Aerophile":3bzlhqdh said:
Για να δώσω ένα άλλο παράδειγμα, το Mitsubishi MU2, ένα καταπληκτικό light twin turboprop κατά την γνώμη μου, χρειαζόταν Class Rating, High Performance και Multi Engine Turbine Rating, αλλά όχι Type Rating.
Το ΜU2, είχε (από κατασκευής) πολύ critical φτερό αεροδυναμικά, που έκανε την συμπεριφορά του σε ακραίες συνθήκες πολύ παράξενη για έναν average πιλότο.
Το θέμα με το Cirrus, είναι μία πονεμένη ιστορία από πολλές απόψεις. Για μένα, δύο θέματα υπάρχουν:
1) Instrumentation/εκαπίδευση
Μιά "αρχαία" αεροπορική διαφήμιση περιοδικών (τέλη του 80), εκθείαζε τα προσόντα του glass cockpit έναντι των συμβατικών οργάνων, με τίτλο: A Pilot who sees less....sees more
Το νοικοκύρεμα και η τακτοποίηση οργάνων, θεωρείται εξαιρετική ευέυρεση. Το πρόβλημα είναι ότι η εξέλιξη αυτής της ευεύρεσης δημιούργησε προβλήματα. Ο χώρος που εξοικονομήθηκε, στην ουσία ανακυκλώθηκε, και έτσι φτάσαμε στην εποχή της υπερβολικής προβολής πληροφοριών (clutter). Αρκει μιά ματία για να το καταλάβει κανείς:
http://www.flickr.com/photos/matthewphx ... /lightbox/
Έχω το operations manual και το systems manual του SR22, και είναι απίστευτα πολύπλοκο για αεροπλάνο αναψυχής, ειδικά για όποιον είναι πάνω από 50 χρονών.
Επιπλέον, πόσοι πιλότοι γενικής αεροπορίας έχουν εκπαιδευτεί σε τέτοια όργανα? Εδώ επαγγελματίες πιλότοι με χιλιάδες ώρες, όταν πήγανε από 737-300 σε 737NG, δυσκολεύτηκαν αρκετά με το καινούριο instrument scanning, παρ'όλη την εκπαίδευση τύπου που περνάνε . To scanning είναι ένα από τα κυριότερα στοιχεία της πτήσης δι'οργάνων. Έτσι απλά, αλλάζουμε τη διαρρύθμιση και...καλό ταξίδι?
Βέβαια, η Cirrus, αλλά και οι εταιρείες ενοικιάσεων, απαιτούσαν ειδική εκπάιδευση 10 ωρών. Αυτή η εκπάιδευση, κόστιζε χαλαρά 2μιση χιλιάρικα, στην δεύτερη περίπτωση. Αλλά και στην πρώτη περίπτωση (αγορά), πολλοί ιδιώτες αγοράζανε το cirrus ρεφενέ (sharing). Από 4 εώς και 8 άτομα αγόραζαν από κοινού το αεροπλάνο, με αποτέλεσμα η δωρεάν εκπάιδευση που έδινε η cirrus στους αγοραστές δεν ίσχυε (δεν θα έκανε και τους 8 τσάμπα!). Στην περίπτωση των ενοικιάσεων (και λόγο κρίσης), τα έξτρα χρήματα της εκπαίδευσης ήταν τροχοπέδη στο όλο εγχείρημα. Έτσι, στην πρεμούρα τους για περισσότερες ενοικιάσεις, γίνονται πλέον "εκπτώσεις" στην εκπάιδευση. "Ά, δεν υπάρχει πρόβλημα, και με 5 ώρες θα γίνει η δουλειά"
2) Sidestick
Πόσοι πιλότοι Cirrus κάνανε την αρχική τους εκπαίδευση με χειριστήριο στο πλάι? Με τέτοια αλλαγή διαμόρφωσης, ότι ήξερες ...ξέχαστο!. Ισχύουν όσα γράφω για εκπαίδευση παραπάνω.