Φωτιά σε αεροσκάφος στην Κω

Πρόκειται για το μοναδικό αεροσκάφος της σλοβακικής εταιρείας κατασκευής 1992.
Η Air Explore ξεκίνησε τις δραστηριότητες στον τομέα των charter πτήσεων πριν απο τέσσερις μήνες.
 
Περισσότερες πληροφορίες για το νηολόγιο και video από τo emergency evacuation (ο Θεός να το κάνει emergency evacuation αλλά ευτυχώς που δεν ήταν σοβαρότερο το emergency γιατί δυστυχώς δεν θα είχαν βγει όλοι έξω!!!!!)

http://avherald.com/h?article=43080a4f&opt=0
 
Άντε τώρα έμεινε χωρίς αεροπλάνο
 
Ίσως καλύτερα.. :rolleyes:

Δεν μπορώ παρά να παρατηρήσω κάποια πράγματα στο παραπάνω βίντεο του Mernion:

A) Γιατί η πίσω τσουλήθρα ανοίγει 1 λεπτό αργότερα από την μπροστά (0.50 του βίντεο- η μπροστά ήταν ήδη φουσκωμένη) ; Σε περίπτωση που υπήρχαν καπνοί μέσα στο α/φος, είναι αρκετός χρόνος να πάνε κάποιοι άκλαυτοι, ή να ποδοπατήσουν τους αυτούς που βρίσκονται στις μπροστινές σειρές, ορμώντας για την μπροστινή έξοδο;

Β)Είναι οφθαλμαπάτη επίσης ότι η πίσω τσουλήθρα δεν αναπτύσσεται, αλλά σκαλώνει στην κλίμακα που κάποιος τοποθέτησε εκεί; Υπήρχε συνεννόηση για το αν ανοίξουν τις τσουλήθρες ή αποβιβάσουν τους επιβάτες από σκάλες μεταξύ εδάφους και πληρώματος ή όπως του ήρθε του καθένα;

Γ) Όταν το πυροσβεστικό ρίχνει τον αφρό, αυτά τα πόδια που σουλατσάρουν μπροστά από το αριστερό φτερό για να τραβήξουν την κλίμακα στο 1:40 και να απελευθερώσουν την τσουλήθρα, είναι σίγουρα ότι δεν υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας , και αν ναι ο αφρός πέφτει για ομορφιά;

Δ) Κατάλαβα ότι η φωτιά στον κινητήρα εκδηλώθηκε κατά την προσγείωση ή το taxing, το ότι άνοιξαν την πόρτα cargo και έβαλαν και τα καροτσάκια μήπως μαρτυρά ότι έγινε ενώ είχε ήδη σταθμεύσει ή πάλι υπήρχε έλλειψή επικοινωνίας;

Ε) Αυτοί που βγήκαν μετά από 4 ολόκληρα λεπτά έστω αν υπήρχαν και λίγοι καπνοί στην καμπίνα, υπήρχε περίπτωση να μην έχουν λιποθυμήσει για να μην πω τίποτα άλλο;

Ε) Μήπως ήταν κακώς εκτελεσμένη άσκηση; :rolleyes: :rolleyes:
 
Το θέαμα είναι κωμικοτραγικό.
Ελπίζω η ΥΠΑ να πάρει τα δέοντα μέτρα η "εταιρεία" αυτή να μήν ξαναπετάξει οχι μόνο στην Ελλάδα αλλά πουθενά στην Ευρώπη, και να τραβήξει και μερικά αυτιά στους δικούς της στην Κώ...
 
Δεν έχω περάσει ποτέ από κάποιο σχολείο για εκπαίδευση σε τέτοιες καταστάσεις αλλά η κοινή λογική λέει οτι δεν ανοίγουμε τις εξόδους από την μεριά της φωτιάς... Τι δουλειά είχε να ανοίξει η πίσω αριστερή πόρτα;;
Επίσης ας πει καποιος στους επιβατες οτι δεν παίρνουν τα πράγματά τους μαζί... Και πολλά άλλα που κάνουν το θέαμα τραγικό...
 
Για γέλια και για κλάματα. Άλλο ένα περιστατικό που δείχνεί ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ πόσο στην τύχη τους είναι αφημένα τα πράγματα. Χειριστές που δεν εκτελούν σωστά το τσέκλιστ εκκένωσης, αφήνωντας τα φλάπς πάνω, πλήρωμα καμπίνας που δεν ενήργησε με σθένος, αποφασιστικότητα και πρωτοβουλία ώστε και το προσωπικό εδάφους να ειδοποιήσει για να τραβήξουν μακριά τον εξοπλισμό αλλά και να φωνάξει στους επιβάτες να αφήσουν τα μπογαλάκια τους εκεί που ήταν.

Αφήνω το προσωπικό εδάφους τελευταίο και καταιδρωμένο. Σε ένα αεροδρόμιο περιφερειακό σαν της Κώ, πόσα από τα παιδιά που δουλεύουν στην πίστα γνωρίζουν από πόσες πόρτες γίνεται η εκκένωση? Κόβω τον λαιμό μου ότι στους περισσότερους φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό ότι οι επιβάτες βγαίνουν μόνο από μία πόρτα. Κανένας από τους παριστάμενους δεν αναρωτήθηκέ. Αν το είχε κάνει, θα έβλεπε ότι τα αμαξίδια μπλοκάρανε την πίσω δεξιά. Όταν οι πυροσβέστες είδαν την τσουλήθρα να έχει γίνει τσίχλα πάνω στην πίσω σκάλα, τότε τρέξανε να την τραβήξουν.

Όσες φορές καινα γίνει παρόμοιο περιστατικό (και μή χειρότερα), η εικόνα θα είναι τέτοια και χειρότερη. Γιατί υπάρχει και χειρότερη.

Αληθινή ιστορία από το αεροδρόμιο της Ζακύνθου, πρίν 15 χρόνια. Αεροπλάνο (B757) προσγειώνεται και βγαίνουν φλόγες 2 μέτρα ύψος από τα φρένα του δεξιού συστήματος προσγείωσης. Οι πιλότοι ενημερώνονται από το πλήρωμα άλλου αεροσκάφους. Στην φάση που προσπαθούν να εκτιμήσουν την κατάσταση και αν επιβάλλεται εκκένωση ή όχι, ζητούν αμέσως από τον πύργο να έρθει επειγόντως πυροσβεστική και να προσεγγίσουν το αεροπλάνο όσο δυνατόν περισσότερες σκάλες για να γίνει εσπευσμένη αποβίβαση, αν δεν γινόταν εκκένωση. Ο πύργος όντως αντέδρασε αστραπιαία. Όλοι οι οδηγοί της ΟΑ, παράτησαν ότι έκαναν και σπεύσαν να πάρουν όποια σκάλα βρήκαν μπροστά τους. Ένας από αυτούς, την ώρα που πήρε το μήνυμα, οδηγούσε "νταλίκα" γεμάτη επιβάτες. Σταμάτησε την "νταλίκα", πήρε τα κλειδιά (βάσει διαδικασιών) και άρχισε να τρέχει. Το πρόβλημα ήταν ότι πάρκαρε ακριβώς μπροστά στο κτήριο που ήταν παρκαρισμένα τα πυροσβεστικά, μπλοκάρωντας και τα δύο! Από ότι είπε αργότερα ο υπεύθυνος της πυροσβεστικής, η διαδικασία προβλέπει να παρασύρουν τα πυροσβεστικά ότι βρούν στο δρόμο τους για να φτάσουν στην φωτιά. Δεν προβλέπει το ενδεχόμενο να είναι μπρστά τους λεωφορείο με 50 ανθρώπους μέσα, οι οποίοι δεν μπορουν να βγούν έξω!

Μετά από 2λεπτη προσπάθεια να μετακινήσουν την νταλίκα και 2 λεπτη προσπάθεια να ανοίξουν τις πόρτες, απελπίστηκαν, άρπαξαν από ένα πυροσβεστήρα ο καθένας και άρχισαν να τρέχουν. Στο μεταξύ, η φωτιά είχε σβήσει από μόνη της, ελέω Θεού.

Γιατί να μήν υπάρχουν κάμερες στα κινητά τότε?
 
Μπορεί πρίν 15 χρόνια τα κινητά να μήν είχαν κάμερες,όμως πολλά από τά περιφερειακά αεροδρόμια -όπως τής Κώ και τής Ζακύνθου- ήταν ήδη "διεθνή",δεχόμενα πτήσεις ξένων εταιρειών και συνεπώς υποχρεωμένα να έχουν δημοσιευμένες διαδικασίες επειγουσών αναγκών και να κάνουν,τουλάχιστον,την ετήσια άσκηση ετοιμότητας.Τό βιντεάκι στο αεροδρόμιο τής Κώ δείχνει περίτρανα ότι ακόμα και το προ 15ετίας περιστατικό τής Ζακύνθου (που το διάβασα και ακόμα γελάω κι'ευτυχώς που είμαι μόνος μου στο γραφείο και τά γέλια μου δέν φτάνουν παραέξω) τίποτα δέν δίδαξε σέ κανέναν.Προφανώς περιμένουν όλοι να γίνη καμμιά τραγωδία και να ψηθούν ζωντανοί μερικοί επιβάτες γιά ν'αρχίσουν τις "αυτοκριτικές".

Πέρα απ'όλα όσα σχολίασαν οι ανωτέρω,παρατήρησα ότι οι πυροσβέστες που πήγαν να τραβήξουν την σκάλα από την πίσω αριστερή πόρτα,αντί να πλησιάσουν το αεροπλάνο από το πίσω μέρος,το πλησίασαν από μπροστά,περνώντας βέβαια κοντά στόν αριστερό κινητήρα (που υποτίθεται είχε πιάσει φωτιά ή ήταν ύποπτος γιά φωτιά).Αν γινόταν καμμιά πιό "στραβή",δηλαδή έκρηξη σε κάποιο από τά ντεπόζιτα τού αριστερού φτερού,θα έφταιγε η "κακιά ώρα" γιά ό,τι θα πάθαιναν τά δύο "αδικοχαμένα παλληκάρια";

Νά σημειώσω επίσης ότι στό 0:47 φαίνεται να ανοίγη μία πίσω αριστερή τσουλήθρα,στό 1:42 τα "παλληκάρια" αρχίζουν να τραβάνε την σκάλα ενώ η ΠΥ τούς κάνει "αφρόλουτρο" (!) και ξετυλίγεται και μιά δεύτερη(;) πίσω αριστερή τσουλήθρα -που όμως κανείς δέν την χρησιμοποίησε (αυτό δά έλειπε,αφού ήταν απ'την μεριά τής,έστω και πιθανής,φωτιάς) και πως καθ'όλη την διάρκεια τού βίντεο ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ δέν φαίνεται να σκέφτηκε να πάη να τραβήξη τά καροτσάκια γιά ν'ανοίξη η πίσω δεξιά πόρτα και να ξετυλιχτή η τσουλήθρα της...

Ευνόητο δέ είναι ότι και η "εσπευσμένη αποβίβαση" 117 ατόμων δέν είναι δυνατόν να διαρκή 4 λεπτά,όταν-όπως αναφέρουν οι σχολιαστές αναγνώστες τού AvHerald-στην περίπτωση τής AF358 στό Τορόντο,309 άτομα βγήκαν σέ μόλις 90 δευτερόλεπτα.....
 
Top