Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Κα γιατί η καλή Α3 αποσύρθηκε απο τη Λήμνο;Μα καλά,σοβαρά τα λέτε;Ξέρετε το κόστος μιας αεροπορικής εταιρείας;Ή μήπως ξεχνάτε οτι τα φτηνά εισιτήρια της κρατικης ΟΑ τα πλήρωνε ο φορολογούμενος αδρά είτε ταξίδευε είτε όχι;Θέλετε καινούργια αεροπλάνα,ακρίβεια αναχωρήσεων,υπηρεσίες υψηλού επιπέδου αλλά να πληρώνετε και καμμιά σαρανταριά ευρώ το πολύ.Που αλλού διαμαρτύρεστε ή έστω κάνετε παζάρια και σας ακούνε;Μήπως στα πλοία που προσεγγίζουν τη Λήμνο κάθε λίγο και λιγάκι;Αυτό είναι το πρόβλημά σας:Τα καράβια.Σε νησί είστε.Όπως για τους στεριανούς είναι πρώτη επιλογή οι χερσαίες μεταφορές,για τα νησιά είναι τα πλοία.Και το κόστος της αεροπορικής μεταφοράς δε θα μεταβληθεί επειδή η Λήμνος ή κάποιο άλλο νησί δεν έχει επαρκή ακτοπλοϊκή κάλυψη. Οσο για το δίκτυο εξωτερικού,όπως περίτρανα έχει αποδειχθεί,οι ελληνικές εταιρείες είναι κατά βάση φθηνότερες.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Εγώ δεν συμμερίζομαι ότι εταιρείες είναι στο έλεος του κράτους, ακόμα και αν ισχύουν οι τιμές που είπες για τους φόρους..Ας βγεί ο Βγενόπουλος που κατά τα άλλα είναι λαλίστατος, και ας πει σε 2 εκπομπές που κατά τα φαινόμενα εύκολα βρίσκει πρόσβαση ή ας παίζει 2 διαφημίσεις 'ξέρεις επιβάτη; Το κράτος σε πιάνει κώτσο και πληρώνεις τα σπασμένα του κάθε ανίκανου΄ και ας δούμε αν θα ιδρώσει τότε το αυτί των ντόπιων βουλευτάδων.

Αλλά μέχρι τώρα δεν έχω ακούσει να θίγεται κάποιο θέμα από κανένα για τις τιμές εσωτερικού δημοσίως. Από την στιγμή που το γάλα έπεσε, όλα είναι καλά στην αγορά μας..
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

george_a":wr2y8qw2 said:
Όμως, με το παράδειγμα που ανέφερα προκύπτει ότι αυτός που 'αισχροκερδεί' είναι το ΚΡΑΤΟΣ και η φορομπηχτική του πολιτική. Αν το αρχικό εισητήριο είναι τόσο 'λογικό' και καταντάει 'παράλογο' από τη φορομπηχτική πολιτική του κράτους, τότε ας στρέψουμε αλλού την προσοχή μας.

Aegean Airlines
ATH - KGS - ATH

Evήλικαϛ x1 €152.00
Φόροι €48.31
Χρέωση συναλλαγής €8.00
Total: €208.31

Aegean Airlines
ATH - SMI - ATH

Evήλικαϛ x1 €197.00
Φόροι €48.31
Χρέωση συναλλαγής €8.00
Total: €253.31

Για EFL - ATH που πήρα εισητήριο με μίλια, οι φόροι ήταν μόνο €16.

Εδώ ποιος "αισχροκερδεί"; Το κράτος; Αν τόσα θέλει η εταιρεία για να καλύψει το κόστος της μπορώ να το καταλάβω άσχετα αν μου αρέσει ή όχι. Αν το κάνει όμως επειδή δεν μπορεί να γεμίσει το αεροπλάνο εκεί δε φταίμε εμείς. Φταίει το μοντέλο που ακολούθησε. Ας γυρίσει στα ATR ή σε κάτι μικρότερο κα οικονομικότερο να τα γεμίζει πιο εύκολα και να έχει λιγότερα έξοδα... τέλος πάντων ας κάνει κάτι η εταιρεία όχι ο κόσμος ούτε το κράτος.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Για αυτό χρειάζεται να γίνει η συγχώνευση και να πετάνε στο εσωτερικό δίκτυο αφη turboprop εκτός αν υπάρχει περισσότερη ζήτηση.Ξέχνάνε κάποιοι πολύ εύκολα το οτι οι εταιρείες έχουν επενδύσει σε νέα-καινούργια αεροσκάφη,εξοπλισμό,σύστήματα και προσωπικό,η μια απο τις δύο στήθηκε απο την αρχή και οτι κάποιες άλλες εταιρείες απέτυχαν με δική τους ευθύνη.Ξέχνούν επίσης πολύ άνετα οτι η κρατική ΟΑ,η χείριστη διαχείριση και οι ζημιές της πληρώνοταν απο το κράτος.Δηλαδή,απο τους φορολογούμενους.Έμμεσες και άμεσες επιδοτήσεις στην ΟΑ για να έχει φτηνά εισιτήρια,γεγονός το οποίο πρακτικά αποτελούσε εμπόδιο για ανταγωνισμό καθώς έπρεπε να μειώσει το κόστος.Και τα "θύματα" ήταν οι εργαζόμενοι και οι μισθοί τους.
Είχα ακούσει οτι οι Λημνιοί ήθελαν να ιδρύσουν δική τους ακτοπλοϊκή εταιρεία.Γιατί δεν επιχειρούν να ιδρύσουν λοιπόν και μια αεροπορική;
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Οι μεγάλες αεροπορικές της Ευρώπης ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ να ρίξουν τις τιμές στα εσωτερικά/short haul δρομολόγια επειδή λειτούργησε ο ανταγωνισμός. Κι εκεί ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει τόσο αεροπορικές χαμηλού κόστους όσο και τρένα υψηλών ταχυτήτων. Αυτή τη στιγμή οι περισσότερες πετάνε με ζημιές τα μικρής απόστασης ωστόσο βγάζουν ακόμη τα λεφτά τους εκεί που δεν υπάρχει (ακόμη) άμεσος ιδιαίτερος ανταγωνισμός, στα long haul. Γι’ αυτό και με την περσινή κρίση που έπεσαν οι πληρότητες τους σε αυτά τα δρομολόγια (οι economy έκοψαν τα μακρινά, οι business/first πελάτες ειδικά εταιρείες έκαναν downgrade) αντιμετώπισαν τόσο μεγάλο οικονομικό πρόβλημα. Φέτος, αφού η κρίση ξεπεράστηκε σ’ ένα βαθμό, επανέρχονται σε κερδοφορία.

Οι δικές μας αεροπορικές λόγω έλλειψης πλέον μακρινών δρομολογίων από πού θα τα βγάλουν? Από εκεί που μπορούν ή εκεί που μπορούσαν. Νησιά με κακές/αργές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι τα "στεριανά" δρομολόγια τους είναι λίγα και με μικρά συνήθως α/φη (εξαιρούμενων SKG, AXD) ενώ Ηράκλειο και Ρόδος π.χ έφτασαν να έχουν πάνω από 10 καθημερινές πτήσεις για Αθήνα. Οι αεροπορικές δεν είναι ιδρύματα. Προσαρμόζουν το πτητικό τους έργο ανάλογα με τη ζήτηση. Και προφανώς υπήρχε ζήτηση καθώς ακόμη και των 150 ευρώ εισιτήριο να έβρισκες, το έκλεινες γιατί πρώτον είχες τα λεφτά αυτά διαθέσιμα και δεύτερον, η εναλλακτική, καράβι με πολλαπλάσιο χρόνο ταξιδιού και αναγκαστική καμπίνα στοίχιζε στην καλύτερη κανένα 50άρικο φθηνότερα, στην χειρότερη τα ίδια και περισσότερα.

Μόλις όμως οι επιβάτες στέρεψαν από χρήμα φάνηκαν άμεσα και οι επιπτώσεις στις αεροπορικές. Πλέον το 50άρικο δεν περισσεύει και επιπλέον κόπηκαν τα περιττά ταξίδια. Από πού θα τα βγάλουν οι ΟΑ3? Απ’ του εξωτερικού? Μα κι εκεί, στην καλύτερη ανταγωνίζονται άλλη μια αεροπορική, είτε loco είτε μεγάλη που έχει μεγαλύτερα περιθώρια στην τιμολόγηση καθώς έχει την καβάτζα των long haul.

Το μέλλον των 2 είναι συνυφασμένο με την οικονομική κατάσταση της χώρας και των πολιτών της. Η κρίση θα πάει μέχρι το ’12 σίγουρα, ενώ απ' τον χειμώνα θα χειροτερέψουν τα πράγματα. Η συγχώνευση λύνει κάποια προβλήματα αλλά πάλι θα είναι σε μειονεκτική θέση λόγω κρίσης. Η μη συγχώνευση σημαίνει ότι θα αναζητηθούν συνεταίροι είτε με τη μορφή κάποιας συμμαχίας είτε με τη μορφή εισροής κεφαλαίων. Η Α3 έχει την δυνατότητα ως μέλος της Star να κόψει πτητικό έργο και να πουλάει codeshare για τις συνεταίρους, η ΟΑ?

Τέλος, σαν νησιώτης οφείλω να (ξανα)πω ότι δεν υπάρχει σύγκριση των χερσαίων μεταφορών με τις θαλάσσιες. Όταν κι εφόσον εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, τότε θα υπάρξει και σταθερή βάση σύγκρισης. Μέχρι τότε, το αεροπλάνο είναι σχεδόν μονόδρομος…

ΥΓ
Για τα δρομολόγια εσωτερικού που η τιμή χτυπάει ταβάνι είναι προφανές ότι βγάζουν σπασμένα. Για να πουλήσει 10000 θέσεις των Ε40 (που σημαίνει operating loss), θα πρέπει να πουλήσει και 4000 των Ε120 ώστε να βγεί. Κι εκεί που δεν υπάρχει ανταγωνισμός, το κάνουν. Δεν συμφωνώ βεβαίως αλλά το καταλαβαίνω. Και οι γραμμές αυτές πιθανότατα να γίνουν PSO.
ΥΓ2
Το κράτος δεν βοηθάει ιδιαίτερα αλλά πού βοηθάει? Οι αεροπορικές οφείλουν να δουλεύουν με το χείριστο δυνατό σενάριο ώστε να είναι καλυμένες.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Συμφωνώ γενικά σε όσα λες.Ωστόσο να επισημάνουμε οτι η Κρήτη δεν έχει τόσο ιδιαίτερο πρόβλημα (αν κιόλας έχει) ακτοπλοϊκής σύνδεσης.Η συχνότητα των αεροπορικών δρομολογίων είναι συχνή λόγω πολύ περισσότερου πληθυσμού αλλά και πιο πολύπλοκής οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας σχετικα με τη Ρόδο και άλλα νησιά.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Ή μήπως ξεχνάτε οτι τα φτηνά εισιτήρια της κρατικης ΟΑ τα πλήρωνε ο φορολογούμενος αδρά είτε ταξίδευε είτε όχι;
Πότε η παλιά ΟΑ είχε φθηνά εισιτήρια; Αν τα είδατε εσείς στη Κρήτη ΟΚ, Γιατί εμείς δεν τα είδαμε. Όσο δεν υπήρχε ανταγωνισμός ήταν 220 πήγαινε έλα. Όπως και τώρα.

Θέλετε καινούργια αεροπλάνα,ακρίβεια αναχωρήσεων,υπηρεσίες υψηλού επιπέδου αλλά να πληρώνετε και καμμιά σαρανταριά ευρώ το πολύ.
Δεν νομίζω να ζήτησα Boeing 747. Ένα Atr να απογειώνεται και να προσγειώνεται. Υπάρχει;

Είχα ακούσει οτι οι Λημνιοί ήθελαν να ιδρύσουν δική τους ακτοπλοϊκή εταιρεία.Γιατί δεν επιχειρούν να ιδρύσουν λοιπόν και μια αεροπορική;
Μήπως να γίνουμε και ανεξάρτητο κράτος; Δεν ξέρω τι ιδέα έχεις για το νησί πάντως ούτε Ίμπιζα είναι, ούτε Κρήτη, ούτε Μύκονος. Ούτε στρατό έχει πλέον, ενώ η τουριστική περίοδος διαρκεί 15 ημέρες τον χρόνο. Δεν είναι σουβλατζίδικο μια αεροπορική εταιρεία για να ανοίξει, πιστεύω.

Κα γιατί η καλή Α3 αποσύρθηκε απο τη Λήμνο;
Δεν ξέρω, πες μου εσύ. Και πες μου επίσης γιατί ξεκίνησε με 1 δρομολόγιο 4 ημέρες την εβδομάδα, κατέληξε να έχει 2 δρομολόγια καθημερινά όλο το χειμώνα μέχρι τον Απρίλιο, και ξαφνικά τα έκοψε και τα 2 και δεν κράτησε ούτε καν το 1. Όχι, φυσικά όχι, σε καμία περίπτωση δεν το έκανε λόγω της επικείμενης συγχώνευσης.

alex96":z2muvuxu said:
Μήπως στα πλοία που προσεγγίζουν τη Λήμνο κάθε λίγο και λιγάκι;Αυτό είναι το πρόβλημά σας:Τα καράβια.Σε νησί είστε.Όπως για τους στεριανούς είναι πρώτη επιλογή οι χερσαίες μεταφορές,για τα νησιά είναι τα πλοία.

Ωραία τα λες φίλε μου. Μόνο που δεν ξέρω αν έχεις υπ όψιν που βρίσκεται η Λήμνος στον χάρτη, αν θέλεις να μετρήσουμε την απόσταση είναι 10 ώρες μέχρι το Λαύριο και 18 ώρες μέχρι τον Πειραιά με 5ωρη στάση στη Λέσβο. Αν θεωρείς λοιπόν ότι είναι το ίδιο πράγμα ένα 10ωρο ταξίδι και μέσα στο χειμώνα μάλιστα με ένα 45λεπτο αεροπορικό ταξίδι, δεν έχω κάτι άλλο να πω. Αυτά και σόρρυ για το offtopic.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Οταν και απο τις 2 εταιριες υπαρχει πολιτικη κακομοιριας και αμυνας η αεροπορια στην Ελλαδα εχει τελιωσει..το αντε να βγαλουμε και το καλοκαιρινο προγραμμα με τα minimum και μετα βλεπουμε δεν οδηγει πουθενα...κλεισανε τοσες γραμμες και τις πουλισανε σε ξενους(ΟΑ)..και καλα προσορινα.Ντρεπομαι που βλεπω καθε μερα 6-7 long δρομολογια απο ξενους..Ποσα μαλον με connections..και προκαλω τον καθενα ασχετο που λεει οτι δεν ειναι κερδοφορο το long haul(που θησαυριζουν οι αλλοι με τους επιβατες μας)...αλλα να μου πεις θελει και τη σωστη υποδομη και σωστο και εμπειρο managment(για αεροπορικες εταιριες)και οχι για μαγαζακια (γιατι μαγαζακια εχουμε)δε γινεται δουλεια ετσι ομως...Κανανε και οι δυο κινισεις πανικου εν οψη της συγχωνευσης(διοξαν κοσμο , κολισαν , κατεβασαν, σταματισαν οτιδιποτε εχει να κανει με την ροη αναπτυξης)..να δω αν πραγματικα δε τους κατσει αυτο που σχεδιαζαν τοσα χρονια..που θα γινει , ισως και σε αλλο επιπεδο..τι θα κανουν..
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

imaginas":22gyoaqh said:
Αποστρατικοποίησαν τη Λήμνο;Πότε; :oops:

Άκουσες κάτι ειδησούλες που πέρασαν στα ψιλά και μιλούσαν προεκλογικά για μείωση της θητείας; Εγώ τις άκουσα και νόμιζα ότι έκαναν πλάκα. Αλλά τελικά, αλήθεια έλεγαν. Ότα η θητεία μειώνεται στο Στρατό Ξηράς στο μισό, τότε και οι στρατεύσιμοι μειώνονται στο μισό. Όταν πλέον δεν τοποθετούν ΕΣΣΟ σε Αεροπορία κ Ναυτικό, αγοράζεις κυάλια για να δεις φαντάρους. Στην Ελευσίνα άμα δω σμηνίτη, τον στήνω μπροστά σε αεροπλάνα κ τον βγάζω φωτογραφίες. Σε λίγο καιρό θα είναι συλλεκτικές και θα τις πουλήσω να βγάλω τα σπασμένα από την κρίση.

Άσε δε το περιβόητο παραμεθώριο. Με 6 μήνες θητεία, άντε να κάνεις μια βδομάδα παραμεθώριο στη Χαλκίδα. :banana:

Στη Λήμνο, δεν λέω πως έφυγαν οι φαντάροι, αλλά μπορώ να σου πω ότι μου λείπουν κιόλας. Κάποτε φώναζες προσοχή στα μαγαζιά και σηκώνονταν όλοι. Τώρα ο μόνος με κοντό μαλλί στο νησί μάλλον εγώ είμαι.... :mrgreen:


Αλλά ξέχασα. Θα καλύψουν τα κενά με ΕΠΥ. Ουουουουουουου, είπε το τσακάλι και χάθηκε στο δάσος....
 
Top