Για να τελειώνει η παρεξήγηση, σχετικά με τις πόρτες.
Οι πόρτες του αεροπλάνου όχι μόνο ανοίγουν εν πτήση αλλά επιβάλεται από τον νόμο να ανοίγουν.
Πιό συγγεκριμένα, πριν ένα αεροσκάφος πάρει πιστοποιητικό πλοημότητας, πρέπει να αποδείξει ο κατασκευαστής ότι οι πόρτες μπορούν να ανοίξουν από μέσα, με το αεροσκάφος στην μέγιστη επιτρεπτή συμπίεση (Πχ ύψος αεροσκάφους 37000 και καμπίνας 7500 πόδια). Μάλιστα, η δύναμη που πρέπει να χρειαζεται για να ανοίξει η πόρτα σε τέτοιες συνθήκες δεν πρέπει να είναι παραπάνω από περίπου 130 κιλά. Φυσικά το τεστ γίνεται στο έδαφος υπερσυμπιέζοντας την καμπίνα σε παρόμοιες συνθήκες.
Χρειάζεται δηλάδή πάνω από ένα άτομο για να την ανοίξει (εκτός και αν είσαι ο Τρομάρας και σκίζεις και τηλεφωνικούς καταλόγους με τη μία).
Εαν ένα αεροπλάνο πάθει πρόβλημα υπερσυμπίεσης στην κάθοδο, και το συστημα εκτόνωσης της πίεσης δεν δουλέψει σωστά, θα δημιουργηθεί μία κατάσταση κατά την οποία θα προσγειωθεί το αεροπλάνο και θα μείνουν οι επιβάτες και το πλήρωμα κολλημένοι μέσα.
Βέβαια οι μηχανικοί θα μπορέσουν να αποσυμπιέσουν την καμπίνα μετά από λίγα λεπτά αλλά οι επιβάτες δεν θα μπορούν να εγκαταλείψουν το αεροπλάνο σε 90 δευτερόλεπτα αν πιάσει μία φωτιά (πχ).
Όσο γιά τον φίλο που έχει εκπαιδευτεί ώς φροντιστής, και έχει την αντίθετη άποψη, δεν τον κατηγορώ καθόλου. Κατηγορώ τις αρχές που εγκρίνουν με σφραγίδες και υπογραφές, προγράμματα εκπαιδεύσεως πληρωμάτων με εκπαιδευτές που λένε αυτα που λένε και που κάνουν αυτά που κάνουνε. ("stin ekpedeysi oso k an sas akugete apisteyto mas evalan na anixume porta kata tin ptisi ") Η πόρτα φίλε LGAT θα μπορούσε να είχε ανοίξει εν πτήση. Τουλάχιστον θα είχε πολύ οφέλιμο εκπαιδευτικό ρόλο. Θα μαθαίνανε οι εκπαιδευτές σου ότι αυτό που διδάσκουν δεν ισχύει, the hard way!.
Υστερόγραφό1>
Αν ποτέ δείτε τον Τρομάρα να πηγαίνει προς την πόρτα ενός αεροπλάνου εν πτήση δεν θα πρότεινα να προσπαθήσετε να τον σταματήσετε αλλά δέστε ζώνη και αναμείνετε την πτώση της μάσκας.
Υστερόγραφο2>
Πραγματικό γεγονός. Σε ένα Canadair Regional Jet, πριν πολύ λίγα χρόνια, το αεροπλάνο είχε λίγη υπερσυμπίεση μετ'α το σβήσιμο κινητήρων, πράγμα που δεν έγινε αντιληπτό από τους πιλότους αλλά ούτε από την αεροσυνοδο που απλώς βρίκε λίγο πιό μεγάλη αντισταση από την πόρτα στο άνοιγμα από ότι συνήθως. Μόλις γύρισε (με λίγη δυσκολία) το χερούλι, η πόρτα άνοιξε μόνη της εντελώς και η αεροσυνοδός εκσφενδονίστηκε στην πίστα. Ευτυχώς έπαθε μόνο γρατζουνιές στα γόνατα και ένα...μικρό σοκ. Αν είχε συμβεί στο Α380 θα είχε πάθει κατι παραπάνω. :cry: