Έξι κύκλοι και δύο γλάροι: μικρές domestic ιστορίες

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
gioair":36mzk5ku said:
Νομίζω ότι κάποιοι προσπαθούν να εντυπωσιάσουν πάλι....
Σε προχθεσινή πτήση μου με ΟΑ HER-ATH δεν είδα καμία διαφορά στις στολές και υπήρχε απόλυτη ομοιομορφία όλα ήταν τέλεια.....

@gioair : Έτσι ακριβώς αναδεικνύεται το πρόβλημα των ΟΑ. Στη δική σου πτήση δεν υπήρχε τίποτα μεμπτό. Στην πτήση του george παρατηρήθηκαν διάφορα. Στην πράξη αποδείχτηκε λοιπόν ότι το προιόν των ΟΑ δεν είναι ίδιο και σταθερό ανά πτήση... Μπορεί να τύχεις στα καλύτερα ή και στα χειρότερα!
 
jerry":25nsujof said:
@gioair : Έτσι ακριβώς αναδεικνύεται το πρόβλημα των ΟΑ. Στη δική σου πτήση δεν υπήρχε τίποτα μεμπτό. Στην πτήση του george παρατηρήθηκαν διάφορα. Στην πράξη αποδείχτηκε λοιπόν ότι το προιόν των ΟΑ δεν είναι ίδιο και σταθερό ανά πτήση... Μπορεί να τύχεις στα καλύτερα ή και στα χειρότερα!

Πιστεύω ότι γίνεται φιλότιμη προσπάθεια για να βελτιωθούν κάποια πράγματα και αυτό αναγνωρίζω
 
Δυστυχώς, έρχομαι να επιβεβαιώσω τις παρατηρήσεις στο report αυτό. Τα τελευταία χρόνια ταξιδεύω, τόσο για επαγγελματικούς, όσο και για προσωπικούς λόγους σχεδόν 3-4 φορές (round trips) το μήνα και δεν έχω παρά να επιβεβαιώσω τα όσα λέγονται πιο πάνω.

Η έως τώρα εμπειρία μου με την ΟΑ, λέει ότι στις πτήσερις εσωτερικού (25-40') έχει το ίδιο απαράδεκτο προφίλ πληρωμάτων και εξυπηρέτησης επιβατών. Οι συνοδοί είναι μονίμως ασουλούπωτοι και σου δίνουν την αίσθηση ότι κάνουν αγγαρεία. Για παράδειγμα, θα δεις αξύριστους άντρες συνοδούς με μπυροκοίλι και σημάδι ιδρώτα στην μασχάλη και γυναίκες 1,50 και 60 κιλά. Δεν είμαι ούτε ρατσιστής, ούτε μισάνθρωπος, όλοι έχουν δικαιώμα στην εργασία. Κάποτε όμως, όταν αυτή η εταιρεία ήταν σοβαρή και προσλάμβανε προσωπικό, μέσα στις προϋποθέσεις ήταν και η εμφάνιση του συνοδού που είναι και το πρόσωπο της εταιρείας στον επιβάτη. Αυτά φαίνεται να μην τα σέβονται σήμερα.

Η δε καθυστέρηση είναι μέσα στην ημερήσια διάταξη, για να τονίσω ιδιαίτερα τις απίστευτες ουρές στο check-in counter λόγω προφανώς μικρής διαθεσιμότητας προσωπικού!!! Η υδροκέφαλη εταιρεία, δεν έχει προσωπικό παιδιά για να διευκολύνει τη ζωή εκείνων που πληρώνουν τον μισθό τους!

Τα πράγματα αλλάζουν όταν πετάμε για εξωτερικό και ειδικά για Λονδίνο, Βρυξέλλες και πέρα, που μπορεί να μας δει και κανένας δικός μας (!?) όπου μέσα στο αεροπλάνο τα πάντα είναι όμορφα κι ωραία (πληρώματα, service). Στ έδαφος επικρατούν τα ίδια...
 
Α3 ATH-SKG (οι γλάροι επιτίθενται)

Και άντε και ανεβήκαμε στα ψηλά και στα Βόρεια. Πώς θα κατέβουμε τώρα; Οι τιμές μετά τις διακοπές του Πάσχα εξωφρενικές. Αλλά η Aegean, ως άλλη μεγάλη φτωχομάνα, έκανε το θαύμα της. Είμαι βέβαιος ότι η Θεσσαλονίκη την ευγνωμονούσε που θέλησε να της πάρει τον τίτλο. Με 52 ευρώ τελική είχες και επιλογή πτήσης ανάμεσα σε 733, 734 και Α320.

Δευτέρα απόγευμα, λοιπόν, στο Μακεδονία για το γρήγορο check-in. E-ticket για μια fly-by-wire πτήση, για την οποία μου είχε σταλεί SMS επιβεβαίωσης και τώρα που το σκέφτομαι ίσως το υπόλοιπο ρηπόρτ πρέπει να το γράψω με Ο και Ι. Αλλά σε διαδικτυακό φόρουμ γράφω, οπότε πάλι με Ο και Ι καταχωρείται.

Α3 125 (SKG 18:40 - ATH 19:30), A320, SX-DVI

Το -DVI έφτασε στο LGTS στην ώρα του. Στις οθόνες όμως καμία ανακοίνωση για άφιξη από Αθήνα! Μήπως ήταν μια πτήση φάντασμα; Μήπως το αεροπλάνο δεν ήρθε ποτέ εκεί; Όοοοχι όχι. Το Α320 έχει έρθει ως Α3 531 από FRA! Είναι αυτές οι μικρές στιγμές που ως enthusiast και ως άνθρωπος υποκλίνομαι στο μεγαλείο του προγραμματισμού πτήσεων.

Στο λεωφορειάκι επιβιβαστήκαμε νωρίς, φτάσαμε στις δύο σκάλες και μετά από μια τυχαία ματιά προς τη φύλακα άγγελο της πίσω πόρτας, ανέβηκα τα σκαλιά της να την προϋπαντήσω. Καλησπέρα σας.

Στα ηχεία η μουσική παραήταν light (οι μουσικές επιλογές της Α3 ήταν ένα ενδιαφέρον θέμα στο παρελθόν), αλλά η προσοχή μας δεν ήταν εκεί. Η φωτεινή και πεντακάθαρη καμπίνα με τα σκούρα δερμάτινα καθίσματα και τις κόκκινες αποχρώσεις ήταν -αν μη τι άλλο- κομψή και όμορφη.

Και όσο η γερμανομαθής συνοδός μάς μοίραζε καραμελίτσες, εκτυλίχθηκε όλο το ταλέντο στο λέγειν του κυβερνήτη. Μας συστήθηκε, μας σύστησε τον συγκυβερνήτη (που θα πέταγε το σκέλος), μας σύστησε την προϊσταμένη και όλη η οικουμένη –ή έστω η καμπίνα- κρεμόταν από τα χείλια του. Θα απογειωθούμε από τον 16 πριν την STD, θα πετάξουμε στα 29000, θα κάνουμε 35 λεπτά και, γενικώς, θα τα πάμε καλά. Αυτός ο άνθρωπος μια μέρα θα γίνει πολιτικός. Επίσης, μας είπε ότι οι κυρίες του πληρώματος θα μας φροντίσουν σε όλη τη διάρκεια της πτήσης. Κύριος.

Αλλά καιρός να απογειωθούμε. "Άμεσος απογείωσις" ανακοίνωσε προς το πλήρωμα, που είχε ολοκληρώσει safety demo και προετοιμασία καμπίνας. 18:42 η Α3 125 ήταν στον αέρα. Και όταν βγήκαμε από τα σύννεφα, βγήκε πίσω από την πορφυρή κουρτίνα και η Θεοδώρα η ηγουμένη μαζί με το πλήρωμά της για το service. (Δεν ξέρω το όνομά της, αλλά εδώ βγήκαν οι βυζαντινές αναφορές μου)

Βέβαια, όπως σας έχω ξαναπεί, το domestic catering της Α3 το θεωρώ ποιοτικώς όχι το καλύτερο. Οι 13,5 σειρές με συστατικά στο πίσω μέρος από το κρουασανάκι δεν ήταν ακριβώς αυτό που στο χωριό μου λένε mouthwatering. Η σύγκριση με το μπουγάτσα τσιπ ήταν συντριπτική.

Ο κυβερνήτης επανήλθε με μια πολύ καθαρή ανακοίνωση (και αυτή τη φορά μόνο στα ελληνικά). "Ο καιρός στην Αθήνα είναι μελαγχολικά ανοιξιάτικος, μας είπε. Έχουμε ένα ελαφρύ μελτέμι, 15kt από 13 μοίρες".

Στο μελαγχολικά ρομαντικό κλίμα της πτήσης μας, λοιπόν, οι μεσήλικες κύριοι στο μπροστινό κάθισμα αστειεύονταν με τις κυρίες της αυλής. Εγώ παρέμενα πιστά συγκεντρωμένος στο έργο μου, παρά τα distractions. Και πρέπει εδώ να πω ότι η μία από τις κυρίες της αυλής ήταν ΠΟΛΥ δυνατό distraction.

Το έργο μου, όμως, ήταν να διαπιστώσω αν η Recaro έκανε το θαύμα της και στην καμπίνα της Α3, όπως έχει κάνει εδώ και καιρό στις αντίστοιχες των Airbus της swiss. Το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Οι ελβετοί και οι καλεσμένοι τους έχουν πολύ περισσότερο χώρο για τα γόνατα, μέσω μιας απλής ιδέας: η θήκη με τα έντυπα μεταφέρεται ψηλότερα! Και 168 θέσεις στο Α320 και αξιοπρεπές seat pitch. Η Aegean δεν ακολούθησε το ίδιο παράδειγμα και το seat pitch ήταν πολύ μέτριο. Τα δε καθίσματα αρκετά σκληρά.

Και όσο το τεστ προχωρούσε, άρχισε να φαίνεται και η πρωτεύουσα με τα όλα της. Ακρόπολη, Παναθηναϊκό Στάδιο, Εθνικός Κήπος, Ζάππειο, Βουλή και Σύνταγμα όλα πεντακάθαρα σε μια πτήση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα sightseeing flight! Συνέχεια με το ΣΕΦ, τα λιμανάκια και τη λίμνη της Βουλιαγμένης, τα νταμάρια του Υμηττού και, φυσικά, τη μεγαλειώδη θέα του LGAT που ακόμα δείχνει αεροδρόμιο από ψηλά.

Στις 19:14, 16 λεπτά πριν την STA, το ακόμα αβάφτιστο Κίνησις ακουμπούσε απαλά στον 03L, σε μια ομαλότατη προσγείωση. "We hope you enjoyed the flight as much as we did", το γνωστό κλείσιμο των ανακοινώσεων της Α3. Τροχοδρόμηση από τον Κ και στάθμευση στη Β11 στις 19:18 ακριβώς. Έξοδος, με τον κάπταιν να μας χαιρετάει στην είσοδο του κόκπιτ.

_______________________________________

+
Ολοκαίνουργιο αεροσκάφος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οι ανακοινώσεις του κυβερνήτη. Το εμφανίσιμο, αν και μάλλον κουρασμένο, πλήρωμα. Άριστο on-time performance.

-
Η ποιότητα του catering. Η αίσθηση ότι η καμπίνα θα μπορούσε να είναι πιο άνετη.

_______________________________________

-Τελικά, George, τι μετράει στο ATH-SKG; Τα 50 χρόνια εμπειρίας ή μια νεογέννητη καμπίνα;
-Τα 50 χρόνια τα είδα, τη συσσωρευμένη εμπειρία πουθενά. Για 35 λεπτά πτήσης, στο νεογέννητο Airbusάκι και μια χαρά πέρασα και λιγότερο πλήρωσα.

-Και ως enthusiast;
-Ε, μην τα παραλέμε. Ένα Α320 από τα 1000τόσα είναι. Ωραίο μεν, έως εντυπωσιακά τα γραφικά στην απεικόνιση του airshow, αλλά σε ένα πιο μακρινό ταξίδι θα παίξουν ρόλο κι άλλοι παράγοντες.

Καμπίνα by seven4seven: https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=10090
Συγκριτικό catering: https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=10747
Συγκριτικό seat pitch: https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=10746
 
George":4ju7pn35 said:
Το έργο μου, όμως, ήταν να διαπιστώσω αν η Recaro έκανε το θαύμα της και στην καμπίνα της Α3, όπως έχει κάνει εδώ και καιρό στις αντίστοιχες των Airbus της swiss. Το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Οι ελβετοί και οι καλεσμένοι τους έχουν πολύ περισσότερο χώρο για τα γόνατα, μέσω μιας απλής ιδέας: η θήκη με τα έντυπα μεταφέρεται ψηλότερα! Και 168 θέσεις στο Α320 και αξιοπρεπές seat pitch. Η Aegean δεν ακολούθησε το ίδιο παράδειγμα και το seat pitch ήταν πολύ μέτριο. Τα δε καθίσματα αρκετά σκληρά.

Κρίμα, δεν το περίμενα αυτό από την aegean. Φανταζόμουν πως η καμπίνα θα ήταν ίδια με αυτή της swiss, που κατά τη γνώμη μου είναι ένα θαύμα εργονομίας-αν και εκεί τα καθίσματα είναι πιο σκληρά, αλλά εγώ προσωπικά τα προτιμώ σκληρά.

Κατά τα άλλα πολύ ωραίο το trip report.

Τέλος, κι από δικιά μου εμπειρία στην τελευταία πτήση με ΟΑ BRU-ATH κανένας έλεγχος καμπίνας πριν την απογείωση.
 
Οι μελαγχολικά γραμμένες εμπειρίες σου George πιστεύω ότι δεν θα αλλάξουν και πολύ τον τρόπο με τον οποίο υπάρχει αυτό το προϊόν. Απλά γιατί το "ρεμπέτ ασκέρ" πάντα θα σε κάνει Θεό αλλά και είλωτα, ενώ ο "γλαροπολιτισμός" ματαίως θα προσπαθεί να σε πείσει ότι οι 13,5 σειρές συστατικών αρκούν για να ζήσεις το όνειρό σου σε... κονσέρβες.
 
captainjumbo":2yxnxk63 said:
Απλά γιατί το "ρεμπέτ ασκέρ" πάντα θα σε κάνει Θεό αλλά και είλωτα, ενώ ο "γλαροπολιτισμός" ματαίως θα προσπαθεί να σε πείσει ότι οι 13,5 σειρές συστατικών αρκούν για να ζήσεις το όνειρό σου σε... κονσέρβες.


Αμάν πια! Φαγωθήκατε με τις 13,5 και 80 γραμμές σε ένα σακουλάκι! Από τα πολλά δέντρα δεν βλέπετε το δασος! Ξεκολλήστε πια, και κάντε συγκρίσεις εκεί που ταιριάζουνε! Κανένας δεν σας αναγκάζει να φάτε κάτι που περιέχει 13,5 σειρές συστατικά!!!!! :bash:
 
[/quote]

Πιστεύω ότι γίνεται φιλότιμη προσπάθεια για να βελτιωθούν κάποια πράγματα και αυτό αναγνωρίζω[/quote]

Συμφώνω κι εγώ σ'αυτό.. και αναγνωρίζω ότι η Α3 έχει ανεβάσει τον πήχη και η ΟΑ προσπαθεί με κάθε τρόπο να συνέλθει.. Δεν είναι όμως τοσο χάλια τα πράματα πια..
 
Αμάν πια! Φαγωθήκατε με τις 13,5 και 80 γραμμές σε ένα σακουλάκι! Από τα πολλά δέντρα δεν βλέπετε το δασος! Ξεκολλήστε πια, και κάντε συγκρίσεις εκεί που ταιριάζουνε! Κανένας δεν σας αναγκάζει να φάτε κάτι που περιέχει 13,5 σειρές συστατικά!!!!!

...Δεν χρειάζεται να αναφέρω μάλλον ότι δεν έπιασες ούτε καν στο ελάχιστο το νόημα των λεγομένων μου. :roll:
 
OA ATH-SKG με B717 (και 717 λόγοι για να πετάξεις μαζί του)

Ιούνιος του 2006 και για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη η επιλογή του 717 δείχνει μονόδρομος. Από το 2000 που πρωτοεμφανίστηκαν στο LGAT, είχα κάνει ήδη αρκετές domestic πτήσεις με τα -ΒΟΑ και -ΒΟΒ. Η δε Κασσιόπη με είχε πετάξει ουκ ολίγες φορές σ' αυτό το σκέλος και τη θεωρούσα πλέον σχεδόν...το προσωπικό μου τζετ στο ATH-SKG!

Την προηγούμενη μέρα είχα περάσει από τα γραφεία της Ολυμπιακής στη Φιλελλήνων. Όσοι δεν έχετε πάει, να το κάνετε. Το SX-OAA σε υποδέχεται δίπλα στο ταμείο και γεννά πολλές υποσχέσεις. Ή για άλλους ξυπνά αναμνήσεις. Ή απλώς υπενθυμίζει ότι το παρελθόν είναι άλλοτε έμπνευση και άλλοτε παγίδα.

Σάββατο πρωί στο Ελ Γκαβ, αυτή τη φορά με τυπωμένο το boarding pass από το σπίτι. Εύκολο το e-check-in της ΟΑ και μάλιστα έχει το μεγάλο πλεονέκτημα να μπορείς να ξανατυπώσεις την κάρτα επιβίβασης που τυχόν έχασες (ή από λάθος του..."συστήματος" ή απλώς επειδή δεν μπόρεσες να το τυπώσεις με την πρώτη). Μου έχει συμβεί και με swiss και με Iberia να πέσω σε "λάθος του συστήματος" και χαλάστηκα πολύ.

Πήραμε το λεωφορειάκι από το Β23 και στο Β44 ποιος μας περίμενε πάλι; Μα ο Μπομπ φυσικά!

ΟΑ902 (ATH 0700 - SKG 0755), SX-BOB, JUN2006

Επιβίβαση, push-back όλα on-time και αναμονή στο κατώφλι του 03R μετά από τροχοδρόμηση 12 λεπτών (μεγάλη για δεδομένα Ελ Γκαβ).

Οι δύο Rolls Royce έβαλαν τα δυνατά τους, κι έτσι ο ΒΟΒ μας βρέθηκε στον αέρα σε κάτι λιγότερο από 25''.

Με το χαρακτηριστικό «αγκομαχητό» να ακούγεται από το σύστημα κλιματισμού, περνούσαμε πάνω από τη Ραφήνα, ανεβαίνοντας για τα 22000. Η ατμόσφαιρα πεντακάθαρη και η Αθήνα στο βάθος αριστερά μας προσπαθούσε να κρυφτεί πίσω από τα βουνά της. Το κωπηλατοδρόμιο του Μαραθώνα μπροστά αριστερά και πίσω μας το LGAV, με το πρωινό Α320 της swiss να ετοιμάζεται για απογείωση.

Τι να σας πρωτοπώ τώρα για την καμπίνα του 717... Να μιλήσω για τα μεγάλα παράθυρα; Για την πολύ άνετη για μένα διαρρύθμιση του 2-3; Για τις χειρολαβές κάτω από τα ντουλαπάκια, ώστε να μην πιάνεσαι από τα καθίσματα περπατώντας στο διάδρομο; Ή για το θρυλικό, το μυθικό seat pitch στις σειρές μέχρι τα παράθυρα κινδύνου; Πραγματικά, αυτό το αεροπλάνο ήταν ό,τι πιο άνετο έχω πετάξει στην Οικονομική.

Με την καμπίνα κάτι παραπάνω από μισοάδεια, πήγα για λίγο να καθίσω προς τα πίσω, στην 17Α. Εκεί καθόμουν λίγους μήνες πριν στο ίδιο αεροπλάνο, στο ίδιο δρομολόγιο και με τον ίδιο κυβερνήτη. Η ΟΑ916 εκείνο το βράδυ ήταν κάπως...εεε...χμμμ...επεισοδιακή θα έλεγα. Πρώτον, οι καπνοί στην καμπίνα στο έδαφος του Ελ. Βεν. «Το αεροπλάνο βγάζει καπνούς» είπε μια ηλικιωμένη κυρία στο πλήρωμα. Την καθυσήχασαν, λέγοντας ότι είναι απλώς από το κλιματιστικό. Το δεύτερο φαινόμενο άρχισε φτάνοντας στο LGTS και ήταν πιο τρομακτικό. Οι κινητήρες ακούγονταν να αυξάνουν και να μειώνουν στοιχεία χειροκίνητα και όσο αυτό συνέβαινε τα φώτα της καμπίνας αναβόσβηναν σε κάθε αλλαγή ρύθμισης στις μανέτες. Η καμπίνα απολύτως σιωπηλή, τα reading lights δεν άναβαν, από κάτω μας ο Λευκός Πύργος και το Μακεδονία Παλλάς, μετά η θάλασσα και το σκοτάδι και είμαι σίγουρος ότι πολλοί σκέφτονταν τον καπνό του κλιματιστικού και...προσεύχονταν! Μέχρι που πατήσαμε στο φιλόξενο Μακεδονία και ξαναβρήκαν όλοι το χρώμα τους.

Το φαινόμενο έμενε ανεξήγητο και στην ΟΑ902 που πετούσα εκείνη τη στιγμή άρχιζε το service. Επανήλθα στη θέση μου (στο χώρο και το χρόνο), ο κυβερνήτης μάς ενημέρωσε για τα τυπικά και στα αριστερά μας περνούσαμε τον Παγασητικό. Λίγο μετά τον Όλυμπο άρχισε και η κάθοδος.

Κάποιες συγκεντρώσεις νεφών στα δεξιά μας, η στροφή για την τελική, η σκιά μας στο έδαφος να μεγαλώνει και στις 07:50 ακριβώς ακουμπούσαμε στον 34. Σταθμευμένοι ακριβώς στην ώρα μας, χαιρέτησα κάπταιν και πλήρωμα και κατέβηκα στο λεωφορειάκι που πλέον περίμενε τον τελευταίο του επιβάτη.

______________________________________

ΟΑ902, JUN2006
+
Το 717, τελεία και παύλα (τα πληρώματα μπορεί να μην το αγάπησαν για διάφορους λόγους -βλ. τουαλέτες, galleys- αλλά το φαν κλαμπ του από επιβάτες ήταν και είναι μεγάλο). Το πλήρωμα καμπίνας (2 γυναίκες, 1 άνδρας) που και περιποιημένοι ήταν και δεν ξεχνούσαν να χαμογελούν. Το on-time performance. Το e-check-in της ΟΑ.

-
Καμία αρνητική κριτική γι' αυτή την πτήση. Όλα κύλησαν άψογα.

ΟΑ916, SEP2005 (η πτήση του flash-back)
+
Το 717 και πάλι.

-
Το μάλλον κουρασμένο από τις πτήσεις της ημέρας πλήρωμα, χωρίς να είναι και σοβαρό αρνητικό στοιχείο σ' αυτή την πτήση πάντως. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν κακοί!

______________________________________

-George, σου λείπει το 717;
-Αν ποτέ πάρω Όσκαρ ως επιβάτης, θα ευχαριστήσω δημοσίως και σε παγκόσμιο επίπεδο την Ολυμπιακή που το έφερε στην Ελλάδα και έκανε τις domestic πτήσεις μας λίγο λιγότερο μονότονες!

-Και ως enthusiast;
-4+/5 για την πτήση με το 717 (πόσα πετάνε πλέον εδώ κοντά; ) και για το φιλικό (από όλες τις απόψεις) πλήρωμα της ΟΑ902.


Ένα μικρό συγκριτικό seat pitch σε ΟΑ717/ΑΒ6 και Aegean 734:
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=10854

Και, μιας και δεν μπορώ να κάνω update με edit στην πρώτη μου δημοσίευση του ρηπόρτ, να σας ενημερώσω από εδώ:
επόμενο: A3 B734
 
Top