Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Legal status

Παίρνοντας ως δεδομένο ότι εν πτήσει ισχύουν οι νόμοι του κράτους στο οποίο είναι νηολογημένο το αεροσκάφος, τι ισχύει στην περίπτωση μιας πτήσης μεταξύ δύο αεροδρομίων εντός Schengen από μια εταιρία που έχει νηολογημένα αεροσκάφη σε χώρα εκτός Schengen ή ακόμη και εκτός Ε.Ε.;
Επιπλέον αν πρόκειται για πτήση εσωτερικού με αεροσκάφος εταιρίας άλλης χώρας (ανεξάρτητα από Schengen) ποιας χώρας οι νόμοι ισχύουν κατά τη διάρκεια της πτήσης;
Δεν το θέλω για κάτι συγκεκριμένο, γενική απορία...
 
d|m|tr|s δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε κάτι πιο συγκεκριμένο, όμως σε εθνικό εναέριο χώρο, το κράτος έχει απόλυτη και αποκλειστική κυριαρχία.
 
Καλημέρα 4 ερωτήσεις (δεν τις βρίσκω με το search)

1) Λοιπόν ας πούμε οτι είμαστε η AEEXX και πετάμε το LGAV - EGLL. Στο FPlan που καταθέσαμε έχουμε πχ ένα σκέλος ENOXA U53 GARGA UL613 RIVAM στο FL400.
Ας υποθέσουμε οτι το αεροσκάφος στο AP LNAV πως λέγεται, μόλις περνάει απο το ΕΝΟΧΑ αλλάζει HDG για το GARGA.
Ερώτηση ! Το ATC που ελέγχει το σημείο αυτό, έχει στο ραντάρ το path μας που έχουμε απο το FMC μας? Δηλαδή μπορεί να πατήσεις πάνω στο AEEXX και να του βγάλει μια νοητη γραμμή? Γιατι φαντάζομαι οτι δεν θα ενημερώσουμε κάποιον οτι αλλάζουμε πορεία.... Επίσης εαν μας δώσει direct για το ΤΑΔΕ το επόμενο ATC έχει κάποιο update για την πορεία μας?

2) Στο FMC ΓΙΑΤΙ τα πλήκτρα NSWE φαντάζομαι (North South West East) είναι μέσα σε πλαίσιο?

3) Ας πούμε οτι με την AEEXX είμαστε στο Gate και παίρνουμε ATIS με info Β. Τί γίνεται εαν το ATIS αλλάξει μέχρι να φτάσουμε στο διάδρομο? Δλδ εαν αλλάξει το QNH?

4) Το προηγούμενο Δεκέμβρη στην μεγάλη κακοκαιρία που ξέσπασε στην Αγγλία στο LHR περιμέναμε στο Gate μέσα στο αεροπλάνο (BA) απο τις 21.00 μέχρι τις 4.00 που κάναμε pushback. Κανονικά ήταν να φύγει 19.00 αλλά είχαμε ένα failure μας έβγαλαν και μας ξαναβαλαν σε άλλο αεροσκάφος. Στις 8.00 ήμασταν στο LGAV (τώρα για τις ώρες συγχωρέστε με εαν είναι UK ή GR δεν θυμάμαι). Σημασία έχει το έξης. Ο Captain βόλταρε σε κάποια φάση κυρίως για να απαντήσει στους επιβάτες για το λόγο που δεν βγαίναμε στο gate και μέναμε στο αεροπλάνο. Οταν τον πήρα τετ α τετ εγώ μου είπε οτι το αεροσκάφος έπρεπε να πάει σήμερα στην Αθήνα και να γυρίσει πίσω για να κάνει τα σκέλη που έπρεπε να κάνει. (Η ερώτηση ήταν γιατι δεν μας στέλνουνε σε ξενοδοχεία - λόγω κάποιων μωρών που ήταν onboard, η κουβέντα μας έφτασε στο typerating, anyway...) Στην Αθήνα βγαίνοντας είδα το crew που μας πέταξε να πηγαίνει εξαντλημένο στο Sofitel. Το αεροσκάφος υπάρχει περίπτωση να γύρισε πίσω? τι γίνεται στις περιπτώσεις που έχουμε μεγάλη καθυστέρηση λόγω κακοκαιρίας σε ένα αεροδρόμειο μεγέθους LHR, οι μεγάλες εταιρίες πως θα καλύψουνε τα επόμενα δρομολόγεια της ημέρας? Εχουνε standby αεροσκάφη?

ΥΓ> Ναι googlara αλλά δεν βρήκα σαφή απάντηση. Το κακό με τις αεροπορικές απορίες είναι οτι μπορείς να ξεκινήσεις να διαβάζεις κάτι αλλα στην πορεία δεν γράφει χειριστής αλλά κάποιος 14 χρονος που είναι μέλος σε virtual airlines :cool:
 
flesland":2blsu9om said:
d|m|tr|s δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε κάτι πιο συγκεκριμένο, όμως σε εθνικό εναέριο χώρο, το κράτος έχει απόλυτη και αποκλειστική κυριαρχία.
Λογικό μου ακούγεται. Η ερώτηση είναι γενική, αλλά ας πούμε το εξής παράδειγμα: Ο φόρος που αντιστοιχεί στα ροφήματα και τρόφιμα που πωλούνται σε μια πτήση εταιρίας, η οποία επιχειρεί μεταξύ αεροδρομίων εντός τρίτης χώρας είναι αυτός που ισχύει στη χώρα που είναι νηολογημένο το αεροσκάφος ή στη χώρα που επιχειρεί; Και πού αποδίδεται; Ή αν επιχειρεί μεταξύ δύο χωρών, από τις οποίες καμία δεν είναι η χώρα του νηολογίου ή της εταιρίας; Δεν εννοώ φυσικά προϊόντα duty free.
 
ArtistZ":jgp2shxq said:
1) αλλάζει HDG για το GARGA.
Ερώτηση ! Το ATC που ελέγχει το σημείο αυτό, έχει στο ραντάρ το path μας που έχουμε απο το FMC μας? Δηλαδή μπορεί να πατήσεις πάνω στο AEEXX και να του βγάλει μια νοητη γραμμή? Γιατι φαντάζομαι οτι δεν θα ενημερώσουμε κάποιον οτι αλλάζουμε πορεία....
(καταρχάς μάλλον εννοείς το GARTA) Αν και δεν είμαι ΕΕΚ, έχω κάνει κάποιες ώρες στον πύργο, και σου λέω ότι θυμάμαι: Το ραντάρ όχι όταν πατάει επάνω στην πτήση δεν βλέπει τη γραμμή όπως βλέπεις εσύ στο PFD, ή στο χάρτη ή όπου το έχεις. Βλέπουν όμως όλες τις "γραμμές", όλους τους αεροδιαδρόμους που μπορούν να ακολουθηθούν. Έχει βέβαια δίπλα του την πορεία που πρέπει να ακολουθήσεις γραμμένη (ή και ηλεκτρονικά). Πάντως δε γίνεται συνεχής έλεγχος από τους ΕΕΚ της πορείας σου, μη νομίζεις.
ArtistZ":jgp2shxq said:
Επίσης εαν μας δώσει direct για το ΤΑΔΕ το επόμενο ATC έχει κάποιο update για την πορεία μας?
Τα direct γενικά αποφεύγονται, για λόγους συννενόησης. Πάντως όταν δίνονται, επικοινωνούν οι ελεγκτές στα ATC. Πχ. από Κέρκυρα η πρωινή ΑΕΕ401 που έχει πολλές ανταποκρίσεις και βιάζεται,συνήθως ζητάει Direct NEMES ενώ αεροδιάδρομος απευθειάς δεν υπάρχει. Οπότε γίνεται το εξής: ο πιλότος ζητάει το direct, ο ελεγκτής παίρνει τηλέφωνο Αθήνα, του λένε ΟΚ στο direct και έτσι το ξέρουν και οι δύο και ο πιλότος είναι ελεύθερος για το direct (και γλίτωσε και 3 λεπτά πτήσης).

ArtistZ":jgp2shxq said:
3) Ας πούμε οτι με την AEEXX είμαστε στο Gate και παίρνουμε ATIS με info Β. Τί γίνεται εαν το ATIS αλλάξει μέχρι να φτάσουμε στο διάδρομο? Δλδ εαν αλλάξει το QNH?
Όταν δίνεται clearence, ο ΕΕΚ δίνει και QNH στον πιλότο και εαν έχει αλλάξει εώς την απογείωση του δίνει το καινούργιο συνήθως. Έχω ακούσει και ΕΕΚ να δίνουν και QNH μαζί με τη διεύθυνση ανέμου πριν το cleared for takeoff.

ArtistZ":jgp2shxq said:
4) ... Στην Αθήνα βγαίνοντας είδα το crew που μας πέταξε να πηγαίνει εξαντλημένο στο Sofitel. Το αεροσκάφος υπάρχει περίπτωση να γύρισε πίσω? τι γίνεται στις περιπτώσεις που έχουμε μεγάλη καθυστέρηση λόγω κακοκαιρίας σε ένα αεροδρόμειο μεγέθους LHR, οι μεγάλες εταιρίες πως θα καλύψουνε τα επόμενα δρομολόγεια της ημέρας? Εχουνε standby αεροσκάφη?
Η βραδυνή ΒΑ μένει το βράδυ ΕλΒεν και κάνει την πρωινή πτήση (ΒΑ631) για LHR. Στην περίπτωσή σου μάλλον άλλαξαν πλήρωμα, αλλά με το ίδιο αεροσκάφος. Και ναι, οι μεγάλες εταιρείες έχουν standby αεροσκάφη (η BA αν θυμάμαι καλά έχει κυρίως 777 standby).
Άλλοι τα ξέρουν και καλύτερα και παρακαλώ ας με διορθώσουν.
 
1)
ArtistZ":2panq1p0 said:
Στο FPlan που καταθέσαμε έχουμε πχ ένα σκέλος ENOXA U53 GARGA UL613 RIVAM στο FL400
Μια χαρά το έγραψε ο ArtistZ είναι κανονικό σκέλος πτήσης αυτό απλά βρίσκεται στο Ιταλικό FIR μέσα στην Αδριατική.
Εννοείται ότι το ραντάρ έχει την επιλογή και ο ΕΕΚ πατάει και βλέπει μέσω της νοητής γραμμής που λες και εσύ ποια πρέπει να είναι κανονικά η διαδρομή της ΑΕΕΧΧ βάσει φυσικά του κατατεθέντος flight plan σου που είναι διαθέσιμο στο σύστημα. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιου είδους επικοινωνία του ραντάρ με το FMC του αεροσκάφους. Υποτίθεται όμως ότι η διαδρομή που έχει εισαχθεί στο FMC πρέπει να ταυτίζεται με το σχέδιο πτήσης. Οπότε ναι δεν ενημερώνεις τον ATC όταν π.χ. περνάς το GARGA και βάζεις πορεία για το EVOXA. Εκτός αν έχει υπάρξει επικοινωνία στον αέρα και ο ελεγκτής σου έχει πει νωρίτερα π.χ. report over GARGA ή report inbound ΕVΟΧΑ.
Εννοείται επίσης ότι όταν σου δοθεί κάποιο direct υπάρχει update κατευθείαν στον επόμενο τομέα. Είτε αυτό επηρεάζει τομείς ενός μόνο FIR ή και γειτονικά FIR. Μην ανησυχείς γι'αυτό πρέπει να υπάρχει πάντα προηγούμενη συνεννόηση μεταξύ των ΕΕΚ για να δοθεί κάποιο direct που επηρεάζει γειτονικό τομέα ή FIR.

Και βέβαια εξυπακούεται ότι τα direct πλέον ΔΕΝ αποφεύγονται αλλά δίνονται κατά κόρον. Για τη διευκόλυνση όλων. Ήδη όσο περνάνε τα χρόνια και την εισαγωγή RNAV SIDs/STARs (Το Enroute RNAV το θεωρώ σχεδόν δεδομένο) και των FABs (Functional Airspace Blocks) φτάνουμε όλο και πιο κοντά στην επίτευξη της διεξαγωγής της πτήσης σε ευθεία γραμμή από το α/δ αναχώρησης προς εκείνο της άφιξης.
 
Ευχαριστώ πολύ και τους 2!

Η αλήθεια είναι οτι για το DIRECT το είχα δει στο DVD του RBF με τις Κυπριακές απο Paris - Thessaloniki.

ArtistZ":26j9947y said:
2) Στο FMC ΓΙΑΤΙ τα πλήκτρα NSWE φαντάζομαι (North South West East) είναι μέσα σε πλαίσιο?

Παρόλο που το έψαξα αρκετά, μήπως ο λόγος είναι οταν θες να βάλεις manual coordinates? Δηλαδή να τα βρίσκεις πιο εύκολα?
 
QR1106 Doha - Bahrain

Τώρα την βλέπω την πτήση αυτή στο FR24 με διάρκεια 29 λεπτών .

Με 777ER !!!!!!!!!!!!!

Παίζει να είναι η πιο σύντομη πτήση με 777ER;;;
 
Είδα την φωτογραφία αυτή : http://www.planespotters.net/Aviation_P ... tradar_200

και έχω την εξής απορία.

Η πίστα του αεροδρομίου φαίνεται να είναι φτιαγμένη με τον τρόπο που γίνονται οι πεζόδρομοι.
Τουβλάκια ειδικά που συναρμολογούνται για να καλύψουν μια επιφάνεια.

Μήπως κάνω λάθος;;;

Νόμισα πως είναι από τσιμέντο .
 
Είναι πράγματι καταπληκτικό!

Δεν γνωρίζω την απάντηση για τη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά σίγουρα είναι σημαντική και η προεργασία που έχει γίνει στο έδαφος κάτω από τα πλακάκια.
 
Top