frozen ATPL & επαγγελματικές δυνατότητες

  • Thread starter kon17
  • Ημερομηνία δημιουργίας

kon17

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
26/08/2007
Μηνύματα
1
Likes
0
Γεια σας,είναι η πρώτη φορα που γραφω στο φορουμ και θα ήθελα να ρωτήσω τι επαγγελματικές δυνατότητες σου δίνει ένα frozen ATPL που μόλις έχεις αποκτήσει τελειώνοντας μια σχολή?

Edit by Akis: Παρακαλώ να υπάρχει ένας σαφής τίτλος. Ευχαριστώ!
 

SpeeDFire

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
23/08/2007
Μηνύματα
2
Likes
0
Για να απόκτησεις ATPL πρέπει να έχεις 1500 ώρες
 

gonso

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
23/04/2005
Μηνύματα
1.577
Likes
130
Περιοχή
52N00W
Αγαπητέ/ή kon17,

το frozen ATPL, δίνει στον εν δυνάμει εργοδότη την εικόνα ότι ο υποψήφιος υπάλληλος έχει φτάσει πτυχιακά, όσο ψηλα γίνεται βάσει της εμπειρίας του.

Συγκεκριμένα. Όπως λέει και ό/ή SpeedFire, το πλήρες ATPL προ-απαιτεί 1500 ώρες. Ένας νέος χειριστής με commercial πτυχίο, έχει κάθε δικαίωμα εν συνεχεία να προετοιμαστεί και να εξεταστεί γραπτώς για ATPL. Αυτό τον καταρτίζει πολύ καλύτερα και για airline operations και για πιό μεγάλα αεροπλάνα. Σε κάποιο interview λοιπόν, θα είναι πολύ πιό καλά προετοιμασμένος.

Αφού ολοκληρώσει τις γραπτές εξετάσεις, το μόνο που θα περιμένει είναι η συπλήρωση των 1500 ωρών, ώστε να μπορέσει να εξεταστεί και πρακτικά.

Υπάρχει και πρακτική παράμετρος στο θέμα. Αν κάποιος προσληφθεί μόνο με commercial, η εταιρέια θα βρεθεί στην δύσκολη θέση να πρέπει να του δίνει μεγάλες περιόδους αδείας, ώστε να πρετοιμαστεί και να εξεταστεί στα γραπτά του ATPL μετά από 2-3 χρόνια. Η εταιρεία σαφώς τότε δεν θα μπορέσει να του το αρνηθεί , καθώς είναι θέμα κατάρτησης και καμμία εταιρέια δεν μπορεί να αποφύγει την εξέλιξη των πιλότων της. Αυτό που μπορεί να κάνει από πρίν είναι να αποφέυγει να προσλαμβάνει χειριστές με commercial μόνο (αν φυσικά έχει την πολυτέλεια πληθώρας υποψηφίων).

Υπάρχει και άλλο θέμα. Ο νέος χειριστής που μπαίνει σε μία εταιρέια με την εκκρεμότητα των γραπτών εξετάσεων του ATPL, αρχίζει να πετάει μές στην καλή χαρά. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ξαναβουτήξει βαθειά μέσα στα βιβλία μετά από 2 χρόνια. Θα έχει "βαρύνει" αρκετά και το βουνό θα του φανεί αντί Γκιώνα.....Έβερεστ. Καλύτερα λοιπόν να το ξεμπερδέψει όσο είναι ακόμα "ζεστός".

Τέλος, υπάρχει και το πρόβλημα των ασφαλιστικών εταιρειών. Σε πάρα πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο, στον υπολογισμό των ασφαλίστρων που θα πληρώσει η εταιρέια (εκτός πολλών άλλων παραμέτρων) μπαίνει και η εξής. Οι ασφαλιστικές κοιτούν ΚΑΙ την πτυχιακή κατάσταση των χειριστών. Δηλαδή, άν μία εταιρεία έχει 100 πιλότους σύνολο και οι 90 έχουν ATPL, οι 8 έχουν frozen ATPL και 2 έχουν commercial, η εταιρέια θα πληρώνει 100δραχμές ασφάλεια. Αν όμως έχει 100 πιλότους σύνολο και οι 75 έχουν ATPL, οι 8 έχουν frozen ATPL και οι 17 έχουν commercial, τότε θα πληρώνει 110 δραχμές ασφάλεια. [/i]
 

nikos_k.

Business-Class-Member
Εγγραφή
15/08/2007
Μηνύματα
410
Likes
0
Περιοχή
Always Somewhere
Κάποιες διορθώσεις για να δώσω ακριβέστερη απάντηση στον φίλο που άνοιξε το post!
Το frozen ATPL που αποκτούν όλοι οι εκπαιδευόμενοι χειριστές στην Ευρώπη συμπεριλαμβάνει την πλήρη θεωρία για το ATPL. Αυτό σημαίνει πως μόλις ο εκάστοτε χειριστής συμπληρώσει τις 1500 ώρες θα του δωθεί αυτομάτως το full ATPL. Επομένως θέμα εξετάσεων δεν τίθεται.
Επίσης συμπεριλαμβάνονται τα πτυχία CPL/IR/ME, δηλαδή το επαγγελματικό πτυχίο χειριστή μαζί με καταλληλότητα για πτήση με όργανα και χειρισμό πολυκινητηρίων. Δηλαδή τα απόλυτα μίνιμουμ για να ξεκινήσει κάποιος σε μία αεροπορική εταιρία. Επίσης στο frozen ATPL συμπεριλαμβάνεται και η θεωρία για Long Range και πολλές σχολές δίνουν στο όλο πακέτο και το MCC που είναι απαραίτητο για να ξεκινήσεις το πρώτο type rating.
Εντελώς θεωρητικά λοιπόν, με ένα frozen ATPL μπορείς κατευθείαν από τη σχολή να πετάς Α340-600!!!

Η κατάσταση που περιέγραψε ο gonso είναι νομίζω αυτό που ισχύει στις ΗΠΑ και ίσχυε και στην Ευρώπη πριν την εισαγωγή των JAR´s
 

vaf

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
06/12/2007
Μηνύματα
8
Likes
0
Είμαι 26 και ασχολούμαι με IT.

Από μικρός ήθελα να πετάξω και μπλα μπλα μπλα, έχετε βαρεθεί να τα ακούτε, τα γνωστά...

Εμένα με ενδιαφέρει κυρίως να πετάω. Σκέφτομαι πως αν πάρω απλά ένα PPL/IR δεν θα έχω τα χρήματα για να νοικιάζω αεροπλάνα οπότε "υποχρεωτικά", πρέπει να ασχοληθώ επαγγελματικά.

Υπολογίζω πως Αύγουστο 2009 θα ξεκινήσω εκπαίδευση σε σχετικά αργούς ρυθμούς μιας το να τα παρατήσω όλα και να χρεωθώ 50000
 

faapilot

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2005
Μηνύματα
143
Likes
14
Περιοχή
Athens
Φιλε μου αυτη τη στιγμη το 90% των εταιρειων της ευρωπης ζητανε για να σε παρουν σα συγκυβερνητη τοθλαχιστον 500 ωρες στο τυπο που πετανε,πχ αν πεταει μια εταιρεια 737 θα θελει 500 ωρες σε αυτο.Στην Ελλαδα η αιγαιου σε παιρνει αν εχεις τελειωσει το ΑΤPL Frozen,χωρις τα γραπτα δεν προκειται να σε παρει κι αν περασεις τα γραπτα της,τα ψυχομετρικα,τον εξομοιωτη και τελος τη συνεντευξη,τοτε σε στελνει στη γερμανια για περαιτερω εξετασεις.Αν καταφερεις και εκει να τελειωσεις το type rating τοτε περαιτερω σε εξεταζει για καποιο χρονικο διαστημα ωσπου ανηκεις στην εταιρεια ως υπευθυνα καθηκοντα συγκυβερνητης.Υπαρχουν και 2,3 τυπου Ryanair που αφου πληρωσεις για να δουν την αιτηση σου, αφου πληρωσεις την εξεταση σου στον εξομοιωτη,αφου πληρωσεις την συνεντευξη σου και τα ξενοδοχεια τοτε θα πληρωσεις και τον τυπο και πλεον θα αρχισουν να πληρωνουν κι αυτοι.Αυτη τη στιγμη αυτο που πρεπει να σε νοιαζει ειναι να τελειωσεις τα πτυχια και μετα η δουλεια,πιστεψε με,λιγοι τα τελειωνουν με επιτυχια και ακομη λιγοτεροι βρισκουν δουλεια.Και οσοι βρηκαν δουλεια οταν ξεκινησαν αυτο το πραγμα,δε σκεφτηκαν για το αν θα βρουν δουλεια επειδη και μονο οτι θα εκαναν το ονειρο τους πραγματικοτητα και θα μαθαιναν να πετανε ενα αεροπλανο ηταν το ονειρο ολοκληρης της ζωης τους.Φιλε μου gonso οσο αναφορα τα πτυχια βρισκεσαι καποια χρονια πισω,μακαρι να ηταν ακομη ετσι τα πραγματα,να επαιρναν ατομα με CPL/ME/IR,ειτε ηταν αυτα FAA,CAA,HCAA κτλπ
 

nikos_k.

Business-Class-Member
Εγγραφή
15/08/2007
Μηνύματα
410
Likes
0
Περιοχή
Always Somewhere
Φίλε faapilot, πολύς πεσιμισμός.... Δεν λέω σε κάποια μέρη έχεις δίκιο, αλλά, άλλα θέματα που είναι φυσιολογικά τα παρουσιάζεις σαν ανυπέρβλητα εμπόδια... Φυσικά και η Aegean έχει διαδικασία επιλογής που μπορείς να κοπείς, βεβαίως πρέπει στο type rating να έχεις καλές επιδόσεις και εννοείται πως ακολουθεί και line training που μπορούν να σε πετάξουν έξω αν δεν είσαι καλός! Αλλά σε ποιά εταιρία δεν υπάρχουν αυτά;; Αν δεν αντέχει κάποιος το stress των πολλών και συνεχών εξετάσεων δεν γίνεται πιλότος.
Για να βοηθήσουμε τον φίλο vaf καλό είναι να παρουσιάζουμε τα πράγματα ρεαλιστικά και αντικειμενικά και όχι με στοιχεία που προκύπτουν από αποτυχίες άλλων και απογοητεύσεις...

vaf":jci2ovlz said:
Είμαι 26 και ασχολούμαι με IT.
Το ΙΤ έχει γενικά πιο πολύ μέλλον από την αεροπορία!

vaf":jci2ovlz said:
Δεν με πειράζει να φύγω για δουλειά εκτός Ελλάδος αρκεί να μπορεί να έρθει η οικογένεια που θα έχω τότε μαζί ή να μπορώ τουλάχιστον να γυρνάω σπίτι μου τα βράδια.
Τι εννοείς; Να γυρνάς τα βράδια Ελλάδα;!

vaf":jci2ovlz said:
Πως έχει η κατάσταση στην αγορά εργασίας για CPL/IR και ATPL αυτή την εποχή και τι προβλέπεται για τα επόμενα 3-4 χρόνια;
Προβλέψεις για το πώς θα είναι η αγορά ακόμα και σε μερικούς μήνες δεν γίνονται εύκολα στον τομέα των αερομεταφορών...
Πάντως αυτή την εποχή τα πράγματα είναι πολύ θετικά σε παγκόσμιο επίπεδο!

vaf":jci2ovlz said:
Αφού μαζέψεις ώρες πτήσης, κάνεις και ένα MCC τι πιθανότητες υπάρχουν να σε πάρει μία εταιρεία, να σου κάνει το TR σου και να σε βάλει σε jet airliner;
Πολλές! Εξαρτάται από την εταιρία. Π.χ Ryanair. Με το μεγάλο μείον ότι πληρώνεις 30000 για το type rating! Ή η Aegean. Με τα προσόντα που ανέφερες ξεκινάς σε jets!

Γενικά, εγώ λέω συνέχεια, ότι αν το να γίνεις airline pilot είναι το όνειρό σου, κυνήγα το όσο πάει. Δεν είναι δρόμος στρωμένος με ροδοπέταλα, ούτε αποκλείονται οι αποτυχίες, αλλά όλες οι δουλειές έτσι δεν είναι;!
Τέλος στην περίπτωσή σου το όλο θέμα περιπλέκεται διότι έχεις ήδη εργασία σε έναν αναπτυσσόμενο κλάδο και υποθέτω (από τα συμφραζόμενα!) ότι έχεις και οικογένεια. Οπότε σκέψου πάρα πολύ καλά την κάθε σου κίνηση και την όποια απόφαση!
 

vaf

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
06/12/2007
Μηνύματα
8
Likes
0
Τι εννοείς; Να γυρνάς τα βράδια Ελλάδα;!
εννοώ να έχω βάση ας πούμε εδώ αλλά να κάνω ταξίδια για εταιρεία εξωτερικού. όλο και κάποια θα έχει βάση εδώ, υποθέτω.

Αλλά όπως είπα, δεν με πειράζει να μεταναστεύσω εξωτερικό.

Τώρα για τη δυσκολία του να γίνει κανένας πιλότος, είναι δεδομένο. Έχω καταλάβει πως αυτή η πορεία απαιτεί πολλές θυσίες και προσπάθεια αλλά αν τελικά την ακολουθήσω (που αυτό με βλέπω να κάνω) είμαι διατεθειμένος να ρίξω πολύ δουλειά. Δεν αρκεί μόνο το ταλέντο, αν αυτό υπάρχει.

Το ότι είναι όνειρο ζωής είναι, αρχικά ήθελα να μπω Ικάρων αλλά όταν έμαθα στο γυμνάσιο πως είχα μυωπία (λίγο παρακάτω από 1 βαθμό) ξενέρωσα σε βαθμό όπου σταμάτησα να διαβάζω...

Τελικά πέρασα σε ΤΕΙ ηλεκτρονικής και μιας και ασχολιόμουν με υπολογιστές από το γυμνάσιο, τώρα εργάζομαι χωρίς να έχω ακόμα τελειώσει με τη σχολή σε καλές εταιρείες και γενικά δεν έχω παράπονο.

Αλλά μία ημέρα (πριν κανένα μήνα αυτό) δεν ξέρω πως μου ήρθε και έψαξα στο google τη λέξη pilot. Αυτό μου έβγαλε τη λέξη ppl και μετά μου έβγαζε κάτι airliners.gr, κάτι σχολές εδώ και ξαναξύπνησε μέσα μου αυτό το πάθος για την αεροπορία, έστω και λίγο αργά.
Τότε κατάλαβα πως αυτό που πραγματικά πάντα ήθελα να κάνω δεν είναι να γράφω γραμμές κώδικα c ούτε να πειράζω τον linux kernel αλλά να πετάω..

Επίσης όμως συνειδητοποίησα πως λόγο άγνοιας είχε περάσει λίγο ο καιρός και είχα χάσει λίγα χρόνια.

Τουλάχιστον όμως έχω κάποια δουλειά και ένα αρκετά μεγάλο βιογραφικό ώστε αμέσως μετά το στρατό να μπορέσω να χρηματοδοτήσω την εκπαίδευση μου χωρίς να τρέχω σαν τη βρεγμένη γάτα στον πατέρα μου για χρήματα...

Η κοπέλα μου που είμαστε για την ώρα μαζί 3 χρόνια λέει πως θα με στηρίξει. Το ίδιο λέει και η υπόλοιπη οικογένειά μου οπότε το σημαντικότερο εμπόδιο δεν υφίσταται..
Λέγοντας να πάρω την οικογένεια μαζί, εννοώ πως αν μέχρι τότε (2 χρόνια) είμαι ακόμα με την κοπέλα μου μαζί (δλδ κλείνουμε 5ετία) μάλλον θα το προχωρήσουμε το θέμα.

Κοίταζα λοιπόν διάφορα προγράμματα του τύπου CTC wings κτλ αλλά το να πάω εξωτερικό για 2 χρόνια και να είμαι σε αυτό το διάστημα μακριά από κάθε γνωστό μου, να παρατήσω τη σιγουριά που ήδη έχω στη δουλειά μου κτλ, είναι λίγο τραβηγμένο. Ειδικά αν δεν έχεις καμία εγγύηση και βλέπεις να έχουν ένα pool από ανθρώπους που έχουν τελειώσει με το course και είναι χωρίς δουλειά.

Οπότε κατέληξα στην αυτοχρηματοδότηση σε σχολή εδώ.

Σκέφτηκα και τη florida αλλά δεν την πολυσυμπαθώ την Αμερική...

Από ό,τι βλέπω να λέτε, μάλλον θα πάρω τα πτυχία ένα ένα και θα παρακολουθώ την αγορά, όταν δω να βελτιώνεται η κατάσταση και παρουσιαστεί μία ευκαιρία, τότε θα βρω τρόπο να πάρω όσα λεφτά μου μένουν, να τελειώσω την εκπαίδευση ποιο γρήγορα και να την κυνηγήσω.

Αλλιώς, όταν τελειώσω κανονικά, σκέφτομαι να βγάλω για εκπαιδευτή ή κάποια μικροδουλειά να μαζεύω ώρες και να κάνω στο ενδιάμεσο βιογραφικά από δω και από εκεί μέχρι να γίνει κάτι.
Όλα αυτά παράλληλα με την πληροφορική.

Το να μπεις σε μία εταιρεία τύπου Aegian και όταν μαζέψεις ώρες να πας σε κάποια άλλη με καλύτερες αποδοχές έχοντας το TR και ώρες πτήσης, είναι βιώσιμη επιλογή ή όσα παίρνεις στην Aegian τόσα θα παίρνεις και έξω (λέμε τώρα);

Ήταν κανένας από εδώ ποτέ σε παρόμοια θέση με εμένα; Τι έκανε; Πως είναι τώρα;

Αν βγήκα εκτός θέματος, κάποιος mod ας το μετακινήσει..

PS: το έχω ξεσκίσει στα edit αυτό το post :p
 

nikos_k.

Business-Class-Member
Εγγραφή
15/08/2007
Μηνύματα
410
Likes
0
Περιοχή
Always Somewhere
vaf":2c6p8fnm said:
Τι εννοείς; Να γυρνάς τα βράδια Ελλάδα;!
εννοώ να έχω βάση ας πούμε εδώ αλλά να κάνω ταξίδια για εταιρεία εξωτερικού. όλο και κάποια θα έχει βάση εδώ, υποθέτω.

Αλλά όπως είπα, δεν με πειράζει να μεταναστεύσω εξωτερικό.
Καμία ξένη εταιρία δεν έχει βάση στην Ελλάδα! Και το commuting είναι λίγο δύσκολο και πολύ κουραστικό. Μόνο στην Ryanair θα μπορούσες ίσως να το εφαρμόσεις γιατί έχεις σταθερό roster 5 on 4 off και στα 4 off αν είσαι κοντά σε αεροδρόμιο με απευθείας πτήση για Αθήνα κάτι μπορεί να γίνει... Αλλά κοστίζει... Για μένα η μετανάστευση, στο τελικό αποτέλεσμα, είναι απλούστερη!

vaf":2c6p8fnm said:
Τότε κατάλαβα πως αυτό που πραγματικά πάντα ήθελα να κάνω δεν είναι να γράφω γραμμές κώδικα c ούτε να πειράζω τον linux kernel αλλά να πετάω..
Μεγάλη κουβέντα αυτή! Ρε τι μου θυμίζει αυτό... Τι μου θυμίζει...;)

vaf":2c6p8fnm said:
Σκέφτηκα και τη florida αλλά δεν την πολυσυμπαθώ την Αμερική...
Μην τα λες αυτά.... Θα μας κυνηγήσουν κάποιοι περίεργοι εδώ μέσα!!!;)

vaf":2c6p8fnm said:
Από ό,τι βλέπω να λέτε, μάλλον θα πάρω τα πτυχία ένα ένα και θα παρακολουθώ την αγορά, όταν δω να βελτιώνεται η κατάσταση και παρουσιαστεί μία ευκαιρία, τότε θα βρω τρόπο να πάρω όσα λεφτά μου μένουν, να τελειώσω την εκπαίδευση ποιο γρήγορα και να την κυνηγήσω.

Αλλιώς, όταν τελειώσω κανονικά, σκέφτομαι να βγάλω για εκπαιδευτή ή κάποια μικροδουλειά να μαζεύω ώρες και να κάνω στο ενδιάμεσο βιογραφικά από δω και από εκεί μέχρι να γίνει κάτι.
Όλα αυτά παράλληλα με την πληροφορική.
Ξεκινάς με modular εκπαίδευση και χωρίς να κυνηγάς την αγορά όπως λες! Ακόμα και αν δεν είναι καλά τα πράγματα μόλις τελειώσεις έχεις τη σιγουριά της τωρινής σου απασχόλησης!

vaf":2c6p8fnm said:
Το να μπεις σε μία εταιρεία τύπου Aegian και όταν μαζέψεις ώρες να πας σε κάποια άλλη με καλύτερες αποδοχές έχοντας το TR και ώρες πτήσης, είναι βιώσιμη επιλογή ή όσα παίρνεις στην Aegian τόσα θα παίρνεις και έξω (λέμε τώρα);
Εννοείται πώς γίνεται αυτό! Και ο μισθός εκτοξεύεται (προς τα πάνω εννοείται!)
 

faapilot

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2005
Μηνύματα
143
Likes
14
Περιοχή
Athens
Τι εννοεις οταν λεμε εταιρεια τυπου Αegian?Δεν λεγεται ετσι πρωτα απο ολλα αλλα Aegean.Νικος Κ δε ξερω φιλε σε ποιες εταιρειες εχεις πεταξει κτλπ αλλα ολα αυτα που ειπα ειναι αληθινα.Δε βασιστηκα πανω σε αποτυχιες αλλων ουτε σε δικες μου αποτυχιες,ειμαι πολυ ευχαριστημενος απο το επαγγελμα μου και συμφωνω οτι ειναι επιπονο και θελει δυναμη,αυτο προσπαθησα να πω και εγω.Επειδη εδω μεσα πιστευουν οτι ο χειριστης απλα παταει ενα κουμπι η αλλοι επειδη παιζουν flight simulator νομιζουν οτι μπορουν να πεταξουν κι ενα αληθινο αεροπλανο και οτι πεταει ετσι ακριβως.Ξερουν εδω μεσα μερικα συγκεκριμενα ατομα το πως εκφραζομαι και το τι λεω καθε φορα,επειδη εχω βαρεθει αυτη την κατασταση που εχει γινει τωρα τελευταια με τα πτυχια ευρωπη-αμερικη κτλπ ειναι και το τελευταιο μου post.Απο εδω και περα ολοι οσοι θελουν να με βρουν να επικοινωνουμε ξερουν τον τροπο.Και κατι τελευταιο,επειδη εζησα και την FAA αλλα και το β ταξης αλλα και τα JAA πτυχια εχω να πω κατι το οποιο ειναι γνωμη μου.Η FAA με εμαθε να πεταω ενα αεροπλανο,η JAA με εμαθε το πως κινουνται οι μουσωνες και γεωμετρια.Για την JAA υπαρχουν οι Jet flying pilots,για την FAA οι pilots fllying jets.Φιλε flightinstructor σε νιωθω απολυτως και σου ευχομαι να συνεχισεις το δρομο σου,αριστερα εισαι ηδη, τι αλλο να σου ευχηθω?Ισως ενα Boeing 777 ?Για ολα τα παιδια που ξερουν εδω μεσα να ειστε καλα,δε θα χαθουμε.Τωρα τελευταια υπηρξαν και αντιδρασεις που επαγγελματιες του χωρου ειπαν διαφορες εκφρασεις,ενας λιγοτερος λοιπον!Δεν το παιζω ειδημων ποτε εδω μεσα,απλα να βοηθουσα οπου μπορουσα προσπαθησα και να εκφερω καποιες δικες μου αποψεις.Καλη τυχη σε ολους,φιλε αν το θες πραγματικα κηνυγα το,θα το καταφερεις.
 
Top