Έχουν τα 734 των ΟΑ δυνατότητα για CATIII προσγείωση;

  • Thread starter Thread starter john3
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ας δούμε τώρα, επιτέλους, τι συμβαίνει στην ΟΑ.
1. Χειριστές:
α. ΟΛΟΙ όσοι αποτελούσαν τον κορμό της Ολυμπιακής Αεροπορίας είναι εκπαιδευμένοι και αξιοποιημένοι για προσεγγίσεις CAT IIIa. Όλοι, επίσης, διατηρούν την ικανότητά τους αυτή εν ισχύ.
β. Οι χειριστές της πρώην Αεροπλοΐας δεν έχουν υποστεί ανάλογη εκπαίδευση, (ντροπή για την εταιρεία), και άρα επιχειρούν αυτοί και τα αεροπλάνα τους προσεγγίσεις CAT I!!!
2. Αεροπλάνα:
α. Τα Β734 είναι επαρκώς εξοπλισμένα, (όπως αναφέρθηκε ήδη), για προσεγγίσεις CAT IIIa, αλλά για λόγους κόστους, συντηρούνται με τις φόρμες και τις απαιτήσεις για προσεγγίσεις CAT II.
β. Τα 340 συντηρούνται με τις προδιαγραφές CAT IIIa, και επιχειρούν τέτοιες προσεγγίσεις. Υπήρξε κάποιο πρόβλημα στις Η.Π.Α. για κάποιο διάτημα, αλλά κι αυτό έχει επιλυθεί.
γ. Τα Β717 δεν υπόκεινται σε τέτοια συντήρηση, όπως ανέφερα, και δεν θεωρούνται current για τέτοιες προσεγγίσεις, παρά μόνο για CAT I.
Σούμα όλων των παραμέτρων:
Το Α340 πραγματοποιεί προσεγγίσεις CAT IIIa.
Το Β734 πραγματοποιεί προσεγγίσεις CAT II.
Όλα τα υπόλοιπα CAT I.
 
Crazy pilot, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.

Μία διευκρίνηση. Το CatII στα 737 είναι:
1) followed by manual landing υποχρεωτικά ?
2) followed by autolanding υποχρεωτικά ? ή
3) Είναι ελεύθερη επιλογή του κυβερνήτη?

Στις απογειώσεις τί μίνιμα ακολουθεί η ΟΑ (σε "καλό αεροδρόμιο" ας πούμε πχ LGAV)?
1) Τα 400μ σε όλους τους τύπους?
2) Τα 150m στα 737 και 200μ στα Α340?
3) Τα 125μ στα 737 και 150μ στα Α340?

Thanx again :wink:
 
Στα πιο πάνω ερωτήματα, τα πράγματα έχουν ως εξής:

1. Η χρήση των δύο αυτόματων είναι προτεινόμενη , (recommended), για όλη την διάρκεια της προσέγγισης ΚΑΙ προσγείωσης. ΔΕΝ είναι επιβαλλόμενη. ΑΝ αποφασιστεί η αποσύνδεση των αυτόματων και η manual προσγείωση, αυτό πρέπει να γίνει ΜΕΧΡΙ τα 80 πόδια πάνω απ' τον διάδρομο. Πρακτικά, σε τέτοιες προσεγγίσεις στα μίνιμα, το 99,9% των αεροπλάνων διεθνώς "πιάνουν" με autoland.

2. Τα μίνιμα απογειώσεων της ΟΑ είναι πλήρως εναρμονισμένα με την διεθνή πρακτική. Ήτοι:
α. Σε "καλό" αεροδρόμιο, το οποίο έχει θέσει σε ισχύ Low Visibility Procedures, κι ένα σωρό άλλες βοηθητικές παράμετροι λειτουργούν, (φώτα, διαγραμμίσεις, RVR κλπ), τότε είναι 150 μέτρα.
β. Αν κάποια RVR είναι εκτός, (εδώ υπάρχουν υποκατηγορίες), τότε γίνονται 200 μέτρα.
γ. Αν η κεντρική φωτοσήμανση του διαδρόμου δεν λειτουργεί, τότε ανεβαίνουμε στα 250 μέτρα.
δ. Αν το αεροδρόμιο είναι "απλό", (πλείστα Ελληνικά), πάμε στα 400 μέτρα.

Σε σχέση με τα πιο πάνω, θέλω να προσθέσω ότι, τα μίνιμα που αναφέρονται είναι τα απολύτως ελάχιστα, βάσει νομοθεσίας. Υπάρχουν αεροδρόμια, τα οποία, για διάφορους υπηρεσιακούς λόγους, υιοθετούν μίνιμα μεγαλύτερα από τα προαναφερθέντα.
Και, βέβαια, υπάρχουν και άλλες υποκατηγορίες ή σκέψεις για το τι ελάχιστα θα χρησιμοποιήσει κανείς κάθε φορά, αναλόγως συνθηκών.
 
crazy pilot":1dhhyqzt said:
2. Τα μίνιμα απογειώσεων της ΟΑ είναι πλήρως εναρμονισμένα με την διεθνή πρακτική. Ήτοι:
α. Σε "καλό" αεροδρόμιο, το οποίο έχει θέσει σε ισχύ Low Visibility Procedures, κι ένα σωρό άλλες βοηθητικές παράμετροι λειτουργούν, (φώτα, διαγραμμίσεις, RVR κλπ), τότε είναι 150 μέτρα.


Crazy Pilot, ευχαριστώ (και πάλι) για τις διευκρινίσεις. Εξακολουθώ να έχω κενά όμως.

Ο εναρμονισμός της ΟΑ με την "διεθνή πρακτική" δεν μου λέει πολλά, γιατί οι διεθνείς ή έστω ευρωπαικές πρακτικές έχουν ένα κάρο διαβαθμίσεις. Έπίσης τα 150μέτρα δεν μου λένε τίποτα, αν δεν μας πείς για πιό αεροπλάνο μιλάς (737 ή 340). Αν μιλάς για το 340, τότε η ΟΑ είναι "approved operator", και απογειώνεται με τα πιό χαμηλά μίνιμα που υπάρχουν. Αν όμως μιλάς για το 737, η ΟΑ δεν είναι approved operator και δεν έχει τα χαμηλότερα δυνατά μίνιμα που υπάρχουν. Όχι ότι αυτό είναι "καταστροφικό", απλά ήθελα πολύ να δώ την εξέλιξη της εταιρείας σε αυτόν τον τομέα.

Σχετικά με την πρακτική της ΟΑ περί CAT ΙΙ προσγειώσεις ήσουν κατατοπιστικότατος. Ελήφθη!!!
 
crazy pilot, ευχαριστώ με τη σειρά μου για τα κατατοπιστικά σχόλια.

Τώρα που οι λόγοι είναι σαφείς, αναρωτιέμαι αν κανείς στην εταιρία έχει συνυπολογίσει το κόστος συντήρησης CATIII (και το όποιο χρηματικό όφελος) με το κόστος των ακυρώσεων πτήσεων (και την όποια ζημιά - η οποία ζημιά πέρα από οικονομική έχει να κάνει και με την εικόνα της εταιρίας) λόγω έλλειψης CATIII...
 
Σόρι για την καθυστέρηση, αλλά έτρεχα.
gonso":2fzz6gnz said:
Ο εναρμονισμός της ΟΑ με την "διεθνή πρακτική" δεν μου λέει πολλά, γιατί οι διεθνείς ή έστω ευρωπαικές πρακτικές έχουν ένα κάρο διαβαθμίσεις.
Σωστά. Δημιουργεί κενά όπως το έγραψα. 150 μέτρα, λοιπόν, ισχύουν για το Α340, αλλά ΚΑΙ για το Β734, οπότε εκεί έχουμε κάποιο μικρό έλειμμα. Είναι υπόθεση, κυρίως, της ΥΠΑ, απ' ότι ξέρω.

john3":2fzz6gnz said:
Τώρα που οι λόγοι είναι σαφείς, αναρωτιέμαι αν κανείς στην εταιρία έχει συνυπολογίσει το κόστος συντήρησης CATIII (και το όποιο χρηματικό όφελος) με το κόστος των ακυρώσεων πτήσεων (και την όποια ζημιά - η οποία ζημιά πέρα από οικονομική έχει να κάνει και με την εικόνα της εταιρίας) λόγω έλλειψης CATIII...
Πολύ λογική συλλογιστική αυτή, φίλε john3, αλλά δεν νομίζω να απασχόλησε ούτε μισή ώρα κάποιο συμβούλιο "σοφών" της εταιρείας! :oops:
Από πείρα, τώρα, γιατί δεν έχω νούμερα και στοιχεία να σου αντιπαραθέσω, βγαίνει το συμπέρασμα ότι είναι ελάχιστες οι ματαιώσεις δρομολογίων και/ή τα diversions τα οποία γίνονται λόγω αυτών των 100 μέτρων διαφοράς στα μίνιμα. Πρακτικά, για το μέγεθος και το είδος των προορισμών του δικτύου της ΟΑ, αυτό σημαίνει ένα ή δύο προβλήματα τον χρόνο, εκτός, ίσως, εξαιρετικών περιπτώσεων.
 
Top