Μπορεί πρίν 15 χρόνια τα κινητά να μήν είχαν κάμερες,όμως πολλά από τά περιφερειακά αεροδρόμια -όπως τής Κώ και τής Ζακύνθου- ήταν ήδη "διεθνή",δεχόμενα πτήσεις ξένων εταιρειών και συνεπώς υποχρεωμένα να έχουν δημοσιευμένες διαδικασίες επειγουσών αναγκών και να κάνουν,τουλάχιστον,την ετήσια άσκηση ετοιμότητας.Τό βιντεάκι στο αεροδρόμιο τής Κώ δείχνει περίτρανα ότι ακόμα και το προ 15ετίας περιστατικό τής Ζακύνθου (που το διάβασα και ακόμα γελάω κι'ευτυχώς που είμαι μόνος μου στο γραφείο και τά γέλια μου δέν φτάνουν παραέξω) τίποτα δέν δίδαξε σέ κανέναν.Προφανώς περιμένουν όλοι να γίνη καμμιά τραγωδία και να ψηθούν ζωντανοί μερικοί επιβάτες γιά ν'αρχίσουν τις "αυτοκριτικές".
Πέρα απ'όλα όσα σχολίασαν οι ανωτέρω,παρατήρησα ότι οι πυροσβέστες που πήγαν να τραβήξουν την σκάλα από την πίσω αριστερή πόρτα,αντί να πλησιάσουν το αεροπλάνο από το πίσω μέρος,το πλησίασαν από μπροστά,περνώντας βέβαια κοντά στόν αριστερό κινητήρα (που υποτίθεται είχε πιάσει φωτιά ή ήταν ύποπτος γιά φωτιά).Αν γινόταν καμμιά πιό "στραβή",δηλαδή έκρηξη σε κάποιο από τά ντεπόζιτα τού αριστερού φτερού,θα έφταιγε η "κακιά ώρα" γιά ό,τι θα πάθαιναν τά δύο "αδικοχαμένα παλληκάρια";
Νά σημειώσω επίσης ότι στό 0:47 φαίνεται να ανοίγη μία πίσω αριστερή τσουλήθρα,στό 1:42 τα "παλληκάρια" αρχίζουν να τραβάνε την σκάλα ενώ η ΠΥ τούς κάνει "αφρόλουτρο" (!) και ξετυλίγεται και μιά δεύτερη(
πίσω αριστερή τσουλήθρα -που όμως κανείς δέν την χρησιμοποίησε (αυτό δά έλειπε,αφού ήταν απ'την μεριά τής,έστω και πιθανής,φωτιάς) και πως καθ'όλη την διάρκεια τού βίντεο ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ δέν φαίνεται να σκέφτηκε να πάη να τραβήξη τά καροτσάκια γιά ν'ανοίξη η πίσω δεξιά πόρτα και να ξετυλιχτή η τσουλήθρα της...
Ευνόητο δέ είναι ότι και η "εσπευσμένη αποβίβαση" 117 ατόμων δέν είναι δυνατόν να διαρκή 4 λεπτά,όταν-όπως αναφέρουν οι σχολιαστές αναγνώστες τού AvHerald-στην περίπτωση τής AF358 στό Τορόντο,309 άτομα βγήκαν σέ μόλις 90 δευτερόλεπτα.....