ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΟΥΙΖ
Κύριοι, το κουίζ έλαβε τέλος. Έχουμε νικητή και δεν έχουμε ισοψηφία.
Ελπίζω να σας άρεσε αν και πάλι (δυστυχώς) η συμμετοχή ήταν χαμηλή.
Θα έχουμε ενστάσεις, οπότε θα γράψω την βαθμολογία, μετά τις σωστές απαντήσεις και σημειώσεις στην κάθε απάντηση για το πού την πάτησαν μερικοί.
Mernion......... 40 (νικητής)
Xristos ..........37
seven4seven....36
George ..........34
Κάτω από 20 βαθμούς οι ThanasisU2 , Re , d|m|tr|s οι οποίοι έκαναν αξιέπαινη προσπάθεια.
Οι απαντήσεις:
1) Η ΜΕΑ (Middle East Airlines) τις δεκαετίες 70-80 ερχόταν με Β707 και Β 720.
2) Η εταιρεία που ψάχναμε ήταν η AtlasBlue
http://www.airliners.net/open.file/1274141/L/
3) Το Ελληνικό αεροδρόμιο της φωτογραφίας είναι της Λαμίας.
4) Η κατεύθυνση των διαδρόμων του Ελληνικού ήταν 333 μοίρες.
5) Η εταιρέια που ψάχναμε είναι η Primera (ή JetX)
http://www.airliners.net/open.file/1211206/M/
6) Η εταιρέια που ψάχναμε είναι η Ryanair
http://www.airliners.net/open.file/1029248/L/
7) H πόλη που ψάχναμε είναι το Dubrovnik της Κροατίας.
8 ) Το αεροδρόμιο που ψάχναμε είναι το Γιβραλτάρ.
9) Το FIR που ψάχναμε είναι αυτό του Brindisi.
Σημείωση: seven4seven αυτήν την απάντηση την "έχασες" λόγω κακής ανάγνωσης της ερώτησης. Μου απάντησες :
"Mεταξυ του Ελληνικου και του Ιταλικου FIR (γυρνας Brindesi control βγαινοντας)"
Βασικά δεν υπάρχει Ιταλικό FIR. Μου αναφέρεις το Brindisi Control βέβαια, αλλά το Control δεν αποτελεί απαραίτητα
FIR. Δεν σου αφερέθηκε βαθμός αλλά σου προστέθηκαν ένας αντί δύο ...λόγο αμφιβολιών.
10) Το Ισπανικό αεροδρόμιο που ψάχναμε ήταν το Melillia (GEML) που γεωγραφικά είναι στο Μαρόκο.
Σημείωση : Αυτήν την ερώτηση την είχα για την πιό δύσκολη του κουίζ αλλά διαψεύτηκα ...παταγωδώς. Εύγε
κύριοι! ThanasisU2 με προβλημάτισες λίγο καθώς ενώ έγραψες το σωστό, μου έγραψες ακόμα και το Ceuta (GECT).
Δεν το γνωρίζω, εκτώς και αν είναι κάποιο ελικοδρόμιο. Αν μπορείς, δώσε κάποια πληροφορία παραπάνω.
11) Το νηολόγιο του αεροπλάνου είναι SX-CBI, το γνωστό VIP 727 της ΟΑ με τα χαρακτηριστικά παράθυρα.
http://www.airliners.net/open.file/0512464/L/
12) Ο τύπος του αερσκάφους που ψάχναμε είναι το MD-81. Oi κινητήρες τύπου propfan ήταν μία πειραματική προσπάθεια
για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Την εποχή εκείνη, υπήρχε μία από τις μεγάλες πετρελαϊκές κρίσεις
η οποία
όμως κρίση ξεπεράστηκε γρήγορα με αποτέλεσμα να μην παραχθεί ο κινητήρας.
Σημείωση: Οι "παίχτες" που έγραψαν τον σωστό τύπο αεροσκάφους και σαν λόγο απόρριψης
μόνο τον θόρυβο, δεν
τους αφαιρέθηκε βαθμός αλλά τους προστέθηκαν ένας αντί δύο.
13) Το "μαραφέτι" μέσα στο πιλοτήριο, ήταν οθόνη ραντάρ καιρού
14) Η εταιρέια που ψάχναμε ήταν η Hapag-Lloyd Express.
http://www.airliners.net/open.file/1279247/L/
15) O λόγος για τον οποίο οι Γερμανοί έφτιαξαν ένα αεροδρόμιο τριών διαδρόμων με μήκος 13.123πόδια...ακριβώς, είναι
γιατί έφτιαξαν ένα αεροδρόμιο με τρείς διαδρόμους τεσσάρων χιλιομέτρων ! (13.123πόδια = 4.000μέτρα). Το ίδιο
ακριβώς ισχύει και στους δύο διαδρόμους του Μονάχου.
Σημείωση: Mernion, ενώ την ερώτηση την απάντησες σωστά, πρόσθεσες ότι:
"Για να μπορουν και οι 3 διάδρομοι να
εξυπηρετούν ένα συγκεκριμένο αεροπλάνο που έχει αυτό το μήκος σαν ελάχιστη απαίτηση"
Αυτό δεν ισχύει για κανένα αεροπλάνο που γνωρίζω εγώ τουλάχιστόν.
16) Το DC-10 της φωτογραφίας, κουβαλάει μέσα σε αυτό το αεροδυναμικά σχεδιασμένο pod, έναν κινητήρα. Με άλλα
λόγια...μεταφορά εκτελεί.
17) Οι δώδεκα τύποι αεροσκαφών που ψάχναμε είναι : A340, A380, IL62, Concorde, Tu-144, IL-76, IL-86, IL-96, An-124,
BAe 146, VC10, Comet.
Σημείωση: d|m|tr|s , δεν ξέρω αν έγινε εκ παραδρομής, αλλά μου έγραψες μόνο 11.
seven4seven, απάτνησες σωστά, αλλά το bonus αεροπλάνο που μου έγραψες είναι εκτώς μεσημβρινών που
ζητούσαμε.
1

Η ερώτηση που εν πολλοίς έκρινε τον νικητή.
Οι διακεκομμένες γραμμές γύρω από τους αισθητηρες του αεροπλάνου περιβάλουν κομμάτι της ατράκτου που
απαγορεύεται να έχει μέσα την οποιαδήποτε γρατζουνιά-βαθούλωμα-εξόγκωμα. Όταν πρίν 6-7 χρόνια καθιερώθηκε η
ελλάτωση του διαχωρισμού ύψους των αεροπλάνων σε μεγάλα ύψη (από 2000πόδια διαφορά σε 1000πόδια),το
λεγόμενο RVSM (Reduced Vertical Separation Minimum), απαιτήθηκε τα αεροσκάφη να έχουν πολύ μεγάλη ακρίβεια στα
υψόμετρά τους. Έγιναν πολλές μετατροπές στα ήδη υπάρχοντα αεροπλάνα και εισήχθησαν πολλοί κανόνες που θα
διασφάλιζαν αυτήν την ακρίβεια. Ένας από αυτούς τους κανόνες ήταν και η ευκρινώς μαρκαρισμένη περιοχή γύρω από
τους αισθητήρες, η οποία έπρεπε να τυγχάνει ειδικού ελέγχου πρίν από κάθε πτήση. Με την πάροδο των ετών, το μετρο
αυτό χαλάρωσε, γι'αυτό βλέπουμε όλο και περισσότερα αεροπλάνα να μην έχουν πιά αυτή την διαγράμμιση.
Σημείωση: Οι περισσότεροι που "'εχασαν" την ερώτηση, απάντησαν ότι είναι χώρος που απαγορεύεται να "πιάνουν"
πάνω φυσούνες κλπ. Μερικά δείγματα:
http://www.airliners.net/open.file/0939156/L/
http://www.airliners.net/open.file/0711766/L/ Σε αυτά τα αεροπλάνα, οι
αισθητήρες είναι αρκετά μακρυά από πόρτες, οπότε μάλλον δεν χρειαζόταν διαγράμμιση για να αποφευχθούν οι
φυσούνες,
19) Οι διαγραμμίσεις που είναι στο πάνω μέρος της ατράκτου, γράφουν "Cut here in emergency" και δείχνουν την περιοχή
που μπορεί να δημιουργηθεί έυκολα άνοιγμα από τα σωστικά συνεργεία σε περίπτωση ατυχήματος.
20) Το...κέρατο του ελικοπτέρου, χρησιμεύει ώστε να μπορεί να κόψει καλώδια που μπορεί να βρεθούν τυχαία στην πορεία
του ελικοπτέρου.
Πολύ ευχαρίστως θα ακούσω τα σχόλια-παρατηρήσεις-ενστάσεις για το κουίζ.
Συγχαρητήρια στον Mernion και σε όλους τους συμμετέχοντες.....Και του χρόνου.