TOGA
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 12/07/2006
- Μηνύματα
- 266
- Likes
- 129
Θυμήθηκα ένα περιστατικό που μου είχε συμβεί πριν κάμποσα χρόνια, και θα ήθελα την γνώμη σας/τις γνώσεις σας σχετικά με το αν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ήταν οι πρέπουσες. Σε πτήση της ΟΑ από LGAT (τότε) σε LGLM, με ΑΤR-72, είχαμε απογειωθεί κατά τις 22:30 από το Ελληνικό, και περίπου 10-15 λεπτά αργότερα (συμπερασματικά κοντά στην Εύβοια), και οι δύο κινητήρες έχασαν ισχύ, η συμπίεση στην καμπίνα έπεσε κατακόρυφα (πιθανότατα λόγω διαταραχής στο bleed air) και το αεροσκάφος έδινε την εντύπωση ότι είχε πέσει σε τοίχο από την επιβράδυνση. Να μην τα πολυλογώ, μετά από 30-40 δευτερόλεπτα οι χειριστές είχαν επανακτήσει τον έλεγχο και η πτήση συνεχίστηκε κανονικά μέχρι την Λήμνο, τον αρχικό προορισμό. Ξέρω πάντως ότι η συμπίεση στην καμπίνα δεν αποκαταστάθηκε (είχα μαζί μου ρολόι-βαρόμετρο), κι όλο το υπόλοιπο ταξίδι έγινε με ατμ. πίεση μεταξύ 740-760mb.
Η ερώτησή μου: Δεν είναι η διαδικασία τέτοια που να ορίζει σε τέτοιες περιπτώσεις την άμεση αλλαγή κατεύθυνσης προς το πλησιέστερο αεροδρόμιο, ή αν μη τι άλλο την επιστροφή στην Αθήνα (που ήταν μόλις 10-15 λεπτά μακριά); Ουσιαστικά, το αεροσκάφος πετούσε για 40 λεπτά χωρίς συμπίεση και με τους κινητήρες να έχουν (πιθανή) δυσλειτουργία.
Η ερώτησή μου: Δεν είναι η διαδικασία τέτοια που να ορίζει σε τέτοιες περιπτώσεις την άμεση αλλαγή κατεύθυνσης προς το πλησιέστερο αεροδρόμιο, ή αν μη τι άλλο την επιστροφή στην Αθήνα (που ήταν μόλις 10-15 λεπτά μακριά); Ουσιαστικά, το αεροσκάφος πετούσε για 40 λεπτά χωρίς συμπίεση και με τους κινητήρες να έχουν (πιθανή) δυσλειτουργία.