Ελιγμοί πάνω από τη Σκύρο

  • Thread starter Thread starter Kyriakos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
george_a":kwmc57yq said:
και που γράφουνε 737-400, πάλι σωστοί δεν είναι, μιας και μαθαίνουμε ότι ήταν το BLC, ήτοι 737-300.


Εξ ου και η προταση για το λινκ του airliners.net! ;)
 
Πολλά ζητάτε.

Το θέμα είναι το γιατί έγινε. Στην τηλεόραση ο Βερύκιος, από πλευράς Πολεμικής αεροπορίας, βγήκε το μεσημέρι και είπε ότι η κατακόρυφη απόσταση ήταν 2.000 πόδια και δεν υπήρχε λόγος να ανέβει απότομα το 737 (σαν να κανε την παλαβή δηλαδή).. ενώ κάποιος ρεπόρτερ από πλευράς ΥΠΑ είπε για 200 πόδια.
Τρέχα γύρευε δηλαδή, δε γίνεται να χουν και οι 2 δίκιο.

Και η ανακοίνωση της ΟΑ για το περιστατικό. (Source: Naftemporiki.gr)
 
Όπως έγινε γνωστό, ενεργοποιήθηκε ο αυτόματος μηχανισμός διαφυγής (υπάρχει σε όλα τα αεροσκάφη για την αποφυγή σύγκρουσης με άλλο αεροσκάφος).

Gia alli mia fora mpourdes apo dimosiografous.

1. To TCAS den energopii kapion automato mixanizmo diafigis.
Apla proidopii to pliroma oti iparxi kindinos singrousis kai dini odigies apofigis, ite kathetes ite
kai orizonties sta pio proigmena sistimata ean thimamai kala.
Ton eligmo apofigis ton kani omos o pilotos, diladi den iparxi kapia sindesi tou TCAS me to automato piloto.

2. Den exoune ola ta aeroplana TCAS, alla sinithos mono ta megala politika.
Aporo ean ta stratiotika exoune TCAS.

3. Tin katheti apostasi ton dio aeroskafon mpori kai na min tin mathoume pote giati to TCAS vasizetai sto Transponder kai den kseroume ean ta stratiotika aeroskafi dinane endiksi ipsous sto transponder, pragma pou sixna den kanoune.

Opos kai na exoune ta pragmata, autin tin ora den kseroume ta gegonota kai den exoume ta radar traces, mono parapliroforisi apo dimosiografous. Epipleon TCAS warnings kai avoidance manouvers ginontai sxedon kathimerina kai to sistima litourgise mia xara.
 
Γι'αυτό συμφωνώ απόλυτα με αυτόν που είπε οτι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας ήτοι η ημιπληροφόριση χειρότερη της μη πληροφόρισης.

Γιατί την ουσία ακόμα δεν την ξέρουμε δηλαδή τι ακριβώς έγινε. Ήταν όντως πολεμικά α/φ σε κοντινή απόσταση (λόγω του Μακεδονία) ή λάθος ένδειξη/εκτίμηση του TCAS ? Ή άλλο λόγο ?
 
OA269":2u2pg2oa said:
Ήταν όντως πολεμικά α/φ σε κοντινή απόσταση (λόγω του Μακεδονία)

Το "Μακεδονία" δεν έχει μαχητικά. Στην περιοχή της Σκύρου και γενικότερα στην περιοχή του Βορ. Αιγαίου θα μπορούσαν να είναι μαχητικά από Σκύρο, Ν. Αγχίαλο, Λάρισα... κτλ. :roll:
 
Κόντρα Πολεμικής και Πολιτικής Αεροπορίας για το περιστατικό με αεροσκάφος της Ολυμπιακής
Πέμπτη, 6 Απριλίου 2006



Κόντρα φαίνεται να έχει προκύψει μεταξύ Πολεμικής και Πολιτικής Αεροπορίας, με αφορμή το προχτεσινό περιστατικό με αεροσκάφος της Ολυμπιακής, καθώς η Πολιτική Υπηρεσία υποστηρίζει οι πιλότοι των μαχητικών παραβίασαν τους κανόνες, ενώ η Πολεμική από την πλευρά της τονίζει ότι δεν υπήρχε περίπτωση σύγκρουσης.

Ο πιλότος των Ολυμπιακών Αερογραμμών ανέφερε ότι το ένα μαχητικό πέρασε μπροστά του σε απόσταση 30 μέτρων, ενώ από τα ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας καταδεικνύεται ότι η απόσταση ήταν περίπου 200 μέτρα.

Κύκλοι της Πολιτικής Αεροπορίας υποστηρίζουν ότι οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών παραβίασαν τους κανόνες και πλησίασαν τον αεροδιάδρομο των επιβατικών, και συνεπώς και το συγκεκριμένο Boeing με προορισμό τη Θεσσαλονίκη και το Ντίσελντορφ.

Απαντώντας, η Πολεμική Αεροπορία αναφέρει ότι οι πορείες των αεροσκαφών ήταν υπό τον έλεγχο των ραντάρ της και σε καμία περίπτωση, ακόμα και αν δεν γινόταν ο ελιγμός του πιλότου, δεν υπήρχε περίπτωση σύγκρουσης. Κατά την Πολεμική Αεροπορία, στη χειρότερη περίπτωση τα αεροσκάφη κατά τη στιγμή της διασταύρωσης θα είχαν μεταξύ τους απόσταση περίπου 3,5 χιλιομέτρων.

Τέλος, όσον αφορά στην ενεργοποίηση του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων, κύκλοι και των δύο πλευρών θεωρούν ότι ο εγκέφαλος του συστήματος εκτίμησε τις προεκτάσεις των πορειών των δύο αεροσκαφών όχι όταν είχαν σταθερή πορεία, αλλά όταν το Boeing κατέβηκε και τα μαχητικά ανέβαιναν μετά ελιγμού.
link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
 
Να κάνω ένα update στις πληροφορίες λέγοντας ότι το περιστατικό δεν έχει σχέση με την Σκύρο, όπως αναφέρει ο τίτλος της αρχικής είδησης, μιας και το Β733 τη στιγμή του περιστατικού, βρισκόταν υπό τον έλεγχο του "Makedonia Approach" του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και είχε αρχίσει την κάθοδο, πετώντας στο FL170.
Στην περιοχή εκείνη, τα μαχητικά πετάνε κανονικά ως το FL090, και σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και το FL130. :wink:
 
Top