Φίλε Τάσο, θα προσπαθήσω να σου δώσω ένα guideline για τα διπλώματα:
LAPL: (Light Aircraft Pilot License) Θες περίπου 30 ώρες πτήσης και θεωρία LAPL αλλά εγώ προσωπικά δεν θα έμπαινα σε αεροσκάφος με τόσο άπειρο χειριστή.
PPL: (Private Pilot License) Θες περίπου 45 ώρες πτήσης και θεωρία PPL. Είναι το ερασιτεχνικό δίπλωμα και σου επιτρέπει να πετάς ένα μικρό 4-6 θέσιο μονοκινητήριο ελικοφόρο μόνο με καλό καιρό (VFR - Visual Flight Rules) και να κάνεις το κομμάτι σου. Δεν σου επιτρέπει όμως να πετάς επαγγελματικά.
CPL: (Commercial Pilot License) Θες περίπου 200 ώρες πτήσης και θεωρία CPL. Είναι το πρώτο επαγγελματικό δίπλωμα και σου επιτρέπει να πετάς αμειβόμενος για το έργο που παράγεις, η αλλιώς το δίπλωμα του ''συγκυβερνήτη''. Αυτό που κάνουν όμως οι περισσότεροι που θέλουν να ακολουθήσουν την επαγγελματική οδό είναι ότι διαβάζουν απευθείας αντί τη θεωρία του CPL την θεωρία ATPL ούτος ώστε αργότερα, όταν έρθει η ώρα για το ATPL upgrade να μην χρειάζεται να επιστρέψεις πίσω στα θρανία για 6-12 μήνες και να χάσεις πολύτιμο χρόνο. Το λεγόμενο frozen ATPL.
ATPL: (Airline Transport Pilot License) Θες μίνιμουμ 1500 ώρες και θεωρία ATPL. Αυτό είναι το δίπλωμα του ''κυβερνήτη'' έτσι κάποιος με CPL και frozen ATPL theory όταν έρθει η ώρα δεν χρειάζεται να δώσει θεωρητικές εξετάσεις διότι έχει ήδη την θεωριτική κατάρτιση (οπότε unfrozen ATPL).
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναφερθώ στα διάφορα ratings που μπορούν να μπουν σε κάθε δίπλωμα, τα ουσιώδη τα ανέφερα παραπάνω.
Τώρα για την κατάσταση..
Οι φιλοι, asterixx25, koulis και Adamas τα λένε πολύ σωστά. Δεν υπάρχει σχολή που να εγγυάται επαγγελματική αποκατάσταση. Θα στο πω στα ίσα, μην επενδύσεις χρήματα εάν δεν είσαι 100% ενσυνείδητος της απόφασής σου. Η απόφαση σου θα επηρεάσει εσένα, την οικογένειά σου, τη σχέση σου κ.τ.λ. Επειδή το παράδειγμα του Ιατρού αναφέρθηκε παραπάνω θα κάνω μια κάκιστη παρομοίωση του low hour pilot των 200 ωρών CPL που ψάχνει για δουλειά με αυτό του μόλις απόφοιτου Ιατρικής που έχει μεν καλή θεωρητική κατάρτιση αλλά ψάχνει για δουλειά για εγχειρήσεις ανοικτής καρδιάς ενώ το μόνο που έκανε κατά τη διάρκεια των σπουδών του ήταν να ανοίγει βατράχια... και θέλω να καταλήξω ότι όσο είσαι μέσα στο παραμύθι των σπουδών είναι όλα όμορφα.. Αφού τελειώσεις τρως μια γερή δόση γη και συνειδητοποιείς ότι αυτό που έχεις πετύχει είναι κάτι ελαφρώς παραπάνω από μια τρύπα στο νερό..
Βρες μια καλή σχολή πάρε το PPL και κάνε τις εξορμήσεις σου στα νησιά μαζί με τους φίλους σου, αυτό προτείνω.. Αν τώρα θες να την ψάξεις επαγγελματικά οι πιθανότητες είναι τρανταχτά εναντίων σου αλλά όταν θέλει κανείς...
Την HERO aviation μην την πλησιάσεις καν, θα φας τα μούτρα σου!
Υπαρχουν 3 ειδη υποψηφιων πιλοτων: αυτοι που εχουν πλουσιο μπαμπα, αυτοι που εχουν χαζο μπαμπα και αυτοι που ειναι τρελαμενοι με τα αεροπλανα!

Κούλη έγραψες!