Re
Low-Cost-Class-Member
- Εγγραφή
- 18/11/2007
- Μηνύματα
- 35
- Likes
- 0
Μπορεί μία βαριά προσγείωση να προκαλεί μία ελαφριά τρομάρα, μπορεί οι κραδασμοί λόγω turbulence να φέρνουν ανησυχία, μπορεί ένα aborted landing με τρελούς ανέμους να φρεσκάρει στη μνήμη προσευχές που μάθαμε στο δημοτικό...
...τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με την απόλαυση του να χαζεύεις από το παράθυρο τα φώτα της Μαδρίτης, κατά τα πρώτα λεπτά της ανόδου, και ξαφνικά να βλέπεις ήχο-και-φως από το δεξί μοτέρ!
Το περιστατικό συνέβη σε πτήση της EasyJet MAD-RAK. Κάποιο αρκετά ευτραφές πουλάκι, προφανώς γούσταρε το πορτοκαλί του A319 στο λυκόφως και αποφάσισε να πλησιάσει... Δυστυχώς γι'αυτό (και για μας) ο CFM56 σε "initial climb setting" ρουφάει γερά. Ακόμη χειρότερα, το πουλάκι κέντραρε καλά την εισαγωγή του κινητήρα και προφανώς κατάφερε όχι απλά να γίνει "ψιλοκομμένο" στον fan αλλά να περάσει και στον booster και στον HPC (ψίχουλα πλέον) και τελικά να προκαλέσει ένα καλό μπούκωμα στο burner.
O κινητήρας ξέρασε μία γερή κλανι...εε.. φλόγα που ακούστηκε σαν έκρηξη και μ'έκανε να τιχαντώ από το κάθισμα. Προς στιγμήν, σκέφτηκα πως μπορεί ο κρότος να ήταν από καμία ανωμαλία καθώς μαζευόταν το landing gear και ότι η λάμψη ίσως να ήταν απλά το φωτάκι στο ακροπτερύγιο (πως το λένε αυτό?). Μες την καμπίνα δεν πρόσεξα καμιά ιδιαίτερη ανησυχία, ενώ το 319 συνέχιζε κανονικά την άνοδό του. Παρόλαυτά, ένας περίεργος θόρυβος σαν φύσιμα ακουγόταν από τη μεριά του δεξιού μοτέρ, ενώ άρχισε να μυρίζει καμμένο λάδι (κακό σημάδι, αφού ξέρουμε ότι το Α/C παίρνει αέρα από τις μηχανές).
Πάνω που σκεφτόμουν εάν αξίζει τον κόπο να φωνάξω κανέναν αεροδυνοδό και να αναφέρω το γεγονός, ο πιλότος έκανε (επιτέλους!) ανακοίνωση, εμφανώς ανήσυχος και με κάπως μπερδεμένα λόγια... μία ανακοίνωση σε ΑΠΤΑΙΣΤΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ... και ΜΟΝΟ ΙΣΠΑΝΙΚΑ. Προφανώς το 90% των επιβατών δεν είχε κανένα πρόβλημα μ'αυτό, αφού οι Ισπανοί ΜΟΝΟ Ισπανικά μιλάνε, καθώς δεν καταδέχονται να μιλήσουν άλλη ξένη γλώσσα. Το υπόλοιπο 10% όμως, πολύ απλά ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ και γιατί όλοι οι επιβάτες φαίνονται ξαφνικά ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΝΗΣΥΧΟΙ.
Τέλος πάντων, ρώτησα έναν αεροσυνοδό τι συμβαίνει... μου είπε για FOD και ότι επιστρέφουμε στο Barajas. Νομίζω ότι κάναμε τον κύκλο με μία μηχανή και προσγειωθήκαμε μια χαρά. Σκάσανε πυροσβεστικές και διάφορα άλλα οχήματα, όμως μας κρατήσανε μες το ακινητοποιημένο Α/Φ για άλλα 15 μαρτυρικά λεπτά. Περιμέναμε 1.5 ώρα ακόμα στην αίθουσα αναμονής για να έρθει 319-αντικαταστάτης, αλλά όταν επιβιβαστήκαμε... κι αφού μείναμε μαντρωμένοι κανά μισάωρο στο δεύτερο 319, μας είπαν ότι είχε γίνει πλέον υπέρβαση στο ωράριο του πληρώματος, οπότε θα βγάζαμε τη νύχτα σε ξενοδοχείο.
Ας κλείσω κάπου εδώ την αφήγηση, λέγοντας ότι η προγραμματισμένη πτήση της 21.00, εκτελέστηκε τελικά στις 07.00... ενώ περάσαμε 3-4 ώρες σε ξενοδοχείο πέντε (ναι 5!) αστέρων με δείπνο πληρωμένο και δωμάτιο χλίδα.
με τις υγείες μας
...τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με την απόλαυση του να χαζεύεις από το παράθυρο τα φώτα της Μαδρίτης, κατά τα πρώτα λεπτά της ανόδου, και ξαφνικά να βλέπεις ήχο-και-φως από το δεξί μοτέρ!

Το περιστατικό συνέβη σε πτήση της EasyJet MAD-RAK. Κάποιο αρκετά ευτραφές πουλάκι, προφανώς γούσταρε το πορτοκαλί του A319 στο λυκόφως και αποφάσισε να πλησιάσει... Δυστυχώς γι'αυτό (και για μας) ο CFM56 σε "initial climb setting" ρουφάει γερά. Ακόμη χειρότερα, το πουλάκι κέντραρε καλά την εισαγωγή του κινητήρα και προφανώς κατάφερε όχι απλά να γίνει "ψιλοκομμένο" στον fan αλλά να περάσει και στον booster και στον HPC (ψίχουλα πλέον) και τελικά να προκαλέσει ένα καλό μπούκωμα στο burner.
O κινητήρας ξέρασε μία γερή κλανι...εε.. φλόγα που ακούστηκε σαν έκρηξη και μ'έκανε να τιχαντώ από το κάθισμα. Προς στιγμήν, σκέφτηκα πως μπορεί ο κρότος να ήταν από καμία ανωμαλία καθώς μαζευόταν το landing gear και ότι η λάμψη ίσως να ήταν απλά το φωτάκι στο ακροπτερύγιο (πως το λένε αυτό?). Μες την καμπίνα δεν πρόσεξα καμιά ιδιαίτερη ανησυχία, ενώ το 319 συνέχιζε κανονικά την άνοδό του. Παρόλαυτά, ένας περίεργος θόρυβος σαν φύσιμα ακουγόταν από τη μεριά του δεξιού μοτέρ, ενώ άρχισε να μυρίζει καμμένο λάδι (κακό σημάδι, αφού ξέρουμε ότι το Α/C παίρνει αέρα από τις μηχανές).
Πάνω που σκεφτόμουν εάν αξίζει τον κόπο να φωνάξω κανέναν αεροδυνοδό και να αναφέρω το γεγονός, ο πιλότος έκανε (επιτέλους!) ανακοίνωση, εμφανώς ανήσυχος και με κάπως μπερδεμένα λόγια... μία ανακοίνωση σε ΑΠΤΑΙΣΤΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ... και ΜΟΝΟ ΙΣΠΑΝΙΚΑ. Προφανώς το 90% των επιβατών δεν είχε κανένα πρόβλημα μ'αυτό, αφού οι Ισπανοί ΜΟΝΟ Ισπανικά μιλάνε, καθώς δεν καταδέχονται να μιλήσουν άλλη ξένη γλώσσα. Το υπόλοιπο 10% όμως, πολύ απλά ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ και γιατί όλοι οι επιβάτες φαίνονται ξαφνικά ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΝΗΣΥΧΟΙ.
Τέλος πάντων, ρώτησα έναν αεροσυνοδό τι συμβαίνει... μου είπε για FOD και ότι επιστρέφουμε στο Barajas. Νομίζω ότι κάναμε τον κύκλο με μία μηχανή και προσγειωθήκαμε μια χαρά. Σκάσανε πυροσβεστικές και διάφορα άλλα οχήματα, όμως μας κρατήσανε μες το ακινητοποιημένο Α/Φ για άλλα 15 μαρτυρικά λεπτά. Περιμέναμε 1.5 ώρα ακόμα στην αίθουσα αναμονής για να έρθει 319-αντικαταστάτης, αλλά όταν επιβιβαστήκαμε... κι αφού μείναμε μαντρωμένοι κανά μισάωρο στο δεύτερο 319, μας είπαν ότι είχε γίνει πλέον υπέρβαση στο ωράριο του πληρώματος, οπότε θα βγάζαμε τη νύχτα σε ξενοδοχείο.
Ας κλείσω κάπου εδώ την αφήγηση, λέγοντας ότι η προγραμματισμένη πτήση της 21.00, εκτελέστηκε τελικά στις 07.00... ενώ περάσαμε 3-4 ώρες σε ξενοδοχείο πέντε (ναι 5!) αστέρων με δείπνο πληρωμένο και δωμάτιο χλίδα.
με τις υγείες μας
