Ερχονται και τα λίαρ τζετ των VIPs
Των Π. Δ.ΥΦΑΝΤΗ - Π. ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ
Ο πραγματικός πονοκέφαλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ακούει στο όνομα VIPs. Πρόκειται για τους «υψηλούς προσκεκλημένους», αρχηγούς κρατών, και αξιωματούχους κυβερνήσεων και διεθνών οργανισμών οι οποίοι πρόκειται να έλθουν στη χώρα μας τον Αύγουστο.
Το κύριο πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι η απόφαση για τον ερχομό τους θα ληφθεί -ως συνήθως την τελευταία στιγμή. Οι VIPs θεατές των Αγώνων θα έλθουν με μικρά αεροσκάφη τύπου «λίαρ τζετ» και στην περίπτωση που τα αεροπλάνα διανυκτερεύσουν στη χώρα μας, πρέπει να έχουν προβλεφθεί οι ανάλογες θέσεις στάθμευσης. Οι εκτιμήσεις της ΥΠΑ αναφέρουν ότι πρέπει να δημιουργηθούν περί τις 100 θέσεις γι' αυτά τα αεροπλάνα, οι οποίες όμως δεν έχουν ετοιμαστεί ακόμα.
*Σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ, Π. Μανούσο, έχουν εξευρεθεί οι χώροι και δημιουργούνται, ήδη, 70-75 θέσεις στάθμευσης στους τροχοδρόμους του αεροδρομίου των Σπάτων. Παράλληλα, η ΥΠΑ έχει ζητήσει από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας να εξασφαλίσει «εφεδρικές» θέσεις στάθμευσης στα στρατιωτικά αεροδρόμια Τανάγρας και Ελευσίνας.
*Η Τανάγρα προσφέρεται ως η καλύτερη εναλλακτική λύση. Πηγές του ΓΕΑ, αναφέρουν ότι θα μπορούσε να δεχτεί μέχρι και 30 αεροσκάφη.
*Περιορισμένες δυνατότητες προσφέρει το αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Εκτιμάται ότι μπορεί να δεχτεί ένα μικρό αριθμό αεροσκαφών, γύρω στα δέκα. Και αυτό γιατί στο ίδιο αεροδρόμιο βρίσκονται πυροσβεστικά αεροσκάφη, ναυτικής συνεργασίας, μεταγωγικά, καθώς και ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης και αεροδιακομιδών ασθενών.
*Σε ό,τι αφορά τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και τα μεταγωγικά (C-130), θεωρείται ότι δεν μπορούν να μετασταθμεύσουν. Αναμένεται ακόμη ότι ένας αριθμός μεταγωγικών θα βρίσκεται σε κατάσταση ετοιμότητας για τη μεταφορά προσωπικού ή υλικών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
*Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, που πλέον πετούν με χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας, βρίσκονται στο ίδιο αεροδρόμιο. Η σύσταση «ενιαίου φορέα πτητικών μέσων» και οι σκέψεις για απαλλοτρίωση εκτάσεων στην Ελευσίνα προκειμένου να αποσυμφορηθεί το αεροδρόμιο δεν προχώρησαν.
*Ο μόνος επιπλέον διαθέσιμος χώρος θα προκύψει με τη μεταστάθμευση των πυροσβεστικών «Καναντέρ» σε περιφερειακά αεροδρόμια. Διαδικασία, που ούτως ή άλλως εφαρμόζεται κάθε καλοκαίρι, προκειμένου να αποφευχθεί η καθήλωσή τους στο έδαφος όταν επικρατούν συνθήκες καύσωνα.
Το αεροδρόμιο της Ελευσίνας είναι ευάλωτο σε υψηλές θερμοκρασίες και οι προδιαγραφές τους δεν επιτρέπουν στα πυροσβεστικά να απογειωθούν όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς.
apo: http://www.enet.gr/online/online_p1_tex ... d=99539716
Των Π. Δ.ΥΦΑΝΤΗ - Π. ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ
Ο πραγματικός πονοκέφαλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ακούει στο όνομα VIPs. Πρόκειται για τους «υψηλούς προσκεκλημένους», αρχηγούς κρατών, και αξιωματούχους κυβερνήσεων και διεθνών οργανισμών οι οποίοι πρόκειται να έλθουν στη χώρα μας τον Αύγουστο.
Το κύριο πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι η απόφαση για τον ερχομό τους θα ληφθεί -ως συνήθως την τελευταία στιγμή. Οι VIPs θεατές των Αγώνων θα έλθουν με μικρά αεροσκάφη τύπου «λίαρ τζετ» και στην περίπτωση που τα αεροπλάνα διανυκτερεύσουν στη χώρα μας, πρέπει να έχουν προβλεφθεί οι ανάλογες θέσεις στάθμευσης. Οι εκτιμήσεις της ΥΠΑ αναφέρουν ότι πρέπει να δημιουργηθούν περί τις 100 θέσεις γι' αυτά τα αεροπλάνα, οι οποίες όμως δεν έχουν ετοιμαστεί ακόμα.
*Σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ, Π. Μανούσο, έχουν εξευρεθεί οι χώροι και δημιουργούνται, ήδη, 70-75 θέσεις στάθμευσης στους τροχοδρόμους του αεροδρομίου των Σπάτων. Παράλληλα, η ΥΠΑ έχει ζητήσει από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας να εξασφαλίσει «εφεδρικές» θέσεις στάθμευσης στα στρατιωτικά αεροδρόμια Τανάγρας και Ελευσίνας.
*Η Τανάγρα προσφέρεται ως η καλύτερη εναλλακτική λύση. Πηγές του ΓΕΑ, αναφέρουν ότι θα μπορούσε να δεχτεί μέχρι και 30 αεροσκάφη.
*Περιορισμένες δυνατότητες προσφέρει το αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Εκτιμάται ότι μπορεί να δεχτεί ένα μικρό αριθμό αεροσκαφών, γύρω στα δέκα. Και αυτό γιατί στο ίδιο αεροδρόμιο βρίσκονται πυροσβεστικά αεροσκάφη, ναυτικής συνεργασίας, μεταγωγικά, καθώς και ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης και αεροδιακομιδών ασθενών.
*Σε ό,τι αφορά τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και τα μεταγωγικά (C-130), θεωρείται ότι δεν μπορούν να μετασταθμεύσουν. Αναμένεται ακόμη ότι ένας αριθμός μεταγωγικών θα βρίσκεται σε κατάσταση ετοιμότητας για τη μεταφορά προσωπικού ή υλικών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
*Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, που πλέον πετούν με χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας, βρίσκονται στο ίδιο αεροδρόμιο. Η σύσταση «ενιαίου φορέα πτητικών μέσων» και οι σκέψεις για απαλλοτρίωση εκτάσεων στην Ελευσίνα προκειμένου να αποσυμφορηθεί το αεροδρόμιο δεν προχώρησαν.
*Ο μόνος επιπλέον διαθέσιμος χώρος θα προκύψει με τη μεταστάθμευση των πυροσβεστικών «Καναντέρ» σε περιφερειακά αεροδρόμια. Διαδικασία, που ούτως ή άλλως εφαρμόζεται κάθε καλοκαίρι, προκειμένου να αποφευχθεί η καθήλωσή τους στο έδαφος όταν επικρατούν συνθήκες καύσωνα.
Το αεροδρόμιο της Ελευσίνας είναι ευάλωτο σε υψηλές θερμοκρασίες και οι προδιαγραφές τους δεν επιτρέπουν στα πυροσβεστικά να απογειωθούν όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς.
apo: http://www.enet.gr/online/online_p1_tex ... d=99539716