Εορταστικό Αεροπορικό Κουίζ 2007 by Gonso

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
gonso":10urc19f said:
(ΕΠΑΝΑ) ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ:
Ερώτηση15 : Απλά απορώ γιατί το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, έχει τρείς διαδρόμους πού έχουν ακριβώς το ίδιο μήκος ίσο με 13123πόδια. Και με εκπλήσει η ακρίβεια της ισότητας που είναι της τάξης ενός παπουτσιού μου.Το Ντύσσελντορφ έχει δύο διαδρόμους 8.858πόδια ο ένας και 9.843 ο άλλος. Η Θεσσαλονίκη 8.005 και 7.907. Το Heathrow 12.799 , 12.008 και το Άμστερνταμ 12.467 , 10.827 , 11.155 , 11.329 , 11483 , 6.608. Και το αεροδρόμιο της ερώτησης 13.123 , 13.123 , 13.123 . Μόνο εγώ βλέπω το ενδιαφέρον του θέματος?

Όχι περαιτέρω συζήτηση πάνω σε αυτήν την ερώτηση παρακάλω.

Δηλαδή ούτε εσύ ξέρεις την απάντηση;;; :twisted: :twisted: :D
 
MerNion":3iqztb1z said:
Δηλαδή ούτε εσύ ξέρεις την απάντηση;;; :twisted: :twisted: :D

Τώρα το κατάλαβες ??? Αν ήξερα όλες αυτές τις απαντήσεις......εσάς θα ρώταγα? :twisted:΄


ΥΓ. Μέχρι στιγμή, έχω λάβει απαντήσεις από 4 μέλη. Όσοι έχετε όλες ή κάποιες απαντήσεις, γιατί δεν τις στέλνετε? Δεν θα χάσετε ούτε θα κερδίσετε τίποτα με το να τις κρατάτε για τελευταία στιγμή. Το μόνο αποτέλεσμα θα είναι να αργήσει να βγεί ο νικήτης καθώς όταν πέσουν μαζεμένα το βράδυ της 6ης , θα κάνω και κανά-δυό μέρες μέχρι να βρώ καιρό να τα κάνω process. :?:

ΥΓ2. Επειδή υποψιάζομαι ισοπαλίες, ο νικητής θα βγεί από ερώτηση μπόνους (μόνο για όσους ισοβάθμισαν στην πρώτη θέση) που θα πέσει ποσταριστή εδώ. Η ερώτηση απλά......θα σπάει κόκκαλα !
 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΟΥΙΖ

Κύριοι, το κουίζ έλαβε τέλος. Έχουμε νικητή και δεν έχουμε ισοψηφία.
Ελπίζω να σας άρεσε αν και πάλι (δυστυχώς) η συμμετοχή ήταν χαμηλή.

Θα έχουμε ενστάσεις, οπότε θα γράψω την βαθμολογία, μετά τις σωστές απαντήσεις και σημειώσεις στην κάθε απάντηση για το πού την πάτησαν μερικοί.

Mernion......... 40 (νικητής)
Xristos ..........37
seven4seven....36
George ..........34
Κάτω από 20 βαθμούς οι ThanasisU2 , Re , d|m|tr|s οι οποίοι έκαναν αξιέπαινη προσπάθεια.



Οι απαντήσεις:




1) Η ΜΕΑ (Middle East Airlines) τις δεκαετίες 70-80 ερχόταν με Β707 και Β 720.

2) Η εταιρεία που ψάχναμε ήταν η AtlasBlue http://www.airliners.net/open.file/1274141/L/

3) Το Ελληνικό αεροδρόμιο της φωτογραφίας είναι της Λαμίας.

4) Η κατεύθυνση των διαδρόμων του Ελληνικού ήταν 333 μοίρες.

5) Η εταιρέια που ψάχναμε είναι η Primera (ή JetX) http://www.airliners.net/open.file/1211206/M/

6) Η εταιρέια που ψάχναμε είναι η Ryanair http://www.airliners.net/open.file/1029248/L/

7) H πόλη που ψάχναμε είναι το Dubrovnik της Κροατίας.

8 ) Το αεροδρόμιο που ψάχναμε είναι το Γιβραλτάρ.

9) Το FIR που ψάχναμε είναι αυτό του Brindisi.
Σημείωση: seven4seven αυτήν την απάντηση την "έχασες" λόγω κακής ανάγνωσης της ερώτησης. Μου απάντησες :
"Mεταξυ του Ελληνικου και του Ιταλικου FIR (γυρνας Brindesi control βγαινοντας)"
Βασικά δεν υπάρχει Ιταλικό FIR. Μου αναφέρεις το Brindisi Control βέβαια, αλλά το Control δεν αποτελεί απαραίτητα
FIR. Δεν σου αφερέθηκε βαθμός αλλά σου προστέθηκαν ένας αντί δύο ...λόγο αμφιβολιών.

10) Το Ισπανικό αεροδρόμιο που ψάχναμε ήταν το Melillia (GEML) που γεωγραφικά είναι στο Μαρόκο.
Σημείωση : Αυτήν την ερώτηση την είχα για την πιό δύσκολη του κουίζ αλλά διαψεύτηκα ...παταγωδώς. Εύγε
κύριοι! ThanasisU2 με προβλημάτισες λίγο καθώς ενώ έγραψες το σωστό, μου έγραψες ακόμα και το Ceuta (GECT).
Δεν το γνωρίζω, εκτώς και αν είναι κάποιο ελικοδρόμιο. Αν μπορείς, δώσε κάποια πληροφορία παραπάνω.

11) Το νηολόγιο του αεροπλάνου είναι SX-CBI, το γνωστό VIP 727 της ΟΑ με τα χαρακτηριστικά παράθυρα.
http://www.airliners.net/open.file/0512464/L/

12) Ο τύπος του αερσκάφους που ψάχναμε είναι το MD-81. Oi κινητήρες τύπου propfan ήταν μία πειραματική προσπάθεια
για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Την εποχή εκείνη, υπήρχε μία από τις μεγάλες πετρελαϊκές κρίσεις η οποία
όμως κρίση
ξεπεράστηκε γρήγορα με αποτέλεσμα να μην παραχθεί ο κινητήρας.
Σημείωση: Οι "παίχτες" που έγραψαν τον σωστό τύπο αεροσκάφους και σαν λόγο απόρριψης μόνο τον θόρυβο, δεν
τους αφαιρέθηκε βαθμός αλλά τους προστέθηκαν ένας αντί δύο.

13) Το "μαραφέτι" μέσα στο πιλοτήριο, ήταν οθόνη ραντάρ καιρού

14) Η εταιρέια που ψάχναμε ήταν η Hapag-Lloyd Express. http://www.airliners.net/open.file/1279247/L/

15) O λόγος για τον οποίο οι Γερμανοί έφτιαξαν ένα αεροδρόμιο τριών διαδρόμων με μήκος 13.123πόδια...ακριβώς, είναι
γιατί έφτιαξαν ένα αεροδρόμιο με τρείς διαδρόμους τεσσάρων χιλιομέτρων ! (13.123πόδια = 4.000μέτρα). Το ίδιο
ακριβώς ισχύει και στους δύο διαδρόμους του Μονάχου.
Σημείωση: Mernion, ενώ την ερώτηση την απάντησες σωστά, πρόσθεσες ότι: "Για να μπορουν και οι 3 διάδρομοι να
εξυπηρετούν ένα συγκεκριμένο αεροπλάνο που έχει αυτό το μήκος σαν ελάχιστη απαίτηση"

Αυτό δεν ισχύει για κανένα αεροπλάνο που γνωρίζω εγώ τουλάχιστόν.

16) Το DC-10 της φωτογραφίας, κουβαλάει μέσα σε αυτό το αεροδυναμικά σχεδιασμένο pod, έναν κινητήρα. Με άλλα
λόγια...μεταφορά εκτελεί.

17) Οι δώδεκα τύποι αεροσκαφών που ψάχναμε είναι : A340, A380, IL62, Concorde, Tu-144, IL-76, IL-86, IL-96, An-124,
BAe 146, VC10, Comet.
Σημείωση: d|m|tr|s , δεν ξέρω αν έγινε εκ παραδρομής, αλλά μου έγραψες μόνο 11.
seven4seven, απάτνησες σωστά, αλλά το bonus αεροπλάνο που μου έγραψες είναι εκτώς μεσημβρινών που
ζητούσαμε.

18) Η ερώτηση που εν πολλοίς έκρινε τον νικητή.
Οι διακεκομμένες γραμμές γύρω από τους αισθητηρες του αεροπλάνου περιβάλουν κομμάτι της ατράκτου που
απαγορεύεται να έχει μέσα την οποιαδήποτε γρατζουνιά-βαθούλωμα-εξόγκωμα. Όταν πρίν 6-7 χρόνια καθιερώθηκε η
ελλάτωση του διαχωρισμού ύψους των αεροπλάνων σε μεγάλα ύψη (από 2000πόδια διαφορά σε 1000πόδια),το
λεγόμενο RVSM (Reduced Vertical Separation Minimum), απαιτήθηκε τα αεροσκάφη να έχουν πολύ μεγάλη ακρίβεια στα
υψόμετρά τους. Έγιναν πολλές μετατροπές στα ήδη υπάρχοντα αεροπλάνα και εισήχθησαν πολλοί κανόνες που θα
διασφάλιζαν αυτήν την ακρίβεια. Ένας από αυτούς τους κανόνες ήταν και η ευκρινώς μαρκαρισμένη περιοχή γύρω από
τους αισθητήρες, η οποία έπρεπε να τυγχάνει ειδικού ελέγχου πρίν από κάθε πτήση. Με την πάροδο των ετών, το μετρο
αυτό χαλάρωσε, γι'αυτό βλέπουμε όλο και περισσότερα αεροπλάνα να μην έχουν πιά αυτή την διαγράμμιση.
Σημείωση: Οι περισσότεροι που "'εχασαν" την ερώτηση, απάντησαν ότι είναι χώρος που απαγορεύεται να "πιάνουν"
πάνω φυσούνες κλπ. Μερικά δείγματα: http://www.airliners.net/open.file/0939156/L/
http://www.airliners.net/open.file/0711766/L/ Σε αυτά τα αεροπλάνα, οι
αισθητήρες είναι αρκετά μακρυά από πόρτες, οπότε μάλλον δεν χρειαζόταν διαγράμμιση για να αποφευχθούν οι
φυσούνες,

19) Οι διαγραμμίσεις που είναι στο πάνω μέρος της ατράκτου, γράφουν "Cut here in emergency" και δείχνουν την περιοχή
που μπορεί να δημιουργηθεί έυκολα άνοιγμα από τα σωστικά συνεργεία σε περίπτωση ατυχήματος.

20) Το...κέρατο του ελικοπτέρου, χρησιμεύει ώστε να μπορεί να κόψει καλώδια που μπορεί να βρεθούν τυχαία στην πορεία
του ελικοπτέρου.


Πολύ ευχαρίστως θα ακούσω τα σχόλια-παρατηρήσεις-ενστάσεις για το κουίζ.

Συγχαρητήρια στον Mernion και σε όλους τους συμμετέχοντες.....Και του χρόνου.
 
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Επειδή όπως προείπα, υποψιαζόμουν ισοψηφίες, είχα ερώτηση tie-breaker έτοιμη. Απλά την αμολάω και όποιος θέλει ποστάρει απάντηση εδώ.

Τα αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής της Ευρώπης, (όταν λέμε αεροδρόμια, μιλάμε για αεροδρόμια που να μπορούν να πιάσουν από 737 και πάνω), έχουν ICAO 4letter code που αρχίζει από L ή από E, ανάλογα αν είναι βόρεια ή νότια. Της ανατολικής Ευρώπης (Ουκρανία-Λευκορωσσία και πιό ανατολικά) αρχίζουν από U.

Εγώ ψάχνω ένα αεροδρόμιο, που δεν αρχίζει ούτε από L ούτε από E, παρόλο ότι είναι ουσιαστικά ..μέσα στην στενή έννοια της Ευρώπης. Δηλαδή Σκανδιναβία-Βρεταννιά-Ιβηρική-Κεντρική Ευρώπη-Βαλκάνια-Ιταλική χερσόννησο. Είναι το μοναδικό στην Ευρώπη που σπάει τον κανόνα και ....οφείλουμε να το μάθουμε.

Η πόλη στην οποία είναι το αεροδρόμιο, είναι η μεγαλούπολη της περιοχής της (με άλλα λόγια δεν ψάχνουμε χωριό)

Η απάντηση που ψάνω θα είναι το όνομα της πόλης και το "κουφό" 4letter code. Ααα, αν ξέρουμε και τον λόγο του αλλοπρόσαλλου code, θα θεωρηθεί προσόν !

Άιντε παλληκάρια μου...
 
Re: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΟΥΙΖ

gonso":2ico3lhi said:
seven4seven αυτήν την απάντηση την "έχασες" λόγω κακής ανάγνωσης της ερώτησης. Μου απάντησες :
"Mεταξυ του Ελληνικου και του Ιταλικου FIR (γυρνας Brindesi control βγαινοντας)"
Βασικά δεν υπάρχει Ιταλικό FIR. Μου αναφέρεις το Brindisi Control βέβαια, αλλά το Control δεν αποτελεί απαραίτητα
FIR. Δεν σου αφερέθηκε βαθμός αλλά σου προστέθηκαν ένας αντί δύο ...λόγο αμφιβολιών.

seven4seven, απάτνησες σωστά, αλλά το bonus αεροπλάνο που μου έγραψες είναι εκτώς μεσημβρινών που
ζητούσαμε. .

Δηλαδη, πως λεγεται το FIR αυτο? :?

Επισης, στην 17 απο το Υ-10 εχασα ποντο? :shock:

Κατα τ'αλλα, δεν χρειαζεται να επαναλαβουμε τις αποψεις μας για τα quiz σου, νομιζω! :)

Πιο νωρις απο "και του χρονου" γινεται? :wink:

Συγχαρικια στον κο.MerNion :thx: (κ ας γκρινιαζε! :P )
 
H απάντηση είναι ...Brindisi FIR. Η απάντησή σου είναι το Ιταλικό FIR. H ερώτηση ήταν ψιλοπαγίδα για να καταδείξει την διαφορά των συνόρων μίας χώρας από αυτήν των FIR. H Ιταλία έχει 3 FIR. Της Ρώμης, του Μιλάνο και του Μπρίντεζι.

Αντιλαμβάνομαι ότι ακούγεται "βάρύ" και αυστηρό, αλλά όταν οι βαθμολογίες είναι τόσο κοντινές επιβάλλεται αυστηρότητα και σημασία στην ακρίβεια.

Από το Υ10 δεν έχασες πόντο.

Με το επίπεδο συμμετοχής που υπήρξε, θα το σκεφτώ πολύ να ξαναβάλω κουίζ του χρόνου. Καλοί οι "Γενναίοι της Σαμοθράκης" αλλά ...λίγοι. Και να φανταστείς, ότι ο λόγος για τον οποίο υπήρχε πολύς χρόνος για συμμετοχές φέτος ήταν για να ανέβουν τα νούμερα. Δεν έπιασε. Η δικαιολογία ότι "δεν πρόλαβα" που ακούσαμε πέρυσι, φέτος δεν ισχύει.

Αντιλαμβάνομαι ότι το κουίζ είναι από δύσκολο εώς πολύ δύσκολο για αρκετούς φίλους, αλλά ποιά είναι η εναλλακτική λύση? Να βάζω ερωτήσεις του στύλ "πόσους διαδρόμους έχει ο Βενζινέλος ? " και να έχουμε 1750 νικητές? Αν είναι έτσι, να βάλουμε το κουίζ με 090, να βγεί και κάνα φράγκο για τα έξοδα του site !

Ικανοποιούμαι με την ελπίδα ότι αρκετοί φίλοι πλουτίζουν τις γνώσεις τους για το άθλημα! Αυτός είναι και ο σκοπός για τον οποίο και εγώ ασχολούμαι (γενικώς) .
 
λοιπον, μιας και σημερα ηρθα απο την Πολωνια, μετα απο ενα καταπλικτικο γαμμο (τριπ ρεπορτ θα γινει τη αλλη βδομαδα μετα το διαγωνισμα των μαθηματικων) καλα ειναι για μενα, για παιδακι 18 χρονων με γνωσεις για την αεροπορια γυρω στα 2 χρονια
και ναι gonso, εληκοδρομιο ειναι, τωρα το ειδα στο χαρτη.
 
Ευχαριστούμε για το quiz gonso.. Η αλήθεια είναι οτι 2-3 ερωτήσεις ήταν αρκετά δύσκολες-περίεργες-δυσνόητες αλλά μάθαμε αρκετά με τόσο ψάξιμο..
Οσο για την 13 που ήταν και η πιο "αμφίβολη" για μένα, από τι αεροπλάνο είναι;
Οσο για το tie break, θα επανέλθω σε λίγο.. :)
 
Gonso μην απογοητεύεσαι από τη συμμετοχή. Απλά σε ενημερώνω πως κινητοποιήθηκε μεγάλο δίκτυο για την εύρεση των απαντήσεων. Τόσο που μου θύμισε το κυνήγι του θησαυρού... Ήταν πραγματικά ωραίο να βλέπεις πως σκέφτεται ο καθένας μας, από ποιες πηγές κτλ κτλ.

Προσωπικά δεν απάντησα για δικούς μου λόγους παρότι είχα ένα μεγάλο νούμερο απαντήσεων. Οπότε περιμένουμε και άλλο κουίζ, εκτός αν θες πια να "βαθμολογήσεις" ολόκληρη "τάξη" !

Συγχαρητήρια και από μένα στο MerNion που τελικά στο παρατσάκ έκοψε το νήμα..!
 
Η 13 (το ραντάρ καιρού) προέρχεται από Ρωσσικό αεροσκάφος Τουπόλεφ134. Τα δυτικά αεροσκάφη πρίν 50χρόνια και βάλε είχαν παρόμοιες οθόνες. Επειδή υπάρχουν πολλά παλιά ρώσικα ακόμη ζωντανά, τέτοιου είδους οθόνη υπάρχει ακόμη.
Ο λόγος για τον οποίο ήταν έτσι είναι για να μην έχει η προιστορική οθόνη λυχνίας αντηλιά.

Εδώ μερικά είδη : http://www.airliners.net/open.file/0242932/L/ (πάνω από τον πίνακα οργάνων)
http://www.airliners.net/open.file/0242932/L/ (σε Τουπόλεφ134, σαν αυτό του κουίζ)
http://www.airliners.net/open.file/0901944/L/
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top