Ερώτηση πέρι emergency procedures

  • Thread starter Thread starter TOGA
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

TOGA

Business-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
266
Likes
129
Θυμήθηκα ένα περιστατικό που μου είχε συμβεί πριν κάμποσα χρόνια, και θα ήθελα την γνώμη σας/τις γνώσεις σας σχετικά με το αν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ήταν οι πρέπουσες. Σε πτήση της ΟΑ από LGAT (τότε) σε LGLM, με ΑΤR-72, είχαμε απογειωθεί κατά τις 22:30 από το Ελληνικό, και περίπου 10-15 λεπτά αργότερα (συμπερασματικά κοντά στην Εύβοια), και οι δύο κινητήρες έχασαν ισχύ, η συμπίεση στην καμπίνα έπεσε κατακόρυφα (πιθανότατα λόγω διαταραχής στο bleed air) και το αεροσκάφος έδινε την εντύπωση ότι είχε πέσει σε τοίχο από την επιβράδυνση. Να μην τα πολυλογώ, μετά από 30-40 δευτερόλεπτα οι χειριστές είχαν επανακτήσει τον έλεγχο και η πτήση συνεχίστηκε κανονικά μέχρι την Λήμνο, τον αρχικό προορισμό. Ξέρω πάντως ότι η συμπίεση στην καμπίνα δεν αποκαταστάθηκε (είχα μαζί μου ρολόι-βαρόμετρο), κι όλο το υπόλοιπο ταξίδι έγινε με ατμ. πίεση μεταξύ 740-760mb.

Η ερώτησή μου: Δεν είναι η διαδικασία τέτοια που να ορίζει σε τέτοιες περιπτώσεις την άμεση αλλαγή κατεύθυνσης προς το πλησιέστερο αεροδρόμιο, ή αν μη τι άλλο την επιστροφή στην Αθήνα (που ήταν μόλις 10-15 λεπτά μακριά); Ουσιαστικά, το αεροσκάφος πετούσε για 40 λεπτά χωρίς συμπίεση και με τους κινητήρες να έχουν (πιθανή) δυσλειτουργία.
 
Η διαδικασία αφορά περιπτώσεις ολικής απώλειας συμπίεσης.Εφ'όσον η ατμοσφαιρική πίεση στην καμπίνα απλώς μειώθηκε λίγο (αφού το γεγονός οτι μπορούσες νά βλέπης το βαρόμετρό σου υποδηλώνει οτι δέν έχασες τίς αισθήσεις σου-καί συνεπώς ούτε οι υπόλοιποι επιβαίνοντες),ενδέχεται οι χειριστές να έκριναν πως δέν συνέτρεχε λόγος νά γυρίσουν πίσω.

Πάντως κατά την γνώμη μου ήταν κάπως παρακινδυνευμένη απόφαση.Αφού το αεροπλάνο "απέκτησε" πρόβλημα σέ τόσο μικρό χρονικό διάστημα μετά την απογείωση,θεωρώ οτι θά ήταν πιό φρόνιμο να σάς γυρίσουν πίσω στην Αθήνα,οπότε και ο χρόνος έκθεσής σας σέ χαμηλότερη ατμοσφαιρική πίεση θα ήταν λιγώτερος,καί ο κίνδυνος να χειροτερέψη το πρόβλημα θα ήταν μειωμένος.
 
TOGA":1xxzq2on said:
κι όλο το υπόλοιπο ταξίδι έγινε με ατμ. πίεση μεταξύ 740-760mb.

Πληροφοριακά πριν το πρόβλημα τι πίεση έδειχνε?
 
Πριν το πρόβλημα, η συμπίεση ήταν σε κανονικά επίπεδα, 980-1005 mb. Επί τη ευκαιρία, έχω συναντήσει πολλές φορές προβλήματα συμπίεσης στα ΑΤR, ειδικά στα -72. Έχει κανείς παρόμοιες εμπειρίες ή γνώση για το αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα αεροσκάφη αυτά;
 
Τη πτώση στην πίεση πριν και μετά το συμβάν πως την αισθάνθηκες?

Την πίεση που μας λες ότι είχες δει πριν το συμβάν, μήπως την είχες δει στο έδαφος?

Το 'πρόβλημα συμπίεσης' πως το εννοείς?

Σημείωση... Οι ερωτήσεις μου αυτές δεν έχουν περιπαικτικό χαρακτήρα.
 
Τη πτώση στην πίεση πριν και μετά το συμβάν πως την αισθάνθηκες?

Ένιωσα τα αυτιά μου να πιέζονται σε σημείο ισχυρού πόνου, κι έχοντας πρόχειρο το βαρόμετρο σκέφτηκα αμέσως να ελέγξω. Πληροφοριακά, δυο ολόκληρες μέρες μετά την πτήση είχα ακόμα πόνο...


Την πίεση που μας λες ότι είχες δει πριν το συμβάν, μήπως την είχες δει στο έδαφος?

Όχι, είχα το βαρόμετρο του ρολογιού ανοιχτό κατά τη διάρκεια της απογείωσης και αρχικής ανόδου (το έκανα συχνά όταν ταξίδευα, από περιέργεια).

Το 'πρόβλημα συμπίεσης' πως το εννοείς?

Θυμάμαι μια ακόμα φορά σε -42 και τουλάχιστον 2-3 σε -72, που και πάλι η συμπίεση δεν μπορούσε να διατηρηθεί σταθερή, προκαλώντας πόνο στ' αυτιά. ---Και όχι, δεν ήταν μόνο τα δικά μου αυτιά που είχαν το πρόβλημα, κι άλλοι επιβάτες σχολίαζαν :D


Σημείωση... Οι ερωτήσεις μου αυτές δεν έχουν περιπαικτικό χαρακτήρα.

Το ξέρω :great:
 
Top