΒ, ωστόσο δεν είναι έτσι. Εταιρείες σαν την ΕΑΒ υπάρχουν σε όλο τον κόσμο και τυγχάνουν του απολύτου σεβασμού όλων των γιγάντων της αεροβιομηχανίας. ΈΤσι λειτουργούν τα πράγματα - δε μπορούμε εμείς να αλλάξουμε το παγκόσμιο παιχνίδι. Στην αεροπορική βιομηχανία οι εταιρείες είναι τριών ειδών:

1) οι γίγαντες (Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, BAE). Εκεί γίνεται η σύλληψη και ο σχεδιασμός του προιόντος. Συχνά εκεί γίνεται και όλο ή μέρος του assembly.

2) οι εταιρείες αεροκατασκευών, avionics, κλπ σαν την ΕΑΒ. Εκεί ανατίθεται δουλειά από τους μεγάλους. ΟΚ, οι αντίστοιχες του εξωτερικού ίσως είναι πιο prestigious από εμάς αλλά αν σκεφθεί κανείς τις αναλογίες μια χαρά είμαστε.

Ούτε η Boeing στην ουσία (για τα commercial) μπλέκει το assembly με την κατασκευή. Όπως πχ με το 787, παραγγέλνει τα parts σε άλλες χώρες, τα παραλαμβάνει και τα συναρμολογεί.

Όσο για τα οράματα κλπ, η ανάπτυξη μπορεί να έρθει μόνο από το R&D και όχι χτίζοντας ένα πανάκριβο assembly line για 30 αεροπλάνα που θα προσφέρει μεν δουλειά σε 100 μαστόρους αλλά μόλις φτιαχτούν τα 30 αεροπλάνα όλα θα τελειώσουν.
 
Το θέμα είναι ότι υπήρξαν ευκαιρίες για το κάτι παραπάνω που δεν αξιοποιήθηκαν, ευκαιρίες που άλλες χώρες αξιοποίησαν και ανέπτυξαν σωστά και σε βάθος χρόνου τις αντίστοιχες βιομηχανίες τους. Πόσα Εurofighter νομίζετε ότι πήρε η Ισπανία και έγινε κύριος κατασκευαστής του προγράμματος; Μέσω αυτού όμως πήρε και ένα σωρό συμβόλαια κατασκευής μερών διαφόρων αεροκατασκευών δημιουργώντας σύγχρονη βιομηχανία και σημαντικές εργασίες σε βάθος χρόνου και εκσυγχρονίζοντας την ΠΑ της με αεροσκάφος 4ης γενιάς. Σύμφωνα με αυτά που γράφεις φίλε DSP δεν κάνανε καλά!
Αν τα 170 F-16 (40 το 1987, 40/1992, 60/1999. 30/2004) σε βάθος 20ετίας δεν δικαιολογούν τοπική γραμμή (που αν υπήρχε θα ήταν περισσότερα με τόσο που στοιχίσανε), τότε παρακαλώ πείτε μου πόσα και για πόσο καιρό τη δικαιολογούν (που τα είδες τα 30;)
Προφανώς, οι Τούρκοι που το κάνανε ήταν μακάκες και εξακολοθούν να είναι (κατασκευή 150 επιθετικών ελικοπτέρων Α129).
Κανείς δεν είπε ότι η ΕΑΒ πρέπει, θα μπορούσε ή πρέπει να γίνει Boeing ή κάτι ανάλογο, δεν νομίζω να είπα κάτι τέτοιο πουθενά.
Φιλικά, Αλέξανδρος.
 
Top