Ελλάδα - Σουηδία 2005

  • Thread starter Thread starter EFL03
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

EFL03

Business-Class-Member
Εγγραφή
08/03/2003
Μηνύματα
279
Likes
35
Περιοχή
Κεφαλλονιά
Website
www.european-aviationfriends.de
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKF
TRIP-REPORT 2005


Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακαλύψαμε ότι η Sterling από τον Ιούλιο άνοιγε καινούργια γραμμή μεταξύ Αθήνας και Στοκχόλμης. Κοιτώντας στη σελίδα τους είδαμε ότι η τιμή ήταν μόλις 8€ + 32€ φόροι = 40€. Έτσι αποφασίσαμε, ο αδερφός μου και εγώ, να συνδυάσουμε τις οικογενειακές μας διακοπές στην Ελλάδα με αυτές στη Σουηδία.


Τετάρτη 04.05.2005: ΣΤΟΥΤΤΓΑΡΔΗ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερομηνία: 04.05.05 Εταιρεία: Germanwings Αριθμός πτήσης: 4U 2980 Τύπος: A319-114
Νηολόγιο: D-AILΙ C/N: 651 Όνομα: - Καθίσματα: 1E+1F
Από: STR Προς: SKG Αναχώρηση: 11:00/11:15 Άφιξη: 14:20/14:07

Κατά τις 09:00 το πρωί φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Στουττγάρδης. Μόλις τελειώσαμε με το Check-in βγήκαμε έξω στην ταράτσα. Από εκεί έχει κανείς μια θαυμάσια θέα στο χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου. Δυστυχώς όμως από το μεσημέρι και μετά ο ήλιος βρίσκεται ακριβώς απέναντι και έτσι δε βγαίνουν πια καλές φωτογραφίες. Εκεί καθίσαμε καμιά ώρα και μετά κατεβήκαμε για την επιβίβαση.

Στη Germanwings δε δίνονται θέσεις, αλλά μπορεί κανείς να καθίσει όπου θέλει. Γι’ αυτό είναι πλεονέκτημα να βρίσκεται κανείς ανάμεσα στους πρώτους μου μπαίνουν στο αεροπλάνο!
Βολευτήκαμε στην πρώτη σειρά και μετά από λίγο ξεκινήσαμε κιόλας για τη Θεσσαλονίκη. Δωρεάν φαγητό και πιοτό δεν υπάρχει στη Germanwings, άμα θέλεις κάτι το πληρώνεις.

Μετά από μια πολύ ευχάριστη πτήση, μέσω Μονάχου-Κλάγκενφουρτ-Ζάγκρεμπ-Βελιγραδίου, φτάσαμε λίγο πιο νωρίς από ότι ήταν καθορισμένο στη Θεσσαλονίκη. Εκεί χάσαμε πάλι το τέταρτο που είχαμε φτάσει πιο νωρίς περιμένοντας επί 45 λεπτά τις βαλίτσες (Για σύγκριση: Στη Στουττγάρδη ουδέποτε δεν περίμενα για τις βαλίτσες μου. Μόλις φτάσουν οι επιβάτες στις ταινίες για τις αποσκευές, οι βαλίτσες τους είναι κιόλας εκεί και τους περιμένουνε!).

Περιμένοντας τις βαλίτσες βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες καθώς και μετά πηγαίνοντας στο αυτοκίνητο (HA-LCR, EC-HMS, EI-DBU)


Πέμπτη 05.05.2005: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ

Ημερομηνία: 05.05.05 Εταιρεία: Olympic Airlines Αριθμός πτήσης: OA 964 Τύπος: ATR42-300
Νηολόγιο: SX-BIA C/N: 169 Όνομα: Plato Καθίσματα: 11D+11C
Από: SKG Προς: EFL Αναχώρηση: 16:40/16:52 Άφιξη: 19:05/19:08

Το απόγευμα ξεκινήσαμε από τη Θεσσαλονίκη για την Κεφαλλονιά, μέσω Κέρκυρας και Πρέβεζας. Από την Κέρκυρα είχαμε ξαναπετάξει για Κεφαλλονιά, αλλά πάνω από την Πίνδο όχι μέχρι τώρα. Δυστυχώς σε όλη τη διάρκεια της πτήσης μας μέχρι την Κέρκυρα είχαμε σύννεφα από κάτω μας. Έτσι δε φαινόταν απολύτως τίποτα.

Στη Θεσσαλονίκη ο αδερφός μου πήρε όλο το θάρρος του και ρώτησε τον κυβερνήτη της πτήσης μας, εάν θα μπορούσε από την Κέρκυρα και μετά να καθίσει μπροστά. Και το θαύμα έγινε! Ο κυβερνήτης του απάντησε κανένα πρόβλημα και απλώς να του το υπενθυμίσει ξανά στην Κέρκυρα.

Μετά από σχεδόν ακριβώς 50 λεπτά φτάσαμε στην Κέρκυρα. Η πτήση ήταν κατά τα τρία τέταρτα γεμάτη. Στην Κέρκυρα μπήκανε αρκετοί κανούργιοι επιβάτες μέσα. Οι περισσότεροι επιβάτες, τόσο από Θεσσαλονίκη, όσο και από Κέρκυρα, είχανε ως τελικό προορισμό την Κεφαλλονιά. Το ίδιο είχα παρατηρήσει και πέρυσι. Εάν συνομιλήσεις με άτομα στην Κεφαλλονιά, όλοι θα σου πούνε ότι οι τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις δεν είναι αρκετές. Δυστυχώς από ότι ξέρουμε όλοι μας, της Ολυμπιακής της λείπουνε αεροπλάνα για να αυξήσει τη συχνότητα των πτήσεων και ειδικά στις επιδοτούμενες γραμμές.

Από εδώ και πέρα αφήνω τον αδερφό μου να εξιστορήσει τη συνέχεια, μιας και αυτός καθόταν στο πιλοτήριο:

„Μόλις φτάσαμε στην Κέρκυρα και βγήκε ο κυβερνήτης από το πιλοτήριο, τον ρώτησα εάν μπορώ να μπω τώρα μέσα. Αυτός είπε σίγουρα και έτσι πήρα τη φωτογραφική μου μηχανή και μπήκα στο πιλοτήριο. Εκεί με καλοσώρισε ο συγκυβερνήτης.
Μετά από λίγο γύρισε και ο κυβερνήτης και ετοιμαστήκαμε για την απογείωση. Μου δείξανε πως βγαίνει το „Jumpseat“, κάθισα και φύγαμε.

Απογείωση από το 17 και πορεία για Λευκίμμη. Από εκεί ίσια γραμμή για Άκτιο. Καθοδόν μας είπαν να προσέξουμε για „Traffic“ και πράγματι από κάτω μας πέρασε ένα μικρό ελικοφόρο κατευθυνόμενο στην Κέρκυρα.

Ύψος πτήσης 3500 πόδια και μια καταπληκτική προσγείωσηαπό τη θάλασσα.
Στο Άκτιο ανεφοδιασμός με καύσιμα και απογείωση προς τα δυτικά.

Σε αντίθεση με πέρυσι που περάσαμε από τη δυτική ακτή της Λευκάδας, αυτήν τη φορά πετάξαμε από τα ανατολικά της. Περάσαμε πάνω από την πόλη της Λευκάδας, το Νυδρί και το Σκορπιό. Στο τέλος της Λευκάδας στροφή προς τα δυτικά ενάντια στο ηλιοβασίλεμα. Ύψος πτήσης 4500 πόδια. Το πλήρωμα πολύ άνετο και η επικοινωνία με τα αεροδρόμια στα ελληνικά.

Μόλις φτάσαμε στη Βασιλική στροφή προς τα νότια και ίσια γραμμή για το Φισκάρδο. Περάσαμε πάνω από το Φισκάρδο και μετά ακολουθήσαμε τα δυτικά παράλια της Κεφαλλονιάς. Στα δεξιά μας έδυε ο ήλιος μέσα στο Ιόνιο. Το θέαμα ήταν μαγευτικό! Αφήσαμε στα αριστερά μας την παραλία του Μύρτου και πετάξαμε πάνω από τη χερσόνησο της Παλικής.

Πάνω από το Ληξούρι στροφή προς τα νοτιοανατολικά και ευθυγράμμιση με το 14. „Touchdown“ σχεδόν ακριβώς στην ώρα μας και τροχοδρόμηση προς το χώρο σταθμεύσεως.

Εδώ έφτασε δυστυχώς κιόλας η ώρα του αποχαιρετισμού. Αφού σηκώθηκα από τη θέση μου, ευχαρίστησα το πλήρωμα για αυτήν την αξέχαστη εμπειρία και βγήκα για να βγάλω το αεροπλάνο μουφωτογραφία.“


Παρασκευή 06.05.2005-Τετάρτη 01.06.2005: ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ

Οι επόμενες μέρες κυλήσανε πάνω κάτω το ίδιο: Μπάνια και αεροπλάνα. Κοιτούσαμε στις οθόνες του αεροδρομίου το τι έρχεται και ανάλογα κανονίζαμε τα μπάνια μας. Το ωραίο στην Κεφαλλονιά είναι, ότι και στις δύο άκρες της πίστας βρίσκονται ωραίες ακρογιαλιές στις οποίες τα αεροπλάνα περνάνε μόλις λίγα μέτρα πάνω από το κεφάλι σου. Έτσι δεν είναι μεγάλο πρόβλημα το να βγάλεις φωτογραφία τα αεροπλάναJ

Παρακάτω μια λίστα με τα αεροπλάνα που φωτογραφήσαμε στην Κεφαλλονιά και ορισμένες φωτογραφίες:

Εταιρία και τύπος Νηολόγιο
Air Mediterranée A320-200 F-GYAI
Alexandair MD-82 SX-BMP**
Astraeus Β737-700 G-STRH
Astraeus B757-200 G-OAVB, G-OPJB
Britannia Airways B757-200 G-BYAD, G-BYAE, G-BYAF, G-BYAI, G-BYAO, G-BYAT, G-BYAW, G-BYAY, G-BYAX
British Midland A320-200 G-MIDR, G-MIDS, G-MIDX, G-MIDZ
British Midland A321-200 G-MIDE, G-MIDL
European Air Charter B737-200 G-CEAD
Excel Airways B737-400 TF-ELJ**
Excel Airways B737-800 G-OXLA, G-XLAB, G-XLAC, G-XLAD, G-XLAG
Excel Airways B757-200 TF-ARD, TF-ARE, TF-ARK
Excel Airways B767-200 G-BOPB
First Choice Airways A320-200 C-GTDG, G-CPEP, G-OOAP, G-OOAR, G-OOAX, G-OOAU
First Choice Airways B757-200 G-CPEV, G-OOBJ, G-OOOG, G-OOOK, G-OOOY, G-OOOX
Hellenic Civil Aviation Authority Beech 200 SX-ECG
Islandsflug B737-400 TF-ELV
ItAli MD-82 I-DAVA**
Italian Coast Guard ATR-42 MM62208
Lauda Air B737-800 OE-LNR*
MyTravel Airways A320-200 G-ERAA, G-FHAJ, G-GTDK, G-KKAZ
MyTravel lite A320-200 G-JOEM
Olympic Airlines ATR-42 SX-BIA, SX-BIB, SX-BIC, SX-BIE
Olympic Airlines ATR-72 SX-BIK
Palmair B737-200 G-CEAF, G-CEAJ
Private Jet D-CWWW, HB-VMV, OE-HTI, VP-BLM
Private Prop D-EVAH, OE-AAL, SX-ANL, SX-APE, SX-ASG
Thomas Cook Airlines A320-200 G-BXKD, G-TCKE
Thomas Cook Airlines B757-200 G-FCLB, G-FCLC, G-FCLK, G-JMCE
Transavia B737-800 PH-HZA, PH-HZE, PH-HZN, PH-HZU*
Viking MD-83 SE-RDE, SE-RDF
Ελικόπτερα G-BYOM, SX-HED, SX-HPE, SX-HVC
* με winglets
** overfly


Πέμπτη 02.06.2005: ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ-ΚΕΡΚΥΡΑ

Ημερομηνία: 02.06.05 Εταιρεία: Olympic Airlines Αριθμός πτήσης: OA 965 Τύπος: ATR42-300
Νηολόγιο: SX-BIB C/N: 182 Όνομα: Sokrates Καθίσματα: 10A+10C
Από: EFL Προς: CFU Αναχώρηση: 21:05/20:54 Άφιξη: 22:15/22:11

Η πτήση κύλησε ήρεμα. Λίγο μετά την απογείωση σκοτείνιασε. Στο σκοτάδι βλέπαμε τα πλοία από Πάτρα για Ιταλία να μένουν πίσω μας, όπως πετούσαμε για το Άκτιο. Αυτήν τη φορά το αεροπλάνο ήταν μισογεμάτο, πράγμα το οποίο άλλαξε όμως στην Κέρκυρα όπου γέμισε με επιβάτες για τη Θεσσαλονίκη. Φτάνοντας στην Κέρκυρα βρήκαμε το αυτοκίνητο που είχαμε νοικιάσει και πήγαμε στο ξενοδοχείο μας.


Παρασκευή 03.06.2005-Πέμπτη 09.06.2005: ΚΕΡΚΥΡΑ

Αφού ξυπνήσαμε και φάγαμε με θέα το όμορφο λιμάνι, καταστρώσαμε ένα σχέδιο για τις επόμενες ημέρες. Αποφασίσαμε να πηγαίνουμε καθημερινά πρωί πρωί στο αεροδρόμιο για να βλέπουμε στις οθόνες τι έρχεται και μετά να πηγαίνουμε στο „Κανόνι“ για τις φωτογραφίες.
Έτσι και κύλησε όλη η εβδομάδα. Στις ενδιάμεσες ώρες που δεν ερχόταν τίποτα, εξερευνήσαμε όλο το νησί με το αυτοκίνητο και τα βράδυα καθόμασταν στις πλατείες της πιο όμορφης, μετά τη Βενετία, πόλης του κόσμου!

Παρακάτω μια λίστα με τα αεροπλάνα που φωτογραφήσαμε κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Κέρκυρα και ορισμένες φωτογραφίες:

Εταιρία και τύπος Νηολόγιο
; 5R-MKC
Aegean Airlines B737-400 SX-BGV
Aegean Airlines RJ-100 SX-DVC, SX-DVD, SX-DVE, SX-DVF
Aero Flight A321-200 D-ARFB
Air Berlin B737-800 D-ABAC*, D-ABAY*, D-ABBA*, D-ABBC*, D-ABBR
Air Malta A320-200 9H-AEF, 9H-AER
AirSea Lines DHC-6-300 SX-BVP
Axis Airways B737-300 F-GIXM
Britannia Airways B737-800 G-CDZN
Britannia Airways B757-200 G-BYAH, G-BYAL, G-BYAS, G-BYAU, G-BYAW, G-BYAX, G-CDUO
Britannia Airways B767-200 G-BYAA, G-BYAB
Britannia Airways Nordic B737-800 SE-DZV
British Midland A321-200 G-MIDM
Czech Airlines A321-200 OK-CED
dba Fokker-100 D-AGPR
European Air Charter B737-200 G-CEAE
Excel Airways B737-800 G-XLAA, G-XLAF, G-XLAG
Excel Airways B767-200 G-BNYS, G-BOPB
Excel Airways B767-300 G-VKNG
Finnair B757-200 OH-LBO, OH-LBS, OH-LBX
First Choice Airways A320-200 G-OOAP, G-OOAR
First Choice Airways A321-200 G-OOAE
First Choice Airways B757-200 G-OOBD, G-OOOY, G-OOOZ
Fischer Air B737-300 OK-FUN
Flyjet B757-200 G-FJEA, G-FJEB
Futura B737-400 EC-IOU
Futura B737-800 EI-DKD*
Germania Express Fokker-100 D-AGPJ
Hapag-Lloyd B737-800 D-ATUA, D-ATUI*
Hellenic Air Force C-130 742
Hellenic Air Force Dromader 030, 128
Hellenic Civil Aviation Authority Beech 200 SX-ECG
Hola Airlines B737-300 EC-IOR
Iberworld A320-200 EC-GZD
Icelandair B757-200 TF-FIT
Lauda Air B737-700 OE-LNO
Lauda Air B737-800 OE-LNP*, OE-LNR*
Lauda Air B767-300 OE-LAT
LTU A320-200 D-ALTC
LTU A330-200 D-ALPD
LTU billa A320-200 OE-LTU
Malev B737-800 HA-LOC, HA-LOM
Martinair A320-200 PH-MPF
Monarch A321-200 G-OZBE, G-OZBI
Monarch B757-200 G-DAJB
Monarch B767-300 G-DIMB
MyTravel Airways (DK) A320-200 OY-VKM
MyTravel Airways A320-200 G-BYTH, G-CRPH, G-ERAA, G-GTDK
Novair A321-200 SE-RDP
Olympic Airlines ATR-42 SX-BID
Olympic Airlines ATR-72 SX-BIG, SX-BII, SX-BIK
Olympic Airlines B737-400 SX-BKB, SX-BKC
Omskavia Tu-154M RA-85714
Pelita Air Fokker-100 PK-PFF
Private Jet CS-DFH, CS-DMB, OE-GPS, SX-BMK, VP-BLM
Private Prop D-EGIE, D-EIDP, D-GEST, F-GJMZ, HB-CXK, I-AQUA, I-BKAK, I-OGQH, I-SEAP, N524AM, OO-VIA, PH-OSD, 4X-CCG
SkyEurope Hungary B737-500 HA-LKO
Slovak Airlines B737-300 OM-AAE
Star Airlines A320-200 F-GRSI
Swiss Sun A320-200 HB-IJU
Thomas Cook Airlines A320-200 G-BXKB, G-BXKD
Thomas Cook Airlines B757-200 G-FCLA, G-FCLC, G-FCLG
Thomas Cook Airlines Belgium A320-200 OO-TCI, OO-TCK
Transaero B737-800 EI-DDK
Transavia B737-700 PH-XRX
Transavia B737-800 PH-HZA, PH-HZL, PH-HZY, PH-HZZ*
Travelservice B737-800 OK-TVC*
TUI Airlines Belgium B737-400 OO-TUB
TUI Airlines Belgium Fokker-100 OO-TUF
Viking MD-83 SE-RDE
Ελικόπτερα G-BYOM, SX-HVP
* με winglets


Παρασκευή 10.06.2005: ΚΕΡΚΥΡΑ-ΑΘΗΝΑ

Ημερομηνία: 10.06.05 Εταιρεία: Olympic Airlines Αριθμός πτήσης: OA 603 Τύπος: ATR72-202
Νηολόγιο: SX-BII C/N: 353 Όνομα: Hippokrat Καθίσματα: 18D+18F
Από: CFU Προς: ATH Αναχώρηση: 11:00/11:24 Άφιξη: 12:10/12:19

Έφτασε και η ώρα του αποχαιρετισμού από την όμορφη Κέρκυρα. Αφού μαζέψαμε τα πράγματά μας από το ξενοδοχείο, πήγαμε νωρίς στο αεροδρόμιο για να προλάβουμε ακόμη τις πρωινές πτήσεις τσάρτερ.

Περιμένωντας να φτάσει το αεροπλάνο που θα μας πήγαινε στην Αθήνα, φωτογραφήσαμε ακόμη το OH-LBS (AY-B752), OO-TUF (TUB-F100),
G-BYAW (BY-B752) και SX-DVE (A3-AR1).

Αφότου ήρθε το ΑΤR-72 της Ολυμπιακής, επιβιβαστήκαμε και ξεκινήσαμε για την Αθήνα. Απογείωση από το 35 και αμέσως δεξιά στροφή. Έτσι απολαύσαμε μια καταπληκτική θέα της πόλης της Κέρκυρας! Μέσω Πρέβεζας, Ρίου και Κορίνθου προσγειωθήκαμε τελικά στο Ελ. Βενιζέλος.

Στο Βενιζέλος βρήκαμε να καθήσουμε στο γνωστό McDonalds και περιμέναμε καρτερικά να περάσουν οι ώρες μέχρι την αναχώρησή μας για τη Στοκχόλμη. Παρακάτω ορισμένα από τα αεροπλάνα που φωτογραφήσαμε στην Αθήνα: (SX-DFA, SX-BLW)


Σαββάτο 11.06.2005: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΜΑΡ

Ημερομηνία: 11.06.05 Εταιρεία: Sterling European Αριθμός πτήσης: NB 778 Τύπος: B737-85H
Νηολόγιο: OY-SEI C/N: 29445 Όνομα: - Καθίσματα: 23A+23B
Από: ATH Προς: ARN Αναχώρηση: 03:55/04:00 Άφιξη: 06:25/06:09

Ημερομηνία: 11.06.05 Εταιρεία: SAS Commuter Αριθμός πτήσης: SK 1153 Τύπος: DHC 8-402
Νηολόγιο: LN-RDO C/N: 4036 Όνομα: Frid Viking Καθίσματα: 16D+16F
Από: ARN Προς: KLR (ARN) Αναχώρηση: 08:50/09:12 Άφιξη: 09:55 (ARN)

Ημερομηνία: 11.06.05 Εταιρεία: SAS Commuter Αριθμός πτήσης: SK 1153 Τύπος: DHC 8-402
Νηολόγιο: LN-RDL C/N: 4011 Όνομα: Ulv Viking Καθίσματα: 16D+16F
Από: ARN Προς: KLR Αναχώρηση: 10:57 Άφιξη: 09:40/11:41

Κατά τις τρεις τα ξημερώματα έφτασε και η Sterling. Πρόκειταν για την πρώτη πτήση του καινούργιου δρομολογίου της ARN-ATH-ARN. Το αεροπλάνο έφτασε με 180 επιβάτες σε σύνολο 189 θέσεων! Για Στοκχόλμη γυρνούσαν, μαζί με εμάς, 42 άτομα, απ’ τους οποίους περίπου οι 15 Έλληνες.

Το αεροπλάνο ήταν βαμμένο με τα κόκκινα χρώματα της εταιρίας, χωρίς winglets. Καθίσαμε στις θέσεις μας και ακριβώς στις 4:00 απογειωθήκαμε.

Λίγα λεπτά μετά την απογείωση μπορούσε όποιος το επιθυμούσε να αγοράσει κάτι για φαγητό ή από το Duty free shop. Αφού αγοράσαμε, όπως πάνταJ, το αεροπλανάκι-μοντέλλο αποφασίσαμε να κοιτάξουμε λίγο την ταινία που έδειχναν οι οθόνες που είχαν εν τω μεταξύ κατεβεί από την οροφή. Η ταινία που παιζόταν ήταν „Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες“. Ωραία ταινία, αλλά οι περισσότεροι επιβάτες προτιμήσανε να κοιμηθούνε.

Το μεγάλο ατού της Sterling είναι βέβαια η ασύγκριτά μικρή τιμή της. Πληρώσαμε για την πτήση 40€ άνα άτομο! Η SAS ζητούσε για τη Στοκχόλμη την επόμενη ημέρα 500€ άνα άτομο! Αρνητικό ήταν, για μένα τουλάχιστον λόγω του ύψους μου, η πολύ μικρή απόσταση ανάμεσα στα καθίσματα. Την ημέρα δε σε ενοχλεί τόσο, αλλά τη νύχτα όταν θέλεις να ξαπλώσεις λίγο είναι αρκετά ενοχλητικό.

Το Arlanda είναι ένα αεροδρόμιο όπου μπορεί κανείς να βγάλει ωραίες φωτογραφίες από το εσωτερικό λόγω των μεγάλων τζαμαριών που έχει. Είχαμε και λίγο τύχη εκείνο το πρωί και καταφέραμε να φωτογραφήσουμε τα εξής προσωπικά „highlights“: SE-RΒA (NRD-MD87), SE-DMH (NRD-MD90), EP-LBS (IRK-TU5).

Στις 9:12 απογειωθήκαμε από το 08 για το, προσωρινά, τελευταίο σκέλος του ταξιδιού μας από τη Στοκχόλμη στο Κάλμαρ (KLR). Το αεροσκάφος ήταν ένα DHC 8-400. Έχοντας πετάξει πολλές φορές με ATR-72 καθώς και με DHC 8-400 μπορώ να πω, ότι εμένα προσωπικά μ’αρέσει καλύτερα το De Havilland. Είναι πολύ πιο ευρύχωρο, πιο φωτεινό και δημιουργεί λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς στο εσωτερικό της καμπίνας.

Η SAS έχει, εδώ και μερικές εβδομάδες, θέσει σε εφαρμογή ένα νέο „concept“ στις πτήσεις εσωτερικού στη Σουηδία. Η χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου κυμαίνεται στα 45€. Πρωινό μοιράζεται σε όλες τις πτήσεις εσωτερικού δωρεάν μέχρι τις 9:00 το πρωί. Μετά τις 9:00 μπορεί κανείς να αγοράσει φαγητό.

Αυτή η πτήση θα είχε τελικά παράξενο τέλος. Λίγο πριν την προσγείωση στο Κάλμαρ, μας ανακοίνωσε ο κυβερνήτης ότι θα γυρνούσαμε ξανά στη Στοκχόλμη λόγω προβλημάτων με τα Flaps στο δεξί φτερό. Στη Στοκχόλμη μας περιμένανε για καλό και για κακό κιόλας τα πυροσβεστικά. Προσγειωθήκαμε όμως ευτυχώς χωρίς κανένα πρόβλημα.

Άμεση αποβίβαση από το αεροπλάνο και μάζωγμα σε μια αίθουσα αναχωρήσεων. Μετά από δυο λεπτά ήρθε ο κυβερνήτης της πτήσης μας και με τη βοήθεια του εγχειριδίου του αεροσκάφους μας εξήγησε ποιό ακριβώς ήταν το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε. Αυτήν την κίνηση, τη βρήκα πάρα πολύ θετική! Βοήθησε στο να ηρεμήσουν οι επιβάτες και να μη δημιουργηθεί καμιά αντιπάθεια ή έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στην εταιρεία. Ειλικρινά δε ξέρω εάν όλες οι εταιρείες θα νοιαζόταν έτσι για τους επιβάτες της, στην προκειμένη περίπτωση...

Μετά επιβίβαση σε άλλο DHC 8-400 και ξανά απογείωση από το 08, με το ίδιο πλήρωμα. Αυτήν τη φορά δεν υπήρξε απολύτως κανένα πρόβλημα και έτσι τελικά με περίπου δυο ώρες καθυστέρηση φτάσαμε στο Κάλμαρ. Το Κάλμαρ έχει ένα σχετικά μικρό αεροδρόμιο, που μέχρι το 1980 φιλοξενούσε Draken της Σουηδικής πολεμικής αεροπορίας. Σήμερα έχει δύο πτήσεις την ημέρα για Κοπεγχάγη με Jetstream της European Executive καθώς και έξι πτήσεις της SAS για Στοκχόλμη με DHC-8, B737-600 και MD-82. Επιπλέον το καλοκαίρι έχει τσάρτερ για τα Χανιά με την Eurocypria και το χειμώνα για Ισπανία με τη Spanair.

Τετάρτη 15.06.2005: VÄXJÖ

Αυτήν την ημέρα αποφασίσαμε να κάνουμε μια βόλτα στο Växjö . Το αεροδρόμιο του Växjö βρίσκεται πολύ όμορφα. Από τρεις πλευρές περικυκλώνεται από δάσος και από την τέταρτη από μια λίμνη. Εξυπηρετεί πτήσεις για Στοκχόλμη (ARN+BMA), Κοπεγχάγη καθώς και τσάρτερ για Τουρκία το καλοκαίρι και Αίγυπτο και Ισπανία το χειμώνα.


Τρίτη 28.06.2005: ÖREBRO και NYKÖPING-SKAVSTA

Στις δύο τη νύχτα ξεκινήσαμε για να διανύσουμε τα 350 χλμ. που μας χώριζαν από το Örebro και το Nyköping-Skavsta. Στη Σουηδία τέτοια εποχή δε σκοτεινιάζει σχεδόν καθόλου και από τις τέσσερις η ώρα αρχίζει και ανατέλλει ξανά ο ήλιος!

Κατά τις πέντε φτάσαμε τελικά στον πρώτο προορισμό μας, το Örebro, το Cargohub της κεντρικής Σουηδίας. Κοντά στο κτίριο του αεροδρομίου δεν υπάρχει κάποιο καλό σημείο για φωτογραφίες. Υπάρχουν όμως δύο μονοπάτια που ξεκινάνε από εκεί. Το πρώτο καταλήγει σε ένα σημείο απέναντι από το υπόστεγο της ΤΝΤ. Από εκεί επιβλέπει κανείς όλο το χώρο στάθμευσης.

Το δεύτερο μονοπάτι καταλήγει στο νότιο άκρο του διαδρόμου (01). Εκεί υπάρχει ένα υψωματάκι από όπου βγαίνουνε θαυμάσιες φωτογραφίες κατά την προσγείωση. Επίσης υπάρχει εκεί και ένας μικρός χώρος σταθμεύσεως όπου βρίσκονται πάντα ένα ή περισσότερα Saab-340/2000 λόγου του ότι στο Örebro βρίσκεται η βάση της ΤΑΜ, η οποία εκτελεί „maintenance“ στα εν λόγου αεροσκάφη.

Αφού περιμέναμε μέχρι να έρθει και το εβδομαδιαίο τσάρτερ της Spanair ξεκινήσαμε για να διανύσουμε τα περίπου 130 χλμ. που μας χώριζαν από το Nyköping-Skavsta.

Το Skavsta αποτελεί „hub“ της Ryanair. Τέσσερα αεροπλάνα (Β737-800) είναι επί μονίμου βάσεως εδώ πέρα και εκτελούν πτήσεις για Γερμανία, Αγγλία, Λεττονία, Φινλανδία, κ. α.. Επιπλέον εδώ βρίσκονται και οι βάσεις της Σουηδικής Ακτοφυλακής με CASA-212, της SAAB Nyge Aero με MU-2 και Learjet καθώς και μια τεχνική σχολή με Draken και Viggen.

Από φέτος ξεκινήσανε και „longhaul-lowcost“ γραμμές. Η Finnair πετάει από το Ελσίνκι μέσω Skavsta για τη Βοστώνη σε χαμηλές τιμές και η Swe Fly δημιούργησε στο Skavsta επίσης „hub“. Μαζεύει επιβάτες από το Luton, Leeds, Κοπεγχάγη και Όσλο με τα Fokker-50 της καθώς και το RJ-70 της Transwede και μετά με το δικό της Β767-200πετάει για το Λαχόρε του Πακιστάν. Η γραμμή έχει τόση επιτυχία που από το Φθινόπωρο θα πάρει και δεύτερο Β767 και θα ανοίξει μια καινούργια γραμμή προς την Ταϊλάνδη!

Το Skavsta είναι ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια που έχω συναντήσει ποτέ, όσον αφορά τις δυνατότητες για φωτογραφίες. Μπορεί κανείς να πάει δίπλα σε όλα τα υπόστεγα για να βγάλει φωτογραφίες χωρίς να του πει κανείς τίποτα. Όλοι οι χώροι στάθμευσης είναι ορατοί από έξω και στην ανατολική άκρη του διαδρόμου (26) (μεριά από την οποία κατά 99% προσγείωνονται και απογειώνονται τα αεροπλάνα) υπάρχει ένας μικρός λοφίσκος απ’ τον οποίον μπορεί κανείς να τραβήξει θαυμάσιες φωτογραφίες. Εκεί υπάρχει και ένα μικρό μουσείο αφιερωμένο στην 11η Πτέρυγα Μάχης που έδρευε εκεί μέχρι το 1980. Αξίζει να το επισκευτεί κανείς. Επιπλέον υπάρχει και η δυνατότητα για γκριλ, πράγμα το οποίο αξιοποιούν πλήρως οι ΣουηδοίJ


Πέμπτη 30.06.2005: ΚΑΛΜΑΡ-ΣΤΟΥΤΤΓΑΡΔΗ

Ημερομηνία: 30.06.05 Εταιρεία: SAS Αριθμός πτήσης.: SK 192 Τύπος: B737-683
Νηολόγιο: OY-KKH C/N: 28301 Όνομα: Embla Viking Καθίσματα: 15A+15F
Από: KLR Προς: ARN Αναχώρηση: 06:45/06:52 Άφιξη: 07:35/07:28

Ημερομηνία: 30.06.05 Εταιρεία: Nordic Airlink Αριθμός πτήσης: LF 889 Τύπος: MD-83
Νηολόγιο: SE-RDV C/N: 49574 Όνομα: - Καθίσματα: 7E+7F
Από: ARN Προς: TXL Αναχώρηση: 10:00/10:13 Άφιξη: 11:30/11:27

Ημερομηνία: 30.06.05 Εταιρεία: Hapag-Lloyd Express Αριθμός πτήσης: X3 5127 Τύπος: B737-5Κ5
Νηολόγιο: D-AHLI C/N: 25037 Όνομα: - Καθίσματα: 21A+22F
Από: TXL Προς: STR Αναχώρηση: 20:10/20:18 Άφιξη: 21:20/21:15

΄Εφτασε και η ώρα του γυρισμού. Στις 05:30 το πρωί ξεκινήσαμε από το χωριό στο οποίο μένουμε για να προλάβουμε την πτήση των 06:45 για Στοκχόλμη. Η πρωινή πτήση είναι πάντα με Β737-600. Αυτό το πρωί την πτήση θα εκτελούσε το ΟΥ-ΚΚΗ. Αυτό σε αντίθεση με άλλα Β737-600 της SAS, είναι της έκδοσης „EURO“. Δηλαδή προορίζεται κανονικά για πτήσεις εξωτερικού και για αυτό έχει τρεις σειρές λιγότερα καθίσματα (18 θέσεις). Έτσι, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, υπάρχει μπόλικος χώρος για τον καθένα.

Απογειωθήκαμε από το 34 και μετά από λίγο απολαμβάναμε το πρωινό μας έχοντας μια καταπληκτική θέα στα δάση και τις λίμνες της Σουηδίας. Μετά από μισή ώρα αρχίσαμε κιόλας την κάθοδο μας για το Arlanda και τελικά προσγειωθήκαμε εφτά λεπτά πριν την ώρα μας.

Τέτοια ώρα δεν είχε πολύ κίνηση, αλλά καταφέραμε μεταξύ των άλλων να φωτογραφήσουμε μερικά Fokker-50 και Saab-340 των Skyways και Swedline που μας λείπανε ακόμη από τη λίστα μαςJ

Είχαμε αποφασίσει να πετάξουμε για τη Στουττγάρδη μέσω Βερολίνου. Ήταν πιο φτηνά από ότι μέσω Κοπεγχάγης και επιπλέον θα μας δινόταν η ευκαιρία για „spotting“ στο Βερολίνο, πράγμα το οποίο δεν είχαμε κάνει μέχρι τώρα. Στην Κοπεγχάγη είχαμε πάει πολλές φορές κιόλας.

Από τη Στοκχόλμη μέχρι το Βερολίνο θα πετούσαμε με τη Fly Nordic και από το Βερολίνο για τη Στουττγάρδη με τη Hapag-Lloyd Express.

Με τη Fly Nordic είχαμε ξαναπετάξει πέρυσι από Όσλο για Στοκχόλμη και μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις. Έτσι και τώρα. Το αεροπλάνο ήταν καθαρό και προσεγμένο, η καμπίνα ήταν άνετη και το πλήρωμα άψογο. Τιμή εισιτηρίου (με φόρους) 55€ ανά άτομο. Αν και φύγαμε με ένα τέταρτο καθυστέρηση φτάσαμε ακριβώς στην ώρα μας στο Tegel! Στη Fly Nordic το φαγητό πρέπει να αγοραστεί.

Κατά την προσγείωση απολάμβανε κανείς μια πολύ ωραία θέα της πόλης απλωμένης κάτω του.

Για το Tegel δυστυχώς δε μπορώ να πω και πολλά καλά λόγια. Είναι ένα αεροδρόμιο μικρό και στενό, που δεν επαρκεί για τον όγκο των επιβατών που διακινούνται καθημερινώς σ’ αυτό, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Το μόνο ωραίο είναι η μεγάλη ταράτσα σ’ όλο το μήκος του κυρίως κτιρίου. Από εκεί πάνω έχει κανείς μια θαυμάσια θέα σ’ όλον το χώρο στάθμευσης και τους δύο διαδρόμους. Η είσοδος κοστίζει 2€ και είναι ανοιχτή από τις 10:00-18:00.

Παρακάτω ορισμένες φωτογραφίες τραβηγμένες από την ταράτσα: (F-OHPT, 10+23)

Μόλις βράδυασε πήγαμε για να τσεκάρουμε για την τελευταία μας πτήση. Το „Check-In“ της Hapag-Lloyd Express στο Βερολίνο, δεν είναι στο κυρίως κτίριο του αεροδρομίου αλλά σ’ ένα μικρότερο λίγο πιο πέρα. Δίπλα μας στην αίθουσα αναχωρήσεων περίμεναν οι επιβάτες της πτήσης της Hapag-Lloyd Express για Κολωνία. Αυτή η πτήση είχε λόγω καθυστερημένης άφιξης του αεροσκάφους 40 λεπτά καθυστέρηση. Το δικό μας αεροπλάνο ήρθε στην ώρα του. Ήταν το D-AHLI, το logojet με το Hannover-Airport tail!

Και εδώ ελεύθερη επιλογή θέσης. Καθίσαμε στην τελευταία σειρά, ο ένας δεξιά και ο άλλος αριστερά, και μετά από μερικά λεπτά απογειωθήκαμε κιόλας. Σ’ αυτήν την πτήση φάνηκε καθαρά η διαφορά στην ένταση του ήχου στο εσωτερικό του αεροπλάνου, ανάμεσα σ’ ένα Β737 „classic“ και ένα Β737 „Next Generation“. Ενώ στο Β737-600 της SAS ακουγόταν ελάχιστα οι μηχανές, στο Β737-500 ακουγόταν πολύ δυνατά στις τελευταίες σειρές!

Η πτήση κύλησε ομαλά, με σύννεφα μέχρι τη Στουττγάρδη. Ακριβώς στις 21:15, πέντε λεπτά πιο νωρίς απ’ ότι προβλεπόταν, προσγειωθήκαμε ξανά πίσω στη Στουττγάρδη. Στο στρατιωτικό μέρος του αεροδρομίου βρισκόταν ένα Αn-124 της Volga-Dnepr και ένα C-17 των Αμερικανών. Αποβίβαση και επιβίβαση σε λεωφορεία. Φτάνοντας στο κτίριο του αεροδρομίου, μας περιμένανε κιόλας οι βαλίτσες.


Έτσι τελείωσε ένα καταπληκτικό ταξίδι που είχε αρχίσει δυο μήνες νωρίτερα!


Εάν κάποιος θέλει το παραπάνω κείμενο μαζί με τις φωτογραφίες σαν pdf, μπορεί να μου στείλει ένα email.

Περισσότερες φωτογραφίες στη σελίδα μου: http://www.european-aviationfriends.de
 
Εντυπωσιακό ρεπορτ και ταξίδι. ΜΠΡΑΒΟ και πάλι ΜΠΡΑΒΟ. Αλλά δε μου λες ... πως μπορείς και έχεις τόση άδεια;;; (μάλλον φοιτητής ε;; ... ζηλεύω :roll:).
 
Το παν για τη δουλειά είναι ένα καλό notebook :great:
 
Εξαιρετικό report! Μπράβο!!!!! Ειδικά η φωτογραφία με την προσέγγιση στο Άκτιο και το line-up στην Κεφαλλονιά έχουν γίνει από τις αγαπημένες μου σ'αυτό το forum.

Τι άλλο να πω; Και...εις ανώτερα! :wink:
 
Top